Partnerzy serwisu:

Lwów-Express bez SUW 2000. Chwilowo

Kasper Fiszer 11.11.2016 502

Lwów-Express bez SUW 2000. Chwilowo
Lwów-Express we Lwowiefot. Kasper Fiszer
Jedyny pociąg do Lwowa zestawiany jest obecnie wyłącznie z wagonów wymagających tradycyjnej zamiany wózków normalnotorowych na szerokotorowe. Przerwa w eksploatacji punktu przestawczego systemu SUW 2000 ma być jednak chwilowa. Ukraińskie wagony sypialne oczekują bowiem na naprawę poziomu P4.
Wraz z końcem października zmienił się rozkład jedynego pociągu pasażerskiego kursującego przez przejście graniczne Przemyśl – Mostyska. TLK Lwów-Express w podstawowej relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Lwów kursuje obecnie każdego dnia według takiego samego grafiku (wcześniej inny rozkład obowiązywał co dwa dni). Wynika to z wycofania z obsługi połączenia ukraińskich wagonów sypialnych dostosowanych do systemu zmiany rozstawu osi SUW 2000.

SUW 2000 nie odchodzi do lamusa

Aktualnie stosuje się więc wyłącznie tradycyjną zamianę wózków, co istotnie wydłuża czas przejazdu, ale z drugiej strony pozwala utrzymać jednolity rozkład jazdy we wszystkie dni. – Pociąg nr 51/52 jest teraz w całości obsługiwany polskimi wagonami WL [sypialnymi] i na polskich wózkach szerokotorowych 1520 mm – potwierdza Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Jak dodaje, jest to jednak wyłącznie sytuacja przejściowa.

– Przewidujemy, że to rozwiązanie będzie wykorzystywane do końca obowiązywania obecnego rozkładu jazdy – wskazuje. – Strona ukraińska [Ukrzaliznycia, UZ] dysponuje pięcioma wagonami na wózkach z systemem SUW 2000, jednak obecnie wszystkie te wagony zostały wycofane z eksploatacji i oczekują na wykonanie naprawy P4 – tłumaczy. Choć obecnie PKP Intercity nie eksploatuje żadnych wagonów tego systemu, przewoźnicy nie zamierzają całkowicie zaprzestać jego użytkowania.

Rozkład jazdy na przyszły rok nadal jest opracowywany

– PKP Intercity nie zrezygnowało z wykorzystywania tej technologii. Dotychczasowa eksploatacja systemu SUW 2000 wykazała, że system ten sprawdził się i gwarantuje bezpieczeństwo przewozu – ocenia Cezary Nowak. – Wymierną korzyścią zastosowania wagonów z systemem SUW jest krótszy czas przejazdu bez konieczności wymiany wózków w punkcie przestawczym. W wyniku wprowadzenia systemu łączny czas przekroczenia granicy polsko-ukraińskiej uległ skróceniu o około 1,5 godziny – dodaje.

Organizacja połączenia w przyszłym rozkładzie jazdy wchodzącym w życie 11 grudnia nie jest jednak jeszcze znana. – O szczegółach będziemy informować w drugiej połowie listopada – zapewnia przedstawiciel PKP Intercity. Według projektu rozkładu jazdy zamieszczonego na stronie internetowej PKP PLK utrzymany zostanie jednak jednolity rozkład jazdy dla wszystkich dni.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony