Partnerzy serwisu:

Modernizacja E20 przyczynia się do pogorszenia oferty kolejowej w Bydgoszczy

Jakub Madrjas 06.11.2017 4,7k

Modernizacja E20 przyczynia się do pogorszenia oferty kolejowej w Bydgoszczy
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Poseł Paweł Olszewski zauważył, że pogarsza się jakość połączeń kolejowych z Bydgoszczy. PKP Intercity odpowiada, że stara się zapewnić dobry poziom połączeń, ale utrudnia to modernizacja linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem.
Poseł Paweł Olszewski zapytał w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, dlaczego w ostatnim czasie pogarsza się komfort i czas podróży koleją do grodu nad Brdą – mimo, że jest to jeden z najważniejszych węzłów kolejowych, gdzie do tego siedzibę ma Pesa a w ostatnich latach wybudowano nowy dworzec.

– W mojej ocenie sytuacją nie do przyjęcia jest, by wraz z rozwojem kolei w Polsce, pogarszał się komfort podróży między jednym z największych polskich miast a miastem stołecznym. Dotyczy to zarówno warunków podróży, jak i wydłużającego się czasu przejazdu. Szczególną uwagę należy zwrócić na rozkład połączeń kolejowych, z których wycofano wygodne połączenia "Łuczniczka", umożliwiające sprawny i komfortowy przejazd do miasta stołecznego, nowym składem, w godzinach porannych. W ostatnim czasie zmniejszyła się również liczba dobowych kursów na trasie Bydgoszcz - Warszawa. Wszystkie powyższe argumenty dowodzą, że Bydgoszcz nie jest należycie traktowana przez PKP Intercity – stwierdził poseł.

Stały poziom, ale…

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się z prośbą do PKP Intercity o wyjaśnienia. przedstawienie stanowiska do zagadnień poruszonych w niniejszej interpelacji. Spółka PKP IC poinformowała, że jej oferta przewozowa na trasie Warszawa – Bydgoszcz na przestrzeni ostatnich lat ulegała stopniowemu wzrostowi, a w chwili obecnej jest utrzymywana na stałym poziomie jednak z zastrzeżeniem, że „niewielkie zmiany tej tendencji” wynikają z prowadzenia prac modernizacyjnych na magistrali E20 pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem.

Jak czytamy w wyjaśnieniach, liczba pociągów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą obsługiwanych składami ED160 „Flirt-3” utrzymywana na „prawie stałym poziomie”. Przewoźnik przyznaje jednak, że od czerwca zamiast czterech są to obecnie trzy pary pociągów; jedna para pociągów została skierowana na relację z Gdynia – Bydgoszcz – Łódź. Przyczyną jest wspomniana modernizacja E20, która, jak przyznaje spółka spowodowała, że czas przejazdu pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą stał się mniej atrakcyjny.

Dłużej nawet o godzinę

PKP Intercity przyznaje, że z powodu modernizacji linii E20, a także prac na linii nr 18, czas przejazdu w relacji Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa wydłużył się w stosunku do rozkładu jazdy edycji 2015/2016 aż o około 40-60 minut. Chodzi nie tylko o liczne ograniczenia prędkości, ale też o odcinki jednotorowe wymuszające w czasie konstrukcji rozkładu jazdy planowanie postojów na oczekiwanie na przejazd pociągów nadjeżdżających z naprzeciwka.

PKP Intercity zapewnia, że oferta przewozowa na odcinku Bydgoszcz – Warszawa w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018 pod względem liczby bezpośrednich połączeń pozostanie na „poziomie zbliżonym” w stosunku do obowiązującego obecnie rozkładu jazdy. Zarówno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz spółka PKP IC uznają ofertę przewozową na tej trasie za „racjonalną i wystarczającą” w obecnych warunkach.
Spółka nie chce podać danych dotyczących średniego obłożenia poszczególnych połączeń na trasie Bydgoszcz – Warszawa, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony