Partnerzy serwisu:

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04.03.2015 184

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-04 10:15:58 Autor: hugo
---.174.117.247
[Admin: zmoderowano]
2015-03-04 10:33:33 Autor: Kryniczanin
---.146.203.154.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
A na hulaszcze wypady macie. To podstawa, jeden dzień w kraju kwitnącej wiśni, następny w Germanii a wszystko to na koszt podatnika.
2015-03-04 10:37:27 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"A na hulaszcze wypady macie. To podstawa, jeden dzień w kraju kwitnącej wiśni, następny w Germanii a wszystko to na koszt podatnika."
Pytanie Adam czy lepiej dołożyć PRom, które uruchomią IR/RE międzynarodowy z honorowaniem taryfy REGIO czy dołożyć PICom, którzy uruchomią EC ze złodziejską taryfą E.
2015-03-04 10:41:52 Autor: Basic
---.free.aero2.net.pl
Po co w takim razie tworzyć dokumenty takie jak plan transportowy skoro jego założenia są olewane nie tylko przez przewoźnika ale i przez organizatora przewozów ?

A może by tak przetrasować TLK Sztygar z części "Nadodrzanki" na linię przez Lubin i Legnicę, problemu zachdniej części E-30 w pełni by to nie rozwiązało ale to raptem kilkadziesiąt km więcej a Legnica z Lubinem to prawie 170tys mieszkańców które razem na pewno wygenerowały by dużo większy potok niż kilkutysięczne miasteczka jak Ścinawa czy Brzeg Dolny, nawet z tą nieszczęsną 40km/h między Rudną a Legnicą.

Ale się nie da, prawda ? Bo prędkość na linii 289 taka malutka, bo wielorakie i nie zrozumiałe nikomu innemu niż specom z IC przyczyny eksploatacyjne to definitywnie i niepodważalnie uniemożliwiają, nieprawdaż ?

Ale wozić w Bieszczady przez cały tydzień po 5 ludków na krzyży TLK Monciakiem na trakcji spalinowej to się da i są na to środki z ministerstwa ;)
2015-03-04 10:53:17 Autor: leemc
---.static.ip.netia.com.pl

leemc
Co z planowanym przetargiem na przewozy międzynarodowe?
2015-03-04 10:58:39 Autor: Kflik
---.60.129.178
LOL.
a 600mln na niezintegrowane-z-regionalnymi dalekobieżne to mają.

na reklamy też przypadkiem jakaś kasa od podatnika nie poszła?

a może nie trzeba aż tak drastycznych kroków jak dotacja? Może przewoźnikowi wystarczy zwolnienie ze stawek PLK? (tu jest kwestia przepisów prawnych, ustaw do opracowania, ministerstwo może przygotowac odpowiednie projekty zamiast popadac w znane "niema kasy - nie da się".

Bo za chwilę ktoś stwierdzi, że 600mln dla PKP IC też nie ma.
I co zrobią?
2015-03-04 11:02:13 Autor: Kflik
---.60.129.178
" Z powodu braku możliwości zwiększenia rekompensaty dla PKP Intercity"

z takimi pomysłami to na drzewo!
Żadne zwiększanie kasy dla tej studni bez dna!

(chyba, że po solidnych zmianach w polskim kolejnictwie, ujednolicenie taryfy w dotowanych, wspólne działanie z przewoźnikami regionalnymi, wspólna obsługa "końcówek" -nawet z postojem na każdej stacji itp.)

Ta kasa powinna tak na prawdę iśc do przewoźników samorzadowych na stworzenie SIATKI połączeń przyspieszonych które uzupełnią się z Regio a nie na dalekobieżne (bez integracji z regionalnymi) które w obecnej formule powinny istnieć TYLKO jako komercyjne.
2015-03-04 11:09:37 Autor: iro
---.internetdsl.tpnet.pl
Schizofrenia - stawiamy na rozwój połączeń między Polską a Saksonią.
2015-03-04 11:11:24 Autor: AA
---.tktelekom.pl
Sprzedać "wahadełko" tylko kto kupi?
2015-03-04 11:12:06 Autor: mclusky
---.dip0.t-ipconnect.de
Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz, i co pan nam zrobi?!

- Wasiakowa
2015-03-04 11:20:41 Autor: krzysiek
---.101.12.121
Nie wiem, czy czytając ten artykuł się śmiać, czy płakać?? A może zastosować tzw. śmiech przez łzy. Nie dalej jak wczoraj czytałem na Rynku Kolejowym artykuł, w którym MiR informował, że przewozy międzynarodowe są dla nich priorytetem. A dzisiaj czytamy, że "niby" z powodów finansowych nie będą finansowali połączeń między Zgorzelcem a Goerlitz. To ja się pytam jak to w końcu jest z tym priorytetem, bo "wydawało mi się", że priorytet w traktowaniu winien się równać priorytetowi w finansowaniu. A tym czasem MiR zostawia ten temat samorządowi, który nie jest zainteresowany zlecaniem tych przewozów PR. MiR - owcy róbcie tak dalej, likwidujcie przewozy zbiorowe, potem dopnijcie swego z opłatą ekologiczną od samochodów starszych niż 9 czy 10 lat i będzie git. Nałożycie na obywateli kolejny ciężar na finansowanie ośmiorniczek dla ludzi władzy, a plebs zmuszony do zakupu grata z zachodu, żeby w ogóle się poruszać po polszy czymś innym niż piechotą lub rowerem będzie płacił i płakał. Ciekawe tylko jak długo społeczeństwo da się wyciskać jak przysłowiowa cytryna :(
2015-03-04 11:41:16 Autor: Przemek Malbork
---.opera-mini.net
Uwolnić tory dla przewoźników prywatnych skoro PKP jest nieudolne jakoś w czechach CD dają radę a łatwo nie mają niestety możemy pozazdrościć czechom albo brać z nich przykład !!!
2015-03-04 11:48:13 Autor: Zapowiada się dobra podróż
---.free.aero2.net.pl
Nie każdy pociąg to PKP ===> I całe szczęście bo gdyby tak było to pewnie całość pasażerskiego ruchu kolejowego w tym kraju wyglądała by jak obecna oferta którą serwuje prestiżowy narodowy przewoźniki dalekobieżny do spółki z MiR.

Bez ładu, składu, dla wybranych i pod publikę.
2015-03-04 11:53:41 Autor: Kflik
---.60.129.178
Najbardziej mnie przeraża, że oni chcą "zwiększyć dotację do PKP IC" by to PKP Ic uruchomiło takie pociągi.
To DOBRZE, że nie ma na to kasy, bo TLK (albo co gorsza EIC) w takiej relacji byłoby bzdurą.
2015-03-04 11:55:27 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Zapowiada się dobra podróż
ja bym to zmienił:

Nie każdy pociąg dotowany z Twoich podatków jest dla Ciebie - jeśli chcesz pokonać zbyt krótką odległość.
(przy krótkich relacjach najbardziej boli brak wspólnej taryfy z przewoźnikami regionalnymi).
2015-03-04 12:47:19 Autor: Fir-Ley
---.internetdsl.tpnet.pl
Chodzi o to, żeby kolej przy rozdrapywaniu, zwanym dla niepoznaki "prywatyzacją" była jak najtańsza. Przecież to jasno wyartykuowała miss peronów... [Admin: zmoderowano] Obrażanie osób publicznych.
2015-03-04 14:25:04 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
A jak to się ma "to" do wczorajszego artykułu
http://www.rynek-kolejowy.pl/56071/wasiak_rozwoj_polaczen_miedzynarodowych_priorytetem.html
[Admin: zmoderowano]
2015-03-04 14:31:51 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
[Admin: zmoderowano] Co innego mówią jednego dnia, co innego czynią drugiego. Dramat!!! Co raz bardziej wątpię w jakąkolwiek przyszłość kolei w Polsce, jak będzie dalej tak zarządzana, to jest poziom zarządzania 0, albo nawet -1.
2015-03-04 14:38:01 Autor: jonasz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Wawel" - woził powietrze.
RE Wrocław - Drezno - również przez granicę kilka, max. kilkanaście osób.

A teraz spójrzmy na pogranicze niemiecko-czesko-polskie:

RE Drezno - Liberec - w kazdy weekend tłumy pasażerów. Od tego rozkładu jazdy zwiększono liczbę par w tej relacji z czterech do pięciu.

Jakuszyce - Harrachov - od grudnia bezpośredniej pociągi ze Szklarskiej do Liberca nowoczesnymi jednostkami w takcie co 2h, w sezonie jeszcze częściej. W sezonie letnim i zimowym tysiąc pasażerów dziennie przez granicę.

Może to z relacją było coś nie tak?

Skoro z Wrocławia nikt nie jeździ do Niemiec, to zróbmy połączenia z Niemiec w góry, np. do Jeleniej Góry, może nawet Kłodzka albo Szklarskiej Poręby. Tam duży ruch w zasadzie gwarantowany, co widać po wyżej przytoczonych przykładach.

Tak to jest gdy dla UMWD bardziej niż frekwencja liczy się "prestyż" pociągów (bo każdy czerwony pociąg z napisem DB musi jeździć do Wrocławia). Nie, nie musi.
2015-03-04 14:44:47 Autor: cenzura wraca???
---.play-internet.pl
Ale się admin napracował! Szacun! Ilość bluzgów przekroczyła próg wrażliwości czy ciągle boicie się władzy?
2015-03-04 14:48:06 Autor: zbigniew44
---.226.178.23
@ jonasz:

Weź wytłumacz to urzędasom z Wrocławia, którzy traktują Dolny Śląsk jak przednóżek Wrocławia (vide np. akcje z zabieraniem szynobusów z Lwówka, podsudeckiej itd. na linie około wrocławskie: Trzebnicę czy Świdnicę, aż do całkowitego uwalenia pierwszej z wymienionych linii).

Na ironię zakrawa fakt, że te pociągi z Drezna nawet nie były skomunikowane z pociągami do Jeleniej Góry. Skoro urzędasy nawet nie są w stanie ułożyć dobrego rozkładu jazdy, to czemu tu się dziwić, że pociągi wożą powietrze i w konsekwencji są uwalane?
2015-03-04 14:55:55 Autor: Fir-Ley
---.internetdsl.tpnet.pl
do : Admin

prezes spółki nie podlega pełnej ochronie, poza tym nazwanie go nieudacznikiem jest szczerą prawdą, sami pracują na taką opinię. Słupki z excella nie załatwią wszystkiego, a na pewno nie przykryją niekompetencji wysoko płatnych urzędasów, nie znających się na materii, którą im powierzono - za NASZE pieniądze - pod opiekę.
2015-03-04 15:11:39 Autor: tjakuszewicz
---.centertel.pl
Na międzynarodowe pociągi R czy RE kasy nie ma ale na dotowanie bez końca PKP IC kasa zawsze się znajdzie...
2015-03-04 15:22:38 Autor: Kflik
---.60.129.178
PR - chłopiec do bicia

PKP IC - rozleniwiony, zepsuty bachor uwielbiany przez rodzinkę.
2015-03-04 17:27:22 Autor: rado
---.226.178.23
"Na ironię zakrawa fakt, że te pociągi z Drezna nawet nie były skomunikowane z pociągami do
Jeleniej Góry. Skoro urzędasy nawet nie są w stanie ułożyć dobrego rozkładu jazdy, to czemu
tu się dziwić, że pociągi wożą powietrze i w konsekwencji są uwalane?"

Raczej bezpośrednie RE Drezno - Jelenia Góra ze skomunikowaniem w Zgorzelcu (albo Lubaniu, ewentualnie w Jeleniej Górze) z pociągami do Wrocławia. Całe to połączenie było od początku źle pomyślane. Bezpośrednie pociągi powinny jeździć tam gdzie jest większa frekwencja a nie do głównego miasta. Do Jeleniej Góry na pewno jeździłoby więcej Niemców niż do Wrocławia czy Legnicy. Wystarczy popatrzeć na ruch na DK 30, która w lecie i zimie zatłoczona jest autami na niemieckich rejestracjach udającymi się w Karkonosze. Wystarczy żeby 10% tych ludzi przesiadło się na pociąg i już połączenie miałoby sens.
2015-03-04 20:03:52 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Kolejna odsłona rozwoju przez zwijanie. Niemcy jednak są odporni na naszą głupotę!
2015-03-04 20:37:55 Autor: un
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ale pieniądze w pekapowskich spółkach na firmy dla prezesów są. Co za tupet, bezczelność, kpiny z pasażerów i podłość!
2015-03-04 20:51:02 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
w ogóle można by zrobić dwie pary Drezno - Zgorzelec - Jelenia Góra - Wałbrzych - Kłodzko - Nysa - Kędzierzyn Koźle - Katowice ;)

W Dreznie jedna z par skomunikowana z czymś nocnym.
2015-03-04 20:58:18 Autor: krаkus
---.114.24.220
W odpowiedzi na post Kflik:
"w ogóle można by zrobić dwie pary Drezno - Zgorzelec - Jelenia Góra - Wałbrzych - Kłodzko - Nysa - Kędzierzyn Koźle - Katowice ;)

W Dreznie jedna z par skomunikowana z czymś nocnym."
Idźmy dalej i zróbmy aż do Krakowa. Oczywiście przez Jelenią Górę i Kłodzko - tak żeby ominąć Bolesławiec :)
2015-03-05 07:25:09 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
ADMINIE... wymoderować nawet określenie "Wasiaki i spółka" ??? To już chyba przesada, osiągnąłeś szczyt cenzury. Ładnie was władza ma w rękach. Onet ze swoimi cenzurami to przy was pikuś. Admin loooser :)
2015-03-05 08:40:03 Autor: Bartek
---.208.191.88
Krakus, sam sobie omijaj Bolesławiec, już wyliczyłeś, ile osób będzie jeździć tą linią do Jeleniej, z podzieloną trakcją i, pożal się, prędkościami powozu konnego ? Jelenią samą w sobie chcesz uczynić celem, a do Krakowa jechać cały dzień ? Gratuluję pomysłu, na pewno będziesz mieć 100% obłożenie pociągu. Chyba na księżycu byłeś i tam widziałeś linie kolejowe, a nie na Dolnym Śląsku, wiesz chociaż, jaki jest stan Sudeckiej ? Jeżeli nie, to zrób sobie pieszą wycieczkę po tych torach, szczególnie w okolicach Nysy.
2015-03-05 09:27:27 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
MIR: będziemy rozwijać połączenia międzynarodowe.
2015-03-05 11:47:51 Autor: pasa
---.133.138.122
więcej kasy na premie za likwidowanie pociagów
2015-03-05 13:14:38 Autor: waldenburger
---.226.178.23
Zgadzam się z krakusem. Bolesławiec omijać szerokim łukiem!
2015-03-05 15:43:25 Autor: adriano
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post Bartek:
"Krakus, sam sobie omijaj Bolesławiec, już wyliczyłeś, ile osób będzie jeździć tą linią do Jeleniej, z podzieloną trakcją i, pożal się, prędkościami powozu konnego ? Jelenią samą w sobie chcesz uczynić celem, a do Krakowa jechać cały dzień ? Gratuluję pomysłu, na pewno będziesz mieć 100% obłożenie pociągu. Chyba na księżycu byłeś i tam widziałeś linie kolejowe, a nie na Dolnym Śląsku, wiesz chociaż, jaki jest stan Sudeckiej ? Jeżeli nie, to zrób sobie pieszą wycieczkę po tych torach, szczególnie w okolicach Nysy."
Co ma do tego podzielona trakcja skoro całość będzie realizowana na SZT? Jakie "prędkości powozu konnego" skoro pociągi jadą tam nie wolniej niż autobusy? Sprawdź z jaką prędkością pociągi jeżdżą na Zittau - Liberec i Liberec - Tanvald, gdzie z Drezna jeździ mnóstwo osób a Czesi wspólnie z Niemcami uruchomili od grudnia jeszcze więcej połączeń z Drezna. Do Krakowa niekoniecznie, ale do Jeleniej Góry takie połączenie na pewno byłoby hitem. A gdyby tak jeszcze reaktywować Karpacz i puścić bezpośrednie Drezno - Karpacz... Wiem, marzenia, ale już teraz nic nie stoi na przeszkodzie żeby uruchomić InterregioBusa skomunikowanym w Jeleniej z pociągami z Drezna i sprzedawać bilety aż do samego Karpacza według jednej taryfy. Pociągi powinny jeździć tam gdzie jest zapotrzebowanie a nie tam gdzie są magistrale.
2015-03-12 18:54:32 Autor: Jerry
---.93.210.4
Brakuje mi RE z/do Drezna.To było świetne połączenie.
KD niby chciałyby przejąć połączenia do Görlitz ale nie mają składów homologowanych przez EBA. Zanim PESA wygramoli homologację jeszcze sporo czasu upłynie.
Sprawnym rozwiązaniem byłoby kupienie używanego VT628 od DB lub KM,mają homologację w obydwóch krajach i dałyby radę z Węglińca do Görlitz a nawet dalej...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony