Partnerzy serwisu:

Na Lubelszczyźnie zmodernizowano 16 przejazdów kolejowo-drogowych

inf. pras 26.02.2021 1,3k

Na Lubelszczyźnie zmodernizowano 16 przejazdów kolejowo-drogowych
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zwiększyło się bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie lubelskim m. in. w Łukowie, Chełmie, Trawnikach, Antoninie i Wólce Okopskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na inwestycję 23 mln zł. To realizacja ogólnopolskiego projektu współfinansowanego z środków unijnych POIiŚ. W Polsce modernizacją objęto 182 przejazdy za ok. 250 mln zł.
Bezpieczniejsze i punktualne przejazdy pociągów, a także zwiększenie poziomu bezpieczeństwa dla kierowców i pieszych, to efekt ogólnopolskiej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazdach kolejowo-drogowych. Projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” zwiększa poziom bezpieczeństwa na 182 przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce. Prace kończą się w 2021 r.

Bezpieczniej przez tory w województwie lubelskim

Na terenie woj. lubelskiego w ramach projektu przejazdowego zmodernizowano 16 przejazdów kolejowo-drogowych. W Łukowie nowa sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, rogatki, oświetlenie oraz monitoring sprawiają, że przeprawa przez skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi jest bezpieczniejsza. Dzięki czujnikom zamontowanym na torach nadjeżdżający pociąg automatycznie uruchamia sygnalizację świetlną oraz rogatki. Podobne systemy zabezpieczeń są na przejazdach w Świdrach i Sarnowie, gdzie zamontowano m. in. nową sygnalizację świetlną.

Zwiększył się także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym m. in. na 7 przejazdach na trasie Lublin - Dorohusk. Kierowcy płynniej pokonują skrzyżowania po wymianie nawierzchni drogowej w Trawnikach, Zawadówce, Chełmie, Antoninie i Ludwinowie. Dodatkowo, zamontowano urządzenia sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej ostrzegające o nadjeżdżającym pociągu.

Nad prawidłowym działaniem samoczynnej sygnalizacji przejazdowej czuwają nowoczesne urządzenia kontroli. W przypadku usterki urządzeń, informacja o awarii natychmiast trafia do dyżurnego ruchu, który wprowadza ograniczenia prędkości pociągów i powiadamia serwis urządzeń. Przejazdy zyskały także nowe, ledowe oświetlenie, co ułatwia pieszym i rowerzystom poruszanie się po zmroku.
Bezpieczniej jest także na przejazdach w miejscowościach: Wólka Kańska i Zalesie Kańskie na szlaku Trawniki - Rejowiec. Obiekty zostały wyposażone w nowe sygnalizatory drogowe i jasne oświetlenia. W miejscowości Leopoldów na linii Łuków - Radom wymieniono nawierzchnię torową i drogową, pojawiły się także nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej.

W województwie lubelskim dzięki inwestycjom PLK zwiększono poziom bezpieczeństwa również na trasie Lublin - Stalowa Wola Rozwadów, gdzie przebudowano ok. 60 przejazdów. Na linii nr 7 między Otwockiem a Lublinem modernizację przeszły 42 przejazdy kolejowo-drogowe, z czego w woj. lubelskim 18 przejazdów kolejowo-drogowych zyskało nowe urządzenia. Ponadto na modernizowanej obecnie linii nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew zmodernizowanych zostanie 13 przejazdów kolejowo-drogowych, a w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest modernizowanych 16 przejazdów kolejowo-drogowych.

Zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach w całej Polsce

Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego to jeden z priorytetów PKP Polskich Linii Kolejowych. Efektem projektu „przejazdowego” jest jak dotąd zwiększenie bezpieczeństwa na 129 zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Podniesienie poziomu bezpieczeństwa zapewnia wyposażenie przejazdów w dodatkowe nowoczesne urządzenia zabezpieczające, m.in. rogatki i sygnalizatory świetlne lub wymiana urządzeń. Wyposażenie przejazdów w nowoczesne urządzenia zdalnej kontroli, a także w monitoring wizyjny pozwala kolejarzom na pełniejszą i stałą kontrolę ruchu na modernizowanych przejazdach.

Projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” o wartości ok. 250 mln zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w kwocie prawie 194 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony