Partnerzy serwisu:

Mocny frank sprzyja WKD. Nowe inwestycje

wu, Transport-publiczny.pl 04.04.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-04-04 12:43:24 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a dlaczego na WKD szlabanów ni ma?
2015-04-04 13:01:24 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Ano ni ma Stefanie bo do tej pory nikt się o nie nie upominał w sensie wnikania w przepisy kolejowe. A zabudowa takich szlabanów to duży koszt dla WKD bo gminy maja to gdzieś choć przejazdy są ich, ale zabezpieczenie należy do WKD. Zresztą temat tych przejazdów to rzeka albo i ocean. Teraz nie ma wyjścia bo UTK nakazał. Ale najśmieszniejsze jest to że gdy tylko gminy dowiedziały się o planach zabezpieczeń to już protestują bo się wytworzą korki na drodze. I tak to się wałkuje , i jescze niejedno zobaczymy w tym temacie. Pozdro.
2015-04-04 16:50:51 Autor: sybilr
---.dynamic.chello.pl
nie chce byc ignorantem, czym rozni sie WKD od normalnej kolei tak w kilku punktach prosze o info
2015-04-04 17:05:43 Autor: wojtus
---.183.144.31.dsl.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post sybilr:
"nie chce byc ignorantem, czym rozni sie WKD od normalnej kolei tak w kilku punktach prosze o info"
- innym systemem zasilania
-inna skrajnia
2015-04-04 17:35:04 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@sybilr
Oprócz tego co napisał kolega wojtus mogę dodać że są pewne różnice w przepisach sygnalizacji (kilka własnych wskaźników , oraz sygnał dwa zielone którego chyba już nigdzie się nie stosuje). Po za tym ta kolej biegnie w silnie zabudowanym terenie , co powoduje duże komplikacje (vide przejazdy) , momentami jakby po ulicach (np. Tworki). A po za tym to wszystko jest tak jak na PKP, ewenementem dwustawna blokada samoczynna. A system zasilania też niedługo będzie na 3000V , tak więc zostanie tylko skrajnia. Ale największą różnicą jest to , że jest dochodowa. I oby jak najdłużej, czego sobie i innym życzę.
2015-04-04 18:19:37 Autor: xmen73
---.prabuty.mm.pl
@beblin

Sygnały typu dwa zielone i pomarańczowe u góry z zielonym na dole wcale nie są rzadkością. Chyba, że się siedzi na jednym stołku, albo gdzieś nie jeździ.
Przykłady, które znam osobiście.
1. stacja Pilawa
2. posterunek odgałęźny Skierniewka
2015-04-04 18:35:52 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@xmen73
Rzeczywiście siedzę na jednym stołku (chociaż długie lata siedziałem na innym) dlatego napisałem "chyba". Ale dzięki za informacje , chociaż sadziłem że już tych sygnałów nie ma.
2015-04-04 19:04:27 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@xmen73
Zapomniałem dodać że stołki były i są jeżdżące.
2015-04-04 20:05:52 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Ale największą różnicą jest to , że jest dochodowa."

Bierze sporą dotację z urzędu marszałkowskiego - więc nie jest dochodowa.
2015-04-04 20:56:37 Autor: darols
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@sybilr, jeżeli chodzi o różnice:
WKD to dawny tramwaj podmiejski dlatego ma inną skrajnię czy tramwajowe napięcie. Składy mają też niższą niż klasyczny tabor kolejowy prędkość maksymalną - 80km/h. Kolejną różnicą i pamiątką po tramwajach są tramwajowe łuki w grodziskiej lokomotywowni. Dlatego tabor chociaż kolejowy nadal musi mieć możliwość pokonywania łuków o promieniu 20 metrów.
2015-04-04 21:41:30 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Autor; ...
Panie Autorze; ... , nie odkrywa Pan ameryki takim stwierdzeniem , bo żadna w tym sensie kolej pasażerska w Polsce i nie tylko jest deficytowa. Pic polga na tym że mimo dotacji w odróżnieniu od innych przewożników chyba jako jedyna wykazuje zysk netto. Dlatego napisałem że jest dochodowa. Ale jeżeli Panu nie pasuje takia terminologia to mogę pisać w sposób wyszukany ; zamiast dochodowa to np. "mniej niedochodowa niż każda kolej pasażerska w Polsce i nie tylko" , będzie dłużej i ku Pana zadowoleniu prawdziwie. Pasi? Pozdro.
2015-04-04 22:06:54 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@beblin
Koleje wszystkie były dochodowe, póki ich nie przejęło państwo. Ja nie wiem czy tak dużo się dopłaca do WKD poza zakupem taboru i ulgami ustawowymi.
WKD ze szlabanami byłaby z 5 min szybsza z Radonskiej na Śródmieście, ale korki rzeczywiście by się pojawiły, zaś wypadki i tak zdarzają się sporadycznie - raz na rok.
2015-04-04 22:25:08 Autor: Jurgen Klop
---.147.31.82.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
WKD to w sumie ciekawy przykład stopniowej "koleizacji" podmiejskiego tramwaju.
2015-04-04 22:34:53 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Znaczy, trochę się dopłaca , ale to generalnie niezły interes. Szlabany i korki to jak już pisałem , temat ocean. Az wypadkami to jest tak: Jak na przejazdach nie było ograniczeń to było ich około 30 rocznie (uwierz mi, wiem co mówię). Przeważnie to się gieły blachy , ale nieraz to groźnie wyglądało. Wprowadzili więc 20 km/h na przejazdach i wierz mi Bracie, ale dalej się wpierdzielają średnio raz na miesiąc. SĄ kamery wiec można sobie pooglądać po fakcie. I jak się to ogląda to człowiek nie wierzy w to co widzi. I tak to jest z wypadkami na WKD.
2015-04-04 23:34:02 Autor: vvv
---.itvmedia.pl
Różnica jest taka, że jeżdżą po swoich torach, a nie PLK.
2015-04-05 00:59:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Zamiast kupić więcej składów...
2015-04-05 07:54:21 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@beblin
Pojazdy WKD nie powinny zwalniać na przejazdach, zaś na stronie WKD wszystkie filmy z monitoringu przejazdów podczas wypadków powinny być dostępne dla ludu.
Niech widzą!
A poza tym: Alleluja!
2015-04-05 11:28:08 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Też uważam że nie powinny zwalniać , ale przy głupocie polskich szoferów... to już sam nie wiem. Traktuję te 20 km/h jako polisę własnego bezpieczeństwa , no bo jak sypnę czołem pociągu w dostawczaka lub ciężarowego 70 km/h to może być ze mną krucho. Pozdro.
2015-04-05 14:28:10 Autor: MiM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@beblin
"Koleje wszystkie były dochodowe, póki ich nie przejęło państwo."

Bredzisz i to strasznie. Weź najpierw coś przeczytaj, a potem bierz się za pisanie. Teraz tylko ogłupiasz osoby niezainteresowane historią kolei.

Przerobię twoje zdanie tak, żeby choć mniej więcej odpowiadało prawdzie:
"Niektóre koleje bywały w pewnych okresach dochodowe, póki nie okazało się, że nie stać ich na inwestycje konieczne gospodarce i wojsku."

W skrócie i uproszczeniu:
Większość kolei publicznych w Europie powstawało na podstawie umów (koncesji), w których zazwyczaj państwa gwarantowały właścicielom określony minimalny zwrot z wyłożonego kapitału (dywidendę). W efekcie bardzo często koleje te wegetowały na granicy opłacalności, brakowało kasy na konieczne inwestycje w infrastrukturę czy tabor. W efekcie przejęcie ich przez państwo (czy to w wyniku wykupu, czy po upływie koncesji) okazywało się jedynym rozwiązaniem.
W USA magnaci kolejowi również otrzymywali od władz określone bonusy - czasem w gotówce, czasem np. prawo własności ogromnych obszarów ziemi, do których kolej docierała. Boom na amerykańskie "interurbans" - najbliższego odpowiednika EKD - wynikał nie z ich opłacalności jako środka transportu, a z możliwości spekulowania na rynku nieruchomości (dociągnięcie linii powodowało zmianę hektarów nieużytków w atrakcyjne działki budowlane).
2015-04-05 15:13:47 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@ MiM
Panie MiM .Na początek jedna złośliwość. : weź coś przeczytaj a potem pisz . proszę to zastosować do siebie , ustalić kto napisał komentarz do którego się Pan ustosunkował, a nie wkładać mi rzeczy których nie napisałem i się do nich odnosić. Pozdrawiam i bez urazy.
2015-04-05 17:07:21 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Pic polga na tym że mimo dotacji w odróżnieniu od innych przewożników chyba jako jedyna wykazuje zysk netto."

W kosztach operacyjnych i bez gigantycznych opłat dla zarządcy infrastruktury bo go tam nie ma? To mały ów "zysk netto".....

"Dlatego napisałem że jest dochodowa. Ale jeżeli Panu nie pasuje takia terminologia to mogę pisać w sposób wyszukany"

Możesz pan pisać sobie jak pan chcesz - bo to i tak nie ma to większego znaczenia w sytuacji gdy nie wiesz pan o czym piszesz.....

WKD ma sytuację rynkową nie porównywalną do innych przewoźników.
To tak samo jak z "fałszowaniem" danych o regularności - bo liczenie progu w aglo dopiero powyżej pięciu minut jest "nadużyciem".....
2015-04-05 17:22:04 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@...
Panie Trzykropek , nie dość że jesteś Pan nerwowy, to jeszcze niegrzeczny. A szkoda. Nie będę się z Panem za wiele spierał , bo z tego co widzę Pan wie o czym mowa , a ja, to zwykły głąb. Chylę czoła przed autorytetem i mimo wszystko pozdrawiam.
2015-04-05 20:11:37 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Polska za niecałe 4 lata, będzie płatnikiem netto w Unii niemieckiej, vel europejskiej bez żadnych dotacji i ulg. To dopiero zaczną się wtedy jaja, większe niż dzisiejsze wielkanocne. Przypuszczam że kraj opuści kolejne 2 - 3 miliony młodych i to na stałe.
2015-04-05 21:10:59 Autor: herbert
---.dynamic.chello.pl
Uwielbiam czytać komentarze na tym forum,
2015-04-05 21:28:22 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post herbert:
"Uwielbiam czytać komentarze na tym forum,"
@herbert

Komentarze są odpowiednie do obecnego funkcjonowania kolei, na ziemiach polskich.
2015-04-05 21:36:23 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@beblin
Stary system sygnalizacji występował do niedawna na stacjach: Dębica Towarowa, Dębica, Tarnów (niektóre semafory), do tego SBL z Pilawy do Zabieżek na D29-7 ma stary układ świateł.
Oprócz tego słynne S1a występujące w obu komorach tunelu średnicowego, będące pozostałością po starym układzie świateł SBL z Powiśla do Ochoty.
Nie liczę tu semaforów poniemieckich kierunkowych, które do końca lat 80 obowiązywały na LK 274.
2015-04-06 04:20:11 Autor: MiM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@beblin
No już się tak nie wyzłośliwiaj. Oczywiście przy kopiowaniu złapało mi odniesienie do ciebie w cytacie, a potem skasowałem nie tę małpę, co potrzeba ;). Sorry. Oczywiście autorem głupot na temat opłacalności dawnych kolei jest Stefan banderą i do jego słów się odnosiłem.
2015-04-06 08:53:25 Autor: herbert
---.dynamic.chello.pl
Czytam komentarz i myślę sobie-o, ten facet ma pojęcie, wie o czym mówi, może nawet szczęśliwicką skończył...Nic bardziej mylnego! Już następny post wyjaśnia, że ów autor jest zwykłym mikolem a i ignorantem zarazem. Kurczę, muszę się wykazywać większą czujnością. Ale i tak bawię się świetnie! Pozdrowienia dla wszystkich!
2015-04-06 10:52:50 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@MiM
O.K. Nie ma sprawy. Pozdrawiam.
2015-04-06 12:25:12 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@MiM
Większość kolei w Europie w komitywie z państwem, to pewnie tylko w Prusach i Rossji budowali, czyli w 2 najbardziej zacofanych i szkodliwych tworach XIX w.-ecznej Europy.
Siła i światło zbudowała EKD wbrew monopolowi PKP i (jak przypuszczam) mimo licznych przeszkód tworzonych przez II RP, która po paru latach od zaistnienia po osłabieniu Prus i Rossiji stała się równie patologicznym tworem jak obecna III RP..
2015-04-06 12:32:36 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@głos z USA
Za 4 lata nie będzie żadnej UE! I dzięki temu kolej w Polsce może przetrwa. Już nawet na wioskach lud omamiony dopłatami zaczyna trzeźwo myśleć, że nowe wydanie Sojuza jest równie wartościowe co jego sowiecki poprzednik.
2015-04-06 12:35:31 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@beblin
Czy maszynista WKD kiedykolwiek doznał obrażeń w zderzeniu z koparką, TIRem?
Walcie śmiało i pokazujcie filmy. Uwielbiam je oglądać!
2015-04-06 12:49:18 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@...
Sytuacja rynkowa to kolejne dziwne pojęcie, które ma się nijak do funkcjonowania kolei, zwłaszcza pasażerskiej.
WKD ma zapewne najwyższą rentowność w Polsce i najmniejsze dopłaty od państwa/samorządu spośród wszystkich pasażerskich przewoźników kolejowych, bo:
1. Nie robi interesów z PKP PLK
2. Jest położone w aglomeracji, gdzie są korki
3. Jest małą firmą państwowa, więc mało da się tam ukraść
4. Jest punktualne i dość niezawodne, mimo marnej prędkości handlowej, tragicznej infrastruktury i beznadziejnego taboru
2015-04-06 12:53:11 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Panie Trzykropek , nie dość że jesteś Pan nerwowy, to jeszcze niegrzeczny."

Nie, nie jestem nerwowy i nie ma się czym denerwować.
I nie wiedziałem, że pisanie prawdę o czymś lub o kimś jest niegrzeczne.
Ale rzeczywiście zapomniałem, że cechą tego narodu jest odwracanie kota ogonem....

"Nie będę się z Panem za wiele spierał , bo z tego co widzę Pan wie o czym mowa"

Tak wiem o czym mowa - a pan zaliczył złośliwość numer jeden

"a ja, to zwykły głąb."

Jeśli pan tak uważa to pańska sprawa...... Tylko niech pan ludziom nie wciska że to my tak myślimy....

"Chylę czoła przed autorytetem i mimo wszystko pozdrawiam."

I jest złośliwość numer dwa w pańskim wykonaniu.
Weź pan na luz i się ogarnij, panie maszynisto.
2015-04-06 13:35:22 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@...
No to jakżeśmy się już powyzłośliwiali , to na zgodę proponuję obustronne wrzucenie na luz. Może nie zawsze wypowiadam się precyzyjnie, ale zawsze z chęcią wysłucham racji innych i przyznam się do błędu jeżeli uznam że tak jest. Byle bez zjadliwości , na zasadzie - nie odzywaj się ty durniu (sorry , ale tak to zabrzmiało). Pozdrawiam i bez urazy.
2015-04-06 16:51:38 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ ... vs. beblin
Panowie! Porzućcie brzydkie chwyty typu ”argumentum ad personam”, bo przecie Admin Was zasłużenie wytnie.
2015-04-06 18:41:06 Autor: Leniwiec
---.230.14.15.obslugapc.pl
Panie Stefanie, administracja ma większość komentarzy z GŁĘBOKIM poważaniu :D
2015-04-06 19:50:22 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan @...
Admin nie wycina , ale chyba rzeczywiście ja zacząłem , więc nie pozostaje nic innego jak powiedzieć : Sorry, Panie, ...( Trzykropek).Niec h się nie gniewa.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony