Partnerzy serwisu:

Marek Sowa: Nie wydamy pieniędzy na infrastrukturę kolejową

Dominik Lebda 05.01.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-01-05 10:27:14 Autor: Akron
---.internetia.net.pl
I po czym będziesz jeździł tym nowym sprzętem, ciulu barchanowy!!!
Swoja drogą zasadny, w takich przypadkach, wydaje sie postulat iż PLK powinno przez jakiś okres czasu pobierać nizsze oplaty za dostep do infry, ktora byla modernizowana przy udziale środków UE (np. przez 5 lat)
2014-01-05 10:40:52 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Tak jest bilety powinny być za darmo albo za 1 zł PLK nie powinna pobierać opłat no i na dworcu powinni rozdawać kawę za darmo a co ci szkodzi .
Już teraz według uczciwych wyliczeń naukowców rząd daje na utrzymanie najwyżej połowy istniejącej infrastruktury reszty albo się nie utrzymuje albo PLK musi sama zorganizować pieniądze na państwową infrastrukturę. Dlatego zlikwidujmy opłaty tory same się będą utrzymywać mocom unijnej dyrektywy to pewne.
2014-01-05 10:46:02 Autor: uczciwy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego dziennikarze nie pytają pana marszałka o specjalistę od łapówek który tworzy spółkę koleje małopolskie. Jedną musiał zwolnić a teraz zatrudił za publiczne pieniądze jej kolegę też umoczonego w afery łapówkarskie. Panie Marszałku, dzennikarze i radni poczytajcie forum o mafi piłkarskiej.
Czy pan Sowa nie ma porządnych urzędników?
2014-01-05 10:46:02 Autor: uczciwy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego dziennikarze nie pytają pana marszałka o specjalistę od łapówek który tworzy spółkę koleje małopolskie. Jedną musiał zwolnić a teraz zatrudił za publiczne pieniądze jej kolegę też umoczonego w afery łapówkarskie. Panie Marszałku, dzennikarze i radni poczytajcie forum o mafi piłkarskiej.
Czy pan Sowa nie ma porządnych urzędników?
2014-01-05 10:56:31 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Dominiku Lebda!

Dlaczego pan nie zapytał pana marszałka czy zna przypadki województw, które wyremontowały linie lokalne. I jak skomentuje działania tych województw? Łamią prawo?
Bo przecież według niego "właścicielem są PKP Polskie Linie Kolejowe i to wyłącznie w ich gestii jest możliwość rewitalizacji czy modernizacji tej linii"...
2014-01-05 11:40:40 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
No cóż. Kolejna zabawka. Zamiast bezsensownie kupować tabor, to za tą samą kasę można zmodernizować 2-3x więcej kibli i poprawić ofertę, dodając po 2-3 pary na istniejących trasach i reaktywując wyłączone trasy.

Koleje Małopolskie jeśli koniecznie muszą zapewnić stołeczki to niech jeżdżą z Chabówki do Nowego Sącza, z Tarnowa do Szczucina, z Kogutowa do Jasła i Gorlic, czy nawet z Krynicy do Pławca. Zabieranie najlepszych kąsków PR-om to działanie nie tylko na niekorzyść własnej spółki, ale przede wszystkim na niekorzyść mieszkańców nie tylko własnego województwa.

Lepiej wesprzeć PLK w budowie łącznic na zakopiance, naciągnąć UE na odbudowe N. Targ - Podczerwone - Trstena (najpiej niech tam jeżdżą Słowacy, podobnie wpuścić ich do Krynicy). I pogonić PLK z remontami - bo mamy XXI wiek i nowoczesny ciężki sprzęt, a tempo prac jakby Zdzisio z Heńkiem i Józkiem mieli taczkę, 2 łopaty i drabinę, a Zenek raz na miesiąc pożyczał białoruśkę...
2014-01-05 11:59:13 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Kto da najniższą cenę ten wygrywa przetarg dlatego żadnego sprzętu nie będzie bo to koszty lepiej zatrudnić podwykonawcę a ten zatrudni na czarno kilku partaczy i ci będą coś tam dłubali. Zmusić ich do niczego nie można bo trzeba by nałożyć kary a to pewne bankructwo dla firmy i media by płakały że PLK doprowadził kolejną wspaniałą firmę do bankructwa.
2014-01-05 12:06:00 Autor: ehh
---.adsl.inetia.pl
Sowa to symbol mądrości ale ta sowa jest głupia jak but!!! W dodatku butna, bezczelna i zarozumiała! Wybory się zbliżają i czas na czerwoną kartkę stary grandziarzu! Jak można mieć głosy ludzi gdzieś??? Robią "konsultacje społeczne" itp, a swoje i tak robią, uważają się za najmądrzejszych na świecie! Sowa czas porzucić limuzyny, którymi wozisz d... za nasze pieniądze i zapraszam do busów!!!! Wtedy zobaczysz jak wygląda świat naprawdę. Ludzie stłoczeni jak sardynki w puszkach, gdzie tu ludzkie warunki, gdzie bezpieczeństwo... Traktuje Pan ludzi jak było rogate, które staje się tylko człowiekiem raz na 4 lata tuż przed wyborami!!!! Panu już dziękujemy i życzymy ciężkich robót w kamieniołomach!!!
2014-01-05 12:11:23 Autor: tut
---.adsl.inetia.pl
W innych województwach ratuje się linie kolejowe a nawet odbudowuje ale w małoPOlsce linie się zaoruje... linia 103, 97 itp... PO owocach lisa POznajemy! Weszliście do kurnika jako "fachowcy, uczciwi, nowocześni, otwarci na ludzi" a tu macie wszystkich gdzieś... Słów brak!
2014-01-05 12:18:07 Autor: kraqus
---.blich.krakow.pl
WYBORY ZWERYFIKUJĄ!!!
2014-01-05 12:21:12 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Wybory nie koniecznie zweryfikują. Ciemna masa patrzy nie na efekty ale ile pary pójdzie w gwizdek. Dla nich nowa spółka i nowe tabor to ogromny sukces (mimo, że na 99.999999999999999999999999999999999% wyjdą KŚ bis)
2014-01-05 12:21:32 Autor: mer
---.adsl.inetia.pl
"W programach regionalnych nie ma środków finansowych na rewitalizację tej linii" twierdzi Sowa. To skąd inne województwa biorą na modernizację linii kolejowych??? Z księżyca??????
2014-01-05 12:38:09 Autor: ickuś
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sowa, Ciepiela,Irena C., Ryszard R. Towarzystwo likwidacji kolei.
2014-01-05 12:44:48 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Może inne województwa mają większe budżety.Małopolska za czasów tego idioty z "zielonej wyspy" cały czas ma pod górkę.Wybory niech zweryfikują wszystko,ale ja jednak nieco rozumiem Sowę.Modernizacja linii to psi obowiązek właściciela dlaczego obrzucać błotem Sowę a nie PLK-ę ??? Przecież jak on wyda pieniądze na modernizacje infrastruktury innego właściciela to zaraz na niego złożą zawiadomienie do prokuratury o niegospodarność i ciężko się będzie wytłumaczyć że się jakiejś spółce robi prezent.Z drugiej strony jak zrobić PLK prezent to te matoły będą zarabiać na opłatach a jak przyjdzie zrobić jakieś bieżące prace bo przecież wszystko podlega zużyciu to oni wtedy rozłożą ręce że nie mają kasy i żeby Sowa albo jego następca znowu zabulił.A jak nie zabuli to znowu będzie powolna degradacja linii i kółko się zamyka.Żeby była jasność to ja uważam że wszystkie te odcinki stanowiące np. wojskową rezerwę strategiczną dla linii Katowice-Kraków-Tarnów-Rzeszów (tak ogólnie) dawna kolej transwersalna powinny być wyremontowane/zmodernizowane.To samo Sucha-Żywiec czy Tarnów-Szczucin ( i dalej na północ nie mam teraz mapy przed oczami.)dawna linia Nowy Targ - Trstena też od dawna się prosi o odbudowę dziwne że nie ma zainteresowania skoro Słowacy zdaje się robią zakupy na Podhalu ... Gęstość sieci kolejowej w Małopolsce i tak jest żenująca jak na XXI wiek żeby jeszcze tu coś likwidować ...
2014-01-05 12:50:39 Autor: ickuś
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale jak remontował Tarnów Sącz to mógł zapłacić 30 mln zł?
2014-01-05 13:00:51 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Nie wiem jak tam było dokładnie z finansowaniem.Ale jak raz zrobił "błąd" i dał palec to teraz jest gniewna postawa roszczeniowa żeby wszędzie dawał na kolej bo raz gdzieś tam dał... A co z PLK ??? Oni już nie muszą tylko Sowa musi ???
2014-01-05 13:19:48 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
kto poniesie odpowiedzialność (albo choć powie przepraszam) za to, że nie wydamy pieniędzy a z Olkusza do Katowic albo z Tarnowskich Gór do Katowic jedzie się z prędkościami godnymi rowerzysty??!!!!
2014-01-05 13:20:55 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
bo samorządy mówią "nie ma" a wskali kraju podobno jest za dużo i trzeba dac na drogi...
lub będzie zmarnowane..

wkład własny?
musi byc bo to się zwróci....
2014-01-05 14:06:10 Autor:
---.77.124.252
dziekujemy Panie Dominiku za maglowanie tematu lini97 jak i innych w woj malopolskim u pana marszalka niech linia 97 sie mu sni po nocach i wkoncu zmieni zdanie co do niej! caly czas mowi NIE BO NIE dla lini Sucha Beskidzka Zywiec teraz powiedzial ze popiera proces modernizacji ale to tylko slowa czekamy na czyny panie marszalku tu tez zyja mieszkancy malopolski! Prosze zobaczyc niedotowany IR GIEWONT ktory smiga ze Slaska na Podhale zaopuszczona linia 97 na frekwe nienazeka!
2014-01-05 14:08:24 Autor: ag
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
samorządowcy nigdy nie mieli kasy na kolej mimo że część dotacji była na nią przeznaczona. Stąd zrodził sią pomysł przekazania PR do samorządów żeby ich zmusić do minimum wysiłku. Jak to wykorzystali to widać po obecnym stanie PR i próbach dyletanckiego zorganizowania KŚ.
Gadanie Pana Marszałka jako żywo przypomina kontynuowanie obranej wcześniej samolubnej linii światłych funkcjonariuszy samorządów.
2014-01-05 14:51:23 Autor: randall
---.dynamic.gprs.plus.pl
Przy takiej polityce Krakusów spokojnie kupuję mojemu studentowi 15-letniego dieselka , niech sobie jeżdzi na zajęcia i ich tam podtruwa. Czuję się całkowicie rozgrzeszony.
2014-01-05 15:42:12 Autor: trach
---.adsl.inetia.pl
Wstyd mi, że mieszkam w małoPOlsce. Inne województwa jakoś dają pieniądze na kolej a u nas to się nic nie da... Ale tak to już jest: nie da się z sowy zrobić człowieka ani z idioty mądrego. Życzę marszałkowi dużo smogu i spalin w Krakowie, niech samochody i busiarnia go tam skutecznie podtruwa może wtedy zejdzie na ziemię.
2014-01-05 17:22:44 Autor: zibi
---.mtk-tv.pl
Reformę czas zacząć poc w najlepszym przypadki co 2 lub 3 godz na liniach z największym potokiem podróżnych tak jak to ma miejsce w KS i wszystko jest ok czyli mamy kontrolę nad swoją kasa
2014-01-05 20:27:58 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@Akron:
Ale nikt z kulejorzy nie chce podnieść tego tematu. A wystarczy jeden nowy punkt w Ustawie o transporcie kolejowym, że odcinki modernizowane ze środków RPO też powinny być z urzędu traktowane ulgowo dla odpowiedniego marszałka. I sprawa załatwiona.
2014-01-05 22:48:00 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Marszałek Sowa:

"(...) Gdyby się okazało, że zarządcy zabraknie do zamknięcia procesu inwestycyjnego sto czy dwieście tysięcy złotych, to oczywiście możemy taką pomoc rozważyć (...)".

No pięknie! Dla mnie już wszystko jasne :D. Nie sposób opisać takiej hojności...

...pewnie w Lublinie ludzie się popłakali ze śmiechu. Toż to kpina, pośmiewisko i wstyd, nawet w skali biedniejszych regionów. Arogancja i brak szacunku dla mieszkańców, sąsiadów, no i turystów.
2014-01-05 23:07:02 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda komentowania decyzji czy przeznaczyć czy nie przeznaczył kasę z RPO na drogę kolejowa w malopolsce. Cała kasa pójdzie na zakup taboru z V max 160 km/ h i pędzić pociągi beda z 60 km/ h i stopniowo beda obniżać prędkość i likwidować kolejne linie. A kto będzie za to odpowiadać - PLK. Mniej pociągów, mniej dotacji i będzie fajnie. Przecież wyborćy sa w Krakowie a nie w Żywcu. Prosta zasada to ram gdzie mieszka dużo wyborców robimy im dobrze a tam gdzie jest ich mało mówimy ze to PLK sa za to winne. I kolejna kadencja.
2014-01-06 11:14:13 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Na durniów nie ma siły. Będą mieli swoją drogą zabaweczkę ale nie będą mieli po czym rozpędzić Sracatusów bo nie będzie rozsądnej prędkości. To samo z EN81 czy SA109 i SA133, które zamiast turlać się po Balicach mogłyby jeździć z Chabówki do Nowego Sącza po podłataniu tej linii do V=50.
2014-01-06 11:16:40 Autor: pinkdotr
---.dynamic.gprs.plus.pl
W programie regionalnym nie ma środków na remonty linii regionalnych? Ależ on właśnie do tego jest przeznaczony tylko pan marszałek upiera się żeby wykorzystać go niewłaściwie. Z 2.5 mld 2 mld chce wydać na drogi a tylko 200 mln na kolej w tym 0 na linie kolejowe. O innych województwach już była mowa, w Małopolsce NIKT kto zabiera głos w tej sprawie nie podziela zdania UM ale tam trzymają się twardo swego zdania - destrukcyjnego dla transportu i warunków życia w naszym województwie.
2014-01-06 14:01:01 Autor: Kryniczanin
---.182.105.32.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Wstyd mi że mieszkam w busiarkim pseudo województwie

Krakówek sam się wyżywi.
2014-01-06 14:08:28 Autor: bree
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sowa niczym dyktator che podzielić małopolskę na dwie krainy jedną dostatnią drugą na biedną prowincję. Nie robi tego sam a na wniosek całej małopolskiej PO w której brak jest przedstawicieli z powiatu suskiego, PO i jej organy skupiają się na wyborcach z wsi Krakowa i tylko oni mogą mieć pociągi, my musimy dojeżdżać do pracy wrakami busów albo starymi dieslami. Nie ten pan już swoje napsuł i może odejść najlepiej do swoich kolegów biznesmenów z Tarnowa którzy go usadowili na stołku.
2014-01-06 19:08:44 Autor: HubertMaślanka
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pierdoły opowiada, jakoś inne województwa z RPO rewitalizują linie, modernizuję je i tam problemem nie jest to, że ich właścicielem jest PLK - tam marszałkowie wiedzą, że remonty infrastruktury kolejowej podnoszą dostępność komunikacyjna regionu, są działaniem prorozwojowym, sprzyjającym turystyce i rozwojowi gospodarczemu - tamci Marszałkowie - wiedzą co to jest rozwoj regionalny, co to zrównoważony transport. Pan Marszałek niech nie mydli oczu - oczywiście mówi tylko o RPO, a jeśli chodzi o Kontrakt Terytorialny - to co zrobił? Otóż w porozumieniu z Panem Masselem pisał rozporządzenie w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu krajowym - co chciał tam wrzucił -czego nie chciał - wyciął (przyznaje się o tym pod koniec wywiadu http://www.newseria.pl/news/malopolska_wyda_miliard,p2046611439 ). Kiedy już rozporządzenie było klepniete - zaczęli pracować nad dokumentem implementacyjnym - i tam ujął swoje "perełki" (m.in Piekiełko), linii stykowych już nie - bo po co - przecież jemu wystarczy KKA. Wszystko z Dokumentu Implementacyjnego chce sfinansować z KT - tyle, że prace nad KT są jakoś dziwnie utajniane przez Urząd Marszałkowski. Do dziś nie ujrzał światła dziennego raport z konsultacji społecznych KT, mimo, że konsultacje zakończyły się kilka miesięcy temu a ustawa o zasadach prowadzenia polityki regionalnej nakazuje publikowanie raportu. Mamy do czynienia z taką sytuacją, że województwo śląskie wyremontuje do granicy linię 97 (bo ją ma przewidzianą w dok. strategicznych), po stronie województwa będzie leżał złom, po którym nic nie będzie jeździć - po stronie podkarpackiego będzie taka sama sytuacja na linii 108, która po stronie podkarpackiej jest wyremontowana - tak właśnie wygląda polityka regionalna pana marszałka Sowy - każdy niech sobie sam wyrobi pogląd na sprawę - jak dla mnie to skandal.
2014-01-06 21:12:54 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Marszałek Sowa:

"(...) Gdyby się okazało, że zarządcy zabraknie do zamknięcia procesu inwestycyjnego sto czy dwieście tysięcy złotych, to oczywiście możemy taką pomoc rozważyć (...)".

No pięknie! Dla mnie już wszystko jasne :D. Nie sposób opisać takiej hojności...

...pewnie w Lublinie ludzie się popłakali ze śmiechu. Toż to kpina, pośmiewisko i wstyd, nawet w skali biedniejszych regionów. Arogancja i brak szacunku dla mieszkańców, sąsiadów, no i turystów."
Wiesz co jest śmieszne? To, że ten sam p. Sowa pod patronatem pp. Bieńkowskiej i Buzka podpisał dokument, w którym deklarował expressis verbis poparcie dla samorządów i swój udział w planowanej przez śląskie modernizacji tej linii...
2014-01-06 21:33:49 Autor: HM
---.dynamic.gprs.plus.pl
I jeszcze jedno, a jak do tej konkretnej sytuacji ma się całe to zamieszanie ze wspólną Strategią Rozwoju Polski Południowej 2014-2020, która to ustami pieców z UM w Katowicach i Krakowie miała tak strasznie integrować województwa - budować mega nowoczesny i mega konkurencyjny makroregion. To co było wielkie w tej strategii - to jej podpisanie na Zamku Królewskim w Warszawie - reszta... jak widać.
2014-01-06 23:51:08 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@g0sc123:

Eee tam śmieszne! Śmieszne jest to, że któryś z nich (marszałek lub wicemarszałek) pochazi z... Chrzanowa! :D
Bieńkowska? Spoko, ona wkrótce sama wybije wszystkim możliwość wybudowania "linii piekielnej" w całości do 2020 roku!
To jest kompletnie nierealne! Zrobić SW i zacząć planowanie wykupu działek, konsultacje, ocenę środowiskową. Tyle!

A brać się za linię do Wadowic, Sucha - Żywiec, czy inne linie ze Śląskiem i Podkarpaciem. Kompletnie też żadnego nacisku na PLK w sprawie "prac na E-30", zwłaszcza na zachód od Krakowa.
2014-01-07 09:52:42 Autor: ST
---.internetdsl.tpnet.pl
WŁOŻĘ KIJ W MROWISKO:
nie dziwię się marszałkowi - niestety, fakty są takie, że zaraz po tym jak wyda samorządowy szmal na modernizację czy remont nie swojej linii kolejowej PKP, zostanie zaraz potem ukarany...zwiększeniem stawki dostępowej za uruchamiane pociągi regionalne na tej wyremontowanej przez niego linii ...
Jako gospodarz podjął dobrą decyzję (nie chce płacić 2 x za to samo) choć dla kolejarzy i miłośników brzmi to jak herezja.

Jednak nie bronię Sowy -bo mógłby jak inne województwa dorzucić się na zachęte do projektów czy innych studiów, co ułatwiłoby działanie PLK...
2014-01-07 10:23:28 Autor: Nie MIKOL
---.telico.pl
W odpowiedzi na post ST:
"WŁOŻĘ KIJ W MROWISKO:
nie dziwię się marszałkowi - niestety, fakty są takie, że zaraz po tym jak wyda samorządowy szmal na modernizację czy remont nie swojej linii kolejowej PKP, zostanie zaraz potem ukarany...zwiększeniem stawki dostępowej za uruchamiane pociągi regionalne na tej wyremontowanej przez niego linii ...
Jako gospodarz podjął dobrą decyzję (nie chce płacić 2 x za to samo) choć dla kolejarzy i miłośników brzmi to jak herezja.

Jednak nie bronię Sowy -bo mógłby jak inne województwa dorzucić się na zachęte do projektów czy innych studiów, co ułatwiłoby działanie PLK..."
Wbrew pozorom, nie chodzi tu o MiKoli - problem jest zgoła gdzie indziej. Sprawa rozchodzi się o tory - wyłącznie infrastrukturę. Nikt Pana Sowy nie prosi, by uruchamiał tam przewozy jako marszałek - skoro twierdzi, że miał takie fatalne doświadczenia, że niska była frekwencja itp, niech nie organizuje przewozów. Tutaj chodzi tylko o infrastrukturę. Niech wyremontuje tory a ręczę, że znajdą się przewoźnicy (zwłaszcza po 2019 r.), którzy bardzo chętnie będą śmigać po tych liniach stykowych. Żadne KM wcale tam nie będą musiały jeździć. Problem jest w tym, że Marszałek Sowa uważa, że on może wydać kasę na remont linii "wtedy i tylko wtedy" kiedy jemu i jego spółce w przyszłości będzie się opłacało tam prowadzić przewozy - to rozumowanie jest jednak mylne. Nawet jeśli marszałek wyremontowałby linie wyłącznie dla jej wykorzystania komercyjnego w przyszłości - to i tak osiągnie pozytywne efekty -1) zwiększy dostępność komunikacyjną regionu, 2) podniesie konkurencyjność makroregionu, 3) przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2, 4) zmniejszy odsetek wykluczenia społecznego. Technokrata, który wie co to jest zrównoważony rozwój, nie ma problemu z finansowaniem infrastruktury nawet nie należącej do niego, ale takiej, która będzie mu służyć. Retoryka Pana Sowy jest niepoważna - mówi, że nie będzie finansował czegoś co nie należny do niego... a niby w czym mu to przeszkadza - przecież powinien się cieszyć, torów mu nikt nie zabierze - zawsze będę w jego województwie - a jeśli chodzi o własność - chyba lepiej, że nie musi ponosić kosztów ich utrzymania - prawda - problem Pana marszałka Sowy jest taki, że on zwyczajnie chyba nie rozumie co to jest rozwój regionalny, choć doprawdy chciałbym móc się przekonać, że się mylę pisząc te słowa.
Inną rzeczą jest to, że Pan Marszałek Sowa z dyrektorem Małopolskiego ZPR zniechęcił ludzi do tej linii - rozkład jazdy był celowo ustawiony na zniechęcenie - w Suchej nie był skomunikowany ani z Zakopanym ani z Krakowem - dedykowany szynobus został pod pretekstem naprawy - zwinięty i przerzucony na Balice - zarżnęli linię sami - teraz próbują dorabiać ideologię.
2014-01-07 10:27:14 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Ten Sowa to albo kłamca albo ciemniak bo przecież projekty RPO nie są finansowane z budżetu województwa tylko w 85% z funduszy europejskich, a w 15% z funduszu PKP PLK. Budżet województwa nie musi do nich dopłacać ani złotówki. Ba... Nie musi też uczestniczyć w utrzymywaniu linii kolejowych, a w przypadku każdej nowej drogi czy obwodnicy musi liczyć się także z bieżącymi kosztami utrzymania, odśnieżania, solenia itd. Sprawę ciemnoty i betonu małopolskiego możnaby próbować rozwiązać na różne sposoby. Nie tylko wyolbrzymiając w mediach nieudolność Sowy i innych jego pokroju ale również wystosować pismo do Komisji Europejskiej i Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, że w tym województwie nie ma żadnych parytetów jeśli chodzi o przeznaczanie pieniędzy w ramach RPO. A z drugiej strony pokazać im ilustracje pokazujące stan kolei regionalnej w tym regionie. Możliwe, że interwencja tych instytucji nie tylko pomogłaby kolei ale pomogłaby również wizerunkowo bo niestety ale Małopolska każdemu kojarzy się obecnie jako zaścianek komunikacyjny ze zdezelowanymi busikami krążącymi stadami po każdej miejscowości od Zakopanego do Krakowa, a koleją po tym województwie prawie nie da się jeździć. Na Śląsku do niedawna sytuacja była podobna ale jednak udało się beton nieco rozkruszyć i przekonać polityków do RPO.
2014-01-07 13:17:14 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
100% racja - Nie MIKOL- niech tylko zrobia tory i nie wtrącają sie dalej bo tak na czym innym sie nie znaja.

Na linii Grabowno- Zduny to samo -wielki znawca UM twierdzi,ze nie ma frekwy i nie opłaca sie uruchamiać przewozy ( a ja pamietam jak do Olesnicy ludzie dojeżdżali z Krotoszyna do pracy) - pytam znawców z UM jak predkosc na linii jest 20v to kto normalny pojedzie .
2014-01-07 18:51:15 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Pamiętam jak jechałem z Zakopca i słuchałem rano Radio Kraków. Ciepiela śmiał się z "oszołomów" którzy turystycznie jechali i uruchomili pociąg retro Chabókwa - Nowy Sącz. Nie chciał do głosy dopuścić redaktora, który mówił ilu był chętnych i pojechało, a ilu nie pojechało, bo nie starczyło miejsc...

...wyśmiał ich wszystkich. Wszystkich, najbardziej organizatorów, jak i tych co przyjechali z poza Małopolski.

No, ale oczywiście "obronienie" w/w linii przed likwidacją, przypisuje także i sobie.
To są objawy już nie obłudy, ale hipokryzji. I to zaawansowanej!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony