Partnerzy serwisu:

Małopolska liczy pasażerów Podhalańskiej Kolei Regionalnej i zastanawia się co dalej

Michał Szymajda 22.05.2019 79

Małopolska liczy pasażerów Podhalańskiej Kolei Regionalnej i zastanawia się co dalej
Fot. UMWM
Województwo Małopolskie, w rocznicę uruchomienia Podhalańskiej Kolei Regionalnej, podsumowało jej działalność. Pomysł na zorganizowanie regularnych połączeń ze specjalną taryfą między Zakopanem a Nowym Targiem okazał się sporym sukcesem.
Pociągi PKR po raz pierwszy wyjechały w trasę 27 kwietnia 2018 r. Oferta początkowo zakładała 11 par pociągów relacji Nowy Targ – Zakopane – Nowy Targ dogęszczających kursy dłuższych relacji z Krakowa. Już w 2 miesiące od uruchomienia kolei podhalańskiej, na początku sezonu letniego, oferta została rozszerzona. Uruchomione zostały 2 dodatkowe pary z Zakopanego do Nowego Targu oraz część kursów, w miarę wolnej przepustowości, została wydłużona do Chabówki i Rabki-Zdroju. Niestety, w marcu 2019, kiedy PKP PLK rozpoczęły modernizację linii Chabówka – Zakopane, pociągi wstrzymano.

Pasażerowie dopisali

– Do tego czasu wykonały pracę eksploatacyjną ponad 200 tys. pockm i przewiozły ok. 350 tys. podróżnych. Swoją popularność kolej podhalańska zawdzięcza nie tylko atrakcyjnej ofercie przewozowej, ale także Taryfie Podhalańskiej, która sprawia, że podróż transportem publicznym jest łatwiejsza i tańsza. W ramach „Taryfy Podhalańskiej” pasażer może podróżować pociągiem, a także pojazdami komunikacji miejskiej w Zakopanem i w Nowym Targu na podstawie jednego biletu – napisała Justyna Satora z biura prasowego małopolskiego urzędu marszałkowskiego.

Najwięcej pasażerów, ponad 80 tysięcy, przewieziono w sierpniu 2018 roku. Najmniej było ich po zakończeniu wakacji, we wrześniu 2018 – ponad 20 tysięcy. W ostatnim pełnym miesiącu działania PKR – lutym 2019 – było ich 30 tysięcy.

Będą nowe przystanki i nowe pociągi

Rewitalizacja linii Chabówka – Zakopane będzie trwała do grudnia 2020 r., z przerwami na sezon letni i zimowy. Po zakończeniu prac podniesiona zostanie prędkość pociągów, zmodernizowane zostaną stacje i przystanki. Powstaną także nowe: Bańska Geotermia (pomiędzy przystankiem Szaflary Wieś a stacją Biały Dunajec) oraz Poronin Misiagi (pomiędzy Poroninem a Zakopanem).

– Mimo utrudnień, województwo małopolskie planuje dalszy rozwój Podhalańskiej Kolei Regionalnej. W rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020, który wejdzie w życie 15 grudnia br., planowane jest wydłużenie większej liczby kursów do Chabówki przez Rabkę-Zdrój – poinformowała Justyna Satora. Dodaje, że po zakończeniu modernizacji uruchomione zostaną dodatkowe, bezpośrednie pociągów Kraków – Zakopane. Będą uzupełniane na poszczególnych odcinkach dodatkowymi pociągami w krótszych relacjach, w zależności od zapotrzebowania i możliwości zmodernizowanej infrastruktury.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony