Partnerzy serwisu:

Minister Adamczyk krytykuje prywatyzację kolei

Radio Maryja, RK 19.01.2016 282

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2016-01-19 14:29:50 Autor: O_Q
---.tktelekom.pl
DB Schenker więcej ma wspólnego z Hitlerem niż z własnością państwową, a minister na razie nie doprowadził aby budowlańcy wbili chociaż łopatę na torach Krzeszowice - Kraków:)
2016-01-19 14:32:44 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
W Wielkiej Brytanii, którą co po niektórzy POlscy politycy się tak zachwycają ceny biletów są 6x większe niż we Francji, a część przewozów obsługują firmy należące do zagranicznych firm państwowych (np. Arriva). Na dodatek państwo płaci na dotacje więcej niż dopłacałoby do własnej spółki.

Wolny rynek powinien być, ale z udziałem publicznego przewoźnika i publicznej infrastruktury (całej, a nie bez podstacji)!
2016-01-19 14:38:03 Autor: Gość
---.174.247.2
@ onerail xd
Ceny biletów tak - ale koszty?
To należy porównywać a nie czy płacą Ci co jadą (W.Brytania - oczywiście część również jest dotowana) czy wszyscy po równo składają się na dotacje i płacą nawet o tym nie wiedząc.
To że są tańsze bilety świadczy tylko o tym że koszty są dzielone 'po równo' - w Korei Północnej jeździ się 'za darmo' - i co z tego wynika?
2016-01-19 14:41:28 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
OMG...
Wiem, to Radio Maryja i trzeba mówić to, co chcą usłyszeć, ale pan minister to chyba przeszedł wszystkich...

Cytat:
"Te rzeczy, które powodowały deficyt muszą być wyrugowane z przestrzeni polskiego transportu" ...

To znaczy co? Co będziemy rugować?
Pociągi osobowe? Pasażerów? Nierentowne przewozy osobowe?

OMG...
2016-01-19 14:47:22 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Gosc
,,Ceny biletów tak - ale koszty?"
Zacytuję swoją odpowiedź:
,,Na dodatek państwo płaci na dotacje więcej niż dopłacałoby do własnej spółki."
Innymi słowy tam gdzie kapitał państwowy zetknie się z prywatnym, tam wyciągane jest najwięcej publicznych pieniędzy, bo przecież przyjaciela trzeba wesprzeć.
W spółkach państwowych pracownicy mogą o wiele łatwiej odwołać prezesa (przykład JSW) jeśli prowadzi tzw. maksymalizację zysków, a w prywatnych jak się nie podoba to wypie... A jak spółka publiczna jest na giełdzie to akcjonariusze mogą obalić prezesa wbrew partii i nie ma ryzyka że wsadzą kogoś bardzo niekompetentnego.
2016-01-19 14:52:57 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
Proponuje wyrugujmy pisd i tv trwoga i radio maRyja. Wtedy polska kolej odetchnie od ciężaru głupich wypowiedzi pseudo ministrów z boskiego nadania i prezesowego namaszczenia.


Czy ten człowiek nalykal się tabletek i popil vodka? Czy ja zwykły jadacz chleba mam ministrowi odpowiedzialnemu za kolej tłumaczyć jak finansowo radzi sobie kolej w państwach osciennych?
DB ma za zeszły rok ponad 1 mld (miliard) euro straty!!!!
4 mld PLN.

Panie ministrze jeżeli Pana celem w tym rządzie jest doprowadzenie PKP do takiej sytuacji to ja za tydzień stawie się z taczka pod gmachem ministerstwa. Jak uda się sforsowac ochronę to wsadze pana na taczke i powioze tam gdzie trzeba.
2016-01-19 14:55:09 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Budowalniec po zawodówie - ten już w głupocie przeszedł swoich poprzedników,
weź sobie Koguta i Wilka do pomocy biedaku umysłowy...
2016-01-19 15:00:10 Autor: Gość
---.174.247.2
@onerail xd

Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie - i dlatego w kujawsko pomorskim dotacja za km dla Arrivy jest mniejsza niż w przypadku PR.
Dlatego zresztą kraje demokracji ludowej bazujące na własności państwowej były mniej wydolne ...
2016-01-19 15:21:53 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Gosc
A Arriva to jest niby prywatna?
Hahaha...
2016-01-19 15:33:56 Autor: Ron
---.leon.com.pl
Uwierzę w słowa ministra i jego autentyczność jeśli doprowadzi do scalenia infrastruktury czyli: PKP SA, PKP PLK, Nieruchomości, PKP Energetyka, PKP Informatyka :D
2016-01-19 15:45:40 Autor: Gość
---.174.247.2
OK, tu racja.
To bez przykładów - pamiętam działające PKP za przysłowiowej komuny - 10 lat codziennego dojeżdzania - i nie chciałbym powrotu do tamtych czasów.
A z tym kojarzy mi się nacjonalizacja, co proponuje obecny minister ...
2016-01-19 16:14:40 Autor: sn61
---.162.8.28
Bardzo mądre słowa, prawdziwa sól w oku wszystkich kosmoPOlitycznych Mau(f)rycków :)
2016-01-19 16:25:04 Autor: Markos
---.google.com
Patrząc przez pryzmat przewoźnika Przewozy Regionalne w Gdyni to stwierdzam wszem i wobec że kolej musi upaść aby odrodzić się na nowo. Panie ministrze marszalka woj Pomorskiego, władze PR Gdynia i caly wydzial transportu UMWP do paki!!! Za zdradę kraju
2016-01-19 16:34:33 Autor: poe
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie ministrze Adamczyk!!!
Kiedy w końcu zaczniesz Pan wymianę zarządów w spółkach kolejowych, a szczególnie w IC, bo w innych bankomaty sami podali się do dymisji, a w tej siedzą sobie spokojnie i nie mają zamiaru odspawać się od stołków.
Zacznij Pan w końcu działać!!
2016-01-19 16:34:45 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Czasy się zmieniają a on nadal w opozycji.
2016-01-19 17:08:10 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
No więc Panie Ministrze, nie krytykować tylko działać. Rządy bankomatów to już przeszłość. Wszystkie grupy PKP do jednego PKP i wracamy do kolei z przed rządów Buzka. Jeśli dalej PKP Intercity, Przewozy Regionalne i Regionalne spółki kolejowe będą dalej płacić za dostęp do infrastruktury co jest dla mnie chore , to nie ma szans na więcej połączeń pasażerskich bo koszty są nieopłacalne. Należy działać spokojnie i dopuścić kolejarzy do zarządzania na kolei. Kadrę mamy dobrą, są ludzie dobrze wykształceni kolejowo-technicznie pracujący od najniższego stanowiska, znającą kolej od podszewki i takie osoby trzeba brać
2016-01-19 17:23:52 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Adamczyk: Jeżeli transport kolejowy jest bardzo opłacalny w Austrii, Niemczech, w Czechach, to dlaczego u nas nie jest opłacalny?

RK wczoraj: Szef Niemieckich Kolei (DB) Rüdiger Grube podtrzymuje ogłoszone latem ub. roku plany częściowej prywatyzacji spółek zależnych koncernu: Arrivy i DB Schenker Logistics. DB potrzebują gotówki na plan naprawczy, po tym jak poniosły prawie miliard euro strat w 2015 r.

http://www.rynek-kolejowy.pl/61142/db_chce_sprzedac_udzialy_w_schenker_logistics_i_arrivie.html
2016-01-19 18:09:50 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zacnie, że RK zaczął cytować Radio Maryja ;)
Kolej należy sprywatyzować tak samo jak PGRy.
Socjalizm (narodowy czy europejski) jest zawsze niewydolny ekonomicznie i zbrodniczy.
Precz z komuną PKP!
PKP do zaorania!
2016-01-19 20:56:55 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Stefan
Twój ulubiony polityk ostatnio zbliża się w kierunku narodowego socjalizmu (który z socjalizmem jako takim miał niewiele wspólnego i bliżej mu było do neoliberalizmu)...
2016-01-19 21:22:14 Autor: asm.huciński.
---.dynamic.chello.pl
Cytat-
"Jeżeli transport kolejowy jest bardzo opłacalny w Austrii, Niemczech, w Czechach, to dlaczego u nas nie jest opłacalny ?"...

Bo te państwa i ich władze, prowadzą politykę bardziej zrównoważonego transportu, od naszych władz. Potrafią się cieszyć i z samochodów i z środków transportu publicznego, w tym szynowego i obywatele tych krajów chętnie z pociągów korzystają, świadomie nie z przymusu.

A u nas na przestrzeni 25 lat, tak ukierunkowano politykę transportową, jakby istniał tylko i wyłącznie transport drogowy, a transport szynowy był przeżytkiem, dworce siedliskiem brudu i meneli i patologii. Ludzie się do tego przekazu dostosowali i ciężko im odkleić się od foteli w samochodach. I rosną roszczenia aby budować kolejne drogi i obwodnice w każdej wsi, bo wiecznie mało miejsca pod kolejne samochody.
2016-01-19 21:56:13 Autor: Zdzirek
---.agg2.kln.lmk-mlw.eircom.net
Wielu tutaj komentujących wychwalało nowe władze w kraju i na PKP. Ja powiem tak: po owocach ich poznacie:) Jak na razie to tylko wymieniają zarządy, prezesów itd. Robotę dalej robią ci co przedtem ale teraz inne piersi będą się prężyć do orderów;) Jak w każdej firmie musi być ktoś kto wie jaki jest stan firmy i jak ją prowadzić aby był lepszy. Ja podejrzewam, że większość nowych "stołkowiczów" nie wie jaki jest stan kolei a jak wie to nie wie jak go polepszyć. Bankomaty miały chociaż pojęcie o biznesie i wiedziały, że do działalności kolejowej nie potrzebne są im np. stacje w lesie co są tylko kosztem. Lepiej pozbyć się balastu tysięcy hektarów czy budynków i przeznaczyć nadwyżki na rozwój np. modernizacje linii czy taboru. I w pierwszej kolejności, tam gdzie są największe potoki pasażerów czy towarów. I krok po kroku będziemy mieli lepszą kolej. No ale min. Adamczyk wie lepiej. Zobaczymy co zrealizuje swojego od początku do końca bo na razie to jest kontynuacja.
2016-01-19 22:00:18 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@onerail
Mój ulubiony polityk ostatecznie przeklnął socjalizm w roku 1956..
@hucinski
W Polszy przez ponad 60 lat władze niszczyły motoryzację i hołubiły PKP, przeto nie dziwota że przez kolejne 60 lat lud będzie zafascynowany furami, obwodnicami i highway ami.
W Polszy sieć dróg 2-jezdniowych ciągle jest marna w porównaniu do cywilizowanego świata. W Polszy wwschodniej to w ogóle tragedia - nie ma ani jednej kompletnej drogi. No może jak Rzeszów-Łańcut-Przeworsk zrobią, to będzie jedna u stóp Karpat.


2016-01-19 22:31:37 Autor: Lekcja historii
---.play-internet.pl
@Stefan Banderą
Czy Szanowny Komentator zdaje sobie sprawę kim była osoba, do której imienia i nazwiska nawiązuje jego nick? Czy utożsamia się z poglądami i popiera działania tej osoby? Czy nie raziłoby Szanownego Komentatora, jeśli ktoś inny posługiwałby się nickiem nawiązującym do np. Józefa Stalina albo Adolfa Hitlera?

Dla przypomnienia cytuję wikipedię:

"Stepan Andrijowycz Bandera, ukr. Степан Андрійович Бандера (ur. 1 stycznia 1909 we wsi Uhrynów Stary, zm. 15 października 1959 w Monachium) – ukraiński polityk niepodległościowy o poglądach skrajnie nacjonalistycznych, przez część badaczy określanych jako faszystowskie[1][2], jeden z przywódców Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów, od 1940 r. przywódca jednej z dwóch istniejących frakcji Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów – OUN-B, od 4 kwietnia 1941 przewodniczący Prowodu OUN-B jako odrębnej organizacji.
...
Współtworzona przez Banderę frakcja OUN-B ponosi odpowiedzialność za zorganizowane w latach 1943-1944 ludobójstwo polskiej ludności cywilnej na Wołyniu i Małopolsce Wschodniej, którego ofiarą padło nawet do 100 000 osób[4]."
2016-01-19 22:31:59 Autor: asm.huciński...
---.play-internet.pl
@ Stefan banderą

Spokojnie, zwolennicy samochodów i drog asfaltowych wciąż mają oficjalnie o 20% więcej niż kolej, środków pieniężnych pomocowych od cioci Unii, do dyspozycji.

Choć JKM krzyczał dzisiaj w PE, że UE trzeba zniszczyć. A podobno tak lubi samochody i drogi.
2016-01-20 00:25:04 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Czasy się zmieniają a on nadal w opozycji."
Otoż to Adamie... życie! A tak na serio :D.

Wymienione przez sól Krzeszowic kraje, dają ciut więcej na UTRZYMANIE parametrów sieci linii kolejowych niż Polska. Wiedzą ile kasy trzeba, w jakim czasie. Mają to rozpisane na dziesięciolecia. Do czego dążymy, czego chcemy za 50 lat! Kontrakt wieloletni, utrzymaniowy dla PLK to minimum na wczoraj.

Już pomijam tempo i owoce mo(r)dernizacji w nas.

Do tego model ruchu, linie kolejowe niemagistralne, brakujące łącznice, łączniki, no tabor - patrz legendarne już PR Gdynia.
Stan Wojenny się skończył, nawet w Gdyni, Panie Ministrze. Już Dowództwo Marynarki od dwóch lat jest przeniesione do Warszawy, ale w PR Gdynia ciągle stan wojenny.

Gdzie ten pool taborowy? Ileż można reanimować EN-57 te lat 60-tych?!!
Co robi Zarząd PR i ARP??! Mają tam większość czy udają, że mają!
Polsce potrzeba 500 nowiutkich EZTów. Na przedwczoraj, Kochany Techniku Budowlany...
2016-01-20 07:39:02 Autor: 697pracownik
---.199.251.1
Panie Ministrze krytykowaliście prywatyzację energetyki , krytykujecie i będziecie krytykować.Czekamy na działania i konkrety.Proszę się przyjrzeć co się dzieje w PKP Energetyka.Jak nowy właściciel pod płaszczykiem zmian i obietnic mami ludzi. PDO to początek końca firmy tak się zaczęło w PNI. Palcem wskazuje się pracowników którzy mają odejść.Brak konkretów co dalej z firmą. Czasu coraz mniej. Tak na marginesie dziwi postawa p.ministra Tchórzewskiego który powiedział , że nie zajmie się energetyką tylko górnictwem , nowe ministerstwo pod nazwą ENERGETYKA coś jest nie tak. To nie średniowiecze ludzie czytają ze zrozumieniem.
2016-01-20 07:40:34 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post civic:
"Adamczyk: Jeżeli transport kolejowy jest bardzo opłacalny w Austrii, Niemczech, w Czechach, to dlaczego u nas nie jest opłacalny?

RK wczoraj: Szef Niemieckich Kolei (DB) Rüdiger Grube podtrzymuje ogłoszone latem ub. roku plany częściowej prywatyzacji spółek zależnych koncernu: Arrivy i DB Schenker Logistics. DB potrzebują gotówki na plan naprawczy, po tym jak poniosły prawie miliard euro strat w 2015 r.

http://www.rynek-kolejowy.pl/61142/db_chce_sprzedac_udzialy_w_schenker_logistics_i_arrivie.html"
Dokładnie o tym samym pomyślałem!!! To bardzo obnaża wiedzę Adamczyka odnośnie kolei w Europie... On żyje w jakiejś utopii...
Zresztą musiałbym poszukać, ale to również nie kto inny, jak koleje niemieckie wycinają powoli nocne pociągi dalekobieżne z racji ich nieopłacalności.
Kolej to nie kura znosząca złote jajka, kolej to znacznie bardziej skomplikowany organizm, który aby być konkurencyjny musi mieć ku temu dobre podłoże. Zabawa w łączenie, czy podział spółek akurat tu niewiele pomoże.
2016-01-20 10:03:30 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Lekcja historii
przecie na u-Krainie stawiają mu pomniki w miejsce zburzonych niedawno pomników Włodziemierza Iljicza Uljanowa (powszechnie znany jako: Ленин)

@asm.huciński
po 2 tygodniach jazdy pociągami i metrem nabrałem takiego obrzydzenia do zbiorKomu, że wsiadłem dziś w swoją wypasioną, wielką furę i pocisnąłem 150 (wg licznika 165 km/h) highway'em, aż połowę śniegu i lodu z dachu zwiało. Czułem się jak dumny, biały człowiek, a nie jakieś bydło stłoczone w wagonie.
W korach stałem łącznie 35', a osiągnąłem czas przejazdu taki jak najszybszy z mojej wioski pociąg+metro.
Nie dziwota, że lud w Polszy preferuje fury niż PKP+ZTM HGW itp.
A ja poza tym też uważam, że UE powinna zostać zniszczona

@Gubernator Kalifornii
Pociągi wymyślono do wożenia towarów i temu powinny służyć.
Wożeniem towarów nie powinno zajmować się państwo.
Wniosek: PKP do prywatyzacji przede wszystkim z PLK na czele
2016-01-20 11:20:55 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
ale to w UK szły największe inwestycje, a we Francji zaraz będzie bryndza...
2016-01-20 11:22:32 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
zobaczymy jak będzie działał minister, ale ciekawie to nie wygląda....
2016-01-20 13:46:53 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Stefan
Unia jest jaka jest, ale gdyby nie ona to mógłbyś sobie jeździć Gierkówką 70 km/h...
2016-01-20 13:48:07 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Stefan
Unia jest jaka jest, ale gdyby nie ona to mógłbyś sobie jeździć co najwyżej Gierkówką 70 km/h...
2016-01-20 19:18:59 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@onerail
UE powinna zostać zniszczona!
Hitler też budował autostrady - na Śląsku (tzw.Dolnym) funkcjonują one dziś.
Przepraszam za "reductio ad Hitlerum", ale trzeba wrócić do korzeni UE
2016-01-20 20:58:30 Autor: Maurycy+ to zasrana menda!
---.centertel.pl
///
2016-01-20 21:21:06 Autor: Lekcja historii
---.play-internet.pl
@Stefan banderą
Myślę, że UE nie trzeba niszczyć. Ten twór opanowany przez socjalistów i lewicowych liberałów zniszczy się sam od środka w czasie odwrotnie proporcjonalnym do liczby wpuszczonych "uchodźców".

Wracając do kwestii nicka. Co z tego, że gdzieś stawiają banderze pomniki? W PRLu stawiano pomniki komunistom. Czy komunistów Szanowny Komentator też rozgrzesza?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony