Partnerzy serwisu:

Lubuskie: Możemy naliczać kary umowne za dostawę awaryjnego taboru

Michał Szymajda 17.06.2021 4,2k

Lubuskie: Możemy naliczać kary umowne za dostawę awaryjnego taboru
Fot. lubuskie.pl
Do problemów ze spalinowymi Impulsami wyprodukowanymi przez Newag dla województwa lubuskiego odniósł się samorząd tego województwa. Przedstawił kroki, które zamierza podjąć w celu wyegzekwowania właściwego poziomu sprawności pojazdów. Newag zapowiedział doprowadzenie pojazdów "do porządku" do końca czerwca.
Województwo Lubuskie zakupiło dwa nowoczesne trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne 36WEhd w ramach projektu pn. "Zakup pasażerskich pojazdów kolejowych", o wartości całkowitej ponad 43 mln zł. Zakup pojazdów uzyskał wsparcie środków finansowych z RPO. Zakupione pojazdy odebrano od producenta w dniu 13 listopada 2020 i udostępniono spółce Polregio. Spółka zwraca uwagę na awaryjność pojazdów. W efekcie przestojów zespołów trakcyjnych część kursów była w ostatnich tygodniach anulowana, bądź zastępowana autobusami, o czym pisaliśmy tutaj. 

Trójczłonowe Pojazdy są przeznaczone do realizacji połączeń pasażerskich na zlecenie na linii Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań Gł, gdzie występują największe potoki podróżnych w ruchu regionalnym.

– Od początku użytkowania pojazdów 36WEhd odnotowujemy liczne usterki, które na bieżąco są zgłaszane przez Polregio do producenta. Newag przyznaje, że awaryjność tego taboru wynika z faktu, iż pojazdy dla województwa lubuskiego zostały wyprodukowane jako pierwsze w nowym typie 36WEhd. 5 maja odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyły trzy strony: producent pojazdów, użytkownik oraz właściciel. Newag przedstawiła plan działań związany z usuwaniem konkretnych usterek – napisał Wojciech Majdański odpowiadający za kolej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego.

Przedstawiciel urzędu zwraca uwagę, że zgodnie z zapisami umowy na dostawę pojazdów wykonawca udzielił gwarancji na prawidłową pracę każdego z nich przez okres 24 miesięcy. Deklaruje ponadto, że pojazdy są wolne od wad konstrukcyjnych, wykonawczych, materiałowych i montażowych, a uzyskane parametry techniczne są zgodne z wymaganiami technicznymi określonymi w specyfikacji zamówienia.

– Newag ponosi zatem odpowiedzialność za wady pojazdów powstałe w okresie gwarancji z jego winy, spowodowane niewłaściwą jakością wykonanych prac, w tym za zastosowanie niewłaściwych materiałów i niewłaściwych technologii. Przywołana umowa przewiduje możliwość naliczenia spółce Newag kar umownych, m.in. za zaniżenie współczynnika niezawodności. W tym kontekście województwo lubuskie wystąpiło do użytkownika pojazdów, pismem z dnia 21 maja, o wyznaczenie tego współczynnika. W przypadku, gdy spełniony zostanie wyżej wskazany warunek, naliczone zostaną kary umowne (…). Należy przy tym wspomnieć, że Newag proponuje przeprowadzenie akcji serwisowej w swojej siedzibie w Nowym Sączu dla obu
lubuskich pojazdów. Polregio oczekuje udostępnienia taboru zastępczego na czas realizacji tej akcji – wyjaśnił obszernie Wojciech Majdański.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony