Partnerzy serwisu:

Marokańska ET22 już na polskich torach

jm, Rynek Kolejowy 05.11.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2012-11-05 11:58:55 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Bardzo ładna lokomotywa ,super prezentuje sie w tych barwach ,bardzo ładne malowanie ;-)
2012-11-05 12:08:56 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jest SUPER !!!
2012-11-05 12:14:12 Autor: Goofy
---.internetdsl.tpnet.pl
Co nie zmienia faktu, że to przypudrowany, przestarzały, prądożerny złom...
2012-11-05 12:40:32 Autor: grzesiek - głogow
---.master.pl
Pol Miedz przydało by się by je kupiła
2012-11-05 12:49:00 Autor: mk
---.tktelekom.pl
Kabina:

http://mirash9320.flog.pl/wpis/5860183/201eo001-rail-polska/
2012-11-05 12:53:31 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
@Goofy: sedno sprawy. A tu taka stadna egzaltacja kolorami. Może sobie niektórzy powołanie pomylili i powinni pójść na ASP?
2012-11-05 13:05:08 Autor: Maciek
---.87.218.74
wczoraj z kruszywem na trasie Poznan-Pila.
2012-11-05 13:08:17 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Może prądożęrny ale żadna nowoczesna lokomotywa nie pobije ET ZADNA LOKOMOTYWA NIE WYTRWA 40 LAT TO BYL SOLIDNY SPRZET I DOBRZE ZE JESZCZE KTOS REMĄTUJE TAKIE POJAZDY BO KONSTRUKCJE MAJA SOLIDNA I DŁUGO JESZCZE BEDA EXPLOATOWANE
2012-11-05 15:24:54 Autor: Goofy
---.internetdsl.tpnet.pl
Bezimienny autorze - żadna lokomotywa też tak nie niszczy torów jak byk... w końcu nie bez przyczyny UTK wydało zalecenie prowadzenia byków na wprost wszędzie, gdzie tylko się da, a w Czechach byki nie mogą jechać szybciej niż 100km\\\\h... to raz... Nie mówiąc o komforcie pracy mechaników... a dwa, Taurusy, Traxxy, Dragony i inne nowoczesne falownikowe wynalazki też wytrzymają założony czas eksploatacji ale wymagają trochę więcej uwagi - tu już nie wystarczy \\\"pan Gienek - złota rączka\\\"... no ale to już kwestia mentalności, czy chcemy mieć na szlakach muzealne eksponaty, czy nowoczesne lokomotywy...
2012-11-05 15:55:46 Autor: i tyle...
---.tktelekom.pl
Do Goofy:
ET22 w Czechach nie może jechać więcej, niż 100 km/h z przyczyn politycznych. W momencie wydawania dopuszczenia - Czesi nie chcieli, by nagle pojawiła się u prywatnych przewoźników pasażerskich. Lokomotywa z Vmax 100 km/h była i jest dla nich bezużyteczna.
Zanim coś napiszesz - sprawdź.
Lokomotywy ET22 jeżdzą od wielu lat w Czechach i na Słowacji i nie ma z nimi problemów. Nie było żadnego wykolejenia. Ale to przez to - bo kraje te mają tory o właściwych parametrach.
2012-11-05 16:32:15 Autor: emigrant
---.255.5.71

emigrant
nie wiele zostało z marokańczyka pod względem wizualnym, a szkoda.
2012-11-05 18:33:11 Autor: ixi
---.dynamic.chello.pl
Jak się tak zachwycacie tym wypierdzianym sprzętem przez murzynów(Maroko jest w Afryce) to dlaczego nadal nie produkują tych loków?
2012-11-05 19:50:19 Autor: Finn
---.252.29.38.internetia.net.pl
\"Bardzo ładna lokomotywa ,super prezentuje sie w tych barwach ,bardzo ładne malowanie ;-) \" - klasyka rzeczowego komentarza na większości portali informacyjnych i galerii kolejowych. I żeby zadowolić grono \"miłośników malatury\" wystarczyłoby postawić kartonowy model w skali 1:1 i pomalować w odpowiadające gustu kolory.
2012-11-05 19:50:49 Autor:
---.tvn.pl
@ixi
W Maroku są Arabowie a nie Murzyni.
2012-11-05 21:25:14 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
nie zmienia to faktu, że to stara lokomotywa, chociaż na nasze warunki jest jeszcze dobra, warto zwrócić uwagę na to, ze zmodernizowane loki et22 mniej niszczą tory, np. tak było kiedyś na linii do Zakopca, ze miały tam zakaz wjazdu, teraz jak jest nie wiem, ale zmodernizowane mogą. mnie tylko jedno cały czas zastanawia, tyle oków nieużywanych w PL, a oni ściągają z Maroka, to musi być dla nich bardzo opłacalne, bo na logikę wydaje sę że nie, ale coś widocznie w tym jest
2012-11-05 21:35:26 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Suchy klimat, to i stan lepszy.
Jest coś zawstydzającego w zbieraniu eksportowych hitów z czasów Gierka z krajów 3-go świata, socjalistycznie zaprzyjaźnionych.
2012-11-05 22:23:55 Autor: RK super specnazy
---.przeworsk.mm.pl
Ja słyszałem, że w Maroko to nasze 201Eg zwały się E-1000 a nie Elektrowóz Towarowy 22. Można wywnioskować, że językiem urzędowym w Maroko jest Polski.
2012-11-05 22:47:27 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
Brawo Wlosienica.
2012-11-05 23:26:24 Autor: maszyniok
---.toya.net.pl
pierwsze marokańskie ET22 jeżdżą w CTL
2012-11-05 23:29:04 Autor: Mattijjah
---.aster.pl

Mattijjah
@i tyle - ty chyba naprawdę nie rozumiesz o co biega... Czesi śmieją się z naszego byka, bo mają własne szybsze i mocniejsze loki, o większym Vmax, więc nie jest im potrzebne przestarzałe truchło... A ograniczenie prędkości nie jest z \"przyczyn politycznych\" jakbyś chciał, tylko z powodu negatywnego oddziaływania na tor... Ĺťebyś zrozumiał: tu nie chodzi o to, że byk się wykoleja, ale że niszczy tory i rozjazdy... ja rozumiem, że wy lubicie kreować własną \"alternatywną rzeczywistość\" ale czas zejść na ziemię...
2012-11-06 05:21:28 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Czytam wasze wypociny chłopcy na temat ,,Byka,,czy ,,Helmuta,,pracowaliście na nim?Większość z was ogląda je na torach.ET-22 wymaga solidnego warsztatu na bieżącą regulującego podparcia pudła bo tu pies pogrzebany.Część lokomotyw miało sprzęg między-wózkowy i te były bezproblemowe wiem że wrócono do tego w naprawach w ZNTK Byczek w rękach doświadczonego maszynisty to dobra lokomotywa mocna i szybka Pod Twardą Górą ściągałem ,,bombę,, ze składem 4000 ton brutta ci co znają węglówkę znają profil tego szlaku.W pociągach pasażerskich po dobrych torach spisywał sie dobrze choć to lokomotywa towarowa jazda po dziurach to odlot he he szczególnie na nowych fotelach.Używałem byczka przez 12 lat więc wiem co piszę
2012-11-06 08:13:40 Autor: zwali go trumnorekin
---.dynamic.chello.pl
Mamy XXI wiek.Czas tego badziewia w którym nacisk dynamiczny przekracza 30 ton i lubi się wykolejać już przy 15 km/h po prostu minął.O rozruchu oporowym nie ma się co rozpisywać.Urzekające opowieści jakie to brutta były ciągnięte przez ten szajs nadają się na gawędy przy ogniskach.Podobnie jak bajania o użytkowaniu tego loka do pociągów pasażerskich gdzie maszynista nie mógł nawet zaparzyć porządnej szklanki herbaty bo lokomotywą rzucało jak diabłem po święconej wodzie.To że jeszcze opłaca się te lokomotywy remontować pokazuje w jakim słabym gospodarczo kraju żyjemy.W normalnym kraju wymieniano by ten \\\\\\\"średniowieczny\\\\\\\" tabor na nasze polskie Dragony ....
2012-11-06 08:33:54 Autor: Major_Tom
---.tktelekom.pl
Psioczycie i psioczycie, że wymieniono by na nowe najlepiej, a prawda jest taka, że kupiła to firma prywatna i z pewnością porządnie prześwietliła swoje możliwości zakupu taboru i uznała, że to był na obecne czasy najlepszy wybór. Ich kasa, ich sprawa, a my co najwyżej możemy sobie pooglądać, bo wygląda ładnie w tych barwach :)
2012-11-06 09:14:12 Autor: zdzichu
---.152.145.165.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Podsumowując: Tak czy inaczej byki jeszcze przez wiele, wiele lat będą jeździć po polskich torach niezależnie od tego czy są dobre czy nie i nic tego faktu nie zmieni. Nikt rozsądny po prostu nie wyda od razu grubej kasy na wymianę parku lokomotyw tylko dlatego, że są energożerne i mają niespokojny bieg.
2012-11-06 09:39:31 Autor: zeus04
---.133.23.13
Generalnie w Czechach są osobne prędkości (nawet w terenie są osobne wskaźniki) dla lokomotyw sześcioosiowych i nigdy nie spotkałem się aby przekraczały one 100 km/h. Wszystkie lokomotywy serii 180, 181, 182, 183 mają tam maksymalną szybkość 90 km/h i tyle nawiasem mówiąc tam wystarcza.
\"Bobina\" ma w Czechach 120 km/h, a w Polsce jako EU05 miała 125 km/h, podobnie wersja towarowa \"bobiny\" tam 90 km/h, a u nas jako ET40 100 km/h (te same silniki trakcyjne i identyczne przełożenie przekładni głównych). Maksymalna prędkość dla jazd luzem w Czechach, to tylko 80 km/h - niezależnie
od typu vozidla jak i \"blokady\" po jakiej się porusza. Nawet jadąc z niektórymi typami pociągów
towarowych można pomarzyć o prędkości 100 km/h, bo jest wiele takich które w Austrii, we Włoszech
itp. mają 100 km/h, a gdy tylko przekroczą granicę z Czechami to zwalniają do 80 km/h
i to na magistrali po której ichnie \"pendolina\" rozwijają 160 km/h. Te pociągi towarowe są prowadzone standardowo przez ES64F4 o vmax 140 km/h :) zresztą są szlaki w Republice Czeskiej gdzie \"husarze\"
i im podobne mają zakaz wjazdu a ET22 jak najbardziej tam jeżdżą i się sprawdzają (czescy strojvedouci
narzekają głównie na brak klimatyzacji w ET22). Marokańskie egzemplarze ET22 i tak są o 20 lat młodsze od ciągle remontowanych i pracujących \"bobin\" serii 140. Ostatnio widziałem w Czechach \"bobinkę\"
w bardzo oryginalnym malowaniu - całym czarnym ;) naprawdę świeży lakier i lokomotywa ta
bynajmniej służyła dla pociągów retro, tylko do prawdziwych, komercyjnych pociągach towarowych
2012-11-06 09:45:48 Autor: dpa
---.opera-mini.net
\"Czesi śmieją się z naszego byka, bo mają własne szybsze i mocniejsze loki, o większym Vmax\"

Wskaż, które to loki i jaką mają siłę pociągową, a potem porównaj z ET22. Analizę przedstaw w komentarzu. Wszyscy to zobaczą.
O bykach (szczególnie bez modernizacji wózków) można wiele złego powiedzieć, ale na pewno nie to, że nie są mocne czy szybkie.
2012-11-06 12:55:47 Autor: m0ke
---.play-internet.pl
Litości... Jak nie wiadomo co z pozostałymi?? Wiadomo od dawna. Sześć bierze Rail, dwie kupił Plata...
2012-11-06 13:32:57 Autor: tak to widzę
---.dynamic.chello.pl
W sumie to powinno się zachować jedną ET22 w oryginalnym marokańskim wydaniu.Tam było sporo różnic w stosunku do polskich ET22.Poza tym to też kawałek historii że nam się coś udało sprzedać za granice tak jak SP45 do Libanu ...
2012-11-06 17:38:12 Autor: MAN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

MAN
No, ale ostoja to też mogła by być pomalowana na ciemnoczerwony kolor.
Pomalowana na czarno sprawia, że loka jest bardziej ponura. To tak, jakby w PKP Cargo pomalowali ostoję na czarno, zamiast na zielono lub niebiesko
2012-11-06 17:38:37 Autor: Finn
---.252.29.38.internetia.net.pl
Ten wyżej: czyli ktoś sprowadził maszynę z dalekiego południozachodu po to, aby postawić sobie w ogródku i wąchać? Rwa, z takimi ideami to pisz do ONCFu, a nie do prywatnego podmiotu który je kupił aby zarabiać nimi pieniądze... Niestety, czytanie komentarzy pod artykułami nie uspokaja po dniu pracy, bo osoby trzeźwo myślące i rzeczowo się wypowiadające (przykładowo zeus04) giną w gąszczu \"miłośniczego\" bełkotu.
2012-11-06 19:56:02 Autor: zeus04
---.133.23.13
@ Goofy:
Jeżeli \"panu Gienkowi - złotej rączce\" damy porządny schemat + inne narzędzia to dlaczego nie?
Nie raz mityczny pan Gienek ratował fabryczny serwis producenta przed blamażem :)
Ostatnio poległa jedna z najnowocześniejszych lokomotyw elektrycznych na świecie ;)...
z powodu czujnika temperatury transformatora. Elektrowóz ciągnięty przez pół Europy \"na trupa\" bo wyłącznika szybkiego nie dało się z tego powodu zamknąć (w systemie prądu stałego też, bo transformator,
a właściwie jedno z jego uzwojeń, bierze udział w obwodzie filtra sieciowego jako dławik). Przyjeżdża serwis
z Warszawy i rozkłada ręce tzn. wzywa kolegów z Niemiec. Dzień później brygadzista z miejscowego lokalnego warsztatu, nie daje za wygraną i znajduje zwarty przewód prowadzący do czujnika. Usterka usunięta :)
2012-11-07 06:58:24 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Do zwali może za sponsoruj tą wymianę?Tak krawiec kraje jak mu materiału staje.Dobry gospodarz dba o tabor.Zywot lokomotyw elektrycznych do 50 lat i to nie tylko w Polsce
2012-11-07 21:05:35 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
No toru \'zerowego\' nie maja, ale na pewno sobie poradza. Nie beda caly czas na Tamarach jezdzic.
2012-11-09 06:35:09 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
ET41 ha ha jedyna wypowiedź w temacie dająca odpowiedź że znasz byczka tor zerowy plus fachowiec od regulacji sprawa do zrobienia.Znałem takiego co to robił ,lokomotywa po jego regulacji wysłana na ważenie przechodziła test bez problemów
2012-11-10 19:44:41 Autor: RobUK
---.as13285.net
Kraje 3 go swiata wyrzucaja ten zlom z czasow socrealizmu a my kupujemy , pudrujemy i sie podniecamy, to jakas zenada i totalna kompromitacja:(((((( powinien byc zakaz sprowadzania do EU takich smieci , dosc wlasnych mamy:(((((
2012-11-12 17:33:32 Autor: zeus04
---.133.23.13
Podobno wszędzie taka wszechogarniająca ludzka znieczulica panuje, a tu proszę :)
z buciorami do czyjegoś domu się pchamy ;)
ET22 to dobry koń pociągowy, ponad 20 lat młodszy od nie jednej \"bobiny\",
a przede wszystkim elektryczny, nie spalinowy.
2012-12-18 15:08:59 Autor: Dragon
---.opera-mini.net
W pl jest masę byczkow należących do cargo ale stoją rdzewieją bo cargo ich nie odsprzeda aby nie wspomagać konkurencji
2013-01-21 19:37:14 Autor: luegoo
---.ssp.dialog.net.pl
pracowalem przy tych marokancach i mam nawet jakies dokumenty z jednego z nich pisane po arabsku
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony