Partnerzy serwisu:

Massel: Zapowiedzi w PKP PLK to dobry pomysł

RKTV 22.12.2013 199

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-12-22 10:58:39 Autor: kolejmanTRN
---.is.net.pl
Taak,oczywiście,super pomysł. Te kilometrowe "krowy" rozkładów na stacjach na których nic nie można znaleźć pisane debilną czcionką, i zawierające takie oznaczenia kursowania że głowa mała,trzeba doktorat mieć żeby na szybko sprawdzić czy ten p...lony pociąg kursuje danego dnia czy nie. Nie oszukujmy się jak PRy robiły rozkłady były czytelne, zawierały wszystkie łączniki, normalne oznaczenia, normalny format. CEGŁA-sieciówka to jest dopiero wyczyn w wykonaniu PLK. PR owska cegła to było to! wszystko jasne i czytelne. teraz? burdel na kółkach.Nie wspominając już całkiem o braku wielkich czytelnych planszy z rozkładem (odjazdy/przyjazdy) na stacjach, które były dobrą sprawą. Kolej w Polsce sięgnęła dna.
2013-12-22 11:13:34 Autor: wojtekkk
---.play-internet.pl
@kolejmanTRN

Po co wypisujesz takie dyrdymały? Jakość informacji pasażerskiej jest coraz lepsza, plakaty są czytelne i aktualne, a przede wszystkim wprowadzono przyzwoity standard. Jeśli ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem, to i doktorat nic mu nie pomoże. Więcej optymizmu życzę nie tylko na Święta:)
2013-12-22 11:19:28 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Fakt - też spojrzałem w tablice tzw. sieciowego rozkładu jazdy pociagów na kolei polskiej,

to już przekroczyło wszelkie dopuszczalne normy, zastanawiam się czy ktoś beknie za to co się ukazało?
każdy pociąg - "wężyk" i terminy kursowania w postaci ciągu liczbowo-cyfrowego, który chyba tylko prof. dr doc habilitowany Teoretyk Massel jest w stanie zrozumieć,
no - może nie zrozumieć - bo tu trzeba rozumu, ale po prostu ogarnąć,
kto to wymyślił a kto zaakceptował?
czyżby banda pseudo-ekspertów z PKP PLK czy jakaś wynajęta pracownia "Dyzio i S-ka z o.o."?

Spojrzałem również w tablice Kursbucha DB - klasyka jak naście lat temu zachowana, czysto przejrzyście, pociągi i terminy kursowania /też takie są/ - podane niemal na widelcu,
ale trudno - to jest niemiecka precyzja, dokładność posunięta do perfekcji,

u nas nic - a Wielki Teoretyk Massel pierniczy, pierniczy że zgroza,
miał swoje 5 minut i nie zrobił - poza bajzlem - nic!
facet - co, CNTK cię już nie kce?
2013-12-22 11:42:20 Autor: Kas
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sprawdzalem rozklad na dwoch mniejszych stacjach w wielkopolsce: beznadziejne i nie da sie ich czytac. Chyba 5 minut trzeba studiowac je, by dowiedziec sie jakie pociagi jezdza, kiedy i dlaczego podane w rozkladzie juz sa zmiany, ktore wejda gdzies w lutym badz kwietniu (nie pamietam juz).
2013-12-22 11:49:43 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@wojtekkk

Doktora to raczej tobie potrzeba, aby trochę odświeżył głowę i zdjął zaślepki z oczu.

Zamiast czytelnych tabelek, teraz są plakaty A3 zapisane drobnym maczkiem. Co mi po twoim optymizmie, skoro PLK to beznadzieja na każdym polu, nawet rozkładu sieciowego nie potrafią porządnie zrobić, co tam, nawet plakaty są nieczytelne, a co dopiero mówić o jakości bieżącego utrzymywania szlaków kolejowych, szczególnie poza magistralami.

PLK to nawet nie potrafiła zrobić systemu zapowiedzi głosowych podczas modernizacji stacji W-wa Zachodnia i Wschodnia - używany jest syntezator mowy, który odczytuje komunikaty wpisywane z klawiatury.
Jeśli wpiszemy kilka komunikatów, to tworzy się kolejka odczytywana w kolejności. Kiedy jednak coś się zmieni, np.: pociąg będzie wjeżdżał na inny tor, to już wpisanych komunikatów nie można skasować, można je co najwyżej wyciszyć; natomiast zapowiedź o zmianie peronu można dodać dopiero na koniec kolejki, najczęściej kiedy pociąg już wjedzie!!! Już większą funkcjonalność ma prosta drukarka podłączona do komputera, w której można usunąć z kolejki drukowania wybrany dokument!
2013-12-22 12:27:45 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Massel czy ta decyzja doprowadziła do takiego absurdu że na olsztyńskim dworcu (który pan dobrze zna )nie umieszcza się już rozkładu jazdy na ogromnej tablicy ,tylko pozostał na plakatach przy okienkach kasowych .Czy to ma być jeden z elementów poprawy informacji?Liczę na pańską odpowiedź
2013-12-22 12:36:45 Autor: Raster
---.dynamic.chello.pl
jeżeli jest problem z rozkładem jazdy, to polega on na częstych zmianach z uwagi na wielość prac jakie PLK wykonuje. A czego dzisiaj brakuje znacznej części społeczeństwa? CIERPLIWOŚCI. I to nie tylko w zakresie remontów na kolei ale w wielu innych dziedzinach. Musi być już, na teraz i kropka.
Pokolenie "instatnt".

pozdr.
2013-12-22 12:46:24 Autor: pas
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rozkład w wykonaniu PLK to porażka. Forma jest może ok, ale treść bardzo nieczytelna i wprowadzająca w błąd zwykłego pasażera. To co jest na plakatach to zwykłe zrzuty z programów do konstrukcji rozkładu jazdy. Ktoś powinien za to beknąć, bo zwyczajnie poszedł na łatwiznę.

Dwa najgorsze przykłady:

Totalną głupotą jest określanie terminów kursowania, poprzez wypisywanie na rozkładzie wszystkich dni, w których dany pociąg jedzie. Jedyną informacją powinno być po prostu "kursuje codziennie oprócz ..."

Kretynizmem jest wrzucanie na rozkładzie takich samych pociągów obok siebie, które różnią się miedzy sobą jakimś szczegółem np tym, że jeden pociąg zatrzymuje sie na stacji Kozia Wólka w sezonie grzybowym a drugi nie. Powinna być tylko informacja, że "w okresie tym a tym pociąg nie zatrzymuje się na stacji tej a tej"
2013-12-22 12:54:03 Autor: Q
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Myślę, że najlepszą ilustracją działania informacji pasażerskiej na kolei jest poniższe zdjęcie:
http://postimg.org/image/z99dt31pr/
Bareja miałby o czym filmy kręcić.
2013-12-22 13:10:53 Autor: Patyczak
---.lnse1.cha.bigpond.net.au
Koszty pośrednie i koszty bezpośrednie. Zaczyna to być interesująca dyskusja.... Koszty bezpośrednie - pociąg, zasilanie, etc, koszty pośrednie - zapowiadanie pociągu, perony????, "...którymi klient nie może być obciążony."
A niby kto ma te koszty bezpośrednie pokryć??? Państwo, czyli podatnicy??? A jak ktoś nie uznaje transportu kolejowego i porusza się cały czas samochodem, to dlaczego ma pokrywać kolejowe koszty pośrednie???

To tak jakby w normalnym prywatnym przedsiębiorstwie, dajmy na to sprzedaż mięsa-wołowiny, klient był obciążony za byka, za jego ubój, przygotowanie i przetestowanie mięsa, ale za reklamę, sprzedawcę mięsa i koszty pośrednie już nie??? To jakiś nonsens. Cena może zawierać koszty bezpośrednie i pośrednie, a klient ma prawo wyboru. Jak się klientowi nie podoba, to wybiera samochód, albo rower... Czy my zawsze w Polsce będzie oszczędzać do końca dni naszych i naszej kochanej Rzeczpospolitej???? Zachód rąbie kasę z Unii, a w Polsce, Polska rąbie kasę z Polaków pod pretekstem Unii...
2013-12-22 15:01:22 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@Ave Ja
A widziałeś "tabelki" na dworcach niemieckich, szwajcarskich czy francuzkich ? Bo ja nie. Mało tego na r.j. kolei SBB ( plakaty) nie ma nawet godzin przyjazdów do stacji pośrednich i końcowej. No ale zaraz chłopcy " w krótkich majetczkach " się odezwą , że musi być tabelka. Gdzie musi ?
Jedyny minus to terminy kursowania. Powinno być kiedy nie kursuje a nie kiedy kursuje. Tylko w niektórych relacjach mogła by być taka samoa "litania"
2013-12-22 15:08:49 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ z torów plk

Zapomniałeś wspomnieć, że na każdej stacji przesiadkowej kolei szwajcarskich na połączenie w obojętnie w jakim kierunku czekasz max kilkanaście minut,

pomijam już takie "niedogodności" że przy krótkiej przesiadce - wychodzisz i wchodzisz do wagonu na zasadzie "z drzwi do drzwi",
jak oni to robią,
z resztą rozkład SBB i reszty kolei w tym kraju to cykl, cykl i jeszcze raz cykl,
nie wywracany do góry nogami co miesiąc,

o zapowiedziach w pociągach w min 3-ech językach /w tym angielskim/ już nie wspomnę ...
2013-12-22 15:57:36 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@Maurycy
Gdyby była choć polowa kasy na przewozy w Polsce jaką dysponują SBB/SP i inni przewoźnicy - byłbym szczęścliwy.
Co do zapowiedzi - u nas też w 3 językach ( na niektóych stacjach - np. Kostrzyn n. Odrą ).
Co do aktua;ności r.j. - nie muszą go przewracać co 3 miesiące bi infrę mają w wyśmienitym stanie. Ja tam takich mo(r)denizacji jak w wykonaniu by PKPPLK nie widziałem
2013-12-22 16:07:33 Autor: z Podlasia
---.sieradz.vectranet.pl
Miały być jednolite zapowiedzi, usłyszałem: pociąg pospieszny z Białegostoku do Wrocławia wjedzie na tor .... przy peronie ....; proszę odsunąć się od krawędzi.... To jest ta nowa, pełna i ujednolicona informacja?
2013-12-22 19:17:45 Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Siema tutaj Tomasz !!!

Jestem na pokladzie Tlk Kopernik - wyjechalismy z 6-cio min opoznieniem z Warszawy Wsch. ( 19:06 ) - zdaje sie ze znowu bedzie sie " dzialo " ....bardzo agresywnie mechanik ruszyl ze wschodniej....ciekawe czy trase bedziemy miec wolna ?.....
Minelismy Rembertow....zaczyna sie wyscig.....!!!!!
Sledzcie Nas na aplikacjach typu infopasazer....
2013-12-22 19:34:19 Autor: studenciak
---.143.citypartner.pl
Nowe zapowiedzi to jedna wielka porażka. Np. stacja Opole Główne. Megafon odzywa się niemal połowę rzadziej i można usłszeć głos młodej panienki z niepewnym głosem, której ledwo przez gardło przechodzi komunikat.

Brak odmian nazw stacji/miejscowości ma na celu chyba zaprzestanie ich dmieniania w ogóle przez Polaków. Skąd Polacy i TVN mają się nauczyć, że jedzie się przez Włoszczowę a nie Włoszczową? To była jedna z możliwości - ze słyszenia.

Obecnie w Opolu jak wjeżdża pociąg i ma postój do 2 min. - zapowiada się tylko jego wjazd lakonicznym komunikatem.

A kiedyś, jeszcze ponad tydzień temu były zapowiedzi rozpoczynające się od " Stacja Opole Główne ..."

Zapowiedzi megafonowe zidiociały. Ludzi pozwalniano z etatów i pozatrudniano na śmieciówki. Tak robi państwowa firma? A kto jak nie państwo łoi z umów na etat spora kasę?
2013-12-22 19:34:40 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Tomaszu, na tę chwilę macie 1 minutę opóźnienia. Powodzenia w dalszej podróży naszym wspaniałym narodowym przewoźnikiem!
2013-12-22 19:36:06 Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Max speed all the time.... zaraz Stojadla i jednotor do Pilawy....o wlasnie...odbijamy w prawo....

Cos niesamowitego....mowie Wam " przelamalismy " chyba zla passe juz....teraz chyba nic Nas nie powstrzyma - kolei - kraju przed sukcesem....naprawde widac zielone swiatlo dla naszego rozwoju...( ja je widze na semaforach teraz ha ha....).
Tylko odwazne decyzje i caly czas do przodu...wszystkie srodki na inwestycje w infre w nauke w przemysl i rolnictwo.
2013-12-22 19:58:58 Autor: Dark
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Dokładnie - na wielu stacjach jest O POŁOWĘ zapowiedzi mniej (nie ma zapowiedzi odjazdów), megafoniści nadal zapowiadają po swojemu, na niektórych stacjach nadal nie ma zapowiedzi . PLK to chora firma. Tylko okłamywać ludzi potrafią. Chamy jedne.
2013-12-22 20:29:41 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
w Białymstoku to jest naprawdę kabaret z zapowiedziami,nie dość że jakaś "ciućma" z wadą wymowy,ehhrrr,(z pełnym szacunkiem do takowych,bez obrazy),to jeszcze myli pociągi PRów z TLKami.O jakości nagłośnienia i zabytkowych szczekaczkach szkoda pisać.Żal doipe sciska.
2013-12-22 20:30:19 Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Koniec wyscigu...dotarlismy do Deblina w perony 20:17 !!! - musimy 5 min do odjazdu zgodnie z rozkladem czekac....
Tak wiec do samego Lublina juz zgodnie z rozkladem....

Zal wysiadac tylko....

Pozdrawiam
2013-12-22 20:53:35 Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Widze ze infopasazer przeklamuje czasy...w Deblinie wjechalismy w perony 20:17...
W Pulawach 20:35 i znowu 5 min postoju....
W Naleczowie bedziemy co do minuty....wysiadam...pozdr
2013-12-22 22:15:29 Autor: tourist
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ja bym tego nie nazywał pomysłem; natomiast przekazanie zapowiedzi każdemu przewożnikowi na pewno było ,, debilstwem".
2013-12-23 14:52:58 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Raster
"jeżeli jest problem z rozkładem jazdy, to polega on na częstych zmianach z uwagi na wielość
prac jakie PLK wykonuje. A czego dzisiaj brakuje znacznej części społeczeństwa? CIERPLIWOŚCI. I
to nie tylko w zakresie remontów na kolei ale w wielu innych dziedzinach. Musi być już, na teraz i kropka. Pokolenie "instatnt"."

Zacytowałem całość bo wypowiedź jest znamienna.
Ja nie rozumiem.
Tak, teraz musi być "już i kropka".
Ludzie nie będą czekać ani na zakończenie modernizacji ani przyjazd opóźnionego pociągu.
Zrezygnują z kolei - bo uznają, że obecna - choć słono ich kosztuje - w praktyce nie istnieje.
To samo dotyczy kolei towarowej.
2013-12-24 11:55:14 Autor: Zawiadowca
---.dynamic.chello.pl
@ gryff

Podobnie w Zielonej Górze i na innych niegdyś ważnych dworcach... !
2013-12-24 12:03:23 Autor: Zawiadowca
---.dynamic.chello.pl
@ Maurycy_ Niegdyś nie było komputerów, a pociągów jeździło więcej, więc swego rodzaju sztuką było opracowanie optymalnego rozkładu jazdy godzącego potrzeby z możliwościami. Dawano radę, choć prace trwały od listopada do stycznia na wyjazdowych konferencjach rozkładu jazdy, ostatnio w Jachrance k. Warszawy.

Poziom informacji dla podróżnych był o wiele wyższy niż dziś, bo wynikał z troski o pasażerów, przede wszystkim o zapewnienie im dojazdu do pracy i szkół. W ten sposób dbano również o dobre imię kolei.

Teraz nikt się tym nie przejmuje, a konstrukcją rozkładów jazdy zajmują się często dyletanci, np. z urzędów marszałkowskich, którzy nigdy na kolei nie pracowali. I oto mamy, co mamy ...!
2013-12-24 14:20:50 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
A pan Andrzej Massel milczy ,a mnie i innym chodzi o to dlaczego te ogromne ,czytelne tablice musiały zniknąć z dużych dworców kolejowych Tak zniknęły fizycznie, na olsztyńskim dworcu tablica po kilku dniach od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy została zdemontowana ,teraz tylko nad kasami pozostał zegar
2013-12-24 14:40:46 Autor: kolejmanTRN
---.is.net.pl
W Tarnowie też zniknęła wielka tablica z rozkładem nad drzwiami...zamiast tego małe plakaciki...pewnie po co sobie zaprzątać głowę naklejeniem kilku nazw docelowych i godzin,to tyle roboty.. (pociągów w Tarnowie tyle co kot napłakał dzięki tzw MORDERNIZACJI linii, która da czas przejazdu jak przed remontem - około 1 h do Krakowa i Rzeszowa...haha...żałosne to wszystko i dołujące..)
2014-01-21 20:41:02 Autor: Megafonistka
---.146.159.202.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Piątka dla "studenciaka" za zdanie "Zapowiedzi megafonowe zidiociały"!!!!!
I ja muszę te zidiociałe zapowiedzi wygłaszać!!!!!!
Pod groźbą kary!!!!
Od 15. XII. 2013 zapowiedzi nie są dla podróżnych tylko dla "Biura Pasażerskiego w Centrali PLK". Nieważne ,że nie dają pełnej informacji podróżnemu - najważniejsze żeby były zgodne z "Wytycznymi i wzorami ... " wielce zaznajomionego z pracą megafonistki "Biura...".
Te "Wytyczne i wzory ..." to wielki bubel - dziwię się ,że jakiś PAN DYREKTOR się pod tym podpisał . Chyba sam nie wiedział co podpisuje i za bardzo zaufał swoim pracownikom. Mam wrażenie , że kontakt tych pracowników z megafonem i zapowiedziami do tej pory polegał na wysłuchaniu komunikatu - na który peron wjedzie pociąg z Ciocią , po którą wyszli na Dworzec Centralny.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony