Partnerzy serwisu:

Nawet 100 mln zł chcą wykonawcy za przebudowę 16 obiektów na CMK [oferty]

Jakub Madrjas 18.11.2019 67

Nawet 100 mln zł chcą wykonawcy za przebudowę 16 obiektów na CMK [oferty]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK zainwestuje w kolejne nowe obiekty inżynieryjne na Centralnej Magistrali Kolejowej. W sumie 14 przepustów, wiaduktów i mostów przystosowanych do prędkości 250 km/h powstanie na krótkim odcinku pomiędzy Olszamowicami a Pilichowicami.
PKP PLK ogłosiła przed miesiącem przetarg na modernizację 16 obiektów inżynieryjnych na 18-kilometrowym szlaku Pilichowice – Olszamowice. Prace zostaną wykonane w ramach drugiego etapu projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Zakończenie prac zaplanowano na czerwiec 2021 roku.

Wykonawca będzie musiał przebudować dwa wiadukty (w km: 108,779; 113,161), cztery mosty (w km; 108,654; 117,216; 120,954; 113,449) oraz przepusty (w km: 106,872; 108,233; 110,584; 114,049; 114,361; 116,883; 117,775; 119,842; 122,285; 122,482). Zamówienie obejmuje wykonanie zakresu inżynieryjnego, odtworzenia odwodnienia oraz usuwanie drzew i krzewów. W specyfikacji PLK przyznaje, że rowy odwadniające są w złym stanie technicznym. 

Nie podano szacunkowej wartości zamówienia, ale po zakresie oraz wysokości wadium można wnosić, że pochłonie ono od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych. Kryterium wyboru wykonawcy to: okres rękojmi i gwarancji (20%) oraz cena (80%).

Niedawno PKP PLK podpisała czwartą w tym roku umowę na likwidację skrzyżowań w poziomie szyn na CMK oraz budowę systemu ERTMS p.2. Cel tego ostatniego zamówienia dokładnie opisujemy tutaj. Nie udał się jednak przetarg na przebudowę posterunku Knapówka. Prędkość 250 km/h ma zostać osiągnięta na CMK w 2023 roku.

Aktualizacja: Wszystkie oferty poza kosztorysem

15 listopada PLK otworzyła oferty w przetargu. Zgłosiło się pięć firm, ale żadna nie zmieściła się w określonym na 58,9 mln zł brutto kosztorysie. Najtańsze są konsorcja Intop Warszawa z Sarinż (78,9 mln zł brutto) oraz Polwar i Want (79,9 mln). Droższe są oferty Trakcji PRKiI w konsorcjum z PRI Diag-Most (86 mln), Intop Tarnobrzeg (99,6 mln) oraz Porr (101,9 mln).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony