Partnerzy serwisu:

MIR niejednoznacznie w sprawie likwidacji linii Tarnów – Szczucin (aktualizacja)

dl, Rynek-Kolejowy.pl 01.06.2015 201

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-01 12:49:04 Autor: d33
---.158.222.112
Akurat oglądanie się na samorząd małopolskiego jest bez sensu, linia nie prowadzi do Krakowa więc jest nieważna, ale takie jest życie nie warto według krakusów wydać 500mln na linię Kielce Busko Zdrój - Mędzrzechów Tarnów wraz z elektryfikacją aby usprawnić transport kolejowy we wschodniej części województwa ale warto wydać 5 miliardów na Podłęże Piekiełko bo trasa prowadzi do Krakowa mimo tego że inwestycja ta plus modernizacja Limanowa Nowy Sącz absolutnie nigdy się nie zwrócą na dodatek będzie tam zerowy ruch towarowy w przeciwieństwie do skrótu Kielce Tarnów gdzie dobudowanie 35-40 km linii daje 100 km zysku w transporcie do Tarnowa Nowego Sącza Rzeszowa..
2015-06-01 12:55:38 Autor: haha
---.g-net.pl
Już sam fakt takiego kopniaka medialnego dla marszałkowskiego ptactwa prosto z resortu może trochę zahamować tych antykolejowych dziadów.
A strona samorządowa niczego nie wykaże przez najbliższe lata, ponieważ dla nich województwo = Kraków. Kraków jest najważniejszy, reszta niech pada. Proszę zajrzeć ile uwag odnośnie niekorzystnego traktowania "prowincji" w obecnym rozdaniu RPO zgłaszali samorządowcy. To mówi samo za siebie.
2015-06-01 13:04:35 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
Analogiczna sytuacja w zachodniej części małopolski linia kolejowa 103
Trzebinia-Wadowice-Skawce (odcinek Wadowice-Skawce rozebranow w 90r.)
Linia zelektryfikowana w 1992 roku, ruch kolejowy osobowy zawieszony w 2002r. rok później wstrzymano ruch towarowy oraz po 10 latach zdjęto trakcję, dziś szlak jest rozkradany przez złomiarzy a PLK chce jego rozbiórki - powiedzcie czy to normalne?! Ta linia kolejowa była wielkim skrótem dla pociągów jadących od Katowic w kierunku Zakopanego z pominięciem Krakowa! Takie miasta jak Trzebinia, Wadowice, Spytkowice (kiedyś duże stacje) zostają zmarginalizowane, zaś miasta jak Alwernia i miasteczka typu Bolęcin, Regulice, Okleśna czy Radocza odcięte od świata i to dosłownie!
Oczywiście nic po za Krakowem się nie liczy i mamy tutaj tego doskonały przykład!!!
2015-06-01 13:08:23 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Żeby stolica powiatu nie miała połączenia kolejowego z ważną magistralą to skandal. Przy dobrej prędkości i dobrym rozkładzie jednoczłonowy SA mógłby być zbyt mały. Zakładam, że normalność na E30 kiedyś wreszcie zawita.
2015-06-01 13:46:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Teraz jest autostrada która pozwala dojechać z Żabna i Dąbrowy do Krakowa w godzinę to po co komu jeszcze jakieś puciongi
2015-06-01 13:49:50 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Sowa woli się lansować w świetle sukcesu KMŁ, tj. 14-kilometrowej trasy Kraków-Wieliczka. Co go obchodzi jakieś tam Żabno?
2015-06-01 14:10:49 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Do MIR przekazaliśmy m.in. pytanie, czy zasadne byłoby rozwiązanie polegające na modernizacji szlaku ze środków RPO i reaktywacja ruchu kolejowego tak, by m.in. Dąbrowa Tarnowska czy Żabno uzyskały kolejowy dostęp do planowanego systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Tarnów – Kraków i tym samym połączeń dalekobieżnych."

No to zapytajcie jeszcze o Busko-Żabno/DT/Mędrzechów. Trzeba pilić władze o takie sprawy, niech tłumaczą swoje (anty)stanowisko (bo można się domyślać, że są anty), inaczej przemilczą to licząc, że się rozwali i już nie będzie można nic zrobić.
2015-06-01 14:23:59 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Autostrada i drogi "swoją drogą", ale co z tego jeżeli jest gigantyczny przewał w stronę transportu samochodowego, kosztem kolei (transportu szynowego), choćby w kontekście do wczorajszego dnia :

http://wiadomości.onet. pl/krakow/gorzej - niż - w - dzień - powszedni - krakow - stoi - w - korkach/d31wy8
albo: w kontekście ostatniego raportu GUS z dnia 18 maja, gdzie wykazano dramatycznie niski udział w przewozach - za pomocą transportu szynowego.

W tej sytuacji więc należy NATYCHMIAST zabrać się za przywracanie do stanu używalności wszystkich nieczynnych linii kolejowych w woj. małopolskim (i nie tylko) a nie pie***** tylko o kolejnych hektarach asfaltu, obwodnicach czy absurdalnym poszerzaniu dróg radialnych w Krakowie. Bez dobrze funkcjonującej kolei aglo/regio nie ma co marzyć o harmonijnym rozwoju kraju.
2015-06-01 20:25:34 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Kolejny raz wychodzi na jaw polski niedasizm i tumiwisizm - lepiej wyprodukować setki kilogramów opracowań, analiz, pism pomiędzy instytucjami niż po prostu wziąć się do roboty, wyremontować trasę, kupić szynobus, ułożyć sensowny rozkład jazdy i wozić ludzi. Modelowy przykład kolei podmiejskiej, łączącej ponad 100 tyś. miasto z okolicznymi miasteczkami, wzdłuż biegnie zatłoczona szosa, czego chcieć więcej?
Nie rozumiem też dlaczego skoro to PLK czy tam PKP jest właścicielem toru remontu ma dokonywać samorząd terytorialny? Co to tylko magistrale się liczą, a kolej lokalna już nie?
Aha - Busiarskim mordercom mówimy STOP!
2015-06-01 21:11:58 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Wszystko jest tu postawione ma głowie. PLK zamiast rewitalizować i elektryfikować tę linię, wraz z dobudowaniem odcinka Busko-Żabno, popiera likwidację, natomiast od samorządu oczekuje się działań inwestycyjnych. Starostwo powiatowe ma wyłożyć 500 mln zł?
2015-06-01 21:12:56 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - w jaki sposób puciong do Szczucina ma zmniejszyć korki w Krakowie???
2015-06-01 21:29:25 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Góral i IQ65 chcieli budować Busko - Żabno. Gdzie teraz są?
2015-06-01 22:09:21 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Hucinski
Ale kolej regio nigdzie w Polsce (i praktycznie na całym świecie) nie jest opłacalna. Rentowne są tylko aglo. W Warszawie tylko do 30 km od centrum, a w Krakowie pewno jeszcze słabiej..
Nie popieram orania linii kolejowych, ale dotowanie pociągów pasażerskich w imię jakiegoś harmonijnego rozwoju jest niedorzeczne. Mówię to jako zadłużony na kilkadziesiąt tysięcy zł przez państwo i samorząd obywatel III RP i podatnik a nie jako beztroski MiKol.
2015-06-01 22:34:08 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

Wczoraj (niedziela), goście zza Krakowa totalnie zakorkowali krakowskie ulice. Przyjechali samochodami, bo nie mają innej sensownej możliwości, jaką mogłaby być szybka kolej aglomeracyjna i regionalna, docierająca do wszystkich zakątków w województwie, gdzie doprowadzone są tory kolejowe. I to stała się rzecz niebywała dotąd, pomimo że sporo krakowian wyjechało samochodami na weekend, mieliśmy duże korki. Coraz bardziej brakuje alternatywy przewozowej wobec samochodów, taką powinna być rozbudowana kolej aglo i regio, kursująca w regularnych taktach, uzupełniająca się na wzajem, także w tym, ta "szczucinka"

Dane są przerażające tylko na A4, "przewala" się około 100 000 samochodów/dobę, 110 000 wjeżdża w dzień roboczy do Krakowa od strony sąsiednich gmin. Jednocześnie jest taki ciekawy moment w dzień roboczy, na dworcu Kraków Główny, około godziny 16, odchodzi pełny EIP w kierunku Warszawy/Gdyni, w kierunku Katowic odchodzi pełny skład PR. 2x EN63A, w barwach KŚ, a w kierunku Tarnowa to samo skład "małopolskich" 2x EN63A. I to mimo totalnego bałaganu na E30, ludzie wolą jechać powolnym (na razie) pociągiem, niż utkwić gdzieś na jakiejś drodze w korku w samochodzie/busie. Dlatego pilnie potrzeba szybkiej reaktywacji zamkniętych linii kolejowych w całym woj. małopolskim, bo brak alternatywy przewozowej wobec samochodów, przekłada się na korki, w dużej mierze też w Krakowie.
2015-06-01 22:43:35 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

A powiedz ile wg. Ciebie na przykład kosztował by bochenek chleba, gdyby produkcja rolna/żywności nie była w PL/UE dotowana ?
Coś masz wspólnego z SGGW, no więc powiedz ?

I gdyby nie te dotacje, czy nie mielibyśmy obrazków na ulicach jak w filmie pt. "Ziemia obiecana" ?
2015-06-01 23:06:01 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski
Gdyby nie jewroSojuz i jego dotacje dla rolnictwa stanowiące 45% budżetu UE, to chleb kosztowałby pewno tyle co w Ameryce albo do niedawna na Ukrainie, gdzie nie ma dotacji, a żywność jest tańsza niż w UE.
2015-06-01 23:09:31 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - ale WSZĘDZIE na świecie w miastach wielkości Krakowa są korki, przynajmniej w piątek i niedzielę. I jeszcze w poniedziałek rano.

Byłem w Monachium - tam korek w poniedziałek rano ciągnął się przez ok. 10 km ( wjazd od strony Stuttgartu). A przecież Monachium ma super kolej i w ogóle.
2015-06-01 23:10:39 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - to nie jest tak że ludzie wolą pociąg niż busa. Po prostu w piątki miejsca w busach są od dawna porezerwowane, tak że ludzie jadą puciongiem z konieczności ( bo nie ma miejsc w busie) a nie dlatego że chcą.
2015-06-01 23:13:20 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - jak sobie wyobrażasz kolej z Krakowa do wszystkich zakątków w województwie???

Przecież to oznaczałoby konieczność budowy nowych linii kolejowych w trudnym górskim terenie.
2015-06-01 23:14:36 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - w jaki sposób reaktywacja szczucinki rozładuje ci korki w Krakowie???
2015-06-01 23:36:23 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

Nie do wszystkich zakątków, ale tam gdzie jest doprowadzona infrastruktura kolejowa, ale nie wykorzystywana obecnie nawet w małym stopniu + kilka łączników na linii do Zakopanego... Prosta zasada więcej ludzi w pociągach, to mniej samochodów na drogach.

A wiesz co byłoby w takim Monachium/Bawarii, jakby pociągi i kolej tak "funkcjonowała" jak w małopolskim ?

Kiedyś, jeszcze przed "rewitalizacjami" na E30, w takim Tarnowie, na stacji, na pociąg do Krakowa, rano czekało 2000 ludzi. Widzisz jaki był/jest potencjał pasażerski ? Na pewno część ludzi też z Powiśla Dąbrowskiego. A teraz tłoczą się na A4, DK 94, albo jeżdżą tragiczną drogą wzdłuż Wisły w kierunku Nowej Huty.
Więcej pociągów, mniej samochodów, dla dobra wszystkich mieszkańców małopolskiego.
2015-06-02 00:02:40 Autor: pppp
---.nstream.pl
Z trollem busowym aronem nie ma co dysputy prowadzić. Wg niego kolej kompletnie nie ma sensu, co oczywiście jest bzdurą totalną. Nowoczesna kolej to gwarancja sukcesu w postaci pełnych pociągów, mniej smrodu w miastach i nie tylko. Ale do arona to nie dociera...
2015-06-02 02:12:33 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
a jak można zrobić rezerwację na aronbusza??:)
a jakby w Monachium były buszy to dopiero byłby korek
2015-06-02 06:52:29 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - to co proponujesz przerabialiśmy 20 lat temu. Wtedy nie było autostrat, za to była kolej - i było 7000 zabitych na drogach rocznie (dziś 3500).
2015-06-02 06:57:00 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Wejdź sobie TERAZ na google maps i zobacz jaki jest korek w Monachium od strony Stuttgartu - w okolicach miejscowości Dachau. Bite 6 km a przecież to 7 rano i nie poniedziałek.

Naprawdę Monachium chciałoby mieć takie małe korki jak Kraków.
2015-06-02 06:57:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - więcej pociągów, mniej samochodów - to przerabialiśmy 20 lat temu. Wtedy było 7000 rocznie zabitych na drogach - dziś 3500.
2015-06-02 06:58:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Do mnie to nie dociera, bo ja znam statystyki. W ostatnich 20 latach liczba zabitych na drogach zmalała, a nie wzrosła. A przecież ostatnie 20 lat to niszczenie kolei.
2015-06-02 07:00:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07- czyli twierdzisz, że w piątki busy jeżdżą puste???
2015-06-02 07:32:23 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-06-01 21:29:25 Autor: Arrivederci---.adsl.inetia.pl

Cytat : Góral i IQ65 chcieli budować Busko - Żabno. Gdzie teraz są?

Ty- Arrivederci IQ0 - A jakie to ma znaczenie, gdzie teraz jesteśmy przedmiotowej sprawie???
2015-06-02 11:35:31 Autor: prawa szyn
---.dynamic.chello.pl
Dobudować Szczucin - Busko i cała sprawa jeszcze się opłaci.
2015-06-02 12:34:22 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron
aronbuszy na bank:) czyżbym się pomylił??:)
2015-06-02 15:33:26 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

Ale z Monachium rozchodzą się promieniście linie kolejowe, w 7 , może 8 kierunkach, a Kraków ma tyko 4 linie kolejowe dochodzące na pn. płd, wsch i zach. w tym naprawdę 1 w pełni sprawną na północ. Także monachijczyk/Bawarczyk ma wybór czy chce stać w korku, czy jechać szybkim pociągiem do/z Monachium, Małopolanin/krakowianin jeszcze nie całkiem ma taki wybór. Poza tym jednak stolica Bawarii ma 600 000 mieszkańców więcej od Krakowa.

Pytanie jakie można zadać nam, jest takie:
Czy u nas w Polsce da się pogodzić wysoki/rosnący wciąż stopień motoryzacji z dobrze działającą koleją regionalną i dalekobieżną , obejmującą jak najszerszym zasięgiem mniej więcej te 19 000 km. torowisk kolejowych jakie zostało. O kolej aglomeracyjną nie należy się obawiać, będzie dynamiczny rozwój w tym segmencie. Ale reszta kraju, zwłaszcza za dużymi miastami, czy może tak jak w wielu krajach o nawet jeszcze wyższym stopniu motoryzacji gdzie dobrze funkcjonuje kolej regio/KDP, - może być też - tak - u nas w Polsce ?
2015-06-02 16:00:14 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - dlatego trzeba dobudować jeszcze obwodnicę północną Krakowa + drogę ekspresową S7 na Kielce - już Duda to załatwi.

Mieszkaniec Monachium ma wybór - jednak jak widać wielu mieszkańców wybiera samochody, czego efektem są 10-kilometrowe korki. W Bawarii jest 700 samochodów na 1000 mieszkańców, w POlsce 550.
2015-06-02 16:01:05 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - nie sądzę żeby rozwój kolei kosztem dróg był priorytetem, skoro przez 20 lat niszczenia kolei liczba zabitych na drogach spadła a nie wzrosła.
2015-06-02 18:01:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@hucinski
Wymieńmy te "wiele krajów, gdzie dobrze funkcjonuje kolej regio/KDP": Reich, Japonia, Benelux, może miejscami Francja i Szwajcaria.
Polsza jest zbyt biedna na dotowanie takich fanaberii. Mieszkańcy Polszy byli przez 71 lat prześladowali monopolem PKP w kwestii transportu pasażerskiego. Gdy odkryli zalety blachosmrodow, busów, PB, to do kolei raczej już nie wrócą nigdzie poza aglo. Z resztą tylko w aglo jest rentowność.


2015-06-02 19:50:21 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron
a jeszcze jakby w Monachium mieli do wyboru buszy - po prost miód i malina:))
czyli przyznajesz, ze przez ostatnie 20 lat kolej była w Polsce niszczona??
jchał dziś buszem? mam nadziję, że klyma działała:))
2015-06-02 21:23:02 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Kolej przez ostatnie 20 lat była niszczona i słusznie - bo wcześniej w PRLu kolej była priorytetem co doprowadziło do straszliwej rzeźni na drogach - 7000 osób rocznie.
2015-06-02 21:57:11 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ aron...

Pod koniec lat 80', było 5 milionów samochodów, drugie tyle furmanek i wozów drabiniastych z koniem, i masa pętających się po szosach pijaków, bo nie było utwardzonych poboczy i chodników na wsiach i szaleni motocykliści (to akurat się nie zmieniło) - to z tych powodów była wysoka wypadkowość na drogach, a nie przez to że kolej niby była faworyzowana wtedy.
2015-06-02 21:58:20 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
patriota, głęboko wierzący a za niszczeniem majątku narodowego??
to chyba nie po linii partii...:)
2015-06-02 22:19:57 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - no właśnie - w PRLu nie było utwardzonych poboczy i chodników, bo kasa poszła na kolej.

W PRLu władza nie rozumiała, że nie każdy mieszka przy stacji kolejowej. Dlatego było tyle wypadków.

Po 1990 rządzący zrozumieli, że nie każdy mieszka przy stacji kolejowej i czas przestać faworyzować kolej kosztem dróg. Dlatego liczba zabitych na drogach spadła 2-krotnie w ciągu 20 lat.
2015-06-02 22:20:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07 - drogi to też majątek narodowy ( oprócz tych kilkuset km autostrat prywatnych no ale to ułamek promila wszystkich dróg).
2015-06-02 23:15:38 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@aron
Nie majątek narodowy, tylko państwowy.
Przecie to istotna różnica. Majątek narodowy to Pan Tadeusz i Trylogia Sienkiewicza albo niejaki Chopin z Chełmońskim i "Daj ać ja pobróczę, a Ty poczywaj"
2015-06-02 23:27:13 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
tak tak, słyszeliśmy to już tysiące razy - opublikowałeś gdzieś już tą teorię?? np. w jakimś branżowym czasopiśmie - nie mam na myśli gazetki ściennej pitzka:)
czyli gdyby teraz na drogach były fiaty, syrenki, żuki i nyski a długość linii kolejowych byłaby równa zero to na drogach nie byłoby ofiar śmiertelnych?? chyba powinieneś to opatentować:))
a tak na serio - ponawiam pytanie - jak często i na jakich odległościach korzystasz z busza??
2015-06-03 06:38:04 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
To nie jest moja teoria, tylko dane policji. Zresztą jeżeli twierdzisz, że dziś ginie na drogach więcej ludzi niż 20 lat temu, to pokaż dane na jakich się opierasz.
2015-06-03 10:19:05 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
to znajdź w tych danych policji, że to dzięki likwidacji kolei
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony