Partnerzy serwisu:

PLK wprowadzi system wykrywania usterek pantografów

inf. pras. 24.07.2019 92

arrow
arrow
PLK wprowadzi system wykrywania usterek pantografów
Fot. PKP PLK
PLK wprowadzi system wykrywania usterek pantografów
PLK wprowadzi system wykrywania usterek pantografów
PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadzą system do wykrywania usterek pantografów. Spółka obiecuje, że dzięki temu będzie mniej zmian w kursowaniu pociągów. 
PKP PLK informuje, że rocznie średnio 150 awarii sieci trakcyjnej powodowane jest przez zły stan techniczny pantografów – urządzeń umieszczonych na dachu lokomotyw elektrycznych. To może powodować utrudnienia dla podróżnych pociągów, dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe chcą wprowadzić nowoczesny system do wykrywania usterek pantografów (odbieraków prądu).

Laserowe czujniki, czyli zintegrowany system DSAP (Detekcja Stanów Awarii Pantografów), stworzy model 3D pantografu i automatycznie zlokalizuje każde uszkodzenie. Wymiana lub wyłączenie lokomotywy z uszkodzonym odbierakiem ograniczy liczbę awarii sieci na liniach kolejowych. Raporty z monitoringów urządzeń będą przesyłane do przewoźników, a dzięki tym informacjom, na bieżąco będą sprawniej prowadzone prace serwisowe, tak by w dalszej eksploatacji pantografy nie powodowały uszkodzeń sieci trakcyjnej.

Kontrola stanu technicznego pantografów nie tylko zwiększy niezawodność infrastruktury kolejowej, ale przede wszystkim ograniczy liczbę usterek sieci spowodowanych niewłaściwym stanem pantografu. Takie rozwiązanie znacznie usprawni ruch pociągów oraz ograniczy koszty związane z uszkodzeniem sieci trakcyjnej przez zły stan techniczny pantografów.

Stały monitoring składów

W maju PLK spotkały się z podmiotami, które mają doświadczenie w realizacji systemu związanego z kontrolą pantografów. Znaleźli się wśród nich producenci, których systemy detekcji uszkodzeń pantografów w ostatnich latach zostały zastosowane na sieciach kolejowych.

Podczas spotkań zostały zaprezentowane różne rozwiązania, między innymi takie, w których skan pantografu odbywa się z boku pojazdu, od góry, a niekiedy z samego pojazdu. PLK planują zastosować system, który montowany jest na stałe w pobliżu sieci trakcyjnej i kontroluje przejeżdżające pociągi.

Na podstawie uzyskanych informacji PLK określą wymagania, a następnie rozpocznie się procedura przetargowa. W planach jest zainstalowanie pierwszych urządzeń do końca 2020 roku.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony