Mniej wagonów barowych w Białymstoku, więcej m.in. w Gdyni
Kasper Fiszer ⚫ 13.12.2021 ⚫
6,1k

Bar w DarcieFot. ms, archiwum
Od 12 grudnia zmieniła się lista tras, na których można korzystać z wagonów restauracyjnych i barowych. Pełna obsługa gastronomiczna nie będzie już świadczona na części kursów z Białegostoku do Wrocławia. „Warsy” pojawią się jednak w zamian na kilku innych liniach, głównie prowadzących do Warszawy.
Nowy rozkład jazdy pociągów, który wszedł w życie w niedzielę 12 grudnia, przyniósł szereg zmian w siatce połączeń dalekobieżnych, które pociągnęły też pewne korekty w funkcjonowaniu kolejowej gastronomii. Wagony barowe czy restauracyjne nie pojawią się np. w nocnym kursie „Karkonosze”, który do soboty funkcjonował w relacji Białystok – Szklarska Poręba Górna, a obecnie realizowany jest z Warszawy do Szklarskiej Poręby. Zespół trakcyjny Dart zostanie bowiem zastąpiony klasycznym składem wagonowym.
Mniej kolejowych barów na trasie Białystok – Warszawa – Łódź – Wrocław
PKP Intercity zapewnia, że nie oznacza to rezygnacji z utrzymywania wagonów gastronomicznych na trasie do Białegostoku. Te wciąż będą kursować w pociągach zestawionych z jednostek. Zgodnie z nowym grafikiem połączeń są to IC „Słowacki” do Wrocławia, IC „Pilecki” do Raciborza i IC „Narew” do Łodzi Fabrycznej (to nowy kurs, zastąpił jednak inne połączenia Łódź – Białystok). Jak poinformował nas Zespół Prasowy PKP Intercity, we wszystkich tych przypadkach pasażerowie powinni spodziewać się zespołów trakcyjnych serii ED161 (Dart).
– Ponadto w pociągach TLK „Hańcza” Suwałki – Kraków Główny, IC „Nałkowska” Białystok – Wrocław Główny, IC „Dąbrowska” Białystok – Wrocław Główny i IC „Podlasiak” Świnoujście – Suwałki, które zestawione będą z klasycznych składów wagonowych, usługa gastronomiczna będzie realizowana z wózka „minibar” – zapewniły służby prasowe przewoźnika. Dotychczas kursy do Wrocławia zestawiane były z Dartów, w których znajduje się przestrzeń barowa. Zmiana zestawienia będzie więc oznaczać pewną zmianę standardu obsługi.
Nowe „Warsy” głównie na liniach do Warszawy
Jest jednak także szereg tras, na których dotychczas nie można było skorzystać z usług świadczonych przez Wars, a gdzie właśnie pojawia się taka możliwość. Mowa tu o IC „Silesia” z Warszawy do Ostrawy i Pragi, „Wybrzeże” z Gdyni do Warszawy, „Kraszewski” z Terespola do Warszawy, „Laguna” z Gdyni do Warszawy, „Łużyce” ze Zgorzelca do Warszawy, „Karłowicz” z Warszawy do Zakopanego, „Noteć” z Warszawy do Bydgoszczy, „Kochanowski” z Lublina do Bydgoszczy, „Konopnicka” z Lublina do Wrocławia czy „Bosman” z Wrocławia do Kołobrzegu.
„Warsy” pojawiają się też w kilku pociągach, które nie były uruchamiane w poprzednim rozkładzie jazdy. Ich listę otwiera wspomniana już „Narew” z Łodzi do Białegostoku. Poza tym mowa tu o IC „Boznańska” z Wrocławia do Krakowa czy „Siemiradzki” z Wrocławia do Przemyśla.
Mniej kolejowych barów na trasie Białystok – Warszawa – Łódź – Wrocław
PKP Intercity zapewnia, że nie oznacza to rezygnacji z utrzymywania wagonów gastronomicznych na trasie do Białegostoku. Te wciąż będą kursować w pociągach zestawionych z jednostek. Zgodnie z nowym grafikiem połączeń są to IC „Słowacki” do Wrocławia, IC „Pilecki” do Raciborza i IC „Narew” do Łodzi Fabrycznej (to nowy kurs, zastąpił jednak inne połączenia Łódź – Białystok). Jak poinformował nas Zespół Prasowy PKP Intercity, we wszystkich tych przypadkach pasażerowie powinni spodziewać się zespołów trakcyjnych serii ED161 (Dart).
– Ponadto w pociągach TLK „Hańcza” Suwałki – Kraków Główny, IC „Nałkowska” Białystok – Wrocław Główny, IC „Dąbrowska” Białystok – Wrocław Główny i IC „Podlasiak” Świnoujście – Suwałki, które zestawione będą z klasycznych składów wagonowych, usługa gastronomiczna będzie realizowana z wózka „minibar” – zapewniły służby prasowe przewoźnika. Dotychczas kursy do Wrocławia zestawiane były z Dartów, w których znajduje się przestrzeń barowa. Zmiana zestawienia będzie więc oznaczać pewną zmianę standardu obsługi.
Nowe „Warsy” głównie na liniach do Warszawy
Jest jednak także szereg tras, na których dotychczas nie można było skorzystać z usług świadczonych przez Wars, a gdzie właśnie pojawia się taka możliwość. Mowa tu o IC „Silesia” z Warszawy do Ostrawy i Pragi, „Wybrzeże” z Gdyni do Warszawy, „Kraszewski” z Terespola do Warszawy, „Laguna” z Gdyni do Warszawy, „Łużyce” ze Zgorzelca do Warszawy, „Karłowicz” z Warszawy do Zakopanego, „Noteć” z Warszawy do Bydgoszczy, „Kochanowski” z Lublina do Bydgoszczy, „Konopnicka” z Lublina do Wrocławia czy „Bosman” z Wrocławia do Kołobrzegu.
„Warsy” pojawiają się też w kilku pociągach, które nie były uruchamiane w poprzednim rozkładzie jazdy. Ich listę otwiera wspomniana już „Narew” z Łodzi do Białegostoku. Poza tym mowa tu o IC „Boznańska” z Wrocławia do Krakowa czy „Siemiradzki” z Wrocławia do Przemyśla.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |