Partnerzy serwisu:

MIR: Kategoria pociągów InterCity bez wpływu na ceny biletów i umowę PSC

jm, pr, Rynek Kolejowy 21.11.2014 331

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-11-21 10:01:24 Autor: Admc
---.pwr.edu.pl
Z pociągami IC jest cyrk, niektóre zatrzymują się w mojej miejscowości, niektóre nie. A TLK wszystkie się zatrzymują
2014-11-21 10:04:52 Autor: mławianka
---.free.aero2.net.pl
kolejny błąd po wprowadzeniu biletów za grosze na Premium
2014-11-21 10:09:23 Autor: Kryniczanin
---.180.209.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
O jo jo jo jo jo joj odezwali się po tygodniu milczenia gdy kolej tonęła?
2014-11-21 10:37:36 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@rynekkolejowy:
Nie pytajcie Popy, on powie to co Celejewski chce uslyszec.Zapytajcie o opinie Centrum Unijnych Projektow Transportowych czy IC wystapilo o zmiane zapisow w papierach do Brukseli. To nie jest takie proste jak Popa probuje wmowic. Podobnie jak z honorowaniem ulg. Intercity pociagiem pospiesznym w mysl Ustawy? Grubymi nicmi szyte.Gdyby to bylo takie proste, to Pendolino mialoby nazwe Intercity Premium a nie Express Intercity Premium- tylko po to zeby byly dostepne ulgi ustawowe. Popa i Maria awaria: prosze najpierw wystapic do sejmu o zmiane ustawy, zamiast lykac w ciemno i o zgrozo probowac legitymizowac kazdy denny pomysl Celejewskiego.
2014-11-21 10:42:10 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Pociągi InterCity pojawiły się 16 listopada. Taką kategorię mają na chwilę obecną "Kaszub", "Neptun" i "Artus". I rzeczywiście są w nich ceny jak w TLK, co oznacza, że mamy obniżkę cen na miesiąc.
2014-11-21 10:44:43 Autor: JK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Należy do nich również "Warmia". Przypuszczam, że w tę kategorię włączono EIC w których obowiązywały bilety relacyjne - od 16.11 "relacyjny" obowiązuje wyłącznie w TLK.
2014-11-21 10:57:52 Autor: Kamol
---.180.17.33.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wszystko ładnie i pięknie... brakuje mi tylko w tych ickach wagonów barowych... standart owszem wysoki... ale nie można niczego konkretnego zjeść... np. w pociągach ic relacji Poznań - Gdynia...
2014-11-21 11:05:54 Autor: Kflik
---.60.129.178
Wszystko ok tylko po co ta nowa kategoria?

Przecież obecne TLK trzeba mocniej zintegrować z Regio (honorowanie taryf regionalnych, integracja rozkładów, może nawet kursowanie jako Regio na końcówkach tras) a zmiana kategorii w kierunku Intercity to nie jest zmiana w tą stronę (choc tylko kwestia nazwy więc może być bez znaczenia).

Poza tym pytanie czy t nie będzie mieszać przeciętnemu pasażerowi?
Intercity
Ekspres Intercity
Expres Intercity Premium?

Bałagan.


a kiedyś były takie czasy, że dotowane nie mogły mieć rezerwacji...
albo, że te ulgami ustawowymi to nie mogą być Intercity...

Wszyscy mieszają przepisami jak chcą a miejsc gdzie zmiany sa KONIECZNE to zmian nie ma (forma prawna PLK, zasady ustalania stawek PLK, zmuszenie przewoźników dotowanych do współpracy - w tym wzajemnego honorowania biletów i stworzenia wspólnego systemu działania w sytuacjach kryzysowych łącznie z gotowa do wykorzystania rezerwą taborową itp)
2014-11-21 11:12:40 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Panie Poopa,
ich zmienia kategorie pociagow z TLK na IC. W papierach do Brukseli nie ma mowy o pociagach pospiesznych.W 4 projektach o ktorych mowimy jest WIAZACY zapis ze w okresie 5 letniego trwania projektu beda obslugiwac WYLACZNIE pociagi TLK we wskazanych relacjach.

Gdyby IC wpisalo do projektu "pospieszne" a jeszcze lepiej miedzywojewodzkie (furtka do kategorii IC) nie byloby problemu.Teraz jest bo IC lamie zapisy dokumentow dot finansowania.Kazdy kto wyciagal kase z UE dobrze wie, ze przez 5 lat nie moze zmienic kompletnie nic w projekcie a co dopiero tak wazna kwestie jak kategoria pociagu.Czy IC dalo UE np. cenniki biletow na pociagi IC zeby zbadali ponownie zasadnosc projektu? Tam sie musi wszystko zgadzac.To nie jest bardak made in Zelazna
2014-11-21 11:18:04 Autor: emigrant
---.111.17.205.ntlworld.ie

emigrant
trochę historii:)
https://www.youtube.com/watch?v=COSViX3g8SE
2014-11-21 11:19:03 Autor: sid vicious
---.133.192.36
@Kflik- nowa kategoria po to, by za jakiś czas wygasić markę TLK i poddać firmę procesowi prywatyzacji. Uprzednio pozbywszy się poc. TLK i szrotów 111 i 112A.
2014-11-21 11:23:32 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
dodam jeszcze, że od 2015 PKP IC wraz z PLK planują uruchomienie na trasie Katowice - Kraków konnego luksusowego połączenia
ciągnięte przez konie platformy będą wyposażone w parasole by chronić podróżnych przed deszczem
aby uniknąć protestów miłośników zwierząt podróż ma trwać trzy dni
nazwa połączenia to: "Poszły konie po podkładach"
2014-11-21 12:05:29 Autor: Filu
---.u-strasbg.fr
Nowa kategoria jest po to żeby lada moment z nienacka wprowadzić na nią nowy cennik
2014-11-21 12:30:18 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Cywilizacja:

http://youtu.be/H1GB9ApjClM
2014-11-21 12:46:59 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Filu

to tez jest mozliwe w końcu tylko szaleniec zrobiłby to od razu.
Aczkolwiek co ministerstwo na to?

Może pójdzie jako standardowa podwyżka (bo dawno jej nie było a inflacja ...itp)
ale jako wykaz dobrej woli tej "inflacyjnej" podwyżki nie będzie w gorszych pociągach (czytaj: TLK)
2014-11-21 13:09:01 Autor: walbol
---.play-internet.pl
Warto odnotować, że kategorię z EIC na IC od 16.11. na swój ostatni miesiąc kursowania zmienił też Wawel. Można więc na pożegnanie przejechać się nim trochę taniej.
2014-11-21 13:54:54 Autor: Kflik
---.60.129.178
@walbol

to i tak bez sensu z tym EIC/IC Wawel - to powinien przyspieszony na wzór RE do Drezna.
z reszta po stronie niemieckiej taryfa regionalna jest w nim honorowana...
a u nas..porażka premium.
2014-11-21 15:03:48 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
@IM&ZB:

Dokłanie Izo! Absolutnie bym nie ufał w zapewnienia Pana Popa. Cenię pop, rock, choć wolę jazz, jednak jeśli jakiś artysta z PKP IC czy MIR wymalował w papierach do UE słowo "TLK" lub nie daj Boże pełną nazwę po polsku, to na serio mogą być kłopoty. Wówczas należy najpierw aneksować umowę, a potem zmienić "nazwę handlową". Niech MIR się modli wraz z PKP IC, aby tam było przynajmniej słowo "pospieszny" czy "międzywojewódzki", bo inaczej to PKP IC dostanie karę finansową, a MIR przestanie być "(...) sprawnie naoliwioną maszyną (...)" (Cyt. Blondi).

Do tego te ulgi... kłopotliwa sprawa. Nie zmienia to faktu, że kolejne 43 mln zł na poprawę wizerunku są zagrożone przesunięciem na poczet kar. Oj, nie tak Panowie!

Nie ma wątpliwości, że w ciągu 5 lat pociągi TLK będą zastąpione IC. Oby jakość zawsze była lepsza, równy standard, no, a ceny pewnie wzrosną, ale nie od razu.
Poza tym TLK dla obcokrajowca to jakiś kosmos, podczas EURO 2012 i MŚ w siacie br tłumaczyłem obcokrajowcom krótko: faster chip train, albo, faster economy train. I tyle.
2014-11-21 15:17:17 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post IM&ZB:
"Panie Poopa,
ich zmienia kategorie pociagow z TLK na IC. W papierach do Brukseli nie ma mowy o pociagach pospiesznych.W 4 projektach o ktorych mowimy jest WIAZACY zapis ze w okresie 5 letniego trwania projektu beda obslugiwac WYLACZNIE pociagi TLK we wskazanych relacjach.

Gdyby IC wpisalo do projektu "pospieszne" a jeszcze lepiej miedzywojewodzkie (furtka do kategorii IC) nie byloby problemu.Teraz jest bo IC lamie zapisy dokumentow dot finansowania.Kazdy kto wyciagal kase z UE dobrze wie, ze przez 5 lat nie moze zmienic kompletnie nic w projekcie a co dopiero tak wazna kwestie jak kategoria pociagu.Czy IC dalo UE np. cenniki biletow na pociagi IC zeby zbadali ponownie zasadnosc projektu? Tam sie musi wszystko zgadzac.To nie jest bardak made in Zelazna"
Bzdura. Najważniejszy czynnik to, czy są to pociągi służby publicznej (PSC), czyli w tym wypadku taryfy ekonomicznej, czy nie. Kategorii samego pociągu nie na tutaj, nic to rzeczy, a taką nieścisłość można bardzo szybko skorektować bez większych oporów ze strony CUPT i KE. (w przeciwieństwie do, np - zmiany wysokości dofinansowania, czy przypisanych wcześniej relacji)
2014-11-21 15:19:26 Autor: gv
---.opera-mini.net
Dlaczego RK nie pisze, ze UTK wszczął przeciwko IC postępowanie adm za weekendową awarię?
2014-11-21 16:11:21 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nazywajcie sobie jak chcecie, ale i tak odstraszycie tym ludzi, bo dla nich "IC" oznacza "drogo", a "TLK" "tanio". A po ostatnich doniesieniach medialnych "Pendolino" oznacza "kur... drogo"/"nie ma sensu nawet sprawdzać" ;)

Ostatni awaryjny epizod w PICU miałem rok temu (na szczęście tylko 20 min i niespełna 30 km, dawno już z nawiązką odpokutowany na rzecz PR), od tego czasu udaje się unikać tego badziewia :)
2014-11-21 16:28:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Bozia

a jest tam definicja "taryfy ekonomicznej"?
Bo wszystko mozna odpowiednio zdefiniować, a na pewno taryfa TLK NIE JEST ekonomiczna (w szczególności na krótkich odcinkach może być 3 razy wyższa od regionalnej np. w świętokrzyskim). Więc czemu nikt (UE?) się tego nie czepia?
Jeśli jrst to jakoś zdefiniowane jak mówisz - to pewnie odpowiednimi zabiegami prawnymi można zrobić wszystko - np. uznać taryfe w EIC za ekonomiczną.
Więc jak to zdefiniowali?
2014-11-21 16:29:55 Autor: Kflik
---.60.129.178
Bo jeśli to ma być w ramach umowy PSC - to z kolei jak to tam jest zdefiniowane?
Można ta umową EIC objąć? albo pociąg w taryfie zbliżonej do EIC?
2014-11-21 17:24:57 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@bozia:
wszystko mozna zmienic spelniajac jedynie dwa warunki- po pierwsze wystapic o zmiane, po drugie uzyskac zgode UE za posrednictwem CUPT.PKP IC jak dotad nie wystapilo o zgode wiec jej nie otrzymalo, co nie przeszkodzilo w medialnej reaktywacji marki Intercity bedacej pociagami pospiesznymi...

Rowno rok temu,Celejewski probowal tego samego numeru.Wtedy odbil sie od sciany w postaci kompetencji, bo ministrem byl fachowiec. Minal rok, ustawa o ulgach sie nie zmienila, IC nie wystapilo do UE o korekte kategorii pociagow ale...zmienil sie minister...mamy wiec pociagi pospieszne Intercity i duze szanse na koniecznosc zwrotu srodkow unijnych.
2014-11-21 18:01:56 Autor: Gość
---.dynamic.chello.pl
To i tak jeszcze nic - jak donosi "konkurencja" spółka Intercity otrzymała dofinansowanie na zakup 20 nowych wagonów, które kursować będą w ciągu E20-E59 Warszawa-Poznań-Szczecin.
I nie byłoby w tym nic złego/dziwnego, gdyby nie fakt kursowania dofinansowanych wagonów na KOMERCYJNYCH składach EIC.
W takiej sytuacji nazywanie pośpiechów ICkami, albo degradowanie takich składów jak Kaszub/Neptun tylko w celu uzyskania większej dotacji już mnie wcale nie dziwi.
Oczywiście najgorszy skład EIC w tym kraju (Małopolska) dalej utrzymał "prestiżową" kategorię :)
2014-11-21 19:11:01 Autor: Jacek52
---.play-internet.pl
Trzeba być chyba idiotą żeby nazwać pociągi pospieszne marką "iC". Dla pasażera od razu kojarzy się to z wysoką ceną. I kolejni klienci zrezygnują z usług. Nie lepiej było "TLK+"?
2014-11-21 19:25:09 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post IM&ZB:
"@bozia:
wszystko mozna zmienic spelniajac jedynie dwa warunki- po pierwsze wystapic o zmiane, po drugie uzyskac zgode UE za posrednictwem CUPT.PKP IC jak dotad nie wystapilo o zgode wiec jej nie otrzymalo, co nie przeszkodzilo w medialnej reaktywacji marki Intercity bedacej pociagami pospiesznymi...

Rowno rok temu,Celejewski probowal tego samego numeru.Wtedy odbil sie od sciany w postaci kompetencji, bo ministrem byl fachowiec. Minal rok, ustawa o ulgach sie nie zmienila, IC nie wystapilo do UE o korekte kategorii pociagow ale...zmienil sie minister...mamy wiec pociagi pospieszne Intercity i duze szanse na koniecznosc zwrotu srodkow unijnych."
Nie wystąpiło o zmianę, bo widoczniej nie ma takiej potrzeby, a CUPT i KE nie robią z tym problemu. Dla tych instytucji, ważne, aby relacje Flitów i Dartów, były obsługiwane ramach służby publicznej, nie zależnie czy to pod marką TLK, czy IC, gdyż to i to, to jedno i to samo. (taryfowa, ulgi ustawowe, umowa PSC) Jak PIC kupował Pendolino, to wskazywał konkretną kategorie, jak będą obsługiwały? Nie... Wiadomo, było, że będą to tylko pociągi kategorii premium. Ważne, aby relacje Flirtów i Dartów były w ramach umowy PSC, co gwarantuje obsługę tych relacji w taryfie ekonomicznej.

Mówienie o utracie dofinansowania z powodu takiej błahostki (którą można łatwo skorektować) jest niepoważne. Za większe przekręty PIC i PLK nie tracą dofinansowania.
2014-11-21 19:27:59 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Gość:
"To i tak jeszcze nic - jak donosi "konkurencja" spółka Intercity otrzymała dofinansowanie na zakup 20 nowych wagonów, które kursować będą w ciągu E20-E59 Warszawa-Poznań-Szczecin.
I nie byłoby w tym nic złego/dziwnego, gdyby nie fakt kursowania dofinansowanych wagonów na KOMERCYJNYCH składach EIC.
W takiej sytuacji nazywanie pośpiechów ICkami, albo degradowanie takich składów jak Kaszub/Neptun tylko w celu uzyskania większej dotacji już mnie wcale nie dziwi.
Oczywiście najgorszy skład EIC w tym kraju (Małopolska) dalej utrzymał "prestiżową" kategorię :)"
Zobacz tylko na jaką kwotę jest projekt wagonów, oraz i dofinansowanie, a projekty Pendolino, czy Dart/Flirt.
2014-11-21 19:43:13 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"Bo jeśli to ma być w ramach umowy PSC - to z kolei jak to tam jest zdefiniowane?
Można ta umową EIC objąć? albo pociąg w taryfie zbliżonej do EIC?"
Pociągi w ramach umowy PSC, są objęte wyłącznie taryfą ekonomiczną. To tak powszechnie wiadome... Czy to się to jakoś obejść? Nie wiadomo... Celejewski próbował to obejść, pierwotnie planując relacje dla wagonów Szczecin - Przemyśl jako EIC, ale poległ. Możliwe, że zainterweniowało MIR, albo CUPT i KE.
2014-11-21 19:58:32 Autor: pasazer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja to bym nazwał pociągi nazwami od statków kosmicznych:
no Apollo albo Sojuz.
I tak EIC o 7.05 z Wrocławia do Warszawy mogłoby być Apollo 1 a Przemyśl-Świnoujście byłby Sojuz 30 albo fikuśniej od godziny odjazdu: Apollo 705, Sojuz 1835.
2014-11-21 22:03:52 Autor: Jeszcze raz
---.warszawa.vectranet.pl
Pozwolę sobie wytłumaczyć - są dwa rodzaje projektów taborowych możliwych do dofinansowania z UE - służba publiczna (PSC) i komercyjne. Projekty PSC dają możliwość wyższego dofinansowania (do 70% w POIiŚ, w RPO nawet do 85% jeśli tak ustali Marszałek), ale tabor w tych projektach musi być objęty umową PSC (np. z MIR lub z Marszałkiem Województwa). Poza tym, z punktu widzenia pomocy publicznej, projekty takie nie wymagają procesu notyfikacji w KE.

W POIiŚ 2007-2013 wszystkie projekty taborowe (w tym projekty IC) to projekty objęte PSC, poza 2 projektami IC - zakupem Pendolino i zakupem 20 nowych wagonów, które są projektami komercyjnymi. Dla tych projektów IC musiało przejść notyfikację (w ramach tzw. pomocy regionalnej - nie mylić z RPO!) i otrzymać decyzję KE (DG COMP) dotyczącą zgody na pomoc publiczną. Dopiero z taką decyzją projekty komercyjne mogą uzyskać dofinansowanie w POIiŚ i uzyskać decyzję KE (DG REGIO - dotyczy tylko tzw. projektów dużych > 50 mln EUR). Projekty w PSC uzyskują tylko decyzję z DG REGIO (jeśli są duże), bez potrzeby notyfikacji pomocy publicznej w DG COMP.

Odnośnie Pendolino jak i 20 wagonów - obydwa projekty mają decyzję DG COMP. Dodatkowo Pendolino ma decyzję DG REGIO bo jest projektem dużym, a 20 wagonów takiej decyzji nie potrzebuje.
2014-11-21 22:40:00 Autor: 286
---.free.aero2.net.pl
Intersyty w Intersyty... A jak nazwa narodowego przewoźnika ma się np. do ustawy o języku polskim, czy nawiązaniu do tradycji?
2014-11-22 01:36:30 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Hmmm... rzeczywiście kluczowe jest czy w dokumentach jest napisane, że to są pociągu objęte umową PSC - czyli służba publiczna. Jak tak to zmiana TLK na IC nie będzie trudna, a jej aneks nie będzie załatwiany na wysokim szczeblu w Brukseli.

Co innego czy IC może być pospiesznym. Jasne! To, że większości Polaków kojarzy się to z drogim pociągiem, jest zaletą z zamierzchłych czasów, kiedy to za zestawie przed laty obecnego EIC Małopolska - ktoś dostał by kulę w łeb. Należy dążyć do tego, aby jak w większości krajów UE - to był NORMALNY czyli zwykły, MIĘDZYWOJEWÓDZKI czyli dalekobieżny, SZYBKI czyli pospieszny i W MIARĘ KOMFORTOWY pociąg, nico tańszy od EIC i sporo tańszy od EIP (pal licho naliczanie kilometrowe).

TLK - obecnie to wtopa. Kiedyś to były "Tanie Linie Kolejowe". Kiedyś miały zawsze ten sam standard, bardzo ciekawe malowanie - nawet na czas naprawy rewizyjnej - każdy wagon, do tego barowy, agencja ochroniarska, to był pewien standard. A teraz ani to "Tanie", ani "Twoje".

Będę więc gorącym zwolennikiem i propagatorem, aby pociąg zestawiony ze zmodernizowanych wagonów w malowaniu białym z fioletowym pasem, czyli jak obecne EIC wagonowe, z miejsca stawał się IC. Na końcu zostanie kilka sezonowych TLK w malowaniu biało-zielonym (2 kl) i biało-czerownym (1 kl) i te niedobitki będą gdzieś ciągnięte w jakieś górskie, morskie czy jeziorskie pustkowie, aż pewnego dnia staną się one IC.

Tak więc TLK to obecnie wtopa. Burdel na szynach i to kolorowy dla Polaków, kosmos dla obcokrajowców. Zaś IC wprowadza pewien standard, pewność, gwarancję komfortu, szybkości i jakości - za to ludzie zapłacą. Serio.
2014-11-22 14:58:13 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ostatnio bylem swiadkiem( 2razy )jak pasazer mial na bilecie inna min.odjazdu pociagu niz na tablicy odjazdow - konduktor tlumaczyl, ze systemu nie oplaci sie przestawiac i jeszcze teraz wprowadzaja kat.IC - po co to .
2014-11-23 21:12:28 Autor: karandasz
---.adsl.inetia.pl
strona www.intercity.pl

zakładka: Jak kupić bilet przez internet

pisze tam:
Krok pierwszy: rejestracja w systemie e-IC

Jest prosta i intuicyjna: na stronie www.intercity.pl z białego panelu w górnej części witryny
wybieramy opcję „Moje e-IC”.


konia z rzędem temu, kto na www.intercity.pl znajdzie Moje e-IC :)
PKP IC - patałachy skończone...
2014-11-24 10:56:16 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Bozia

ale co to jest "taryfa ekonomiczna"?
Przecież ceny w TLK nie są "ekonomiczne".
Zwłaszcza na krótkich odcinkach.
2014-11-24 11:00:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Dziobię - więc jestem

Wszystko zgoda, tyle, że w Polsce IC (te nowe IC) nie mogą być klasycznym IC w rozumieniu z innych krajów - gdyz z uwagi na tragiczna zapaść w połączeniach regionalnych (a w szczególności przy totalnym braku sieci połączeń przyspieszonych - jak np. w Niemczech) muszą TAKŻE uzupełniać rolę pociągów przewożących ludzi na krótszych odcinkach.
2014-11-27 00:02:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Dziobię - więc jestem

Wszystko zgoda, tyle, że w Polsce IC (te nowe IC) nie mogą być klasycznym IC w rozumieniu z innych krajów - gdyz z uwagi na tragiczna zapaść w połączeniach regionalnych (a w szczególności przy totalnym braku sieci połączeń przyspieszonych - jak np. w Niemczech) muszą TAKŻE uzupełniać rolę pociągów przewożących ludzi na krótszych odcinkach."
Od zawsze brakowało szybkich i tanich połączeń między największymi miastami, z mniejsza ilością postojów z wykorzystaniem nowego, czy modernizowanego taboru. Wciskanie postojów w mniejszy miastach, miasteczkach, czy często w kompletnych dziurach, kiedy jest szansa na stworzenie nowej jakości przewozowej o niskiej cenie, niezłej częstotliwości, wysokiego standardu, to kompletne marnowanie potencjału tego pomysłu.
2014-11-27 00:07:05 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Bozia

ale co to jest "taryfa ekonomiczna"?
Przecież ceny w TLK nie są "ekonomiczne".
Zwłaszcza na krótkich odcinkach."
Może i dobrze, że na krótszych odcinkach są droższe, bo od przewozów na krótkich odcinkach powinny być pociągi Regio, nie nowo tworzona kategoria do obsługi największych miast w PL - tanio, szybko i z wykorzystaniem nowego taboru.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony