Partnerzy serwisu:

14 kilometrów torów na linii nr 18 będzie modernizowanych do końca 2023 roku

Michał Szymajda 15.06.2021 7,1k

arrow
arrow
14 kilometrów torów na linii nr 18 będzie modernizowanych do końca 2023 roku
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
14 kilometrów torów na linii nr 18 będzie modernizowanych do końca 2023 roku
14 kilometrów torów na linii nr 18 będzie modernizowanych do końca 2023 roku
14 kilometrów torów na linii nr 18 będzie modernizowanych do końca 2023 roku
14 kilometrów torów na linii nr 18 będzie modernizowanych do końca 2023 roku
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą na modernizację odcinka linii kolejowej między Toruniem a Kutnem za blisko 43 mln zł netto ze środków budżetowych. Prace na linii 18 trwają już odcinkami od wielu lat. Czas przejazdu pociągów nie uległ dzięki nim skróceniu.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Ostrowy – Toruń Główny Etap IV w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny”. PLK przeznaczą na realizację 42,7 mln netto, ze środków budżetowych. 

– Największe w historii inwestycje na torach pozwalają na rozwój kolei – najbardziej ekologicznego środka transportu i przynoszą realne korzyści mieszkańcom i gospodarce. Prace na sieci kolejowej województwa kujawsko-pomorskiego i w całym kraju, to także warunki do rozwoju polskich firm, które są bardziej samodzielne i coraz częściej uczestniczą w przetargach – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dwa i pół roku na realizację wybranych odcinków na 14 kilometrach linii

Kolejny, czwarty etap prac na linii kolejowej między Kutnem a Toruniem (nr 18) obejmie modernizację 14 km torów na wybranych odcinkach między Włocławkiem a Toruniem Głównym. Sprawniejszą i szybszą obsługę pociągów na stacji Toruń Główny zapewni przebudowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym. Prace do końca 2023 r. zrealizuje konsorcjum: Polski Holding Budowlany Infrastruktura Sp. z o.o., Gór Tor, Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki Sp. z o.o.

Jak zauważa PKP PLK, "poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym zwiększy montaż nowych urządzeń oraz poprawa skrzyżowań toru i dróg". Rogatki i monitoring dodatkowo zabezpieczą przejścia dla pieszych w Toruniu (ul. Rypińska oraz ul. Rudacka – Borowikowa). Przewidziano wymianę nawierzchni na dojazdach i torowisku w Otłoczynie (ul. Sosnowa oraz ul. Drzewna).

Co zrobiono dotąd?

W latach 2016 – 2020 PLK zrealizowały na linii łączącej województwo łódzkie i kujawsko-pomorskie inwestycje za 200 mln zł. Poprawił się dostęp do kolei na stacjach Kaliska Kujawskie i Nieszawa Waganiec oraz przystankach Lubanie, Turzno Kujawskie i Wiktorowo. Nowe perony zapewniają wygodniejszą obsługę osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są wiaty, ławki, energooszczędne oświetlenie, gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie. Wymieniono tory oraz sieć trakcyjną na odcinku ponad 50 km. Wyremontowano 27 obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów. Na 21 przejazdach kolejowo – drogowych podniesiono poziom bezpieczeństwa dzięki budowie nowych urządzeń i wymianie nawierzchni.

PKP Polskie Linie Kolejowe podają w informacji prasowej, że efektem prac na linii Kutno – Toruń są już szybsze podróże na odcinku Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski, gdzie pociągi pasażerskie i towarowe jadą z prędkością odpowiednio do 140 i 100 km/h (przed pracami 120 i 80 km/h). Po uzyskaniu niezbędnych zgód zostanie również zwiększona prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice.

Naprawy nie przyniosły skrócenia czasu przejazdu. Jest wręcz przeciwnie

– Poprawa standardu linii na każdym z odcinków przekłada się na spójną, sprawniejszą sieć kolejową i lepszą ofertę kolei – czytamy w informacji prasowej. Tymczasem próżno szukać efektów modernizacji kolejnego odcinka w skali sieci. Dla najważniejszej relacji dalekobieżnej, korzystającej z linii nr 18, czas przejazdu systematycznie się wydłuża. Latem 2017 najszybszy pociąg IC przemierzał trasę między Warszawą a Bydgoszczą w 3 godziny i 21 minut, obecnie już w 3 godziny i 45 minut. Dla porównania: w rozkładzie jazdy 2015/2016 najszybszy pociąg kursował między stolicą a Bydgoszczą w 2 godziny i 59 minuty.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony