Partnerzy serwisu:

Marszałek Piotr Całbecki odpowiada związkowcom z Arrivy

ms, Rynek-Kolejowy.pl 10.07.2015 209

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-10 13:08:07 Autor: Mieczesław
---.243.143.201
Dlaczego mamy wspierać obce firmy? Czas już z tym skończyć.
2015-07-10 13:11:38 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
Mieczesław,

Z utrzymywaniem bandy darmozjadów z moich pieniędzy także.
2015-07-10 13:16:22 Autor: poliloli
---.ists.pl
Bezsens rozwiązania. Marszałek jest współwłaścicielem PR i udziela im zamówienia. O jakiej konkurencyjności może być mowa?
2015-07-10 13:19:31 Autor: Pit
---
W jednym Całbeckiem trzeba przyznać rację: skoro mam swoją własną firmę to po co dawać zlecenie firmie zewnętrznej. To tak jakby rolnik mający swój sprzęt (ciągniki, pługi, brony etc etc) zlecał uprawę ziemi np SKR (taka śp spółdzielnia).....
2015-07-10 13:40:41 Autor: Kflik
---.60.129.178
Gdy samorządy zaczęły tworzyć swoje "bardziej własne" spółki było oczywiste, że losy Arriva RP są przesądzone.
2015-07-10 13:42:51 Autor: MFM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Normalny człowiek to pozbywa się czegoś, z czego nie ma żadnych korzyści.
Poza tym marszałek Całbecki myli się co do faktu legalności bezpośredniego powierzenia przewozów PR'om od grudnia. Jeżeli chciał zmienić tryb wyboru operatora to powinien zmienić ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia przetargu na obsługę linii zelektryfikowanych najpóźniej do końca sierpnia. Ale ubiegłego roku. To wprost wynika z przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Arriva i jej pracownicy mają prawo czuć się oszukani. Zobaczymy, ilu z jej pracowników znajdzie zatrudnienie w PR'ach.
2015-07-10 13:58:59 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Uważam że akurat z pośród tych 13 województw które to bez przetargu oddają Przewozom Regionalnym pięcioletni kontrakt na wykonywanie usług transportowych, wyjątkiem powinno być województwo kujawsko - pomorskie, gdzie po za PR jest na rynku jest spółka która to nie jest spółką "marszałkowską" tak jak np KD, KW, KŚ, czy ŁKA. W mojej ocenie marszałek województwa kujawsko pomorskiego nie powinien był odstępować od przedmiotowego przetargu. Sławomir Raflewski
2015-07-10 13:59:21 Autor: kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Arriva już sobie dość nagrabiła... nie twierdzę żer PR są cudowne, bo usługi tej firmy pozostawiają wiele do życzenia ale mam już dość ścisku, ciasnych, spalinowych duńskich smrodów. Zachowania pracowników Arrivy też są często wątpliwej jakości... nie wiedzą do czego służy klimatyzacja... okna nie otworzysz. Wydzierają się na ludzi, tylko dlatego że ci nie mając miejsca nie mogą się dalej przesunąć podczas gdy reszta tkwi na peronie, bo skład jest za mały na weekendowy szczyt. Nie zapomnę też historii jakoś z zimy, gdzie na termometrach było z -7 stopni, pociąg podstawiony przy peronie i zamknięty... ludzie marzną a mechanik śpi w kabinie zadowolony w 25 stopniach. Hamstwo!!!
2015-07-10 14:07:17 Autor: nara
---.dynamic.gprs.plus.pl
Herr Całbecki staje się Panem Całbeckim. Cuda, cuda!
2015-07-10 14:24:53 Autor: kujawiak
---.tktelekom.pl
Kiedy w końcu województwo kuj.-pom. doczeka się dobrego marszałka? Ludzie kiedy??
2015-07-10 14:37:29 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
@kamol

Ciasnych, duńskich smrodow? Smrodow tak, ale na pewno nie ciasnych! Chyba, ze nie jechales jeszcze SA13x.
2015-07-10 14:43:19 Autor: Pit
---
@Kamol
Czy Ty w ogóle jechałeś kiedyś MRem? Może wiesz jak wygląda ale to wszystko. HJeśłi uważasz, że MR/MRD jest niewygodny i ciasny to życzę Ci podróży tak przynajmniej z 300 km Pesobusem (choćby serią 13.. że o 106 tce nie wspomnę)... byle tylko hejtować...
2015-07-10 15:00:59 Autor: Kflik
---.60.129.178
@gryff

Arriva spokojnie mogłaby wygrać przetarg także tam gdzie są inni przewoźnicy typu KD czy KM.
Oczywiście musieliby mieć tabor, ale na początku w kuj-pom tez za bardzo nic nie mieli.
2015-07-10 16:29:18 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post Pit:
"@Kamol
Czy Ty w ogóle jechałeś kiedyś MRem? Może wiesz jak wygląda ale to wszystko. HJeśłi uważasz, że MR/MRD jest niewygodny i ciasny to życzę Ci podróży tak przynajmniej z 300 km Pesobusem (choćby serią 13.. że o 106 tce nie wspomnę)... byle tylko hejtować..."
MRów to wygodny skład, pod warunkiem, ze jest ciągnięty. Warczy toto gorzej niż ST44... Ale jeśli zamiast klopa czy dwóch jedzie odpowiednia SA106, SA132 czy MRówa to jest to za mało. Dlatego lepsze klopiszcze od zostania na peronie czy jeździe na glonojada...
2015-07-10 17:25:14 Autor: kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Hehe... niestety w przypadku dużej ilości pasażerów na jedno wychodzi...
2015-07-10 17:26:04 Autor: kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Pit:
"@Kamol
Czy Ty w ogóle jechałeś kiedyś MRem? Może wiesz jak wygląda ale to wszystko. HJeśłi uważasz, że MR/MRD jest niewygodny i ciasny to życzę Ci podróży tak przynajmniej z 300 km Pesobusem (choćby serią 13.. że o 106 tce nie wspomnę)... byle tylko hejtować..."
A i owszem... jeżdżę nimi jakieś 24 dni w miesiącu... są ciasne!
2015-07-10 17:33:39 Autor: won
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Calbecki ! Czy ty wiesz co ty robisz ? Chcesz by po tarasach jezdzily cztery pociagi na dzien ? Gorzej???!!! Mamy jeździc syfiastymi kiblami? W ktorych cuchnie ???!!!! Nie ma lepszego przewoznika od Arrivy do laskowic jezdza prawie co godzine pociag a wczwsniej ? Jedno połączenie na 3 godz.. wez sie zastanow czlowieku, arriva ma przynajmiej lad i porzadek q nie smród od kibli... dosc z perami na kujawach..
2015-07-10 17:35:19 Autor: won
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Calbecki ! Czy ty wiesz co ty robisz ? Chcesz by po tarasach jezdzily cztery pociagi na dzien ? Gorzej???!!! Mamy jeździc syfiastymi kiblami? W ktorych cuchnie ???!!!! Nie ma lepszego przewoznika od Arrivy do laskowic jezdza prawie co godzine pociag a wczwsniej ? Jedno połączenie na 3 godz.. wez sie zastanow czlowieku, arriva ma przynajmiej lad i porzadek q nie smród od kibli... dosc z perami na kujawach..
2015-07-10 17:48:23 Autor: Gillotyne
---.tktelekom.pl
@MFM:

Jeżeli jest faktycznie tak jak piszesz i marszałek miał obowiązek zgłosić fakt takiej zmiany w sierpniu, ale rok temu - to złamał prawo.

Szoka, bo Wasz region miałem za w miarę postępowy jak na polski wolny rynek.
2015-07-10 18:04:40 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pisałem tu niejako o wyjątku jaki stanowi województwo kujawsko - pomorskie. Korżystam z usług Arrivy od czasu pojawienia się na trakcji spalinowej w grudniu 2007 roku Po ośmiu latach twierdzę że na tej trakcji nie wyobrażam sobie innego przewoźnika w tym województwie, mimo tego że kiedyś nawet interweniowałem w sprawie skomunikowań ale to był incydent w ośmioletniej obecności tej spółki. Zgadzam się w stu procentach jeśli chodzi o braki taborowe w postaci jednostek elektrycznych. Jednak restrukturyzacja Przewozów Regionalnych przybrała taki kształt że w najbliższych latach spadnie praca przewozowa ogólnie o 20 procent. Osobiście przypuszczałem że proces restrukturyzacji PR przyjmnnie nieco inny kształt a nawet że powróci się do pierwotnego stanu (marzenie). Więc jeśli już doszło do takiego modelu restrukturyzacji PR to z góry było wiadomo że marszałkowie 13 województw nie postąpią inaczej jak postąpili. W takiej sytuacji spółka Arriva poniosłaby straty inwestując w tabor do obsługi trakcji elektrycznej. Na szczęście ma jeszcze kontrakt do 2020 roku do obsługi trakcji spalinowej na terenie województwa kuj- pom. Sławomir Raflewski
2015-07-10 18:05:17 Autor: były pracownik PR
---.tktelekom.pl
Przewozy Regionalne powinni przyjąć tych pracowników których zwolnili a nie przyjmować pracowników z Arrivy
2015-07-10 18:19:33 Autor: Były pracownik PR
---.tktelekom.pl
Jak PR Bydgoszcz zwalniały 205 osób i to pracowników po przepracowaniu 35 lat to było ok, a teraz Panu Dariuszowi Szczęsnemu, przewodniczącemu komisji zakładowej NSZZ Solidarność przy Arriva RP. staje się wielka krzywda i wysyła pod urząd marszałkowski młodych pracowników którzy na umowach od samego początku mieli zapisane ze pracują do grudnia tego roku!
2015-07-10 18:25:34 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post były pracownik PR:
"Przewozy Regionalne powinni przyjąć tych pracowników których zwolnili a nie przyjmować pracowników z Arrivy"
@ były pracownik PR. Czy pan uważa że Przewozy Regionalne będą kogokolwiek przyjmować? Widocznie nie zapoznał się pan z opracowanym harmonogramem restrukturyzacji gdzie czarno na białym pisze się o dobrowolnych zwolnieniach pracowników PR w ilości 2100 w ciągu najbliższych 2-3 lat. Są na to zabezpieczone środki z ARP i porozumienie ze Związkami Zawodowymi. więc o jakim zatrudnieniu my tu mówimy? Sławomir Raflewski.
2015-07-10 19:21:14 Autor: Normalny2
---.dynamic.gprs.plus.pl
Były pracownik PR.

A kto do tego syfu by chciał iść ?
2015-07-10 19:51:12 Autor: Też Normalny
---.arbelon.com.pl
"Do tego syfu" jak to niegrzecznie nazwałeś, byłby chętny każdy bezrobotny.
2015-07-10 19:53:19 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@Dariusz Szczęsny,
przewodniczący komisji zakładowej Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego "Solidarność" przy Arriva Rzeczypospolitej Polskiej.

Pozytywne konsekwencje tej decyzji Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotra Całbeckiego odczują najbardziej Pasażerowie. Nie będą jeździli szynobusami po liniach magistralnych zelektryfikowanych. Nie będą na granicy województwa przesiadać się lub kontynuować podróży pieszo z braku pociągu Arrivy przez granicę województwa.

Arriva do Andory!
2015-07-10 19:57:15 Autor: urzędas
---.158.219.225.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Sądzę że pora wyjawić prawdę dlaczego DB-Arriva ma - póki co - policzone dni w kujpomie. Wszystko zaczęło się od idiotycznych cięć na trasie do Unisławia - Chełmży. Cięcia rzekomo kontrolowane i uzgodnione. Poza tym uzasadnione obiektywnymi brakami taboru, co akurat przed społeczeństwem zostało zakamuflowane. Sęk w tym, że częścią tego społeczeństwa był bardzo ważny człowiek, któremu porżnięcie trasy na Unisław nie przypadło do gustu, chociaż doskonale wiedział co się pod tym kryje i kto za tym stoi. A że miał większą siłę przebicia, DB-Arriva musi wypić piwo które samo sobie nawarzyło. Nic nie jest przesądzone, zwłaszcza jeśli PR również potraktują po macoszemu trasę na Unisław, jak to było za dawnych władyków spółki. DB-Arriva póki co wraca do statusu przewoźnika mniejszościowego, którego los zależy li tylko od opublikowanych wyników najbliższych wyborów. Sądząc po sondażach ma jednak w kujpomie szansę na wegetowanie. Nie zmienia to faktu, że kształtowanie oferty przewozowej w DB-Arrivie nie jest najmocniejszą stroną, nie uwzględnia bowiem czynnika politycznego.
2015-07-10 20:04:27 Autor: Xyzqwea
---.google.com
Patologia z PR szansa na lepsze zło. Dobre sobie. Będzie jak w woj. Pomorskim. Trasy na 160km a oni turlaja się średnia szlakowa na poziomie ok 62km/h.
2015-07-10 20:04:37 Autor: xyz3211
---.google.com
Patologia z PR szansa na lepsze zło. Dobre sobie. Będzie jak w woj. Pomorskim. Trasy na 160km a oni turlaja się średnia szlakowa na poziomie ok 62km/h.
2015-07-10 20:34:45 Autor: Plebs
---.eaw.com.pl
Święte słowa. Też na to czekam. Pozdro
2015-07-10 20:57:57 Autor: pasażerka 12
---.9.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-10 21:40:51 Autor: ed250
---.158.221.109
Czy tylko KŚ wynajmują kible od PR?
2015-07-10 21:41:16 Autor: zygmunt wojtun
---.static.ip.netia.com.pl
Ludzie z Arrivy mówią że nie będa mieli pracy.

To ja mam pomysł:

Reaktywacja połączen Brodnica-Rypin-Sierpc 4 pary
Dodatkowe 2 pary Toruń-Lipno-Sierpc
Dodatkowe 2 pary Bydgoszcz-Unisław-Chełmża
Dodatkowe 2 pary Laskowice Pomorskie-Wierzchucin
Dodatkowo 1 para Laskowice Pomorskie-Czersk

Plus komercyjnie połączenia Bydgoszcz-Trójmiasto, Toruń-Berlin i Bydgoszcz-Warszawa.

Wszyscy będą zadowoleni i będzie praca.
2015-07-10 22:15:18 Autor: rsx78re
---.play-internet.pl
Ja mam jeszcze lepszy pomysł- skoro Arriva jest taka tania, niech wystartuje w Pomorskim do pakietu spalinowego Malbork-Grudziądz i Gdynia- Hel. Będzie praca, dodatkowo ja bym dorzucił komercyjnie Gdynia- Bydgoszcz przez Kościerzynę (w miarę możliwości na Gdynia-Kościerzyna honorowanie biletów SKM Trójmiasto, które będzie od grudnia tam jeździć).

Po za tym po likwidacji iR Arriva mogłaby uruchomić kilka połączeń komercyjnych w całym kraju- do działalności Leo Express czy RegioJet rząd w Czechach nie dopłaca i dają radę.

Swoją drogą- jest jeszcze trasa Brodnica- Działdowo na której obecnie nic nie jeździ, a można by było tę trasą puścić skład nawet do Warszawy Gdańskiej.

W Arrivie wygląda na to, że nie chcą ruszyć głową i wynaleźć czegoś, na czym będzie się zarabiać tylko czekają na dotacje jak PR.
2015-07-10 23:50:07 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post rsx78re:
"Ja mam jeszcze lepszy pomysł- skoro Arriva jest taka tania, niech wystartuje w Pomorskim do pakietu spalinowego Malbork-Grudziądz i Gdynia- Hel. Będzie praca, dodatkowo ja bym dorzucił komercyjnie Gdynia- Bydgoszcz przez Kościerzynę (w miarę możliwości na Gdynia-Kościerzyna honorowanie biletów SKM Trójmiasto, które będzie od grudnia tam jeździć).

Po za tym po likwidacji iR Arriva mogłaby uruchomić kilka połączeń komercyjnych w całym kraju- do działalności Leo Express czy RegioJet rząd w Czechach nie dopłaca i dają radę.

Swoją drogą- jest jeszcze trasa Brodnica- Działdowo na której obecnie nic nie jeździ, a można by było tę trasą puścić skład nawet do Warszawy Gdańskiej.

W Arrivie wygląda na to, że nie chcą ruszyć głową i wynaleźć czegoś, na czym będzie się zarabiać tylko czekają na dotacje jak PR."
Przecież w województwie pomorskim nie będzie żadnego przetargu podobnie jak w pozostałych 12 województwach, tylko 3 województwa nie wyraziły zgody na taki kształt restrukturyzacji o którym pisałem, co nie ma żadnego znaczenia na wprowadzenie w życie opisywanej restrukturyzacji.
2015-07-11 00:38:51 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post zygmunt wojtun:
"Ludzie z Arrivy mówią że nie będa mieli pracy.

To ja mam pomysł:

Reaktywacja połączen Brodnica-Rypin-Sierpc 4 pary
Dodatkowe 2 pary Toruń-Lipno-Sierpc
Dodatkowe 2 pary Bydgoszcz-Unisław-Chełmża
Dodatkowe 2 pary Laskowice Pomorskie-Wierzchucin
Dodatkowo 1 para Laskowice Pomorskie-Czersk

Plus komercyjnie połączenia Bydgoszcz-Trójmiasto, Toruń-Berlin i Bydgoszcz-Warszawa.

Wszyscy będą zadowoleni i będzie praca."
Nie zaszkodzi też:
Toruń - Sierpc - Płock
Laskowice - Grudziądz - Działdowo
Grudziądz - Brodnica - Sierpc - Płock - Kutno a nawet Łódź
Bydgoszcz - Kcynia - Gołańcz (-Poznań)
2015-07-11 00:47:46 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W sumie Arriva może kupić od SKMW ze 2 kaczokible, dorobić w nich toalety, dać wygodne fotele i w sam raz na jakiś komercyjny np. Bydgoszcz - Warszawa czy Toruń - Częstochowa - Kraków.
2015-07-11 09:27:05 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@Arrivederci

Może kupić, ale nie kupi. Może uruchomić, ale nie uruchomi. To jest tylko Arriva. Doprowadzić do nominalnego upadku połączenia na linii do Unisławia, Sierpca, Wierzchucina od strony Laskowic, do Tczewa, to proszę bardzo, wyskoczą przed szereg. Ale uruchomić pociąg do Warszawy? Zapomnij! Do Krakowa? Zapomnij!
2015-07-11 14:22:16 Autor: kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Święte słowa! Oni by wiele mogli... gdyby chcieli... nie wierzę, że w sezonie nie ma chętnych pasażerów, którzy udają się na Kaszuby, zarówno na odpoczynek aktywny czy pasywny :P
2015-07-11 19:48:52 Autor: Normalny2
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Też Normalny. Fakt. Niegrzecznie. Ale tak myślę.Z tym 100% to mnie rozbawiłeś. Optymistyczne kilka % .
2015-07-12 00:00:52 Autor: waldi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rudy Całbek umie dryfować. Kiedyś dostawał medale od RK za wprowadzanie konkurencji, teraz dostanie order od Prezydenta za uratowanie Przewozów Regionalnych. Grunt, żeby się kręciło. Poseł Lenz musi czuć się zagrożonym! Pierwszy Radek, drugi Piotreek a potem .....
2015-07-12 15:02:28 Autor: Rauss
---.158.222.230
[Admin: zmoderowano]
2015-07-14 20:55:14 Autor: takitam
---.tktelekom.pl
Dwa lata szybko minęły. Czy jeszcze aktualne są słowa C. z arivy że maszyniści z PRów jeszcze przyjdą do niego na kolanach?
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony