Massel: Polska kolej jest bezpieczna
RMF FM/Gazeta Wyborcza/Rynek Kolejowy ⚫ 05.03.2012 ⚫
63
Archiwum RK
Komentarze:
2012-03-05 11:40:08 Autor: kuba
---.174.117.101
Panie Messel! Do pierwszego kwietnia zostało jeszcze trochę czasu!
2012-03-05 11:49:10 Autor: Slaw
---.160.250.202
Panie ministrze na Pana miejscu to bym zamilkł i nie robił z siebie wariata w celu uratowania stołka. Jeżeli kolej jest bezpieczna to proszę to wytłumaczyć rodzina ofiar i poszkodowanym w sobotniej katastrofie.
2012-03-05 11:50:02 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
Może pan teoretyk Massel wyjaśni na czym polegała ta \"modernizacja\"?
Zamknięcie stacji Szczekociny dla potrzeb techniczno-ruchowych?
Zmiana pe Weęgrzynów stary na podg?
a tym samym wydłużenie szlaku do 18 km ...
modernizacja a pociągi jeżdżą na \"Sz\"?
zastanawiam się jak długo trwała ta sytuacja?
Zamknięcie stacji Szczekociny dla potrzeb techniczno-ruchowych?
Zmiana pe Weęgrzynów stary na podg?
a tym samym wydłużenie szlaku do 18 km ...
modernizacja a pociągi jeżdżą na \"Sz\"?
zastanawiam się jak długo trwała ta sytuacja?
2012-03-05 11:50:32 Autor: banita
---.quarto.pl
w katowicach związkowcy robią pod siebie albo karierę w warszawie ludzie powoli sie wypisyją ze związków bo widzą że zajmują się albo załatwić ciepłą posadkę żonie za dobrą grupę albo siedzieć w biurze na 5 godzin przy internecie
2012-03-05 11:55:49 Autor: zibi
---.quarto.pl
MASZ RACJÄ JA TEĹť ROBIÄ NA STARYCH 4O LETNICH URZÄDZENIACH I NIEJEDNO WIDZIAŁEM ale stary załatwił po cichu żeby nie było statystyk i żeby się dyrektor nie dowiedział NO BO BÄDZIE PO PREMI 3 LATA TEKU DOSTALI PO 1000 DO GRUPY apracownik 50 brutto
2012-03-05 12:04:37 Autor: max2
---.89.67.98.static.crowley.pl

max2
Dzień po katastrofie w której ginie 16 osób mówienie o \"bezpieczeństwie\" to jakaś wulgarna perwersja.
2012-03-05 12:19:23 Autor: Sołtys
---.internetdsl.tpnet.pl
Panie Andrzeju, z całym szacunkiem, ale gdyby było tak dobrze jak Pan twierdzi, do TAKIEJ katastrofy by NIE DOSZŁO!!!
Owszem, zawsze MOĹťE mieć miejsce zderzenie z idiotą, który wjechał na przejazd, rozerwanie zaniedbanego technicznie składu, wykolejenie na pękniętej szynie, czy w wyniku aktu sabotażu (przeszkoda na torach) - ale NIE wpuszczenie dwóch pociągów na ten sam odcinek toru! Od czego u licha jest cała ta, droga i skomplikowana technika zabezpieczeń, jeśli wszystko ma zależeć od sprawności intelektualnej człowieka (dyżurnego, maszynisty). Po co ona w ogóle jest?!
Powróćmy do ery semaforów kształtowych z latarniami zapalanymi ręcznie - WTEDY będziemy mogli z czystym sumieniem powiedzieć: \"zawinił CZŁOWIEK; technika była w porządku\".
Owszem, zawsze MOĹťE mieć miejsce zderzenie z idiotą, który wjechał na przejazd, rozerwanie zaniedbanego technicznie składu, wykolejenie na pękniętej szynie, czy w wyniku aktu sabotażu (przeszkoda na torach) - ale NIE wpuszczenie dwóch pociągów na ten sam odcinek toru! Od czego u licha jest cała ta, droga i skomplikowana technika zabezpieczeń, jeśli wszystko ma zależeć od sprawności intelektualnej człowieka (dyżurnego, maszynisty). Po co ona w ogóle jest?!
Powróćmy do ery semaforów kształtowych z latarniami zapalanymi ręcznie - WTEDY będziemy mogli z czystym sumieniem powiedzieć: \"zawinił CZŁOWIEK; technika była w porządku\".
2012-03-05 12:22:04 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@Max2
niepotrzebnie się zapieniasz - rok temu, w Niemczech - 10 ofiar śmiertelnych zderzenia pociągu towarowego z pasażerskim pod Magdeburgiem,
nie wspomnę już o ICE pod Eshede w roku 1998 - 101 ofiar, a mogło być o wiele więcej ...
a tam bezpieczeństwo jest o Everst wyższe niż u nas
u nas zadecydował czynnik ludzki, błąd człowieka - ale to nie znaczy że można od razu uogólnić na całą kolej ...
niepotrzebnie się zapieniasz - rok temu, w Niemczech - 10 ofiar śmiertelnych zderzenia pociągu towarowego z pasażerskim pod Magdeburgiem,
nie wspomnę już o ICE pod Eshede w roku 1998 - 101 ofiar, a mogło być o wiele więcej ...
a tam bezpieczeństwo jest o Everst wyższe niż u nas
u nas zadecydował czynnik ludzki, błąd człowieka - ale to nie znaczy że można od razu uogólnić na całą kolej ...
2012-03-05 12:24:58 Autor: 2xM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oczywiście... Ludzie, jedźcie busem bo kolej jest niebezpieczna...
Brednie. Ta katastrofa to nawet nie jeden \\\"czarny weekend\\\" na polskich drogach.
Współczuję rodziną ofiar i rannym, ale robienie szopki na cały kraj pod tytułem \\\"pociągi śmierci\\\" to zdecydowana przesada. Kolej jest bezpieczna, co nie zmienia faktu, że pewne ryzyko zawsze istnieje.
Brednie. Ta katastrofa to nawet nie jeden \\\"czarny weekend\\\" na polskich drogach.
Współczuję rodziną ofiar i rannym, ale robienie szopki na cały kraj pod tytułem \\\"pociągi śmierci\\\" to zdecydowana przesada. Kolej jest bezpieczna, co nie zmienia faktu, że pewne ryzyko zawsze istnieje.
2012-03-05 12:26:23 Autor: 2xM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sorry, oczywiście współczuję rodzinom...
2012-03-05 12:26:48 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
Puste słowa pana ministra, no nie spodziewałem się tego po Masselu. A gdzie statystyki, tabelki, porównania z innymi krajami, z poprzednimi latami?
2012-03-05 12:29:24 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
@podrozny113
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-przerazajacy-raport-w-polsce-na-torach-ginie-najwiecej-osob,nId,437300
http://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/ERA-CSI-2010-data-overview.pdf
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-przerazajacy-raport-w-polsce-na-torach-ginie-najwiecej-osob,nId,437300
http://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/ERA-CSI-2010-data-overview.pdf
2012-03-05 12:34:55 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
By przekonać społeczeństwo, że polska kolej jest bezpieczna, doktorze Massel, na pana miejscu złożyłbym po prostu rezygnację - strzelać w łeb nie radzę. Ale pan wie, że nikogo nawet gestem honoru pan nie przekona, więc po co te słowa?
Obrona przed politycznymi atakami ignorantów, wszelkich Polaczków, Warsewiczów, Pośpieszalskich nic nie da. Oni teraz mają rację, choć sami w destrukcji udział brali i biorą, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Inni też, nie wykluczając prawdziwych i fałszywych ekspertów.
Obrona przed politycznymi atakami ignorantów, wszelkich Polaczków, Warsewiczów, Pośpieszalskich nic nie da. Oni teraz mają rację, choć sami w destrukcji udział brali i biorą, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Inni też, nie wykluczając prawdziwych i fałszywych ekspertów.
2012-03-05 12:39:44 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
_Pomijając_fakt_ czy to miało wpływ na ta tragedie czy nie:
Za dużo Sz.
Jak wielu pisało - kiedy skończy sie patalogia, że Sz jest normalnym sposobem prowadzenia ruchu przez kilka lat?
Do tego być może należy zmienić zasady: 40km/h do nastepnego semafora/posterunku - podobnie jak przy SBL.
spowoduje paraliz polowy kraju? Bardzo dobrze, moze wkoncu ktos zrobi porzadek...
nawet strajk włoski maszynistów polegający na jezdzeniu wolniej w takiej sytuacji bylby uzasadniony...
Za dużo Sz.
Jak wielu pisało - kiedy skończy sie patalogia, że Sz jest normalnym sposobem prowadzenia ruchu przez kilka lat?
Do tego być może należy zmienić zasady: 40km/h do nastepnego semafora/posterunku - podobnie jak przy SBL.
spowoduje paraliz polowy kraju? Bardzo dobrze, moze wkoncu ktos zrobi porzadek...
nawet strajk włoski maszynistów polegający na jezdzeniu wolniej w takiej sytuacji bylby uzasadniony...
2012-03-05 12:55:35 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
Co jest grane?
Przed chwilą TV podała że w 35 minut po zderzeniu nie można było odłączyć zasilania bo panienka w energetyce nie miała kompetencji - dopiero po \"telefoniadzie\" Lublin podjął decyzję o odłączeniu zasilania ...
Co to jest?
Oj ktoś tu beknie za katastrofę i to na wysokim szczeblu ...
Przed chwilą TV podała że w 35 minut po zderzeniu nie można było odłączyć zasilania bo panienka w energetyce nie miała kompetencji - dopiero po \"telefoniadzie\" Lublin podjął decyzję o odłączeniu zasilania ...
Co to jest?
Oj ktoś tu beknie za katastrofę i to na wysokim szczeblu ...
2012-03-05 13:20:11 Autor: inzynier
---.88.212.32
@civic
Byleby nie strzelal sobie w leb jak pulkownik \\\"sila i honor\\\".
Byleby nie strzelal sobie w leb jak pulkownik \\\"sila i honor\\\".
2012-03-05 14:00:39 Autor: max2
---.89.67.98.static.crowley.pl

max2
@Maurycy
Był pan w stanie podać dwa przykłady katastrof w Niemczech. 2 na 10 lat, przy 20 razy większym niż w PL ruchu to istotnie znak bezpieczeństwa.
Był pan w stanie podać dwa przykłady katastrof w Niemczech. 2 na 10 lat, przy 20 razy większym niż w PL ruchu to istotnie znak bezpieczeństwa.
2012-03-05 14:29:17 Autor: 2xM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
max2: Tyle, że u nas ostatnie tak poważne katastrofy były w 1990 w Warszawie (16 ofiar) i w Reptowie (12)...
@fastcracker
W tych statystykach widać, dlaczego tak jest (w tabelach, które załączyłeś), tyle, że trzeba umieć czytać, a o to naszych pismaków i polityków nie posądzam... Kierowcy i inni samobójcy (w tym głównie szwędający się po torach - \\\"Unauthorised persons\\\"). Z tematem ma to niewiele wspólnego.
@fastcracker
W tych statystykach widać, dlaczego tak jest (w tabelach, które załączyłeś), tyle, że trzeba umieć czytać, a o to naszych pismaków i polityków nie posądzam... Kierowcy i inni samobójcy (w tym głównie szwędający się po torach - \\\"Unauthorised persons\\\"). Z tematem ma to niewiele wspólnego.
2012-03-05 16:07:24 Autor: kolejarz_z dziada
---.tktelekom.pl
Towarzyszu Massel kolej jest bezpieczna ..... i dlatego ruch pociagow na magistrali prowadzono sposobem z XIXwieku na telefon bo urzadzenia ZNĂW nie dzialaly. Czy powiadomil pan prokurature dlaczego urzadzenia srk na modernizowanym odcinku nie dzialaja poprawnie i Sygnal Zastepczy jest tam nagminnie stosowany. Bajanie o bezpieczenstwie to jakis zart.
2012-03-05 23:19:19 Autor: zibi
---.wroclaw.vectranet.pl
2xM brawo masz rację a Ty Maurycy jak się nie znasz to nie komentuj to jak niedouczony pismak .Jak widziałeś sieć w tv to była zniszczona i SPZ sam ją wyłączył a strażak się na tym nie znał ale chce mieć pewność to powiesili mu tyczki i po problemie,. Przepracowałem 40 lat . Przeżyłem kasację siódemek 17, 22, 35, 95, 115, 175 po katastrofach i nie mówcie że się na tym nie znam .Uważam że błądzicie w większości . Każda katastrofa to wina czynnika ludzkiego . pytam się co zrobił maszynista ET22 Zeby zapobieć katastrofie ? Zal mi strasznie maszynistów z EP09 , bo poderzewam że jak by widzieli czoło pociągu z przeciwka prawidłowo osygnalizowane to by zwątpili a co zrobił z ET22 nic widząc swiatła białe przed sobą . Co jechał we Włoszech czy innym kraju europy gdzie ruch jest lewostronny.Dzisiaj związkowiec mówił o bezpeczeństwie i nowych systemach ąle zapomniał że to spowoduje zmniejszenie miejsc pracy wśród pracowników służby ruchu o 70%. Uważam że całym złem na koleii są związkowcy.
2012-03-06 06:57:08 Autor: przewoz
---.centertel.pl
\"a co zrobił z ET22 nic widząc swiatła białe przed sobą .\"
Prawdopodobnie udało mu się zbić prędkość do 50km/h... Ale poczekajmy na oficjalne dane.
Prawdopodobnie udało mu się zbić prędkość do 50km/h... Ale poczekajmy na oficjalne dane.
2012-03-06 08:59:21 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
W TVP 2 daje swój popis głupoty warzywko zwane Ogórkiem
2012-03-06 10:45:33 Autor: Krzysztof
---.tktelekom.pl
Wczorajsze wystąpienie Pana ministra Masela w TV 24 \"Fakty po faktach\" było żenujące , w obliczu takiej tragedii, Jego uśmiech, radość, i żarty były bardzo nie stosowne.
Premier obiecywał pomoc rodzinom w postaci psychologów a przy identyfikacji zwłok naszych kolegów z Zawierciu nie tylko nie było żadnego psychologa. Rodzina Św. Pamięci Benka czekała ponad półtorej godziny na prokuratora a na odbiór rzeczy osobistych do póżnego popołudnia.
I tak wygląda pomoc rodzinom ofiar Panie Mesel
Premier obiecywał pomoc rodzinom w postaci psychologów a przy identyfikacji zwłok naszych kolegów z Zawierciu nie tylko nie było żadnego psychologa. Rodzina Św. Pamięci Benka czekała ponad półtorej godziny na prokuratora a na odbiór rzeczy osobistych do póżnego popołudnia.
I tak wygląda pomoc rodzinom ofiar Panie Mesel
2012-03-06 15:20:26 Autor: masmix
---.play-internet.pl
\"Jak zawsze, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W polskim pociągu najlepiej siedzieć z tyłu. Istnieje duża szansa, że uda się jazdę przeżyć.\"
http://dojezdzam.blogspot.com/2012/03/czog-na-szynach.html
http://dojezdzam.blogspot.com/2012/03/czog-na-szynach.html
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |