Partnerzy serwisu:

MIR podpisze z PKP PLK wieloletni kontrakt na utrzymanie infrastruktury

ms, Rynek-Kolejowy.pl 23.04.2015 121

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-04-23 10:06:55 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Bla bla bla, wszystko zostanie po staremu :)
2015-04-23 10:07:29 Autor: tt
---.tktelekom.pl
To jest bardzo dobra wiadomość.
2015-04-23 10:31:31 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
po co MIR cokolwiek podpisuje z PLK przed jej przejęciem i zmianą formuły ze spółki w agendę rządową? najpierw powinni wydzielić PLK (z częścią TK i energetyki) z PKP SA, przekształcić w coś na wzór GDDKiA a później umowy podpisywać
2015-04-23 10:34:53 Autor: tt
---.tktelekom.pl
Jak to wydzielić z PKP SA ?
Przecież PLK jest SA, więc nie ma co wydzielać. Trzeba wykupić akcje albo je przejąć w jakiś inny sposób.
2015-04-23 10:40:32 Autor: Kflik
---.60.129.178
To pewnie nic nie zmieni.

Trzeba zmienić zasady ustalania stawek PLK. Samorządy powinny płacic ryczałtem za linie które "chcą", podobnie ministerstwo za linia o znaczeniu państwowym i "pociągi uznane przez jednostki samorzadowe za potrzebne" nie musiałyby juz ponosić innych kosztów (ewentualnie tylko niewielkie osiowe)

PLK powinna podawać do publicznej wiadomości (a w szczególności dla samorządów) koszty utrzymania każdego odcinka linii kolejowej.

Przewoźnicy, zwłaszcza komercyjni, podpisywaliby umowe z PLK na stabilność (lub zmienność w przewidywalnym zakresie) opłat ORAZ stabilność infry(!) - w razie pogorszenia stanu infry PLK płaciłaby karę, podobnie w razie gdyby z powodu PLK potrzebne były objazdy lub dochodziłoby do opóźnień pociągów.
Umowa gwarantowałaby też, że rozkładzie zawsze znajdzie się podobny "slot" w rozkładzie na pociągi rzeczonego przewoźnika. Czyli gwarancja stabilności oferty.

Bez tego nie ma szans na rozwój transportu kolejowego w tym kraju(i szansę ma tylko SKM w aglomeracjach oraz Pendolino - być może tez dotowane)
2015-04-23 10:41:12 Autor: Kflik
---.60.129.178
@wdr

PLK jako spółka prawa handlowego to dla mnie tajemnica...po co tak jest? przecież to bzdura.
2015-04-23 10:42:27 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@tt
np. MIR mógłby przekazać do PKP SA akcje PKP SA w celu umorzenia a w zamian dostałby akcje PLK
2015-04-23 10:47:52 Autor: tt
---.tktelekom.pl
@wdr

Jasne.
Generalnie wszyscy wiedzą, że obecna formuła jest zła, tylko nikt z tym nic nie robi. Przecież cała ta amortyzacja czy opłaty dla PKP SA z PLK za użytkowanie gruntów pod torami (grube miliony na premie dla Prezesika jego kolesi i 20 nowych departamentów) jest bez sensu.
2015-04-23 13:56:01 Autor: Świetokrzyski Vlak
---.181.133.2
Czy MIR i PLK to spółki prywatne w III RP i muszą podpisywać umowę bo są wyłączone z pod jurysdykcji państwa i społeczeństwa.????
2015-04-23 15:39:11 Autor: Kflik
---.60.129.178
Problemem jest utrzymywanie PKP S.A.
tworu który obecnie nie ma sensu i jest szkodnikiem podgryzającym kolej w Polsce.
2015-04-24 07:15:06 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Prywatyzacja!
Czemu to słowo nie pojawiło się ani w artykule ani w komentarzach? Przecie państwo to zło!
@Kflik
PLK też jest szkodnikiem tak jak PKP. Wespół zniszczyli i zlikwidowali w Polsce więcej linii kolejowych niż Hitler i Stalin.
2015-04-24 10:09:53 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"Prywatyzacja!
Czemu to słowo nie pojawiło się ani w artykule ani w komentarzach? Przecie państwo to zło!
@Kflik
PLK też jest szkodnikiem tak jak PKP. Wespół zniszczyli i zlikwidowali w Polsce więcej linii kolejowych niż Hitler i Stalin.
"
Rozumiem, że Stepan Bandera proponuje też prywatyzację wojska jak @Milton Friedman i jego @Chicago Boys?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony