Partnerzy serwisu:

Małopolskie: PKP PLK prowadzą analizy nad kolejnymi łącznicami

Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 31.08.2015 196

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-31 13:05:43 Autor: Patryk Małopolska
---.internetdsl.tpnet.pl
Tu nie ma co analizować.
Wszystkie łącznice koniecznie potrzebne!!!
Jeszcze jak szybka kolej ma jechać Kraków-Wadowice to nie wyobrażam sobie bez łącznicy.

Dodatkowo-czy ktoś wie gdzie powstanie nowy przystanek w Suchej Beskidzkiej?
2015-08-31 13:11:09 Autor: abc
---.ists.pl
A możecie mi powiedzieć dlaczego nie rozważają łącznicy w Muszynie ?
Teren idealny wystarczyło by położyć kilkaset metrów torów.
2015-08-31 13:37:19 Autor: Derektor
---.centertel.pl
jakzem 25 lat temu jeZdzil pociagiem na trasie Tarnow - Krakow i nazod to wyjezdzajac z Plaszowa, przed wjazdem na Glowny byl przystanek w Zablociu. Czy na tym szlaku byl juz Krakow Zablocie.

A teraz czytom ze beda lacznice robic Glowny - Zablocie.

No albo ktos sie nie zna albo ten Rynek pisze glupoty.

Jak dobrze ze juz przestalem jezdzic tymi pociagami ktorych rozklad byl dostosowany do faz ksiezyca a nie do ludzi korzystajacych z pociagow by dojechac do pracy
2015-08-31 13:40:49 Autor: j.k.
---.centertel.pl
Po co budować kolejne łącznice, skoro kierownictwo Zakładu Linii Kolejowych w Nowym Sączu nie robi nic aby po obecnej infrastrukturze jeździły pociągi. Szczególnie swoją butę pokazuje zastępca Andrzej O., który myśli, że na kolanach przyjdą do niego przewoźnicy i będą błagać o udostępnienie trasy. Najlepiej ograniczyć pracę posterunków na IZ Nowy Sącz - zero kosztów, ograniczyć dostęp do infrastruktury przewoźnikom i kierownictwo Sekcji i Zakładu będzie brało tylko kasę a problemów zero.
2015-08-31 13:59:16 Autor: spin
---.133.40.85
Łącznice niewiele dają bez rewitalizacji samych linii.
Z 30-ką żadna łącznica nie może się mierzyć.
2015-08-31 13:59:54 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gorlicka łącznica ma sens. Można tam wpuścić nawet pośpiech do Zagórza i zamiast w Jaśle to zmienić loka na spalinówkę właśnie w Gorlicach. Będzie szybciej, bo z tyłu najedzie spalinówka, próba i wio przez Zagórzany do Zagórza.
2015-08-31 14:30:19 Autor: SPecjalista
---.dynamic.chello.pl
Czy ktoś wie, co z Chabówką.

To studium, o którym mowa w artykule dotyczy także tamtej łącznicy?
2015-08-31 14:43:47 Autor: Kris
---.146.100.154.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W Kalwarii to byłaby odbudowa, nie budowa. Podtorze tylko czeka.
2015-08-31 15:55:01 Autor: sheva17
---.205.221.231
To chory pomysł. Od tego jest drut do Jasła by z niego korzystać, a dodatkowo przekłada się to na niższe koszty przejazdu.
2015-08-31 16:11:20 Autor: Patryk Małopolska
---.internetdsl.tpnet.pl
To świetny pomysł ze zmianą loka w Gorlicach, już dawno o tym myślałem bo lepiej zmienić loka 5 minut niż w 15 w Jaśle...
2015-08-31 16:27:46 Autor: tombou
---.adsl.inetia.pl
nie do konca odbudowa.Tam trzeba zajac wiecej terenu,bo geometria tej starej nie spelnia norm.Niestety trzeba tam dodatkowo kilkadziesiat arów terenu,zeby przesunac ponoc nasyp kolejowy pod nowe krzywe przejsciowe m.in..A z tym jest ciagle problem choc mam nadzieje ze w koncu uda sie go pokonać.
2015-08-31 17:50:41 Autor: Achim
---.adsl.inetia.pl
godka godka i godka
i nic z tego nie bydzie
2015-08-31 18:37:30 Autor: Karol70
---.dynamic.chello.pl
Trzeba przyznać, że utrzymanie i działanie ZLK Nowy Sącz jest całkiem solidne. Dość dobrze utrzymana infrastruktura np. Tarnów - Nowy Sącz - Krynica, gdzie pomimo olewania tego szlaku przez władze centralne i rząd, czasy jazdy utrzymują się w miarę na tym samym poziomie. Ale piszę to w odniesieniu do szeregowych pracowników a nie kierownictwa. Faktycznie widać po kierownictwie (porównując np. z Lublinem), że kompletnie boi się ono czegokolwiek. Nieraz są pieniądze na poprawę jakości torowisk np. w ramach NG ale nikt się z szefostwa nie wychyla pomimo sygnałów ze strony pracowników, że warto. Taka linia do Biecza mogłaby uzyskać całkiem fajne parametry kosztem naprawy głównej, wymiany nawet nie wszystkich podkładów. Przy modernizacji E30 Kraków - Tarnów taki pociąg Kraków - Jasło mógłby mieć bardzo fajny czas jazdy nawet z wjazdem do Stróż. Podobnie pospieszne, które chce zrobić PKP IC ale temu zakładowi (szefostwu) chyba na niczym nie zależy. Podkreślam, że piszę o osobach odpowiedzialnych bezpośrednio za infrastrukturę, a takową jest m.in. dyrektorstwo.
Co stoi na przeszkodzie, żeby nowosądecki dyrektor NLK lobbował ile wlezie w centrali i w rządzie, żeby mu linię Tarnów - Leluchów wpisali nie do RPO, gdzie pan Sowa ma gdzieś kolej poza Krakowem, ale do POIiŚ. Linia ma znaczenie międzynarodowe, ale to ma tam każdy gdzieś, pomimo iż jest w ę przesłanek i argumentów, że akurat ta linia mogłaby znajdować się w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko (tak jak inwestycja Kraków - Rzeszów), a nie w rezerwie Regionalnego Programu Operacyjnego, gdzie marszałek nie śni o finansowaniu - dla niego - peryferyjnej linii do Nowego Sącza i Krynicy.
Czasem większą wiedzą i odwagą wykazują się pracownicy torowi i biurowi, niż kierownictwo i szefostwo. Jakie to polskie...
2015-08-31 18:42:07 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A propos Krynicy to przywrócenia łącznicy omijającej Muszynę też nie jest najgłupsze.
2015-08-31 20:23:56 Autor: qwertz
---.dyn.telefonica.de
Dlaczego pociągi w Niemczech zmieniają kierunek w ciągu 5 minut a w Polsce potrzebują na to pół godziny? Idzie też bez drogich inwestycji.
2015-08-31 20:59:17 Autor: losiu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odpowiem ci dlaczego - niedasie. Tak ma być niedasie i koniec.
Tłumacząc na język polski - mentalność kolejowa PKP to stan umysłu
2015-08-31 21:04:09 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post qwertz:
"Dlaczego pociągi w Niemczech zmieniają kierunek w ciągu 5 minut a w Polsce potrzebują na to pół godziny? Idzie też bez drogich inwestycji."
Daj jakieś linki do rozkładu tych pociągów, co to w Niemczech zmieniają kierunek w 5 minut, a w Polsce w 30. Sprawdź też ile czasu na zmianę czoła w Kalwarii potrzebuje 43604 - mocno się zdziwisz.
2015-08-31 21:35:24 Autor: haha
---.g-net.pl
RADNI INTERPELUJĄ - BURMISTRZ ODPOWIADA

TOMASZ SZCZEPANIK pytał, czy Miasto Gorlice podejmowało, podejmuje lub zamierza podjąć starania o włączenie do planu remontu linii łączącej stację Zagórzany Gorlice ze stacją Gorlice oraz budowy łącznika?

(Odp.: Informuję, że w ubiegłych latach występowano m.in. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w Krakowie o przywrócenie połączeń kolejowych na trasie Stróże-Jasło. Pismem z 31.12.2014 r.
zwracałem się również do Zarządu PKP Intercity S.A. w Warszawie
z wnioskiem o uwzględnienie w rozkładach jazdy linii kolejowych, które mogłyby obsłużyć Gorlice, w związku z dużym potencjałem pasażerskim, prosząc o przeanalizowanie przez przewoźnika kolejowego tej sprawy. W związku z uzyskaniem informacji, że PKP Linie Kolejowe S.A. zamierzają zlecić opracowanie dokumentacji na potrzeby uzyskania decyzji środowiskowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 odc.
Stróże- granica województwa”, w czerwcu br. wystąpiono do właściciela infrastruktury torowej o udzielnie informacji na temat możliwości budowy łącznicy kolejowej, o jakiej mowa w Pańskiej interpelacji. Łącznica taka bowiem pozwoliłaby na wjazd pociągów ze strony Stróż prosto do Gorlic, z pominięciem Zagórzan.

http://www.gorlice.pl/pliki/zalaczniki/kurier_czerwiec_2015.pdf
2015-08-31 21:59:48 Autor: Zouave
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A to bardzo dobry pomysł.
2015-08-31 23:18:33 Autor: Realista_2000
---.kosson.com
Jak PLK będzie tak robić jak napisała siwz to trochę to potrwa. Już drugi raz składanie ofert przesuwają bo się od pytań nie mogą opędzić :)
2015-09-01 10:18:47 Autor: rk5
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Niemczech zmiana kierunku jest powszechna, np.
- wszystkie IC+ICE przejeżdżające przez Stuttgart (5 min), Frankfurt/Main Hbf, Kolonia (dla kierunku Dusseldorf-Frankfurt). Składy mają po 16 wagonów. Fakt, wszystko to EZT lub push-pulle.

Ale jeszcze lepszą ciekawostką jest linia metra Hamburg-Wedel, gdzie zmiana czoła w Blankenese zajmuje... 30-45 sek.

W Polsce afaik jeździły kiedyś EZT do Zakopanego ze zmianą czoła w 2 min. Dziś już na kolei nikomu się tak nie spieszy.
2015-09-01 11:23:09 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dopóki konkurencją dla PKP na linii Kraków - Zakopane były stare Jelcze i Autosany z PKSu to jakoś to wyglądało. Potem jak wszedł Szwagropol to zostało pozamiatane.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony