Partnerzy serwisu:

Medcom: Węglik krzemu w autobusach i lokomotywach

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 14.10.2019 9

Rynek autobusów elektrycznych ma przed sobą bardzo dobre perspektywy – ocenia dyrektor finansowy Medcomu, Paweł Choduń. Producent energoelektroniki przygotowuje się do realizacji rekordowo licznych zamówień i wprowadza w swoich urządzeniach kolejne innowacje. Najważniejsza z nich to wykorzystanie węglika krzemu, zastosowanego m.in. w przetwornicach lokomotyw Dragon 2 produkcji Newagu.
Zdaniem Chodunia firma jest dobrze przygotowana do zaspokojenia rosnącego popytu na aparaturę do autobusów elektrycznych. – Widzimy duży nacisk polskich miast na promowanie jak najbardziej ekologicznego transportu. Możemy pochwalić się takimi miastami jak Jaworzno, które ma bardziej zaawansowaną ekologicznie flotę transportu publicznego, niż Tokio czy Osaka: niebawem transport autobusowy będzie w nim w pełni bezemisyjny. Klienci są nastawieni na dalszą poprawę parametrów technicznych tych urządzeń– mówi dyrektor finansowy Medcomu.

Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, firma opracowała rozwiązania energoelektroniczne oparte na najnowocześniejszej technologii węglika krzemu (SiC). Medcom będzie dostarczał takie urządzenia napędowe i zasilania pomocniczego do elektrobusów Solarisa, który wygrał najnowszy przetarg w Warszawie.

Liczba wyprodukowanej w Medcomie energoelektroniki do autobusów elektrycznych zbliża się do 500. O tempie rozwoju rynku świadczy fakt, że kontrakty na przyszły rok osiągną podobną liczbę – Następne lata rysują się jako okres bardzo dynamicznego wzrostu rynku autobusów elektrycznych w Polsce – dodaje Choduń.

Gama urządzeń dostarczanych przez Medcom obejmuje rozwiązania przeznaczone dla taboru kolejowego. – Wraz z firmą Newag rozpoczęliśmy dostawę ultranowoczesnego zestawu napędowego do lokomotywy Dragon. Jest to pierwsza lokomotywa na świecie wyposażona w przetwornice wykonane w technologii węglika krzemu – podkreśla Choduń.

Według obliczeń firmy wszystkie pojazdy wyposażone w napędy i przetwornice Medcomu – autobusy, tramwaje, lokomotywy i elektryczne zespoły trakcyjne – codziennie pokonują dystans równy odległości z Ziemi na Księżyc. – Przewożą przy tym 5 mln pasażerów dziennie. Jest to naprawdę ogromna flota ekologicznych pojazdów – podsumowuje.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony