Partnerzy serwisu:

Martyniuk: Pozyskanie do 200 nowych pociągów będzie rewolucją dla Polregio

Jakub Rösler 19.05.2022 3,3k

Martyniuk: Pozyskanie do 200 nowych pociągów będzie rewolucją dla Polregio
fot. Polregio
Podczas Europejskiego Forum Taborowego Artur Martyniuk, prezes Polregio, przyznał, iż właśnie ogłoszony przetarg na dostawy do 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych jest rewolucją dla przewoźnika. Zdaniem prezesa spółka jest w dobrej kondycji.
Podczas debaty otwarcia Europejskiego Forum Taborowego, prezes Polregio, Artur Martyniuk wypowiedział się na temat globalnych trendów wpływających obecnie na największego polskiego przewoźnika. Martyniuk zwrócił uwagę na wojnę w Ukrainie, a także na konieczność rozwoju miast średniej wielkości, które w Polsce rozwijają się znacznie gorzej niż np.  w Niemczech.

Rozwój kraju powinien być oparty także na miastach średniej wielkości

Martyniuk przypomniał też, iż w Polsce jest 7 większych miast i aglomeracji, które generują ruch pasażerski i ogromną część PKB, a np. w Niemczech jest zupełnie inaczej i to miasta około 100-, czy też 150-tysięczne są w stanie generować taki ruch jak u nas aglomeracje, dlatego też, zdaniem prezesa Polregio, należy stawiać na rozwój miast 100-tysięcznych, a więc de facto w dużej mierze dawnych stolic województw.

– Kolej regionalna musi być zadbana, musi mieć cykliczny rozkład. Pasażer musi wiedzieć, że nie musi znać rozkładu jazdy na pamięć i że może sobie pozwolić na przyjście na stację bez wcześniejszego sprawdzania i szukania tego, o której odjedzie pociąg. W mniejszych województwach ta oferta powinna się kształtować na poziomie od 10 do 20 pociągów na dobę, a w większych od 40 do nawet 60 par – powiedział Artur Martyniuk, mówiąc o kwestii rozwoju liczby połączeń w regionach.

Polregio “skrzywdzone”

Prezes przypomniał także o właśnie ogłoszonym postępowaniu na zakup do 200 nowych pociągów elektrycznych.

– Dla Polregio pozyskanie do 200 nowych pociągów będzie po prostu rewolucją. Ten zakup jest nam niezbędny, patrząc w perspektywie roku 2030, ale także już obecnych, bieżących potrzeb. Wiecie Państwo, iż nasza spółka była “skrzywdzona” i w latach 2014-2020 nie mogła kupować taboru z pomocą środków unijnych, z powodu pomocy publicznej, jaką otrzymaliśmy. Zbroiły się województwa i inni przewoźnicy, a my nie mieliśmy takiej możliwości – dodał prezes Polregio.

Aktualny przetarg to pierwszy krok ku modernizacji floty

Artur Martyniuk powiedział też, iż spółka jest bankowalna, ma długoletnie umowy z samorządami województw. Zdaniem prezesa, przewoźnik musi wymienić dużą liczbę pociągów, ogłoszony właśnie przetarg pozwoli położyć pierwszy krok pod modernizację floty Polregio.

– Z punktu widzenia naszej spółki, musimy posiadać nowy tabor, który będzie oferował pasażerom określony standard podróży i będzie wyposażony w podstawowe systemy ułatwiające podróż, takie jak chociażby klimatyzację czy Wi-Fi – zakończył Artur Martyniuk.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony