Partnerzy serwisu:

Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę

Michał Szymajda 18.02.2017 556

arrow
arrow
Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę
Siemens Mireo dla DB Regio fot. Siemens
Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę
Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę
Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę
Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę
Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę
Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę
DB Regio zamówiło 39 elektrycznych zespołów trakcyjnych Siemensa do obsługi Kolei Doliny Renu. 24 z nich będzie należeć do rodziny Mireo, która będzie miała premierę na torach.
Konieczność zakupu pojazdów przez DB Regio pojawiła się w związku z uzyskaniem kontraktu na obsługę połączeń na ciągu Bazylea (Szwajcaria) – Freiburg – Offenburg – Karlsruhe od 2020 roku. Przewoźnik zdecydował się na zakup bardzo nowoczesnych pojazdów – 24 ezt z platformy Mireo i 15 częściowo piętrowych ezt Desiro HC.

Pociągi Siemens Mireo będą przeznaczone do obsługi pociągów regionalnych (RB) z prędkością do 160 km/h. Będą jeździły pomiędzy Offenburgiem, Freiburgiem i Bazyleą, a także na liniach w regionie Kaiserstuhl. W porównaniu do poprzedników pociąg ma być jeszcze lżejszy i cichszy (dzięki nowym bardzo cichym wózkom i aerodynamicznemu pudłu), ma też potrzebować o 25% energii mniej niż pociągi elektryczne podobnej długości. Trójczłonowe ezt będą miały 220 miejsc siedzących na pokładzie. Jak zapewnia Siemens, Mireo mają możliwość opcjonalnego instalowania baterii, które pozwolą mu poruszać się także poza siecią trakcyjną. 

Z kolei Desiro HC obsłużą odcinek między Karlsruhe, Offenburgiem, Freiburgiem i Bazyleą, pojadą tam jako ekspresy regionalne (REX) z maksymalną prędkością 160 km/h. W czteroczłonowych pociągach, w których usiądzie aż 410 pasażerów, dwa człony skrajne są jednopoziomowe (bez stopni i wolne od barier utrudniających przemieszczanie się), a dwa człony środkowe – dwupokładowe. To rozwiązanie podobne do tego, które zaoferował Bombardier i Alstom podparyskiej kolei RER.



PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony