Partnerzy serwisu:

Maszyniści: Pracownicy najcenniejsi

Rynek Kolejowy 21.06.2013 240

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-06-21 08:25:03 Autor: kwapiszon
---.126.228.219
To jest niebywałe. Dotąd wmawiano nam, że to administracja jest najważniejsza i rozmnożoną ją poza granice wszelkiej logiki. a tu taki nius - kto by przypuszczał, że pociąg bez maszynisty jednak nie pojedzie... ?
2013-06-21 08:45:56 Autor: maniuś
---.7.124.223
elastyczny czas pracy= jazda po pociąg 12 godzin,przyjęcie i powrót 12 godzin, bo czas pracy maszynisty u prywaciarza liczysię od wejścia na lokomotywę.
2013-06-21 09:44:39 Autor: Wro77
---.77.230.130
Za kilkanaście lat okaże się, że tych porządnie wyszkolonych maszynistów w super pociągach nie ma kto prowadzić po torach bo nie będzie profesjonalnych dyżurnych ruchu i nastawniczych, którzy też uczyli się kiedyś w tych samych szkołach co maszyniści. I znów będą debaty,sympozja i konferencje co zrobić z takim problemem
2013-06-21 11:03:40 Autor: MłodY
---.233.184.2
G... ! Prawda !
Jestem po technikum elektrycznym, mam najkrótszą drogę do zostania maszynistą i co z tego ?
Prywatnie zrobiłem kurs na pomocnika maszynisty, ale oczywiście nigdzie nie chciano mnie przyjąć na praktykę obowiązkową po kursie przed egzaminem. Ale nie poddałem się, udało się. Zdałem egamin, zostałem przyjęty do spółki z grupy PKP i oczywiście teraz kryzys i zrobiono z przyszłego maszynisty ustawiacza ! Jako że są duże braki w naszej firmie, nie wiem czy się wyrwę z tego na jazde....
TAKIE JEST PKP ! gdzie te braki ja się pytam ? Ludzie się pchają na maszynistę, kilkunastu znajomych z kursu nawet nie może zrobić praktyki !
2013-06-21 11:16:16 Autor: Skipper
---.248.74.10
Znowu obudziliśmy się z ręką w nocniku, likwidowano beztrosko Technika Kolejowe. Kuźnia kadr kolejowych nie tylko maszynistów , ale Dyżurnych ruchu, średnią kadrę techniczną zasilając kolej.
2013-06-21 12:12:17 Autor: Janusz G
---.65.32.133
@ MłodY
Trzeba było się kierować rozumem a nie mitami wybierając pracodawcę w branży kolejowej, dziś rozważ możliwość zatrudnienia się w firmie która Cię doceni
2013-06-21 12:22:17 Autor: MłodY
---.233.184.2
@ Janusz G

Nie ma firmy w promieniu 100 km do której bym się nie ubiegał o pracę.
3 przewoźników z grupy PKP i około 5 prywatnych przewoźników. Rejon - Kraków - Katowice - Kielce
2013-06-21 14:27:04 Autor: Y
---.238.73.185
Co komu po maszynistach, jak szarych pracowników zaplecza nie będzie... Albo drogowców, albo automatyków... Co z tego, że maszynista jest najbardziej "renomowanym" kolejowym zawodem, jak z braku ludzi na innych stanowiskach nie można i tego zawodu rozwijać. A co niektórzy próbują wręcz dorzucić obowiązków (za te stanowiska, na które nie ma chętnych).
2013-06-21 15:30:31 Autor: studenciak
---.158.138.142
Kurs maszynisty to koszt okolo 8000 zł. Skad wziac taka kase, kiedy sie jest na bezrobociu i nie ma gwarancji, ze po ukonczeniu bedzie jakas praca? Firmy kolejowe powinny same szkolic swoich pracownikow a nie patrzec na panstwo, ktore jest z zalozenia niewydolne.
2013-06-21 15:59:02 Autor: niespełniony
---.79.90.21
Wrzesień 2012:
Kat. zdrowia najwyższa, wykształcenie wyższe techniczne, dwa lata doświadczenia na stanowisku technologa w zakładach naprawczych taboru kolejowego, wiek 25 lat, szeroki zakres wiedzy nt. techniki kolejowej -> z tymi atutami odmówiono mi wymarzonej posady maszynisty/ kolejarza w:
-PKP Intercity Zakład Zachodni (po rozmowie z sekretarką w biurze: zaraz po pierwszych naborach usłyszałem że intercity nie planuje kolejnych),
-PKP Cargo Wrocław (po rozmowie z samą panią dyrektor w gabinecie: nie pomogły nawet znajomości z maszynistami z Głogowa),
- PLK Zakład Opole na jakiekolwiek stan. (po rozmowie z Panią naczelnik również osobiście w biurze że szykują się zwolnienia) - przy czym w Opolu tracąc spokój ducha krzyknąłem na korytarzu: Kto będzie pracował na kolei za kilka lat?! Emeryci?! uzyskałem wówczas odpowiedź: pretensje prosimy kierować do RZĄDU!!!!!!!!!

Zycie chciało inaczej: dwa tygodnie później uzyskałem posadę z-cy kierownika w jednej z największych fabryk przemysłu ciężkiego daleko odchodzącego od transportu szynowego: zarobki większe od maszynistów PKP Cargo z 30 letnim doświadczeniem...

Niech ktoś mi wytłumaczy: jak to jest, że taki potężny moloch w postaci spółek PKP, które generują olbrzymie straty finansowe, są reprezentowane przez krawaciarzy, których widmo upadku transportu szynowego NIE DOSIĘGA!!!! KOMUNA!!!!!!
2013-06-21 19:52:50 Autor: rozpl
---.235.94.231
http://www.youtube.com/watch?v=bJDr7eitjjk
2013-06-22 15:10:57 Autor: Sentinel
---.11.146.213
Kadry personelu technicznego, w tym właśnie maszyniści ale i dyżurni ruchu, nastawniczy, drogowcy, automatycy etc to są kluczowe stanowiska pracy w branży transportu kolejowego. Bez tego, żadna działalność operacyjna nie może po prostu być realizowana w sposób prawidłowy i przede wszystkim bezpieczny. Mam wrażenie, że kadra zarządzająca w wielu firmach zapomniała o tym, wychodząc z założenia, że jakoś to będzie. Jestem pewny, że nie będzie!!! Czas bić już dziś na alarm. Jeżeli kilkanaście lat temu zlikwidowano bądź co bądź bardzo dobre, z wysokim poziomem nauczania szkoły kolejowe (sam jestem absolwentem z 1991 roku takiej szkoły w Gdyni - Orłowo) bo wtedy wszystkim wydawało się, że już nie będzie więcej potrzeba tych kadr to to był strategiczny błąd jaki popełniono, wręcz zaniechanie. Jak dziś czytam, że nawet jak przewozy nie wzrosną to będzie brakowało 3 tyś maszynistów, których nie ma skąd brać bo nie ma zbyt wielu chętnych do tej ciężkiej i odpowiedzialnej pracy, jak czytam że na 17,5 tyś osób uprawnionych do prowadzenia pojazdów trakcyjnych tylko 114 osób to ludzie z roczników 1983 - 1984 to ... zapala mi się czerwone światło. Zaczynam łączyć prosty logiczny fakt braku kadr z tym dlaczego np. IC tnie połączenia. To nie niska frekwencja jest tego powodem a brak wyszkolonego personelu. I nie dziwi mnie, że mimo haseł "maszynista - najcenniejszy pracownik" poza czczą gadaniną nic pewnie z tego nie wyniknie. Dziś maszynista w wielu przypadkach nie dość, że musi spełniać wymagania zdrowotne wyższe niż piloci samolotów pasażerskich to jeszcze do tego jest najczęściej bardzo miernie wynagradzany. Czym - pytam kadra zarządzająca w spółkach chce pozyskać, zachęcić do tej odpowiedzialnej pracy młodzież a wielu ludzi z doświadczeniem, jacy odeszli z powodów często materialnych do powrotu??? Jeżeli IC oferuje młodemu na początek 1760 pln a maszyniście z prawem kierowania o 20 zł więcej, jeżeli premia 15% od pensji uzależniona jest od tego czy ktoś w danym miesiącu nie podpadł (za drobiazgi potrafią karać) jeżeli staż pracy jaki się liczy to tylko ten na kolei (1,5% za 1 rok) do tego funkcjonują różnej maści układy i układziki, "przysłowiowe - koszule bliższe ciału" jeżdżą w innych planach, bardziej opłacalnych finansowo, jeżeli nowoczesnego taboru jest jak na lekarstwo a atmosfera w pracy przypomina raczej młodemu, że bycie maszynista to coś czego uczyć trzeba się wiekami całymi (niektórzy maszyniści dodają sobie więcej niż ta praca wymaga) to... no właśnie to jak to wszystko jest zarządzane, gdzie jest planowanie, organizacja pracy, wdrożenia projektów i nadzór nad nimi ale nie po to by ludzi karać, wywalać z roboty a budować spójny system, poprawiać.
2013-06-22 21:28:44 Autor: maszynistapl
---.41.94.87
No to się ciśnienie komuś podniosło po konferencji. Ograniczenie czasu pracy maszynisty (praca zgodnie z kodeksem pracy) dla CargoMaster czyt. Hagans to wyrok. Ciekawe czy poruszono kwestie pracy po 20-30 nocek z rzędu przez pracowników tej firmy np w kolejach wielkopolskich. Ci ludzie stwarzają zagrożenie w ruchu kolejowym i nikt z tym nic nie robi. Ostatnio kilku przeszło do wielkopolskich bo mieli już dość tej niewolniczej pracy. Włos się na głowie jeży jak opowiadają co się działo w starej firmie.
2013-06-23 10:13:15 Autor: Karol1967
---.22.133.221
Witam wszystkich! Jestem pracownikiem jednego z naszych większych przewoźników, pracuję od 28 lat i nie jedno już na kolei widziałem i przeżyłem. Bardzo jestem ciekawy co z tej dyskusji wyniknie (a może powinienem zapytać czy cokolwiek wyniknie). Dzisiejsze realia są takie, że dużymi firmami kolejowymi zarządzają bankowcy i byli związkowcy,a małymi ludzie którzy za wszelką cenę chcą się jak najszybciej dorobić. Ani jedni ani drudzy nie chcą przyjąć do wiadomości, że funkcjonowanie kolei bez pracowników bezpośrednio związanych z ruchem pociągów (a maszyniści są tu jednym z najważniejszych ogniw) jest niemożliwe. Myślę że w końcu będą musieli pójść po rozum do głowy i zrozumieć że pociągi nie mogą bezpiecznie jeździć bez wypoczętych i dobrze opłacanych maszynistów pracujących tylko w jednej firmie a nie w kilku za psie pieniądze jak teraz. Dużo do zrobienia ma tu UTK ale podobno tam też zbyt dobrze się nie zarabia i kółko się zamyka.
2013-06-26 23:22:19 Autor: Cemetery
---.200.90.195
Będą zatrudniać emerytów...oni tylko na to czkają!
2013-07-04 04:06:34 Autor: Tomek731
---.50.135.58
Nie powinni handlować czasem pracy maszynistów jak go nadużywają i powinien mieć wolne żeby odpocząć , to jest dokładnie ta sama sytuacja co na tirach , powinni cofnąć koncesje tym firmom które oustourcingują maszynistów nie licząć się z czasem pracy - ze powinni mieć czas na odpoczynek i sen.
2013-07-04 12:55:19 Autor: Bartek
---.187.133.224
Brak Młodych ? Co za Bzdury ! . Ukończyłem Zawodówkę o profilu Mechanicznym . Ukończyłem również Technikum o profilu Mechanicznym . Staram sie o prace na kolei . Nawet jakby zacząć od Konduktora i po mału pchać sie na maszynistę .. No ale niestety . Mnóstwo wysłanych CV-ek z listami motywacyjnymi dyplomami itp . A w odpowiedzi "Po przeanalizowaniu Pana oferty pracy uprzejmie informujemy, iż w chwili
obecnej nie widzimy możliwości zatrudnienia Pana w naszej firmie.
" . W dzisiejszych czasach liczą sie tylko i wyłącznie znajomości każdy pcha swego ...
2013-07-08 10:46:12 Autor: boomer
---.228.20.19
Bartek masz rację, sam pracuję w jednej ze spółek grupy PKP gdzie nazwiska powtarzają się dwu, trzy a nawet czterokrotnie, w większości przyjętych "po znajomości"- tradycje rodzinne buahahaha. Ja aby podtrzymać tradycje rodzinne poszedłem do szkoły oddalonej od miejsca zamieszkania o ok. 130 km. Zresztą zawsze marzyłem o tym aby zostać kolejarzem. Moich wielu kolegów i koleżanek po szkole kolejowej nie miało nawet cienia szansy aby się dostać. Muszę przyznać ale na ok. 170 osób kończących kolejówkę razem ze mną to ok. 10-15 pracuje na kolei (chodzi tutaj o mój rocznik).
2013-07-24 23:43:00 Autor: tytytyt
---.50.135.58
Fajne pociągi mają chinczycy na tej stronie :
http://www.mec-railway.com/en/Product_list.asp?ClassID=9
a lokomotywy elektryczne tez mają super :
http://www.mec-railway.com/en/productshow.asp?articleid=96
Na zachodzie maszyniści na pewno mają dużo lepsze warunki
pracy jak w Polsce na EU07 zgłoś się do nas przez radio EPoką która się
już kończy na PKP bo pamięta czasy tego filmy gdzie ktoś się
zglaszal przez radio jako agent 07 do swojego saxofonu
a dzisiaj mamy już komputer kursujący od ogłoszenia .
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony