Mniej podróżnych w pociągu KW do Łodzi. Będą zmiany w ofercie
Kasper Fiszer ⚫ 10.03.2023 ⚫
2,3k

fot. Wolsztyn, lic. CC BY-SA 4.0
W grudniu zeszłego roku Koleje Wielkopolskie wprowadziły duże zmiany na swojej międzywojewódzkiej trasie do Łodzi. Nie przyniosły one jednak wzrostu zainteresowania. Pasażerów, zwłaszcza na terenie województwa łódzkiego, ubywa, rozważane są więc kolejne modyfikacje godzin kursowania.
Do połowy grudnia zeszłego roku pociągi Kolei Wielkopolskich odjeżdżały z Poznania do Łodzi popołudniu, zaś w powrotnym kierunku startowały wieczorem. Połączenia były realizowane tylko w weekendy. Teraz odjazdy są realizowane codziennie, ale w zupełnie innych porach dnia: w kierunku Łodzi pociąg wyjeżdża wieczorem, zaś w stronę Poznania – rano. Efekt zmian odbiega jednak od oczekiwań.
Większe zainteresowanie na wielkopolskim odcinku trasy
– Para pociągów KW cieszy się większym zainteresowaniem na terenie województwa wielkopolskiego, zaś mniejszym w województwie łódzkim – przyznaje Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Z prowadzonych przez samorząd badań wynika, że z kursu do Łodzi korzysta średnio 120 pasażerów, w tym aż 70 proc. tylko na odcinku Poznań Gł. – Ostrów Wielkopolski lub krótszym. Jedną z przyczyn może być podobna pora kursowania pociągu PKP Intercity „Włókniarz” relacji Szczecin – Poznań – Łódź.
– Frekwencja jest mniejsza niż w poprzednim rozkładzie jazdy – przyznaje nasz rozmówca. Od 12 marca zmienione zostaną więc nieco godziny kursowania, a wielkopolski samorząd liczy, że pomoże to w budowaniu atrakcyjności połączenia. Korekty nie będą jednak duże, bo w kierunku Łodzi pociąg odjedzie ok. godz. 19.30, a w stronę Poznania – przed 7.00.
Potrzebna jest rewizja założeń oferty
Aktualnie samorządy z Łodzi i Poznania rozmawiają o konstrukcji oferty na rozkład jazdy 2023/2024, który wejdzie w życie w grudniu. Być może godziny odjazdów pociągów KW ulegną jednak dużej zmianie o wiele wcześniej. Województwa uzgadniają bowiem możliwość ich skorygowania już w czerwcu. – Podejmowane działania mają na celu m.in. zachęcenie większej liczby mieszkańców regionu łódzkiego do korzystania z usług KW – stwierdza przedstawiciel UMWW.
Swoje pociągi na trasie do Poznania uruchamia także spółka Polregio oraz, jedynie w weekendy, Łódzka Kolej Aglomeracyjna. W ostatnich latach liczba finansowanych przez samorządy międzywojewódzkich połączeń rośnie. Równolegle więcej niż jeszcze dekadę temu jest też pociągów PKP Intercity. Rzadziej kursują zaś międzymiastowe autobusy, bo z obsługi trasy wycofały się PKS-y m.in. z Łodzi czy Poznania.
Większe zainteresowanie na wielkopolskim odcinku trasy
– Para pociągów KW cieszy się większym zainteresowaniem na terenie województwa wielkopolskiego, zaś mniejszym w województwie łódzkim – przyznaje Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Z prowadzonych przez samorząd badań wynika, że z kursu do Łodzi korzysta średnio 120 pasażerów, w tym aż 70 proc. tylko na odcinku Poznań Gł. – Ostrów Wielkopolski lub krótszym. Jedną z przyczyn może być podobna pora kursowania pociągu PKP Intercity „Włókniarz” relacji Szczecin – Poznań – Łódź.
– Frekwencja jest mniejsza niż w poprzednim rozkładzie jazdy – przyznaje nasz rozmówca. Od 12 marca zmienione zostaną więc nieco godziny kursowania, a wielkopolski samorząd liczy, że pomoże to w budowaniu atrakcyjności połączenia. Korekty nie będą jednak duże, bo w kierunku Łodzi pociąg odjedzie ok. godz. 19.30, a w stronę Poznania – przed 7.00.
Potrzebna jest rewizja założeń oferty
Aktualnie samorządy z Łodzi i Poznania rozmawiają o konstrukcji oferty na rozkład jazdy 2023/2024, który wejdzie w życie w grudniu. Być może godziny odjazdów pociągów KW ulegną jednak dużej zmianie o wiele wcześniej. Województwa uzgadniają bowiem możliwość ich skorygowania już w czerwcu. – Podejmowane działania mają na celu m.in. zachęcenie większej liczby mieszkańców regionu łódzkiego do korzystania z usług KW – stwierdza przedstawiciel UMWW.
Swoje pociągi na trasie do Poznania uruchamia także spółka Polregio oraz, jedynie w weekendy, Łódzka Kolej Aglomeracyjna. W ostatnich latach liczba finansowanych przez samorządy międzywojewódzkich połączeń rośnie. Równolegle więcej niż jeszcze dekadę temu jest też pociągów PKP Intercity. Rzadziej kursują zaś międzymiastowe autobusy, bo z obsługi trasy wycofały się PKS-y m.in. z Łodzi czy Poznania.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |