Partnerzy serwisu:

Modernizacja Kraków - Katowice potrwa jeszcze lata. Przetargi od nowa

jm, Rynek Kolejowy/PKP PLK/Trakcja PRKiI 08.01.2015 217

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-01-08 08:24:33 Autor: arekk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Droga redakcji. Być może dzisiaj jestem trochę zmęczony i w związku z tym ociężały umysłowo ;) I dlatego nie rozumiem dlaczego stosujecie dziwne konstrukcje:
55 861 tys. zł netto
i
6 904 tys. zł netto
Muszę zwalić na moją poranną niedyspozycję fakt, że musiałem chwilę zastanowić się o jaką kwotę chodzi. Rozumiem, że to celowe utrudnianie zrozumienia treści? :)
2015-01-08 08:37:56 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Soad będzie zadowolony. Artykuł można podsumować krótko: TRAGEDIA.
2015-01-08 08:39:30 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Czyli tragikomedii na skalę Europy ciąg dalszy i jestem w wielkim podziwie dla ekipy Paszkiewicza, że tam nikt nie poczuwa się do jakiejkolwiek odpowiedzialności.

A co na to piękny Karnowski powie, jako prezes czapy? UTK też jakoś cicho siedzi.

Takie rzeczy tylko w polskim PKP

Zastanawia mnie również, gdzie podział się soad: albo go skutecznie wystraszono, albo mu dano stanowisko...
2015-01-08 08:39:48 Autor: Kryniczanin
---.180.215.143.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Cytat

- Po podpisaniu umowy wystąpiły sytuacje, których żadna ze stron nie mogła przewidzieć, a powodowały wydłużenie czasu realizacji – dodaje Mirosław Siemieniec rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółki poinformowały wczoraj o podpisaniu "kluczowego porozumienia", które pozwoli wystartować z pracami. W rzeczywistości chodzi o rozwiązanie umowy z wykonawcą, regulujące rozliczenie wykonanych prac projektowych i budowlanych oraz ogłoszenie przetargu na zadania pozostałe do wykonania.

Co Tsunami czy trzęsienie ziemi zaatakowało Trzebinię?

Zadam proste pytanie co wy tam w tej PKP PLK robicie skoro nie potraficie przewidzieć niczego?

Pani Wasiak, Panie Paszkiewicz, Panie Karnowski kiedy dymisje?
2015-01-08 08:40:06 Autor: Kryniczanin
---.180.215.143.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Zapomniałem o Pani Kopacz
2015-01-08 08:41:14 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Czy znajdzie się ktoś odpowiedzialny za ten cały bajzel?
Pewnie nie a to by znaczyło, że tak naprawdę to nikomu, od samego początku nie zależało, aby całą inwestycję przeprowadzić jak należy.
I jak tu nie wierzyć w busiarski spisek?
2015-01-08 08:48:50 Autor: dudo
---.dynamic.chello.pl
W 2010 roku jechałem z kolegą linią Kraków-Katowice. Tłumaczyłem mu na czym polega cała ta sprawa, czemu nie modernizują i jak wszyscy tracą a zyskuje lobby autostradowe.


Kolegi dawno nie widziałem. Spotkałem go w 2015, długo gadaliśmy. Wspominając wypad do Wrocławia z 2010 powiedzialem mu - Nic sie nie zmieniło w tej kwestii odnośnie modernizacji linii Krakow-Katowice, co ci wtedy mówiłem.
2015-01-08 08:52:04 Autor: ziuta
---.free.aero2.net.pl
Że też tak spokojnie wykonawca może zejść z budowy i będą rachunki wszystkie dokładnie rozliczone , ciekawe ? A PLK przygotuje kompleksową dokumentację ?
Genialne posunięcie żeby dale nic nie robić.
A gdzie projektuj i buduj?
2015-01-08 08:55:22 Autor: studenciak
---.adsl.inetia.pl
Niestety nikomu za to głowa nie spadnie. Tragedia. Przepadną kolejne setki milionów na kolej. W sumie to kopara opada przy tej serii niepowodzeń PLKi na tle ogromnej propagandy rozwojowo-postępowej.
2015-01-08 09:00:28 Autor: w.d
---.168.99.77
juz raz pisalem ze glownym hamulcowym jest marszalek woj MALOPOLSKIEGO
bedacy pod wplywem busiarzy,ten czlowiek zrobi wszystko aby linia Katowice-
Krakow nie zostala nigdy zmodernizowana.Rowniez ten sam czlowiek utrud
nia modernizacje linii Krakow - Debica.Po kilku latach zaawansowanie budowy
odcinka Krakow - Tarnow wynosi ok 35% a odcinka Tarnow - Debica ok 20%.
2015-01-08 09:13:47 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pięknie jesteście z tymi teoriami spiskowymi.
Przepadną setki milionów (dawno pieniądze zabrano na inne cele), jeden mistrz to "już raz pisał" że winny jest marszałek województwa małopolskiego (a co on ma do torów magistrali, szczególnie na terenie woj. śląskiego), ziuta już wie, co jest w podpisanej ugodzie, dudo pięć lat temu tłumaczył coś koledze i miał rację.

A że lobby autostradowo-busowe się cieszy? A co, nie może?
Wystarczy napisać nieudolność PKP PLK i nie potrzeba żadnych teorii.

Niestety, nieudolność staje się czasem znakiem firmowym pewnych branż -- patrz nawet niemiecka budowa lotniska w Berlinie...
2015-01-08 09:14:22 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Bienkowska bedac jeszcze ministrem infrastruktury, a nie twarza magazynu Viva deklarowala publicznie, ze zadne srodki z UE z perspektywy 2007-2013 nie przepadna, pomimo mega porazki na linii Krakow-Katowice, a final prac na calym odcinku nastapi w 2015 roku.

Blisko miliard zlotych mial zostac przekazany na system informacji dynamicznej, a projekt rozliczony do czerwca 2015.Tymczasem PLK przesunela PO RAZ SIODMY!!! termin otwarcia ofert,co nie przeszkadza zarzadcy infrastruktury konsekwentnie deklarowac,ze do konca roku system pojawi sie w 763 lokalizacjach....

Nie ma co liczyc na zakonczenie modernizacji linii Krakow-Katowice przed 2020 r. Zakladajac ze Stalexport do tego roku nie bedzie powodowal " sytuacji ktorych zadna ze stron nie mogla przewidziec" nalezy podejsc do zadania wedlug formuly czystej kartki, czyli zaplanowac od zera 4 tory na odcinku Krakow-Katowice-Gliwice.

Na koniec cytat z 28 maja 2013 roku " nawet nie bierzemy pod uwage mozliwosci przekroczenia roku 2015" - ucina na Maciej Dutkiewicz na pytanie GW o ryzyko utraty srodkow z UE......
2015-01-08 09:16:13 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
Skandal!!!
Skandal!!!
Skandal!!!Delikatnie pisząc...,zielona k.... wyspa!!!

Kiedy w końcu wróci nocne połączenie Wrocławia z Krakowem,takie,które będzie skomunikowane z Monciakiem w Płaszowie???
2015-01-08 09:17:15 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
Właśnie tak, - jak już wspomnieli o tym Przedmówcy - najgorsze jest to że nikt za ten fatalny dla kolei - stan rzeczy nie poniósł i nie ponosi - przykrych konsekwencji. A przecież osoby za które za to odpowiadają wzięły wypłaty i premie... Jest to tym bardziej przykre że ten sam schemat nieprawidłowości i niepowodzeń, można odnieść do wielu innych dziedzin życia w Polsce. Jest to nie do przyjęcia że za porażki wypłaca się miernotom premie i odprawy... SKANDAL !!!

Władze i osoby odpowiedzialne za modernizację linii E30, powinny stanąć "głowie żeby przywrócić NORMALNOŚĆ, tam i wielu innych miejscach też. Uważam że logicznym posunięciem dla poszczególnych województw, powinno być wstrzymanie dotacji do inwestycji drogowych, dopóki nie ruszą projekty kolejowe, a także temu towarzyszące dt. całego transportu szynowego. Jak ma być zrównoważony transport, to realizujemy wszystko to i to. Albo nic !
2015-01-08 09:19:28 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Ach paljaki paljaki.

Tak 20 lat temu mówili handlarze z ZSRR gdy polak chciał tanio kupić jak było już tanio.
2015-01-08 09:40:06 Autor: mathewicforum
---.133.192.36
@@@Szanowna Redakcjo RK!!!@@@

Z całym szacunkiem, ale chyba nikt z Was nie widział i nie jechał ze stacji Sosnowiec Jęzor - Jaworzna Szczakowa!!? Jeden tor jest w pełni gotowy, a drugi niemalże też. To wielki, piaszczysty nasyp. Bardzo strome, lawinowe zbocza. Do tego żywi ludzie obok w Fashoin House. Szalenie trudny teren!

Co innego odcinki Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, tu wreszcie PLK nie cedzi bzdór o jakimś PNI, który tu pasuje jak słoń w składzie porcelany. Dobrze, że sie przyznali do obsuwy. Wiadomo kto będzie wykonawcą i na kiedy.

Jeśli chodzi o typowo małopolskie, pozostałe dwa odcinki: Trzebinia - Krzeszowice i Krzeszowice Kraków, to... cóż. Dłuższa historia, a to po części pseudogórski odcinek. A do tego jeszcze ta SKA spółki KMŁ. Oj, cienko to widzę. Chyba ta SKA będzie faktycznie docelowo jeździć naprzemiennie do Oświęcimia i Chrzanowa, ale przez Spytkowice i Zator :D. Śląsk jest tym bardzo zainteresowany, bo to ułatwia udrożnienie legendernego połączenia Kato - Tychy - Bierun - Oświęcim.
2015-01-08 09:48:18 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Szanowny mathewicforum
Czy to ze miedzy Sosnowcem Jezor a Jaworznem jeden tor jest gotowy ma spowodowac zachwyt redakcji z tytulu tempa modernizacji linii Krakow-Katowice?
2015-01-08 10:07:04 Autor: mathewicforum
---.133.192.36
@IM&ZB:

Nie, no do zachwytu do sporo brakuje... Nieudolność PLK jest (oby była!) porażająca na etapie przetargu, jego jakości, o nadzorze nawet więcej nie piszę (...). Nie jakieś tam teorie spiskowe, lobby takie czy siakie, upadłości itp. itd. Zwykła, normalna nieudolność. Do tego bezradność Bieńkowskiej (z Mysłowic na linii E-30 - a jakże!), obu marszałków, prezydentów sobie daruje, bo oni zupełnie zapomnieli o tym.

Swoją drogą ciekawe, że władze śląska lansują już otwarcie o remoncie i połaczeniach Katowic z Krakowem przez Tychy - Bieruń - Oświęcim - Zator i Spytkowice. Władze tych dwóch ostatniach są 'ZA" wszystkimi swoimi konczynami. Wydali wywrotki samorządowych na remonty stacji, dworców. Zobaczymy jak to będzie do 2020 spokojnie.

P.S.
Czy między Dulową a Trzebiną też nie jest jeden tor gotowy?
2015-01-08 10:12:38 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ta cała sytuacja to przypadek, że akurat tutaj tak kiepsko wyszło? Niemożliwe....
2015-01-08 10:15:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
Rozwiązanie zastępcze:

We wszystkich TLK wprowadzić na tym odcinku honorowanie PwDC obniżonego do 9zł (oraz innych ofert PR) .
2015-01-08 10:27:13 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Panowie rzecznicy wiecie doskonale, że ten kontrakt i tzw. obecne porozumienie to jeden wielki przekręt, którym powinny zainteresować się NIK i służby ABW, CBŚ oraz politycy – należy się temu szczegółowo przyjrzeć nawet bardzo szczegółowo. To co się dzieje z PLK S.A to jeden wielki „kryminalny” skandal. Podobne lub większe przekręty były na odcinku Krzeszowice – Kraków , gdzie podobne porozumienie PLK podpisała z PKP Energetyką. Wszystkie procedury są niezgodnie z warunkami umów i z Prawem Zamówień Publicznych – jest to karygodne i karalne. Pewne kancelarie prawne odradzały te procedury z uwagi na niezgodność z prawem. Dostali po uszach i już nie prowadzą obsługi prawnej dla PKP PLK S.A. Bezczelnością było i jest usuwanie z PKP PLK S.A. niewygodnych dyrektorów i innych pracowników , którzy zbyt dużo wiedzieli i wiedzą a na razie milczą – ale tylko na razie !
2015-01-08 10:36:59 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Jeszcze tylko 12 lat trzeba przeciągać tę modernizację. 3 lata właśnie zostały załatwione więc zostaje 9 - dacie radę. Ale perfekcyjnie sprawa została rozegrana w 1997 roku i później, skoro nie ma mocnego z żadnej siły politycznej, żeby się postawić. Wszystkie partie są umoczone w wiadomy kontrakt, czy nikt nie chce zginąć w niewyjaśnionych okolicznościach?
2015-01-08 10:54:53 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
@pinkdotR:
Dobrze napisane, lepiej bym tego nie ujął!
Wyremontowano/zmodernizowano już setki km torów i wszędzie kontrakt był doszacowany, a akurat tutaj nie? Wiedziałem, że stalexportowa sitwa ma silne macki, ale żeby aż tak? Wydawało się niemożliwe, ale jednak doturlają się do 2027 roku...
2015-01-08 10:56:29 Autor: fan club Soada
---.237.91-rev.victor.pl
Wystarczyło napisac krótko:
Zarządca A-4 ma podpisana umowę o antykonkurencji na odcinku Kraków - Katowice.
Do 2020 nie ma prawa nic się zmodernizować.
Mafia rządzi tym odcinkiem, busy co 15 minut pełne za 5- do 10 zł w niecała godzinę.
Pociąg za 23 zł w 2 godziny.
Tyle w temacie.
2015-01-08 11:09:25 Autor: pasazer1
---.play-internet.pl
Kiedy kończy się koncesja ? Za 15 lat ?
To za 15 lat będziecie mieli zmodernizowaną linię.
Profesjonalny portal nie powinien pisać bzdur o nieogarniętym zakresie prac, złym przetargu, rzekomej niekompetencji i nieudolności tylko powinien napisać o prawdziwym źródle braku modernizacji tego odcinka.
Śmieszy mnie pisanie o nieudolności w zakresie prac na jednym z najważniejszych i do tego najkrótszych odcinków linii kolejowej w kraju gdzie inne modernizacje i remonty przebiegają całkiem sprawnie (Poznań - Wrocław, Poznań - Gdańsk, Wrocław - Jelenia Góra, Wrocław - Zgorzelec, proteza )
Dlaczego nie ma odważnego dziennikarza śledczego który czarno na białym opisałby to co podejrzewają wszyscy realnie patrzący na świat ?
Smutne że dla pierwotnej akumulacji kapitału przez paru ludzi czyli zgarnięcia kasy z myta na 60km autostrady na dziesiątki lat uwalono jak sądzę najbardziej dochodowy ciąg kolejowy w kraju (Przemyśl-Wrocław-Szczecin) przebiegający przez najludniejsze regiony kraju
2015-01-08 11:12:40 Autor: 9 gramów ołowiu
---.dynamic.chello.pl
Może jakby zaczęli ginąć po kolei to by się opamiętali.Czy ktoś widzi inne rozwiązanie ? Pytanie było retoryczne ....
2015-01-08 11:36:35 Autor: rhcp
---.opera-mini.net
A teraz proszę sobie zamienić Katowice na Łódź a Kraków na Warszawę (jak ktoś się poczuł urażony to można na odwrót zamienić ;) i wyobrazić sobie co by się działo w TVP, TVN, GW, Rzeczpospolitej, itd., na Wiejskiej i wśród ludzi nowego nam panującego Kopacza. A tak to pewnie się nawet wszyscy cieszą, że Wąsaty z resztą bandy jakoś się uchowają do 2026.
A czy pamiętacie jak koło 2005 roku A4 remontowano i remontowano i się jeździć nie dało to w mig się dziennikarzyny zajęły tematem. A tu?
2015-01-08 11:53:10 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Niestety ten odcinek oprócz tajnego aneksu ma jeszcze tego pecha, że nie prowadzi do Warszawy i nie kursuje nim żaden pociąg do Warszawy. To szczegół, że rozwala sens połączeń kolejowych na ogromnym obszarze południa kraju, na którym mieszka więcej ludzi niż w Warszawie...
2015-01-08 12:16:09 Autor: Wochu
---.kpn.net
Ktoś może wie co to za nieprzewidywalne sytuacje? W okolicy Sędziszowa Małopolskiego poszło o konieczność wzmocnienia podtorza. Czyżby coś podobnego w Trzebini wyskoczyło?
2015-01-08 12:32:07 Autor: qwas
---.158.219.211.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Co z SRK?
Czy jakiś zakres robót został wykonany czy całość też będzie przedmiotem nowego przetargu?

Pozdrawiam
Wojtek
2015-01-08 13:17:26 Autor: pasażerr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na modernizowanym odcinku Rail Baltiki zanosi się na to samo (Zielonka-Sadowne)...
2015-01-08 14:34:23 Autor: Tadzik
---.static.ip.netia.com.pl
Opóźnienia na E30 tłumaczono upadłością Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, krewa mnie zalewa jak to czytam! PNI robiło tylko i wyłącznie jeden kontrakt na odcinku Bochnia - Biadoliny lider konsorcjum czyli PKP Energetyka zgonił ich z budowy po czym wprowadził wykonastwo zastępcze a teraz wykonawca zastępczy chcę przedłużenia o 1,5 roku terminu oddania robót. Ludzie nie piszcie głupot bo się tego czytać nie chce!
2015-01-08 14:42:56 Autor: Tadzik
---.static.ip.netia.com.pl
Rail Baltica będzie jeszcze dłużej robiona nie pomoże zamknięcie obu torów!
2015-01-08 14:54:26 Autor: Kizisław
---.static.ip.netia.com.pl
Popieram gościa! W druk idą głupoty a sprawę tłumaczy się upadłością firmy, która buduje tory w całej Polsce a na E30 po niej śladu nie ma. Śmieszne Stalexport się cieszy i planuję podnieść opłaty za najdroższą autstradę w Polsce! Ciekawe kiedy zgonią Ferocco...
2015-01-08 15:19:28 Autor: Fan klub soada
---.38.108.16.internetia.net.pl
Tragedia.
2015-01-08 15:36:28 Autor: Fan klub soada
---.38.108.16.internetia.net.pl
A soad przeniósł się na rynek-kolejowy.pl :'(
2015-01-08 16:03:33 Autor: cham
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
JESJESJES!!!

Co to kogo jak mamy iiiKALATYCZNEGO DZIOBAKA!!! Co jeździ ĄŻ 200 KM?H przez parenaście, paredzieści kilometrów... ALE TEN PRESTISZ!!! Za to opłaciłoby się nawet zlikwidowanie linii Katowice - Kraków - ludzie mogliby jeździć pendolinem!
2015-01-08 16:52:42 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Katowice-Tarnów Super Bilet za 19 zeta (iR bus) i 3h jazdy, ja tam nie mam co narzekać ;)
2015-01-08 18:09:12 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Wochu:
"Ktoś może wie co to za nieprzewidywalne sytuacje? W okolicy Sędziszowa Małopolskiego poszło o konieczność wzmocnienia podtorza. Czyżby coś podobnego w Trzebini wyskoczyło?"
Tak, pojawiły się wychlapy pod Trzebinią i było v10.

Co do reszty, owszem nieudolność PLK nie wynika z siły mafii paliwowej tylko ze słabości Zarządy Infrastruktury.

"(...) Potęga Rzymu nie tkwi w murach Koloseum, ale w piasku przesiąkniętej krwią jego areny (...)".
2015-01-08 18:38:23 Autor: pqr
---.ssp.dialog.net.pl
To już w ogóle nie opłaca się tam do was na południe jechać... Autostrada ździerstwo, kolej mordęga całodniowa. I kamieni kupa... jak rzekł pewien minister... A z tym lobbingiem autostradowym to może nie do końca jest tak jak piszecie, bo 'odrzankę' do Wrocławia też remontują po kawałku od lat i końca nie widać. Pozdr. z Z.G.
2015-01-08 21:16:33 Autor: AAA
---.dynamic.mm.pl
Wychlapy? Chodzi o to:

http://przelom.pl/z-waszej-strony/15266-dulowa-bylo-przejscie-jest-odwodnienie.html
2015-01-09 00:11:12 Autor: Paul86
---.204.241.41.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Ludzie, jeśli potraficie rzetelnie uzasadnić czemu sprawa jest spiskiem ze Stalexportem a nie "nieudolnością", to jeżeli mieszkacie w południowej Polsce, to wasze miejsce nie jest przy klepaniu komentarzy, tylko w prokuraturze!!! Donieście o popełnieniu przestępstwa. W grę wchodzi chociażby art. 231 k.k., być może także 228 i 229 k.k.
Sam bym to zrobił, ale mieszkam daleko od miejsca popełnienia ewentualnego przestępstwa a to decyduje o właściwości organów ścigania.
2015-01-09 00:45:49 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post AAA:
"Wychlapy? Chodzi o to:

http://przelom.pl/z-waszej-strony/15266-dulowa-bylo-przejscie-jest-odwodnienie.html"
Nie, nie, ale też dobre! :D

O Matko... brak słów. Pociesza to, że jednak jeden tor z Dulowej do Trzebini jest zrobiony.
A co pod nim? Hmmm....
2015-01-09 04:26:37 Autor: dym
---.4.11.90
Kiedy dymisje w PLK?
2015-01-09 14:30:13 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Paul86

Nie tacy już zgłaszali. A jak ktoś będzie za bardzo upierdliwy, to sposoby na takich są.
Kasta prawnicza jest ściśle powiązana i "powinność swej służby rozumie", jak mawiał klasyk.
2015-01-09 17:37:59 Autor: inzynierek
---.104.226.5
do dymisji wszystkich w rzadzie i PLK !!!!
2015-01-09 20:46:15 Autor: tur
---.dynamic.chello.pl
najpierw kolesie posłów z po muszą zarobić na autostradzie i kiedy dowiemy się że pieniądze unijne przepadły - zapewne po wyborach na prezydenta a potem do sejmu
2015-01-10 13:32:41 Autor: krakus12345
---.dynamic.chello.pl
Przeciez to wszytsko jest ukartowane. Od kilku lat mowilem że tak bedzie. Autostradowe lobby wygrywa. Pociagi odstawic do lamusa. Az wstyd jak sie rządzi w tym kraju.
2015-01-10 19:53:25 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
To jest k...w jakaś kurewska farsa!!!

Wyobrażacie sobie co by było, gdyby w Niemczech taka sytuacja miała miejsce na /teoretycznie rzecz jasna/linii o vmax 30/h typu Hannover-Fulda-Frankfurt, albo Drezno-Leipzig-Erfurt ?!? czyli liniach łączących główne miasta kraju?! byłby skandal na cały kraj.
W Polskim nierzadzie-burdelu to normalne i zalega głucha cisza...
2015-01-11 05:22:03 Autor: Cliq
---.home.cgocable.net
Gdzie jest NIK?
2015-01-11 23:46:42 Autor: Grzegorz dg
---.play-internet.pl
Ja też zadam pytanie czemu nie wystąpić o kontrole do NIK skandalem jest remont tej lini.
2015-01-12 00:51:55 Autor: rs
---.146.68.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Już niech sobie odpuszczą. Wygląda na to że PLK po tylu latach ceregieli zrobi w końcu (w najlepszym wypadku) modernizację niemalże równą rewitalizacji. To nie ma sensu. To już nowy zmieniony rząd musi rozpocząć modernizację z prawdziwego zdarzenia. Na odcinku Kraków-Katowice przy tej gęstości zaludnienia i największych w Polsce potokach pasażerskich powinny być 4 tory i prędkość 200 km/h.
PS.
Kiedy za czasów zaborów budowano tę linię w przeciągu ok. 3 lat chyba nikomu nie śniło się że za ponad 100 lat prędkość na tej lini będzie niższa (i to sporo) od tej jaka była zaraz po wybudowaniu. Już bardziej wyobrażano sobie komunikację latającymi maszynami niż obniżenie prędkości szlakowej na lini kolejowej. Nie wyobrażano też sobie, że rządzić tymi terenami będzie tak nieudolna komunistyczna sitwa jaką mamy obecnie, która nie będzie w stanie nawet rozpocząć robót modernizacyjnych w czasie, w którym zaborcy wybudowali linię na tym samym odcinku od zera w całosci.
2015-01-12 17:12:04 Autor: mal
---.interq.pl
Żadna właściwość organów. Możesz złożyć gdzie chcesz , organy sobie przekażą.
2015-01-15 19:06:49 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
A tymczasem po wykolejeniu się w wigilię węglarki na odcinku Zabierzów Kraków i przeoraniu przez nią około 4 km toru chopy w pomarańczowych westkach pojedynczo wymieniajo rozorane podkłady (oczywiście na drzewniane) i jak dobrze pójdzie to do następnej wigilii się wyrobio...

Jak gdyby nie można było wymienić od razu całego gotowego toru z podkładami strunobetonowymi.

Przez cały ten czas wszystkie pociągi na tym odcinku idą po jednym torze, a ruch jaki jest każdy wie. Ostatnio coraz bardziej towarowy...

PROWIZORKA RULEZ!!!
2015-01-16 12:27:08 Autor: elfynatory
---.181.160.58
Dla przypomnienia: obecnie pociąg osobowy Katowice-Kraków porusza się ze średnią prędkością 32 km/h. Opłata za autostradę Stalexportu na odcinku Katowice-Kraków to 38 groszy za kilometr (odległość pomiędzy bramkami opłat wynosi 47 km). Stalexport dostaje blisko 200 mln dotacji za swoją autostradę. Mają jeszcze wzmożony ruch na autostradzie i tak można żyć w dostatku do końca świata czyli do 2020 roku. W roku 2020 zostanie ukończona modernizacja linii kolejowej Kraków-Katowice. Wtedy premier Kopacz będzie już na wakacjach na Kanarach, Tusk na emeryturze europejskiej, a Bieńkowska zostanie narodową wróżką z Mysłowic. Tam też będą odbywać się pielgrzymki miłośników kolei.
2015-01-18 13:35:27 Autor: pores
---.adsl.inetia.pl
z Wrocławia przez Opole i Katowice, Kraków do Rzeszowa powinien tor być zrobiony na 200km/h i był taki plan ale się z niego wycofano bo większą kasę robi się na płatnej autostradzie A4 niż na torach, a że ludzie w XXI wieku nie mogą normalnie przemieszczać się pociągami podmiejskimi, czy między dużymi miastami to nikogo z rządzących nie obchodzi!!!!
2015-02-04 18:41:01 Autor: mat46
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja bym się nie doszukiwał spisków w przyczynach problemów z tą modernizacją. Znacznie bardziej prawdopodobne jest, że PLK źle przygotowała tą inwestycję, do tego doszły upadłości wykonawców i jest fatalny efekt. Ale to, że równolegle do tej linii biegnie autostrada zarządzana przez prywatnego koncesjonariusza wcale nie musi znaczyć, że to on blokuje tą inwestycję, to może być po prostu zbieg okoliczności. Zazwyczaj tak bywa, że jak są przewidywane wielkie spiski, to potem się okazuje, że sprawa była o wiele bardziej prosta i żadne spiski nie miały miejsca, tylko bardziej prawdopodobny scenariusz.
2015-02-14 16:54:30 Autor: tur
---.dynamic.chello.pl
mamy wspaniałe społeczeństwo za te wszystkie nadużycia PO zamiast wniosków do prokuratury ma co raz większe poparcie [dlaczegoś biedny boś .....]
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony