Partnerzy serwisu:

E20: Przez Barłogi z niższą prędkością, co z czasem przejazdu?

Kasper Fiszer 29.04.2021 158

E20: Przez Barłogi z niższą prędkością, co z czasem przejazdu?
Stacja Kutnofot. Kasper Fiszer
Nie na całej trasie z Sochaczewa do Swarzędza pociągi będą mogły rozwijać prędkość 160 km/godz. Modernizacja infrastruktury nie obejmuje bowiem odcinka w okolicach stacji Barłogi. Dopuszczalna szybkość jazdy wynosi tam 120 km/godz. i nie będzie podniesiona.
Trwa mocno opóźniona modernizacja magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz. Prace mają zapewnić sprawny ruch pociągów pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. W okolicach stacji Barłogi, a więc tam, gdzie roboty zostały już zakończone, ruch pociągów odbywa się jednak z obniżoną prędkością. – Zakres inwestycji nie obejmuje przebudowy układu torowego na tej stacji oraz [pobliskiego] mostu nad Rgilewką – tłumaczy Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zwolnienie na odcinku nieco ponad 2 km

Nasz rozmówca podkreśla, że sama stacja została zmodernizowana w latach 90. zeszłego stulecia, a wspomniany most siedem lat temu przeszedł remont połączony z wymianą mostownic. – Zapewnia to płynny i bezpieczny ruch pociągów z prędkością 120 km/godz. – usłyszeliśmy. Spółka ocenia także, że obniżenie prędkości na ok. 2,3-kilometrowym odcinku pomiędzy stacją a obiektem inżynieryjnym nie będzie miało istotnego wpływu na czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Najszybsze pociągi mają pokonywać ten dystans w ok. 2 godz. 20 min.

Na pozostałej części trasy ma obowiązywać co do zasady prędkość maksymalna 160 km/godz. – Zwiększenie prędkości w Barłogach wymagałoby wymiany rozjazdów na dłuższe, a także gruntownej przebudowy mostu – powiedział nam przedstawiciel PKP PLK. Przedsiębiorstwo nie ma obecnie takich planów.

Inwestycja potrwa jeszcze co najmniej ok. półtora roku

Służby prasowe spółki potwierdziły jednocześnie wcześniejsze zapowiedzi ukończenia modernizacji na koniec 2022 r., a więc z niemal dwuletnim poślizgiem względem pierwotnego harmonogramu. Opóźnienie ponownie argumentowane jest zwiększeniem zakresu robót na obszarze powstających lokalnych centrów sterowania w Kutnie i w Łowiczu. – Efekty modernizacji są jednak sukcesywnie osiągane – przekonuje Radosław Śledziński.

– Podróżni uzyskali nowe perony m.in. w Koninie, Kole, Kutnie i Łowiczu – wylicza przedstawiciel Zespołu Prasowego. Zapowiada też kolejne przebudowy peronów i dodaje, że etapowa wymiana infrastruktury torowo-sieciowej zapewnia możliwość przejazdów zgodnie z remontowym rozkładem jazdy. Utrudnienia na jednej z najważniejszych magistral w kraju będą odczuwalne jeszcze przez co najmniej ok. półtora roku.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony