Partnerzy serwisu:

Zduńska Wola Karsznice - jesienią ma wzrosnąć przepustowość stacji

inf. pras 23.08.2022 1,1k

Zduńska Wola Karsznice - jesienią ma wzrosnąć przepustowość stacji
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają prace na Magistrali Węglowej. PKP PLK zapowiada poprawę warunków obsługi towarów na ważnej stacji Zduńska Wola Karsznice.
Jak informuje PKP PLK, w Zduńskiej Woli Karsznicach przebudowano 16 km torów i 19 km sieci trakcyjnej oraz wymieniono 31 rozjazdów. Do końca września wykonawca planuje przeprowadzić odbiory techniczne nowej infrastruktury, a następnie obiór eksploatacyjny, co pozwoli na wyeliminowanie ograniczeń prędkości, które występowały na stacji przed modernizacją.

Szybszy przejazd przez stację


Dla pociągów towarowych przejazd przez Zduńską Wolę Karsznice z prędkością 100-120 km/h bez zwolnień to bardziej ekonomiczny przewóz ładunków na trasie Śląsk – Bałtyk. Płynną zmianę kierunku jazdy pociągów z torów głównych zasadniczych na tory główne zapewnią nowe rozjazdy.

Sprawniejsze przejazdy ciężkich składów towarowych w kierunku wschodnim i zachodnim umożliwiają już zmodernizowane w ramach projektu łącznice: nr 542 Zduńska Wola Karsznice - Gajewniki oraz linii 739 Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola - podaje PLK dodając, że na stacji Zduńska Wola Karsznice Południowe oraz stacjach Chociw Łaski, Kozuby oraz przystanku Siedlce Łaskie wybudowano już nowe, wyższe perony wyspowe oraz jednokrawędziowe. Obiekty zyskują antypoślizgową nawierzchnię, ławki oraz linie naprowadzające osoby niewidome i niedowidzące. Perony wyposażone będą w nowe wiaty. Na stacjach Chociw Łaski i Kozuby widać już nowe kładki dla pieszych nad torami wraz windami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Trwa przebudowa Magistrali Węglowej


Na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice zmodernizowano łącznie 29 km torów i 37 km sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdy. Do przebudowy pozostało m.in. 5 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty nad rzekami Widawka i Grabia. Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice są realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo”. Wartość inwestycji to ponad 580 mln zł. Projekt jest w 85% dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w 2023 roku. Wykonawcą jest ZUE.

Przebudowa Magistrali Węglowej - linii numer 131 podzielona jest na odcinki:
  • Na „starcie” południowego odcinka Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śląskie linii nr 131 prowadzone są prace projektowe. Budowa jest zaplanowana na lata 2022-2024.
  • Na odcinku Nakło Śląskie - Herby Nowe rozpoczęło się projektowanie, planowane do 2023 r.
  • Na następnych dwóch odcinkach: Kalina (Herby Nowe) - Rusiec Łódzki oraz Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice już od 2020 r. postępuje przebudowa torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zwiększy się komfort podróżnych na stacjach: Herby Nowe, Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice Południowe oraz przystanku Siedlce Łaskie. Zakończenie robót planowane jest w 2023 r.
  • Na północnym fragmencie trasy nr 131 PLK przygotowują dokumentację projektową dla przebudowy odcinków: Zduńska Wola Karsznice - Dąbie nad Nerem (LCS Zduńska Wola Karsznice), Dąbie nad Nerem - Złotniki Kujawskie (LCS Inowrocław), Złotniki Kujawskie - Twarda Góra (LCS Bydgoszcz), Twarda Góra - Tczew (LCS Tczew). Prace związane z dokumentacją przewidziano do 2022 r. W kolejnych latach będzie możliwa realizacja robót.
Więcej na temat trwających na pozostałych odcinkach prac można przeczytać tutaj
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony