Partnerzy serwisu:

Lubliniec bardzo straci na modernizacji magistrali E30 między Krakowem a Katowicami

Michał Szymajda 17.11.2020 128

Lubliniec bardzo straci na modernizacji magistrali E30 między Krakowem a Katowicami
Fot. archiwum
Latami oczekiwana poprawa parametrów magistrali E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami zakończy okres bardzo dobrego rozkładu jazdy dla miast takich jak Lubliniec. Projekt rozkładu jazdy dla stacji w tym mieście zakłada drastyczne zmniejszenie par połączeń między Wrocławiem a Krakowem.
Wygląda na to, że oferta dla pasażerów z Lublińca od 13 grudnia pogorszy się bardzo, przynajmniej jeśli chodzi o pociągi państwowej spółki PKP Intercity.
 
– Według wyszukiwarki portalpasazera.pl od 13 grudnia z 13 par pociągów TLK i IC na dobę, którymi dziś bezpośrednio można się z Lublińca dostać do Krakowa, zostaną tylko dwa i to jeszcze w odstępie 45 minut (z odjazdem o godzinie10.55 i o godzinie 11.38) – napisał poseł Andrzej Gawron do Ministerstwa Infrastruktury, prosząc ministerstwo o reakcję. 

Poseł Gawron wie skąd biorą się zmiany w rozkładzie. Ich przyczyną jest powrót pociągów Wrocław – Kraków na najkrótszą trasę przez Katowice. Dotąd większość pociągów kursujących np. między Krakowem a Wrocławiem objeżdżała remontowany od wielu lat odcinek E30 do Katowic i jechała przez Częstochowę Stradom, Lubliniec i Opole. Andrzej Gawron zauważa, że drastyczne pozbawianie oferty dojazdu obniża poziom zbudowanego zaufania pasażerów do kolei i będzie skutkować koniecznością przerzucenia się na inne środki transportu.

– Dlatego zważywszy na te okoliczności zwracam się do pana ministra z pytaniem: Czy w następnym obowiązującym od 13 grudnia 2020 r. rozkładzie jazdy PKP dla Stacji Lubliniec istnieje możliwość utrzymania stabilnej oferty połączeń z Lublińca do Krakowa w ilości 4-6 par i w takcie 4-5 godzinnym? – pyta.

Odpowiedz ministerstwa optymistyczna nie jest. Nadziei na to obecnie nie ma i Lubliniec pozostanie z okrojonym i niedoskonałym rozkładem pociągów PKP Intercity w kierunku Krakowa, Opola i Wrocławia.

– Mieszkańcy Lublińca udający się w podróż do Krakowa będą mogli skorzystać z rozbudowanej oferty Kolei Śląskich na trasie Lubliniec – Katowice, a następnie dokonać przesiadki do pociągów uruchamianych przez PKP Intercity. Organizator, w miarę dostępnych środków budżetowych przeznaczonych na dotacje do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych, będzie rekomendował przewoźnikowi zwiększenie liczby par pociągów pomiędzy Lublińcem a Krakowem w przyszłych rozkładach jazdy – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony