Partnerzy serwisu:

Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn

inf. pras. 03.04.2019 39

arrow
arrow
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Fot. PKP PLK
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Maszyna PUN układa tor na odcinku Działdowo – Olsztyn
Specjalna maszyna PUN rozpoczęła z końcem marca prace na ostatnim odcinku linii kolejowej z Działdowa do Olsztyna – informuje PKP PLK.
Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, rozpoczęła z końcem marca pracę na ostatnim odcinku linii kolejowej: Olsztynek – Nidzica. Wymienione zostaną tory na odcinku ok. 28 kilometrów. Maszyna rozpoczęła pracę od przystanku Waplewo w kierunku Olsztynka – informuje PKP PLK.

Są już wszystkie słupy trakcyjne przy nowych torach pomiędzy Nidzicą a Działdowem. Wykonawca zamontował ich ok. 400. Na słupach rozwieszona zostanie sieć trakcyjna. Nowe elementy zapewnią jazdę na tym odcinku z wyższą prędkością.

Na linii kolejowej między Olsztynem a Działdowem położono już łącznie ok. 55 km nowego toru. Użyto dotychczas 100 tys. podkładów i ponad 100 kilometrów szyn. Nowy tor jest na 30 km pomiędzy Olsztynem a Olsztynkiem oraz 25 km na odcinku Działdowo – Nidzica.

Zaawansowane prace trwają także na przystankach i stacji Olsztynek oraz Nidzica. W Waplewie i Zakrzowie Sarnowie widać konstrukcje pierwszych nowych peronów, które po modernizacji zapewnią podróżnym oczekiwany standard obsługi. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach zamontowane zostaną ławki, wiaty, gabloty informacyjne i funkcjonalne oświetlenie.

W trakcie przebudowy jest 27 obiektów jak mosty, wiadukty, tunele i przepusty. M.in. Olsztynie remontowany jest tunel dla pieszych łączący ul. 1 Maja z al. Wojska Polskiego. Poprawi się bezpieczeństwo i estetyka obiektu. Wymieniona zostanie nawierzchnia, wyremontowane będą ściany i zamontowane będzie nowe oświetlenie oraz urządzenia do odprowadzania wody. W drugiej połowie maja zakończone zostaną prace i przejście zostanie udostępnione pieszym.

Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów będzie po modernizacji przejazdów kolejowo–drogowych. Kierowcy już płynniej przejeżdżają na 14 przejazdach dzięki nowej nawierzchni. W kolejnym etapie montowane będą nowe i dodatkowe urządzenia zabezpieczające – informuje PKP PLK.

„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2019 roku. Wykonawcą jest Torpol.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony