Partnerzy serwisu:

Mazowieckie: Szybka kolej do Płocka?

Gazeta Wyborcza, 22 stycznia 2010 22.01.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-01-22 14:38:29 Autor: Janosik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Typowe w naszym kraju. Najważniejsze rzeczy omijamy (sypiące się główne linie), a zajmujemy sie pierdołami... :/
2010-01-22 14:43:42 Autor: Mutek
---.radom.vectranet.pl
tylko płock ma szczeście ale dobrze że wybory Struzik musi odejść Anty PSL !!! to popiera by struzik musi odejść niech nie głosuje w wyborach na PSL
2010-01-22 14:54:42 Autor:
---.tmark100.revers.nsm.pl
I po co modernizować E65 wystarczy CMK Północ...
2010-01-22 15:02:03 Autor:
---.xdsl.centertel.pl
PKP jednak coś robią. To samorząd za 70 milionów nie chciał współfinansować a 3 miliardy to ma na robienie wszystkiego od podstaw.Przecież to jest bez sensu. Po remoncie linii Płock - Kutno znacznie skróciłby się czas przejazdu . Płock też by na tym bardziej skorzystał bo poprawiłby się tym samym droga do Łodzi i resztą kraju.A nowa linia by na siebie nie zarobiłaby i by sie okazało ze deficytowa.Tak więc wariant remontu lini jest bardziej sensowny i niż budowa nowej.
2010-01-22 15:13:56 Autor: m.m.
---.devs.futuro.pl
Najwyzszy czas aby nowe linie zaczely wreszcie byc budowane. Płock jest z racji polożenia idealnym przypadkiem. Mozemy sobie poteoretyzować bo to nic nie kosztuje. I tak, o wiele lepszym rozwiazaniem byłaby linia z Sochaczewa do Płocka lub Łącka, krótsza o 20-30 km, niz z Modlina i przebiegająca przez tereny o większej gęstości zaludnienia.
2010-01-22 15:35:34 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
IDIOTYZM!

POLITYCZNY!

WYBORCZY!

Z Trammerem nie zawsze się zgadzam - szczególnie jeśli chodzi o zagadnienie KDP \"delikatnie\" się różnimy - ale tym razem przybijam piątaka!

Nowa linia dla metropolii Płocka??? Kolejarz 65 - masz pole do popisu! Komentuj! To sto razy lepsze, niż Twój ulubuony peron.

Wystarczy wyremontować odcinek Kutno - Płock i oczywiście Łowicz - Kutno, gdzie od przyszłego rj ma być... 70 km/h, wobec 160 km/h, które być powinno (nie mówiąc o przyspieszeniu na odcinkach Warszawa - Sochaczew - Łowicz - tu też jest sporo do poprawienia). I oczywiście jeździć - szybko - z taboretem, o czym politycy chyba zapominają. I mieć lokomotywy - o czym zapomnieli.

Wybory - wyborami (czachy polityczne już dymią), ale robienie z ludzi kretynów takimi \"obietnicami\", to przesada.
2010-01-22 15:35:38 Autor: młotkowy
---.internetdsl.tpnet.pl
Tu się sypie, tam się wali a oni 3mld na tory do Płocka...Jak Szafrański się chwalił ile to ma na inwestycje od razu pisałem że nie ważne ile wyda ważne jak. No i proszę, pomysły coraz lepsze.
2010-01-22 15:37:42 Autor: ein
---.tktelekom.pl
Do Włocławka jeśli już! Po co kończyć linię w samym środku nigdzie? Ja rozumiem, że Płock, to duże miasto, ale stosunkowo niewielkim kosztem (w porównaniu do budowy linii tylko do Płocka) zyskujemy dodatkowo ok. 750 tys. pasażerów z Włocławka, Torunia i Bydgoszczy do/z Płocka i Warszawy - omijając takie \\\"metropolie\\\" jak Kutno i Łowicz...
2010-01-22 15:44:31 Autor: Ge
---.tktelekom.pl
To coś w rodzaju nowej Włoszczowy. Nie ma gwarancji, że podróżni zamiast tańszych autobusów będą chcieli korzystać z droższych (lub dotowanych przez podatników) przejazdów pociągągiem. Rok wyborczy w samorządach, czas kiełbasy wyborczej nastał.
2010-01-22 15:44:46 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ta linia ma wyłącznie sens pod warunkiem że będzie poprowadzona do Włocławka co skróci przejazd pociągów Bydgoszcz - Warszawa i utworzy ciąg komunikacyjny Bydgoszcz 360 tyś Toruń 200 tyś Włocławek 120 tyś Płock- 120 tyś. Warszawa 2 mln.

Jazda przez Kutno nie ma żadnego sensu i to nawet pomimo wysokich standardów E-20 ponieważ terasa pomiędzy Warszawą a Płockim jest nizinny i istnieje droga samochodowa w lini prostej stąd kolej nigdy nie była by konkurencyjna względem transportu samochodowego.

Co innego gdyby pomiędzy Płockiem a Warszawą występowały przeszkody naturalne np. wysokie góry a przez Kutno istniała by możliwość łagodnego obejścia gór. W terenie górskim okrężne drogi są zasadą ale nie na obszarach nizinnych stąd wariant przez Kutno słusznie nie zyskał zainteresowania ze strony Struzika.

A Tory Płock- Kutno i tak można wyremontować. Posłużą one jako dojazd do Łodzi, Katowic czy w kierunku Poznania. W Kutnie mamy postoje EC Berlin- Warszawa do których mieszkańcy Płocka powinni mieć zapewnione dobre skomunikowanie.
2010-01-22 16:08:34 Autor: płocczanin
---.254.229.100
Szkoda tylko że będzie jak zwykle, czyli nic... bo nie będzie ani tej szybkiej trasy ani remontu torów na trasie Płock-Kutno. Bo i po co? Beczki z orlenu mogą jeździć 40 km/h a co tam obchodzą działaczy jacyś mieszkańcy czy podróżni... a kolejarzom nie przeszkadza ze jedzie się 40 na godz bo ich interesuje jedynie żeby aby dojeżdżało do domciu w płocku...
2010-01-22 16:11:41 Autor: niga
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co z czynną linią Nasielsk-Sierpc? Po drodze trzy generujące ruch miasta Płońsk, Raciąż i Sierpc. Może zamiast wywalać kasę na fantazje dr Struzika, lepiej zmodernizować to co już od dawna istnieje?
2010-01-22 16:19:51 Autor: Warszawiak
---.chello.pl
Buhahahahaha Po co szybkie ?
Lepiej usprawnić połączenie z Tym miastem , a nie że jest tylko jeden bezpośredni pociąg do Płocka z Warszawy i w dodatku wieczorem , Nawet nie ma możliwości wybrać się koleją na zwiedzanie tego miasta.
2010-01-22 17:00:15 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kiełbasa wyborcza. Trochę spleśniała. Czy w tej PO i PSL to nie potrafią nawet wymyślić sensownych gruszek na wierzbie? Przerażające.
2010-01-22 17:33:38 Autor: emigrant
---.97.98.155
czyżby powrót do CMK północ
2010-01-22 17:52:27 Autor: max-2
---.chello.pl
@ RW
Chociaż pomysł jest nierealistyczną kiełbasą wyborczą, serwowaną naiwnym wyborcom PO (bo partia ta nie ma zamiaru go zrealizować), to ma on jednak swoje dobre strony i jak mu się dłużej przyjrzeć, nie jest wcale absurdalny. Gdyby nowa linia HS z Warszawy do Płocka została dociągnięta do Włocławka, możnaby stworzyć ciąg Gdynia-Bydgoszcz-Toruń-Włocławek-Płock-Warszawa. Taka linia byłaby w przyszłości (dzięki dużo większej liczbie mieszkańców) zdecydowanie bardziej rentowna niż Warszawa-Iława-Gdynia, a dzięki odcinkowi Warszawa-Włocławek zbudowanemu powiedzmy na 300 km/h, miałaby duże szanse być także sporo szybsza.
2010-01-22 19:22:01 Autor: Adam Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Błee

max-2.

Półśrodki.

Zamiast pchania kasy w szrot Okęcie (sprawa schrzaniona), w szrot Lublinek (jeszcze nie przeinwestowane) i teraz w szrot Modlin, starczyło by na połowę lotniska CPL w Baranowie
(większe lotnisko na razie być nie musi-może być budowane metodą modułową),
Zamiast drewnianej lini do Płocka z przedłużeniem do Włocławka z wyjściem przez Eeee-65 i Modlin ze średnią v-150km/h, lepiej budować na przyszłośc CMK Północ przez Płock i przez wschodnią część Torunia do Gdańska.
Koszty, koszty...tak ale synergicznie bardziej sensowne bez rozdrabiania środków na kilka oderwanych od całości pierdół.
A do tego czasu Warszawa-Kutno 160km/h w 1h i Kutno-Płock 60-65km w 40-45minut.
Ale zdaje się kilka rzeczy zostało już schrzanionych przez ociaganie się w sprawie decyzji o budowie CPL od kilkunastu lat.
Koszty, koszty...budowa Modlina na bazie starej lokalizacji wynikłej z istnienia fortu w Modlinie to pakowanie kasy w remont starego truchła.
Koszty CPL są przeszarżowane i wyolbrzymiane przez politykierów uwielbiających cipucianinę w postaci 10-tej moderny Okęcia, bo to ich nie kosztuje poza spółką PLL LOT, która wydoi każde linie swoimi opłatami.
To takie wizjonerstwo inaczej na miare naszego chorego, kulawego państwa.
Bo musi być \"tanio\" by było na administrację nizborną i niezdolną w przeprowadzeniu porządnie, na poziomie planistycznym jednej inwestycji liniowej. I na całą chorą resztę.
2010-01-22 19:30:54 Autor: Adam Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem z czym to pieprzenie o Bydgoszczy i Toruniu, że niby nie po drodze obecnym liniom kolejowym??
Ile da się zaoszczędzić wybiegając linią kolejową od wschodniej strony Warszawy z kierunkiem na północ i potem na zachód w stronę mitologizowanego szybkiego połączenia do Bydgoszczy i Włocławka???
Przez Kutno do Włocławka z Warszawy jast 1.5h z v-160km/h.
Do Torunia 2h, do Bydgoszczy 2.5h

Potencjalnie uzyskane z v-160km/h na obecnych liniach.
Ile by się wyrwało przez Modlin, Płock i Włocławek?

Jeśli nie CMK Północ z 50 minutami do Torunia (208km) i 30 minutami do Płocka to nie ma co sobie dupy zawracac chorymi półśrodkami.
Przez Kutno jest wcale nie dalej.
180km do Włocławka a Warszawy, 230km do Torunia i 280km do Bydgoszczy.
I tego się trzymajmy.
2010-01-22 19:39:06 Autor: WŁ
---.adsl.inetia.pl
Akurat pomysł mi się podoba - szkoda, że z niego nic nie wyjdzie.

Chciałbym jednak wiedzieć, dlaczego wszyscy się podniecacie kwotą 3 mld złotych. Prawda że duża, ale zakładana jest budowa w latach 2014 - 2020. Czyli projekt, wykup, budowa i dostosowanie do wyższych prędkości będzie trwał kilka lat - czyli ok. 500 mln rocznie. CMK też nie od razu była pod 160 km/h.

Miałbym też uwagę do sugerowania, że na remoncie linii Kutno - Płock zyskają pasażerowie do Łodzi - nie zyskają, dlatego, że linia od Kutna do Zgierza jest w fatalnym stanie i jednotorowa. Liczycie może, że powstanie drugi tor od Płocka przez Kutno do Łodzi? Nie wierzę.

POdsumowując: zgodzę się, że to kiełbasa wyborcza, jednak grzebanie się w starym truchle, jakim jest linia od Płocka do Kutna nie generuje rozwojowych trendów. Do Warszawy jeździ sporo mieszkańców Płocka; naokoło pociągiem nawet tanim nie będą jechali - bo to generuje wyższe koszty przez wyższą kilometrówkę.

Sugerować linii do Włocławka nie będę, bo sam stamtąd jestem i można mi zarzucić, że myślę o swoim mieście jak Engelchart. Poza tym przypominam, że tam jest zbiornik retencyjny, który utrudnia trasowanie - przez zbiornik nie powinna iść nowa linia kolejowa; chyba, że po istniejącym moście kolejowym w Płocku.
2010-01-22 20:38:18 Autor: radomiak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kiełbasa wyborcza i nic więcej!

Ĺťałuję tylko, że Mazowsze wyda 500 tys. zł na jakiś dokument, który i tak nie zostanie wykorzystany.
W tym kraju od kilkudziesięciu lat nie powstała nowa linia kolejowa, a budowa takowej do Płocka jest po prostu śmiesznym pomysłem.

Przypomnę, że budżet Mazowsze ledwo zipie zbliżając się z deficytem go granicy 60%...
2010-01-22 20:38:54 Autor: Durbgu
---.chello.pl
Chciałem przypomnieć że Towarzysz Gierek miał plan ominiecia Warszawy na trasie pn-pd i poprowadzenia jej przez Płock. Pomysł aby wreszcie Płock miał sensowne połączenie choćby w jedna stronę jest jak najbardziej na miejscu, a wt tylko potraficie krytykować.... nie budują ĹšLE .. chcą budować też ĹšLE .. to sie zdecydujcie w komentarzach albo chcecie nowe tory w Tym kraju albo bedziemy remontować istniejące do końca tego Kraju...
Podsumowując budujmy nowe i remontujmy stare.. a Jak ktoś juz wyżej napisał połączenie Płocka na zachód z Wawa przez Modlin nie jest złe i daje możliwość wydostania się z Płocka pociągiem nad morze (czego obecnie nie ma bo linia na pn jest dislowska). Ale aby całość miała nogi miłobyłoby pociągnąć tory dalej do Włocławka, a na pd do Kutna wyremontować ...
2010-01-22 21:07:40 Autor: gutek
---.120.225.195.static.bait.pl
To bardzo dobre rozwiązanie. Tylko czy znajdą się na to pieniądze?
2010-01-22 21:40:47 Autor: Adam Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo złe rozwiązanie.

A czas 1.5h to pośmiewisko.
2010-01-22 22:43:55 Autor: PP
---.adsl.inetia.pl
a ja proponuję żeby Pan Struzik przeprowadził się do Otwocka - wtedy byłaby szansa na modernizację linii
2010-01-22 23:21:10 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl
Pomysł to byłby dobry, gdyby dotyczył mitycznej CMK Północ i włączenie do niej Płocka, ewentualnie łącznicą Torunia/Bydgoszczy.

A tak to jest polityczna paplanina dla przygłupów (tych co w to uwierzą) i tyle. I to mnie wkurza u polityków: wiedzą, że nierealne - mało tego: bezsensowne pod każdym względem. A wkładają takie farmazony dla publiki.

Proponuję POLITYKOM skupić się na chociażby pierwszym odcinku \"Ygreka\" (np. z Wrocławia do Kalisza), bo to o wiele lepszy pomysł zespolenia dużych regionów niż - sorry - budowa linii do miasteczka Płock.

A Ci, na czele z min. Grabarczykiem - nie potrafią do tej pory spółki celowej powołać, nie mówiąc o reszcie.
2010-01-23 00:14:38 Autor: Adam Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Robert Wyszyński

Nie przesadzaj! Równie dobrze ktoś może nazwać \"mitycznym\" Ygreka. Wszystko zależy od przesunięć w \"świadomości\". I stopnia oswojenia się z projektami. Dla Ciebie ten Ygrek już prawie istnieje ;)
Dla mnie ma status (na razie) taki sam jak mityczna CMK Północ.

Dostrzegam ostatnio niezłą kołowaciznę różnych projektów, które zostały podsumowane w InfoRail artykułem o KDP jako rysowaniem kresek na mapie.

To dobrze!!! Tyle że te malowanki na poziomie rozpatrywania koncepcji powinny być robione 10 lat temu.
Był czas na strategie, plany, przemyślenia.
W tej radosnej twórczości dostrzegam moją byłą fazę, kiedy sam rozpatrywałem wiele wariantów, odrzucając je w cholerę kolejno i teraz widzę same stare odgrzewane kotlety, które są niezjadliwe. Jeśli takie pomysły typu linia z Modlina do Płocka miałyby przelecieć jak kometa i utopić się w Wisle, to niech się utopi-gorzej jak utopią w tym głupim pomyśle pieniądze.

Niestety mści się kilka zaniechań z przeszłości i jedne głupie pomysły rodzą drugie głupie pomysły.
Urodził się głupi projekt Modlina i teraz chca do niego podczepić jeszcze głupszy.

Być może po kilku latach tych przymiarek mityczna CMK Północ zostanie wpisana do projektu KDP jako naturalna konsekwencja budowy Ygreka. Na zasadzie A-Ygrek, B-CMK Półudnie, C-CMK Północ.
;)
2010-01-23 09:16:33 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@RW

Stary teraz to już pojechałeś.

Płock ma prawie tyle samo co Opole.

Zarówno Opole jak Płock są większe od Kalisza.

A ty nic tylko Y !!!!!!!!!!!!!! i tylko koniecznie przez Kalisz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Mniejsze miasteczko od Płocka chyba że sobie Ostrów Wlkp. doliczy

Robert ty już gadasz jak jakiś Kaliski albo Łódzki oszołom z Forum Polskich Wieżowców - Skyscraper City
W sytuacji gdy Y wcale nie musi okazać się korzystny dla Wrocławia z wielu względów o których pisałem

Linia Warszawa 2 mln- Płock 120 tyś jest be.

Linia Opole 130 tyś-Lubliniec - Częstochowa 250 tyś Koniecpol CMK jest be.

Modernizacja Wrocław 650 tyś -Opole 130 tyś- jest pod 160 km/h be.

Modernizacja pod 200 km/h Opole - 130 tyś - Katowice 2 mln jest be.


Proponuje się jakąś pseudo- rewitalizację pod 120 km/h przez Strzelce Opolskie bo tu cyt niedosłowny z Szafrańskiego mniej więcej taki : linia Wrocław- Opole- Katowice jest zbyt zatłoczona aby wprowadzać prędkości 200 km/h

Zatłoczona ??????????????????

Czyli na 200 km/h nie zasługuje ????????????????????????????????

Ale linia przez pola i zadupia Wrocław – Kalisz – Łódź która generuje 3 POSP na dobę już sługuje aby na bazie tego układu budować KDP 360 km/h według najnowszych rewelacji inż. Raczyńskiego

Przez Strzelce Opolskie i słusznie że nie przez Kędzierzyn ale pod 220 km/h trzeba coś robić.

Warszawa- Katowice –/ Kraków CMK Trzebinia jest be.

Wrocław -Kalisz - Łódź pod 300 km/h jest O .K.

2-3 pociągi POSP na dobę w rozkładach 2006/2007, 2007/2008, cały potencjał lini.

Obecnie jest trochę lepiej la ilość pociągów mniej więcej taka samą jak linia przez Częstochowę na bazie tamtej trasy a jakoś o KDP nikt nie mówi, a wręcz blokuje się inwestycję koniecpolską w formie zaledwie modernizacji pod 140 km/h która na pewno jest możliwa i nikt mnie nie przekona że jest inaczej. Jeżeli Koluszki- Skierniewice dało się to tym bardziej tam się da.

Tylko że ta modernizacją dałaby realny efekt co zaszkodziłoby Y.


Już Adam Z wykazuje bardziej sceptyczne podejście do Y.

Za raz mi @ Robert zarzucisz że też cały czas pieprzę o tym samym.

1, Proteza koniecpolska .
2. KDP Poznań- Warszawa w linie prostej
3.CMK pod 200 km/h 250 km/h 320 km/h 360 km/h
4. Układ zdywersyfikowany KDP z przez Poznań oraz Katowice do Wrocławia ( wersja pesymistyczna
5 Linia bełchatowska KDP Warszawa – Wrocław bez Włoszczowych wersja potymistyczna.


To prawda każdy ma swoje zboczenia.


Ale je nie piszę tekstów typu.


Linia Płock- Warszawa .

Bzdura, strata pieniędzy lepiej pieniądze przeznaczyć na linię koniecpolską.

Modernizacja lini Warszawa – Gdynia

Bzdura, strata pieniędzy lepiej pieniądze przeznaczyć na linię koniecpolską.


Modernizacja Opole- Katowice pod 200 km/h

Bzdura, strata pieniędzy lepiej pieniądze przeznaczyć na linię koniecpolską.
Częstochowa jest większą metropolią od Katowic do tego klasztorną.
Proteza Koniecpolska może posłużyć jeszcze do tego aby łączyć Wrocław z Krakowem przez Częstochowę Koniecpolska z pominięciem dziury Katowice.

Modernizacja Warszawa – Terespol.

Panowie szkoda czasu i pieniędzy róbcie protezę koniecpolską..


Mniej więcej w takim układzie logicznym prezentują się @ Robert twoje wypowiedzi.

Z tym że ja np. wstawiłbym tam np. KDP Poznań- Warszawa w linii prostej a tym tam ciągle wstawiasz Y.

Ja już naprawdę nie wiem czy Ty jesteś KOORDYNATOREM OBYWATELSKIEGO KOMITETU OBRONY KOLEI NA OPOLSZCZYĹšNIE czy na ziemi Kaliskiej czy Łódzkiej bo popierasz Y inwestycję skrajnie niekorzystną dla Opolszczyzny we wszelkich aspektach.

Y korzystna dla miasteczek jak Kalisz czy Łódź duże miasto 750 tyś z tym że tej liczby nic nie wynika.





Co do lini Warszawa - Płock to ja bym ją raczej wpisał w ciąg lini konwencjonalnych pod 160 km/h oczywiście jako linia do Włocławka i dalej do Bydgoszczy dla segmentu POSP.

I takie są założenia o CMK Północ na razie nie ma mowy.

2010-01-23 10:55:07 Autor: pasażer
---.abp.pl
To jest projekt normalnych ludzi?.Czy uciekinierów z domu wariatów
2010-01-23 12:14:18 Autor: Piotr Stępień
---.cos2.cable.ntl.com
Fantazja mazowieckich włodarzy wręcz powala. Płock potrzebuje lepszej kolei TERAZ! W obecnym rozkładzie jazdy pokonanie 7-kilometrowego odcinka Płock Radziwie - Płock zajmuje aż 12 minut! I to jest wynik dla lekkiego autobusu szynowego. W przypadku cieżkich pociągów towarowych (większość o masie powyżej 2000 ton) przejazd trwa znacznie dłużej. Mieszkańcy Płocka są już naprawdę zmęczeni staniem w korkach na przejazdach kolejowych. Jeśli taka sytuacja będzie trwała przez kolejnych 20 lat ludzie odwrócą się od kolei na dobre i kto wtedy bedzie jeździł nową linią? Zamiasta mydlić oczy pomysłami aby Płock stał się stolicą ultra szybkiej kolei należy jak najszybciej:
- wyremontować tory z Trzepowa do Kutna tak aby podróż z Płocka do Kutna trwała 40-45 minut (obecnie 75 minut),
- wybudować Lokalne Centrum Sterowania (LCS) aby umożliwić przejazd pociągów towarowych na odcinku Płock Radziwie - Płock Trzepowo bez zatrzymania co znacząco skróci czas ich przejazdu przez teren miasta Płocka,
- uzupełnić rozkład o bezpośrednie połączenia przede wszystkim z Poznaniem i Łodzią, a w dalszej perspektywie z innymi miastami Polski (może być trudno bo to już inne województwa - ale czy niemożliwe?).

Nowa linia kolejowa raczej nie rozwiąże problemu pociągów towarowych. Te pociągi pokonują często po kilkaset kilometrów, a przecież to całkiem niezłe źródło przychodów PLK. Na remoncie linii do Kutna skorzystają wszyscy (przewoźnicy towarowi, pasażerscy, mieszkańcy Płocka, Gostynina i okolic). Pociągi jadące do Warszawy poniżej 2 godzin (zamiast obecnych prawie 3 godzin) na pewno znajdą wielu chętnych.
2010-01-23 18:03:29 Autor: Adam Z
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Co do lini Warszawa - Płock to ja bym ją raczej wpisał w ciąg lini konwencjonalnych pod 160 km/h oczywiście jako linia do Włocławka i dalej do Bydgoszczy dla segmentu POSP.

I takie są założenia o CMK Północ na razie nie ma mowy.\"

Kolejarz

O CMK Północ nie ma na razie mowy- i taka jest gadka w Polsce. Na coś lepszego nie ma mowy, jest za to na protezy, które wcale nie kosztują więcej.
Ĺťadnych głupich pomysłów z linią na 160km/h do Bydgoszczy, Torunia i Włocławka przez Płock.
Przez Kutno wcale nie jest dalej do tych trzech miast.

Jestem zwolennikiem Ygreka jak i protezy koniecpolskiej na wczoraj.
3h 45 minut lub nawet 3.5h są możliwe do Wrocławia z Warszawy.

2010-01-25 10:05:39 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
lepiej te pieniądze przeznaczyc na linie Busko Zdrój Ĺťabno
2010-01-26 10:30:04 Autor: Maciek
---.50.108.98
Abstrahując od sensowności inwestycji, robi wrażenie fakt oszacowania kosztów *nowej linii kolejowej* przez pół województwa na *połowę* ceny kilkunastu kilometrów autostrady A2 przez Warszawę.
2010-01-26 12:30:17 Autor: Rafał M
---.centertel.pl
Jak czytam teksty z cyklu \"po co Y lepiej modernizować to co jest\" to mnie krew zalewa! Potrzebne są modernizacje oraz Y. Zdecydowana ilość przedmówców o tym zapomina! Przecież budowa Y nie zakończy się tylko na Wrocławiu i Poznaniu, to tylko podstawa,szkielet przyszłej sieci europejskiej KDP! Przyjedzie do granicy z Polską taki ICE lub TGV i co dalej? Klapu, klapu przez Kutno 160-200 km/h, czy lepiej 300-350 km/h po torach Y? Połączenie Warszawy z Płockiem ma sens tylko gdy ten szlak by ciągnął dalej np: Gdańsk lub zachód Szczecin, i tu jak najbardziej pasowałoby wybudowanie rozgałęzienia w Płocku jak w Kaliszu podobne rozgałęzienie na Wrocław i Poznań. Nie zapominajmy Y jest potrzeby (oby nie w strukturach PKP) ale i modernizacje pozostałych szlaków też! Szkoda że to narazie tylko science fiction.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony