Partnerzy serwisu:

Majewski: Pieniądze unijne znów w większości na drogi

jm, Rynek Kolejowy 22.12.2014 114

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-12-22 13:35:34 Autor: maks-777
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ale nakłady na drogi dają jakieś widoczne efekty, w postaci całkowicie nowych dróg i jednak innego standardu podróży,a kolejarze ciągle modernizują, modernizują, modernizują i generalnie g...o z tego wychodzi.
CMK, rozkopana chyba z 10 lat, Warszawa-Gdańsk ledwo skończyli dłubać już się mówi że sporo rzeczy zostało spieprzone.
Może niech najpierw kolejarze nauczą się z sensem wydawać te pieniądze.
2014-12-22 13:46:56 Autor: Kflik
---.60.129.178
ZANIM zacznie się wydawać pieniądze na kolej, trzeba zmienić sporo: reforma PLK, zmiana sposobu ustalania stawek na słabszych liniach, konkretny koszt utrzymania danej linii kolejowej musi być znany publicznie, tam gdzie nie ma problemów z przepustowością np. samorząd mógłby pokrywać straty wynikłe z istnienia danej linii i utrzymania ruchu na niej płacąc _ryczałt_ w zamian po linii mogłaby kursować _dowolna_ ilość pociagów (uznanych przez samorzad jako "przydatne publicznie") bez ponoszenia dodatkowych opłat na rzecz PLK.

Po pracach wykonanych na Podkarpaciu, gdzie maja zniknać połączenia (i tak istniejące w ilości śladowej - stawiając pod znakiem zapytania sens przeprowadzenia prac torowych) widać, że obecny system jest d.... i potrzeba silnych zmian.
Mieszanie betonem (podział na spółki, przenoszenie prezesów między spółkami) NIC nie pomoże.
2014-12-22 13:57:23 Autor: haha
---.g-net.pl
"maks-777 ---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ale nakłady na drogi dają jakieś widoczne efekty, w postaci całkowicie nowych dróg"

No właśnie- słowo klucz, czyli *NOWYCH* dróg. Widziałeś gdzieś nową linię kolejową wybudowaną w ciągu ostatnich 25 lat? Pomijam ogryzki lotniskowe i łącznicę Czerwieńska.
2014-12-22 13:59:05 Autor: haha
---.g-net.pl
@maks777:
Budowa nowych linii kolejowych nie korkuje ruchu. Dlatego się ich nie buduje, a prowadzi koszmarne modernizacje, żeby ludziom kolej obrzydzić maksymalnie.
2014-12-22 14:03:40 Autor: Via
---.centertel.pl
To idąc tropem wywodu Kflika, należałoby zabrać resztę pieniędzy z kolei na drogi??? Bo " zanim" i " nic nie pomoże" to świetne wytłumaczenie "nicnierobienia".
Pan Najmądrzejszy niech się chwilę zastanowi, zanim zacznie sypać paskiem na szyny, bo od tego NIC nie przybędzie.
2014-12-22 14:45:55 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Via

Niestety ostatnie doniesienia z Podkarpacia zaczynają mnie skłaniać do właśnie takiego rozumowania - że nie ma sensu inwestowanie w kolej dopóki ktoś nie poprawi przepisów.
Nie jest to niedasizm - jeśli chcesz postawić dom i poprosisz budowniczego o stawianie ścian, a on powie, ze "nie da się" bo nie ma fundamentu - czy to forma niedasizmu? Przeciwnie - to zdrowy rozsadek i oszczędzanie Twoich pieniędzy.
2014-12-22 15:25:08 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
spokojnie mogło być 60:40 na kolej. wystarczyło oprócz obecnych inwestycji (modernizacje, remonty) budować KDP, czyli odpowiednik dróg ekspresowych i autostrad
2014-12-22 15:29:42 Autor: MKM
---.231.103.18
Sztuczny problem. Skoro wiadomo było, że kolej w tej perspektywie nie jest w stanie wykorzystać 5 mld PLN, a jak się okazało będzie to może kilka mln to wypowiadanie się, że kolej dostanie za mało jest co najmniej błędne. Nie ma w Polsce tylu firm co by przerobiło tak ogromna kasę. Polska nie jest gotowa na tak duże zamówienia, nie mówiąc o firmach, które znów rozkopałyby pół Polski aby wyremontować wszystkie linie kolejowe. Błąd UE jest taki, że za 7 lat te firmy, które rozwiną skrzydła w drugiej perspektywie nie będą miały co robić i zaczną upadać. Jedynym wyjściem byłoby rozciągnięcie II perspektywy do 10 lat. A to by wiele zmieniło :)
2014-12-22 15:42:33 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Ciągle inwestują w te drogi, a przecież mamy najlepsze drogi w UE
2014-12-22 16:06:35 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
W pełni się zgadzam, z tym co pisze Kflik, bez reform na kolei, w tym PKP PLk, nie da rady. I właśnie ten przykład Podkarpacia, zwłaszcza linii kolejowej między Sanokiem a Krosnem i Jasłem, to pokazuje wyraźnie, bez zmiany przepisów na korzyść kolei nie da rady. (Przecież Sanok nie jest wsią, tak samo Krosno i Jasło) między tymi kilku dziesięcio - tysięcznymi miastami powiatowymi, przemieszcza się sporo osób, na tyle że powinna być regularna komunikacja obsługiwana pojazdami szynowymi, na linii kolejowej między tymi miastami.

Niestety, transport szynowy w Polsce, niektórym ludziom zaczyna się kojarzyć z luksusem dla wybranych. I w pewnym sensie, mogę nawet zrozumieć Gorala, który pisze, że "to jest luksus dla bogatych buców w miastach", choć z tym "bogatym bucem" nie zgadzam się, bo w miastach żyją normalni ludzie, także masa ludzi młodych z prowincji, którzy zasilają miasta, pracują, uczą się, żyją i mieszkają, bawią się, i nie żyją w bogactwie, ale na ogół są z tego zadowoleni.

A lokalne "kacyków" powiatowych wali to że młodzież po ukończeniu szkół średnich, ucieka do Warszawy i Krakowa, albo za granicę. Tracą bezpowrotnie przyszłych podatników, bo młodzież nie widzi perspektyw na prowincji, tak jak lokalni karierowicze nie widzą sensu transportu szynowego (nawet w minimalnej formie). A młodzież chce żyć normalnie na poziomie, a to daje duże miasto.
2014-12-22 16:20:51 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
I tak metro po świętach B.N. będzie jeździć co 2 minuty w Warszawie, z kilkuset osobami w szczycie na pokładzie, a w nowym roku, na podkarpaciu między Sanokiem a Krosnem nie pojedzie już szynobus czyli nic !. Co młodzież wybiera ? Nie chce żyć na zadoopiu, bez pespektyw których władze państwowe ani lokalne nie potrafią zapewnić, w wielu przypadkach liczy się dla nich koryto i własny tylko interes, kapitał idzie tam gdzie są ludzie, i szansa na zarobek tego na prowincji nie ma, Sanok (kiedyś potentat w produkcji pojazdów, także szynowych (Sanocka Fabryka Wagonów) węzeł kolejowy w Zagórzu - bez pociągów - (z jednym Monciakiem) - dramat !

A młodzi z Podkarpacia, Lubelszczyzny, Kielecczyzny, Sądecczyzny itd. i - tak - będą korzystać z transportu szynowego, bo chcą żyć na wysokim poziomie - jeździć metrem w Warszawie, tramwajami, pociągami, w tym pendolino i będą, wbrew nepotycznym lokalnym przygłupom, o mentalności kierownika w składzie buraka cukrowego. Nie mogą u siebie, to będą w największych miastach. I kto na tym straci ?
Na pewno nie duże miasta ich mieszkańcy, i ich budżety.
2014-12-22 16:27:33 Autor: kris kross
---.cm-11-1c.dynamic.ziggo.nl
Moja opinia na temat jest krotka I brzmi:
Albo Polska przeznacza na rozwoj infry srodki w proporcji 40% na drogi, 60% na kolej - albo nie dostaje nic.
Koniec kropka. Sa wytyczne I sie do nich podporzadkujemy. A jak nie, dziekujemy.

Co z tego ze troche nowych drog sie pojawilo. Teraz paliwo poszlo w dol, ale jak do*ierdziula wam kiedys 9 PLN za litr to bedziecie plakac ze nie ma kolei ...
(pomijam tu calkowicie aspekt ekologiczny - ktory uwazam za big bulls*it)
2014-12-22 17:00:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - rozumiem, że Twoim zdaniem gdyby między Rzeszowem i Sanokiem jeździły szynobusy co godzinę to by ludzie z Sanoka nie uciekali? BO popatrz - z Lublina do Chełma masz kible co godzinę, a ludzie z Chełma i tak uciekają.
2014-12-22 17:17:12 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale chociaż aron docenil dzisiaj zach. Polske bo wlasnie mialem zadac mu pytanko wczoraj - jak to jest ze np. miedzy Wągrowcem , Jarocinem itd a Poznaniem jedzie ponad 10 par pociagow, albo Brzegiem , Legnica , Olesnica a Wroclawiem - a miedzy Zamosciem a Lubinem- nie da sie - czy tam w Zamosciu nie ma wojska , studentow , ludzi jadacych do pracy czy do specjalisty sadu do Lublina .
2014-12-22 18:01:53 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ aron...

Jeżeli masz na myśli EN57, to się nie dziwię, przecież pociąg nie może odstraszać od skorzystania z tego...
Wiesz, ja tez wiem że jazda pociągiem z Rzeszowa do Sanoka i z powrotem nie ma sensu, z uwagi na "okrężny" charakter trasy i nie atrakcyjny czas przejazdu. Ale trasa kolejowa Sanok - Jasło, mogłaby mieć rację bytu, skoro już wydano pieniądze na to, na zakup taboru, modernizację... i powinna być alternatywą dla samochodu. Podkarpackie znam doskonale, zawsze tam komunikacja autobusowa była/jest mocna. I nikt tego nie neguje. Na Lubelszczyźnie, Zamojszczyźnie nigdy nie byłem. Kwestia wyludniania się dotyka całą Polskę. To że w Warszawie, Krakowie czy Gdańsku przybywa ludności, nie wynika z dodatniego przyrostu naturalnego - tam, tylko za sprawą napływu młodych ludzi z prowincji. Wydaje się że transport szynowy, sprawny, nowoczesny jest jednak symbolem dobrobytu, tam gdzie są ludzie jest kapitał, i rożne formy transportu szynowego, jeżeli dobrze i sprawnie funkcjonuje, jest nowoczesny, to w pobliżu tego chętniej ludzie się osiedlają.
2014-12-22 18:58:32 Autor: kolotor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na pewno załatwił sobie juz kase prywatny własciciel autostrady wybudowanej juz wcześniej za pieniądze ludu pracujacego. Słuzby specjalne dobrze ryja w budrzecie
2014-12-22 19:47:17 Autor: prostakzplacu
---.radom.vectranet.pl
ktoś w brukseli doszedł do rozsądnego wniosku
że nie ma co dawać zbyt duzo pieniędzy
nieudacznikom z PLK
2014-12-22 20:11:37 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Nie ma co się martwić nową perspektywa unijnego finansowania. Nowomowa jak za komuny! Za 2 lata nie będzie śladu po UE.
2014-12-22 21:39:32 Autor: kasa
---.centertel.pl
Panie Majewski jak byl Pan Prezesem UTK to trzeba bylo walczyc o kase na kolej!
2014-12-23 06:42:09 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - na Zamojszczyźnie, Lubelszczyźnie nigdy nie byłeś - co Ci nie przeszkadza się wymądrzać na temat tych terenów. Przejedź się i zobacz.

Co do linii - Sanok - Krosno - Jasło to oczywiste, że szynobus nie ma sensu ekonomicznego, bo są połączenia busowe i to nie 309D ale Sprintery i Tourino.

Wg Twoich teorii że kolej powoduje zatrzymanie emigracji to Chełm powinien być bogatszy niż Zamość, a Przemyśl powinien być bogatszy niż Sanok czy Krosno. Tak nie jest. Przejedź się do tego Chełma i sam zobacz.
2014-12-23 06:44:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale przecież ludzie młodzi emigrują również np. do Londynu czy Manchesteru gdzie nie ma tramwajów. OK, w Londynie są 2 linie tramwajowe na przedmieściach, ale w centrum dominują autobusy. Co ty masz z tym transportem szynowym? Byłeś kiedyś w Dęblinie? To miasto ma więcej połączeń kolejowych niż niektóre miasta wojewódzkie. Czy jest dzięki temu bogatsze np. od Zamościa, Sanoka czy Krosna? No bez żartów proszę. Z Dęblina ludzie tak samo wyjeżdżają jak z innych małych miast.
2014-12-23 06:50:26 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - wg Twoich teorii to ten nieszczęsny Dęblin powinien mieć już z 50 tys. mieszkańców, bo przecież ma takie wspaniałe połączenia kolejowe. Tymczasem Dęblin to jest małe miasteczko nadal, niewiele większe niż sąsiednie Ryki które mają 10 pociągów dziennie i to dworzec położony peryferyjnie, jak to w woj. lubelskim. Tak że wybacz, Twoje teorie są absurdalne.
2014-12-23 06:57:07 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ stan - z Zamościa do Lublina masz busy co 20 minut tak jak z Krakowa do Katowic, więc logiczne że puciong nie ma sensu ekonomicznego.
2014-12-23 08:03:53 Autor: Via
---.centertel.pl
Z koleją jest tak, jak z przysłowiem: "Czemuś biedny? Boś głupi. Czemuś głupi? Boś biedny!" Jak kolej odda (czyt. zabiorą) pieniądze, to na pewno nic dobrego z tego nie wyjdzie. Nie zakładam, że pracują tam sami idioci, którzy dopiero po wprowadzeniu magicznych przepisów zaczną naprawiać kolej. I nie zgadzam się z teorią Pana Najmądrzejszego (Kflika), że Ktoś Mądry zrealizuje moje potrzeby ( Podróżnego) zaniechając działań naprawczych, bo wie lepiej!
Podkarpacie, to przykład braku ciągłości polityki transportowej, a to już czysta polityka.
2014-12-23 09:55:39 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Kolej zasłużyłaby na większą ilość środków, gdyby miała dobrze przygotowany program inwestycji w nową infrastrukturę kolejową. (i nie chodzi tutaj o budowę Y)

Z całego planu zaproponowanych przez MIR, ostał się tylko tunel średnicowy pod Łodzią i to tylko głównie ze względu silne działania miasta Łodzi, województwa łódzkiego. Bez lobbingu zapewnię też by poległ, ale wspólne działanie i niepatrzenie się za siebie spowodowały, że budowa tunelu średnicowego w Łodzi, będzie jedna z pierwszy inwestycji gotowych do realizacji w perspektywie 2014 - 2020.
2014-12-23 10:10:34 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ aron

Moze logicznie tak- ale przy pierwszym lepszym wypadku koszty rosna ale jak juz tak ma byc to dlaczego nie ma w planach budowy s 19 i s17 na poludnie od Rzeszowa i Lublin - Zamosc do 2020 r ( piekne busy to dopiero polowa sukcesu)

Pozdrawiam i zycze Spokojnych Swiat Wszystkim obecnym i nieobecnym.
2014-12-23 16:00:42 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
A ile osób ginie w busach kursowych? Mniej niż 100 osób każdego roku. Teraz porównaj to do tysięcy pasażerów przewiezionych bezpiecznie.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony