Partnerzy serwisu:

Lubuskie wysyła swoje spalinowe pociągi na naprawy P4 i P5

Jakub Rösler 01.07.2022 2,2k

Lubuskie wysyła swoje spalinowe pociągi na naprawy P4 i P5
Fot. kolej 77, sm42.pl
Województwo lubuskie właśnie ogłosiło postępowanie dotyczące przeprowadzenia napraw poziomu P4 i P5 w trzech swoich spalinowych jednostkach. Mowa o pojazdach z rodziny SA133, SA137 oraz SA139.
Zamówienie opiewa na naprawę poziomu P5 pojazdu SA133-003, a także naprawy poziomu P4 w przypadku pojazdów SA137-005 oraz SA139-004. Zadanie podzielono na trzy części, oddzielną dla każdego pojazdu tak więc każdy z zainteresowanych wykonawców, może złożyć swoją ofertę zarówno na jedną, jak i na wszystkie części postępowania.

Zadanie numer jeden dotyczy pojazdu SA133-003, a dokładniej jego naprawy na poziomie P5. Poza standardowymi czynnościami dla przeglądu P5, spalinowa jednostka ma także otrzymać tempomat i dodatkowe wygłuszenia systemu hydraulicznego wentylatora chłodnic.

Drugie zadanie dotyczy pociągu SA137-005, a więc jedynego takiego modelu, należącego do województwa lubuskiego. W Lubuskiem kursują także dwa inne pociągi z tej rodziny, lecz należą bezpośrednio do przewoźnika obsługującego tamtejsze połączenia, a więc Polregio. Zakres naprawy tej jednostki poza standardowymi czynnościami przy naprawie poziomu P4, to m.in. montaż oświetlenia LED, wyposażenie pociągu w dodatkowe oświetlenie awaryjne, czy też chociażby wygłuszenie luku rewizyjnego powerpack-a.

Ostatnim pojazdem kierowanym na naprawy jest Link, oznaczony numerem 004. W tym przypadku zamawiający chciałby, aby w spalinowym zespole trakcyjnym pojawił się uchwyt na tablet dla maszynisty, zmienił się system monitoringu wizyjnego, czy też poprawił się dostęp do niektórych elementów konstrukcyjnych pojazdu.

Naprawa każdego z trzech spalinowych zespołów trakcyjnych ma zostać wykonana w przeciągu 100 dni. Aby wystartować w postępowaniu, wykonawca musi wykazać, że okresie 3 ostatnich lat, wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na przeprowadzeniu naprawy poziomu P3 lub P4, a wartość tej naprawy nie była mniejsza niż milion złotych. Oferty w postępowaniu można składać do 26 lipca bieżącego roku, a o wyborze zdecydują cena - 60%, a także termin wykonania usługi liczony dla jednego pojazdu - 30% oraz okres udzielonej gwarancji - 10%.

Sprawnego taboru spalinowego w Lubuskiem nigdy nie jest za wiele. Operator w tym województwie ma problemy z obsługą powierzonych mu "spalinowych" linii. Ostatnio pociągi nie dojeżdżały np. do Gorlitz, tylko do polskiego Zgorzelca, ponieważ Polregio zabrakło pojazdów, które mogłyby wjechać na teren Niemiec.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony