Partnerzy serwisu:

Metro poprawia bezpieczeństwo w starych pociągach rosyjskich

wu, Transport-publiczny.pl 10.07.2015 118

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-11 14:00:34 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
jaka jest ogólna żywotność takich składów? mam tutaj na myśli to ile jeszcze "ruski" pojeżdżą w warszawskim metrze?
2015-07-12 11:42:18 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@ciekawy
Z pewnością większa niż Metropolisów i Inspiro. Chyba, że wcześniej jakiś idiota wycofa je ze względów politycznych, bo jak coś jest ruskie, to musi być be.
Według mnie główną wadą tych pociągów jest duży hałas w środku, co będzie niedługo jeszcze bardziej odczuwalne przy 80 km/h i warto byłoby to poprawić w ramach jakiejś modernizacji. Ciekawą modernizację serii 81 zrobili Czesi, a ich pociągi są sporo starsze od warszawskich.
2015-07-12 15:47:34 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Faktem jest, że jak coś się w 81 popsuje to można wyklepać i jechać dalej. Te jednostki są niezniszczalne. Hałas owszem choć w metrze i tak hałasu nie da się uniknąć, jadąc wewnątrz Metropolisa czy Inspiro i tak jest głośniej niż podczas jazdy pociągiem naziemnym.
2015-07-12 17:12:58 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Pytam się o to dlatego, że jakiś czas temu przeleciała mi przed oczami informacja (plotka?), że składy rosyjskie w najbliższej przyszłości wylecą z metra, co dla mnie jest trochę niedorzeczne, szczególnie kiedy popatrzy się na sam wiek warszawskiej, podziemnej kolei, która jakby nie patrzeć jest stosunkowo młodym system. Sam zaś pociąg to nie auto czy autobus, który ma żywotność naście lat.
Co do hałasu owszem, trochę doskwiera... Mi osobiście brakuje w składach od naszych wschodnich sąsiadów jeszcze jednej rzeczy - klimy, jest w nich po prostu gorąco.
I teraz moje pytanie do bardziej zorientowanych ww. temacie.
Czy istnieje możliwość przy robieniu modernizacji, aby takie składy ("ruski") otrzymały klimatyzację?
Druga rzecz. Kwestia "szarpania" przy ruszaniu. Czy wynika ona ze starszej konstrukcji silnika i czy da się ją wyeliminować z takich składów przy niewielkim nakładzie środków?
Pozdrawiam.
2015-07-12 19:28:03 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ciekawy
Gorąco Ci w metrze?!
Przecie jest pod ziemią, a poza tym upały na 52º N 21º E panują najwyżej kilka dni w roku.
Ja wolę ruskie metro, niż te francuskie im niemieckie z usterkowymi drzwiami. W Charkowie, Kijowie, Pradze i Budapeszcie równie dobrze mi się tym jeździło.
2015-07-13 20:25:00 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Paradoksalnie, duszno i gorąco jest przede wszystkim w tych najnowszych wagonach serii 81, które podobno mają fabryczną klimę, ale działa ona słabo.
Do pozostałych pociągów też dałoby się zamontować, przecież w kibelkach EN57 też instaluje się klimę.

Szarpanie przy ruszaniu, to problem powszechny w konstrukcjach z rozruchem oporowym i wałem kułakowym.
2015-07-16 12:15:13 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
jeszcze się taki nie narodził co by wszystkich dogodził :)
@Stefan, tak w okresie lipiec-sierpień kiedy temperatura idzie w górę jest gorąco, ale dotyczy to tylko godzin szczytu i nie tyle w metrze jako takim (stacje/perony) co w samych wagonach (rosyjskiej składy). Nie odczuwasz tego tak kiedy składami z Rosji jedziesz kiedy jest luźno, natomiast kiedy ludu trochę napakuje się do wagonu jest w nich po prostu gorąco by nie powiedzieć duszno.
@pwlk
hmmm, no to ja chyba jeżdżę innymi Inspiro niż Ty :) OK żarty na bok. Każdy to inaczej odczuwa. Dla mnie osobiście w Inspiro jest idealnie, nawet w godzinach szczytu czego niestety nie mogę powiedzieć o składach rosyjskich. Na jazdę metrem po za szczytem czy w zimie OK, ale tak jak wspomniałem w szczycie robi się w nich gorąco, za gorąco.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony