Partnerzy serwisu:

Małopolska: Coraz więcej zastępczej komunikacji autobusowej

Dominik Lebda 17.08.2017 36

Małopolska: Coraz więcej zastępczej komunikacji autobusowej
Fot. PKP PLK
Po zakończonej modernizacji linii kolejowej z Krakowa do Tarnowa, pasażerowie kolei regionalnej i dalekobieżnej w woj. małopolskim ponownie będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Dwie największe od lat inwestycje kolejowe w woj. małopolskim będą prowadzone jednocześnie. 
Ze względu na rozszerzanie zakresu robót budowlanych związanych z modernizacją linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Kraków Główny – Podłęże i Kraków Gł. T. – Katowice, coraz większe utrudnienia czekają pasażerów m.in. Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Wieliczki i Balic. Koleje Małopolskie i Przewozy Regionalne przygotowują się do wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej w kilku relacjach.

Ograniczenia na trasie SKA 1

Na początku sierpnia Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej na trasie Kraków Główny – Kraków Mydlniki – Zabierzów – Krzeszowice (czytaj więcej). Ma to związek z wprowadzeniem od 3 września jazdy tylko po jednym torze, czyli tylko po linii nr 118, bez wykorzystania przebiegającego obok toru linii 133, który zostanie zamknięty.

Jednotorowa jazda zostanie również wprowadzona na odcinku z Krakowa Głównego przez Kraków Płaszów do Podłęża. To kolejny etap wielkiej inwestycji przebudowy i rozbudowy o dodatkową parę torów tzw. krakowskiej linii średnicowej biegnącej przez centrum Krakowa. Wpłynie to na zmianę częstotliwości kursowania pociągów do Wieliczki i do Balic. Pociągi będą mogły kursować w odstępie ok. 1 godziny. W związku z tym Koleje Małopolskie również przygotowują się do wprowadzenia komunikacji zastępczej.

– W związku ze znacząco ograniczoną przepustowością linii kolejowych na odcinku Kraków Bieżanów – Kraków Główny – Kraków Mydlniki, od 3 września 2017 r. istotnym zmianom ulegnie rozkład jazdy pociągów na trasie SKA 1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Lotnisko. Częstotliwość kursów bezpośrednich w relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Lotnisko zostanie zmniejszona o połowę, pociągi będą kursować co ok. 60 minut – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

– By podróżni korzystający z usług Kolei Małopolskich jak najmniej odczuli uciążliwość remontów w miejsce kursów odwołanych zostanie wprowadzona w cyklu godzinnym zastępcza komunikacja autobusowa w dwóch osobnych relacjach Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny (z postojami w Wieliczce Park oraz Krakowie Płaszowie); Kraków Główny – Kraków Lotnisko (bez postojów na przystankach pośrednich) – informuje UMWM.

Autobusy z Wieliczki w kierunku Krakowa Głównego wyjadą 30 minut po każdej pełnej godzinie w godzinach od 5:30 do 23:30. W kierunku przeciwnym autobusy pojadą o każdej pełnej godzinie od 5:00 do 23:00. Z Krakowa Głównego do Portu Lotniczego Kraków-Balice autobusy wyjadą o każdej pełnej godzinie od 4:00 do 23:00 zaś z Portu Lotniczego kursy będą odbywać się 30 minut po pełnej godzinie od 4:30 do 23:30.

Przerwa na trasie Tarnów – Nowy Sącz

Prace torowe zaplanowane zostały również na trasie z Tarnowa do Nowego Sącza na odcinku Tarnów – Kłokowa. Po tej trasie kursują pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Małopolskich do Nowego Sącza, Piwnicznej i Krynicy-Zdroju. Utrudnienia mają potrwać od 4 do 18 września 2017 r.

– Za 6 pociągów Kolei Małopolskich kursujących na tym odcinku zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa od Tarnowa do Nowego Sącza i Krynicy. Z uwagi na późny termin wypracowania ostatecznego kształtu komunikacji zastępczej Koleje Małopolskie są w trakcie przeprowadzania procedury wyboru przewoźnika – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Przewozy Regionalne wprowadzą na tej trasie komunikację zastępczą tylko na odcinku od Tarnowa do Łowczówka-Pleśnej. Dalsza podróż będzie odbywała się pociągiem. ZKA ma wprowadzić również PKP Intercity za pociąg TLK „Malinowski z Warszawy Wschodniej przez Kraków Główny, Tarnów, Nowy Sącz i Muszynę do Krynicy-Zdroju (dwa autobusy, jeden z Nowego Sącza przez Stróże i Tarnów do Krakowa, drugi z Krynicy-Zdroju przez Nowy Sącz bezpośrednio do Krakowa), oraz za pociąg TLK „Karpaty” z Gdyni przez Kraków Główny, Tarnów i Stróże do Krynicy-Zdroju i Zagórza (autobus z Krynicy-Zdroju przez Nowy Sącz do Krakowa). Grupa wagonów z Zagórza do Gdyni pojedzie trasą objazdową przez Jasło i Rzeszów do Krakowa.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony