Partnerzy serwisu:

Lubelskie: Wnioski do Krajowego Programu Kolejowego

jar, Rynek Kolejowy 16.10.2015 142

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-16 10:27:12 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Nie no litości budowa linii kolejowej Sarnaki - Milanów gdzie bedo jeździć szynobusy z 30 osobami na pokładzie? Dobre jaja
2015-10-16 10:39:40 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Nie jeździ się puciongami w woj. lubelskym. Moze poza linią do stolycy, alokowanie srodkow w pozostałe to typowa utylizacja unijnego szmalu. Rewitalizuje sie linie oddalone od sieci osadniczych, po to by uruchamiać 3-4 pary muchowozów na dobę, jak np. Lublyn - Parczew.
Tak, tak - jak ucieknie puciong o przykładowo 7.43, to nastepny jest o 13.45. MiKole moga sobi koczować na peronie, bo oni są nawiedzeni i np. lubią jak "gagarin" przejedzie, czy jak w nozdrza uderza zapach podkladow drewnianych o poranku. Zdecydowana wiekszosc ludzi (99.8%) stara sie byc jak najszybciej w domu i dworcow nie lubi, dlatego tutaj w sukurs przychodzi bardzo dobra oferta buszowa, ze zdecydowanie lepsza czestotliwoscia kursów, blizej "drzwi" domu i taniej.
Musicie zrozumiec: jak zadzwonicie po karetkę, straż pożarną czy pogotowie, to one nie przyjezdzaja koleją. Podobnie nie dojedziecie puciongiem do Biedronki, za wyjatkiem "Polski wojewodzkiej", np. Warszawa Centralna czy Kraków Gł. - tam sa na dworcach. W Polsce powiatowej nie.
2015-10-16 11:16:07 Autor: d3
---.146.67.68.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jestem w szoku poziom urojeń decydentów z Lubelskiego którzy zgłaszali potrzebę nowych linii jest poniżej zera absolutnego.
Prostowanie linii przez Kraśnik też jest bez sensu bo wymaga przekopów o głębokości 100m lub budowy tuneli, ten objazd przez Szastarkę to zjazd o ponad 100m w dół z ominięciem dość wysokich wzgórz, ale linię można wyprostować na przykład Zaklików - Lipka ale to już chyba woj. Podkarpackie.
Realne i potrzebne inwestycje to budowa prostego odcinka Trawniki Krasnystaw (Fabr.?) zamiast odbudowy łącznicy pod Rejowcem. W związku z tym że LHS zaanektował tor zwykły przez Boratycze Zamość Północny raczej chyba nie uda się uruchomić gierkowskiej inwestycji z wjazdem do Zamościa od wschodu po estakadzie nad LHS. Budowa zastępczej wobec niej łącznicy w Zawadzie wymagać będzie budowy estakady nad LHS i torem normalnym Zawada - Boratycze- Zamość Pn/Zamość Wsch.
Nie rozumiem dlaczego pojawiają się absurdalne pomysłu budowy linii kolejowej do Ostrowca lub Białej Podlaskiej (ta ostatnia to chyba w zamian znajdującej się częściowo pod okupacją Białoruską linii Chełm Włodawa Brześć) bo nikt nie wierzy w jej powrót do Polski - a to perspektywiczny błąd.
Ale to co na teraz Trawniki Krasnystaw Zamość to należało wpisać - było realne, miejmy nadzieję że jeszcze jest to realna inwestycja.
2015-10-16 12:21:25 Autor: MirmiL
---.tktelekom.pl
A propo budowy nowej lini, tj. Sarnaki-Milanów to się kategorycznie nie zgadzam z przedmówca. Otóż taka linia była by zbawieniem dla mniejszych miejscowości przez które by przebiegała, o bezpośrednim połączeniu wielkich aglomeracji jakimi są Białystok i Lublin już nie wspomnę. Mniejsze miejscowości tylko zyskają i staną się otwarte na duże miasta i nie będą tak odizolowane jak to się dzieje teraz. Komunikacji autobusowej w takich miejscowościach praktycznie nie ma, 2 autobusy dziennie, dosłownie. Nie ma jak się dostać do większego miasta jak ktoś nie posiada samochodu. Taka linia kolejowa ożywiła by te mniejsze prowincjonalne miejscowości.
2015-10-16 12:24:27 Autor: hubert 55
---.adsl.inetia.pl
trawniki-krasnystaw to podstawa, wzdłuż rzeki wieprz na której planuje się budowę największego zbiornika wodnego w województwie lubelskim. Pociąg skróciłby dojazd do Zamościa, obsługiwałby duże miejscowości po drodze (m.in. Oleśniki), i stanowiłby doskonały środek transportu do terenów rekreacyjnych nad planowanym zalewem (plaże, ośrodki wypoczynkowe). Takie argumenty a żaden z samorządowców tematu nie podjął.
2015-10-16 13:25:01 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A którędy chciałbyś tą linię z Milanowa do Białej poprowadzić? Przez Komarówkę i Żelizną czy przez Jabłoń i Wisznice? Bo tak się składa, że Jabłoń i Wisznice majom masę busów do Białej i Lublyna.
2015-10-16 13:26:01 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z Oleśnik tesh som busy co godzine do Lublyna, wienc nie wiem co tu puciong mógłby ożywiać.
2015-10-16 14:12:18 Autor: ftd
---.nowanet.pl
Myślę że lepiej wybudować linię Świdnik-Piaski-Krasnystaw,przybliżyć linię kolejową Łuków-Lublin do Radzynia Podlaskiego,wyprostować linię Kraśnik-Rzeczyca oraz Lipka-Zaklików,w ramach modernizacji linii nr 7 przybliżyć linię do Nałęczowa,natomiast co do linii Milanów-Sarnaki to nie lepie by było Milanów-Nurzec co o tym myślicie piszcie
2015-10-16 14:33:48 Autor: Świetokrzyski vlak
---.181.133.2
Wnioski do Krajowego Programu Kolejowego

Czy zgłosił swoje wnioski do KPK , Urząd Marszałkowski Powiatowego województwa Świętokrzyskiego ?????

Na pewno pogodził się z tą sytuacją ,że tylko warszawka narzuciła , niepotrzebną łącznicę w Czarncy k/Wloszczowy ??????

A co zresztą :

-budowa łącznika Tumlin k/Kiekc - Wąsosz k/Końskich

- budowa , uzupełnienie linii Busko Zdrój - Żabno

- budowa linii Kielce- Ostrowiec Świętokrzyski - Lublin

- Modernizacja całej lini nr 8 warszawa - Kielce - Kraków

- modernizacja całej linii Łódź -Skarżysko Kamienna - Sandomierz - Dębica

- modernizacja całej linii Kielce -Staszów - Tarnobrzeg

- modernizacja całej linii Kielce - Częstochowa - Fosowskie -Opole

O rozwój i powiązania kolejowe w powiatowym województwie upominają się województwa Łódzkie, Lubelskie????

A Urząd Powiatowego Województwa Szkielecczyzny nic z tego sobie nie robi??????

Zarząd Powiatowego Województwa miał ambitne Plany wybudować w tej perspektywie linie Tumlin k/Kielc - Wąsosz k/Końskich, ale w 2013 pani minister MIR Bieńkowska wykreśliła to wszystko .

Czy władze Szkielecczyzny maja strategię rozbudowy i rozwoju trnasportu kolejowego ?????

Na wszystko się godzą władze Szkielecczyzny ??????

Tak trzymać !!!!!!!!!!!

Wstyd ????????
2015-10-16 16:27:29 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
No fakt, to stagnacja, a nie rozwój. Region Świętokrzyski jest nazbyt ostrożny. Od jakiś nowy Impuls na CMK, tu jeden pociąg więcej, tam nowy i tyle.

Tymczasem województwa łódzki i lubelskie ciśnie ile się da! Oby tak dalej. Może i coś w RPO się zmieni z remontami torów. Oby w Kielcach się na czas obudzili z odcinkami ze swojej strony.
2015-10-16 19:09:00 Autor: KingTheRock
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ponieważ jestem z Lubelskiego i mieszkam przy LK2, mogę powiedzieć, że tutaj rusza się tylko infrastruktura i ruch towarowy, bo pasażerski jest naprawdę mały.
IC- jak nie było, tak nie ma biletów relacyjnych, pociągi jakieś tam są, ale od kiedy wszedł Polski Bus w ten region, TLK zaczynają być coraz bardziej opustoszałe (niestety).
PR- to jest w zasadzie jedyne dobrodziejstwo na tym odcinku, dają oni dość często swoje pociągi bo aż co godzinę w szczycie, a od
grudniowego rozkładu jazdy będą skomunikowane z KMami do Warszawy (w końcu).
2015-10-17 14:35:12 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
EWENTUALNA linia : Milanów - Sarnaki miałaby znaczenie przede wszystkim dla ruchu towarowego i dalekobieżnego w relacji : Lublin - Białystok z pominięciem Warszawy . Efekt dodatkowy z tą linią związany : osobowe z Lublina do Białej Podlaskiej zarówno bez jazdy okrężną drogą przez Dęblin , Ryki i Łuków , jak i bez konieczności zmiany czoła w Łukowie , co jest konieczne przy wykorzystywaniu w relacji z Lublina do Białej Podlaskiej - całej linii nr 30 . Nawet bez linii : Milanów - Sarnaki , byłoby można uruchomić osobowe z Lublina do Białej Podlaskiej o sensownym czasie podróży , a także pociągi TLK z Lublina do Białegostoku , ale konieczna jest zmiana czoła składu . W wypadku osobówek - w Łukowie , w wypadku pociągów TLK - w Siedlcach .
2015-10-17 15:49:21 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Maciek z Lublina - zlituj się człowieku, TLK Lublin - Białystok nie ma sensu ekonomicznego. Tam jest popyt na busy co 2 godziny a nie na TLK.

Podobnie szynobus Biała - Lublyn. Skoro na odc. Parczew - Lublyn szynobus wozi średnio po 30 osup, to ile będzie woził na odc. Parczew - Biała? 20? 15?
2015-10-17 18:34:58 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
to nie lepiej co 4 godziny PB zamiast buszów co 2?? w przypadku Rzeszowa takie rozwiązanie się sprawdziło
a propos - bo ty bliżej korytka - jakie są szanse na powrót PB Lublyn -Rzeszów?:)
2015-10-17 19:08:21 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Nie ma szans na powrót PB na linię Lublyn - Rzeszów bo ta linia nie była zbyt rentowna w wykonaniu PB. Już raczej typowałbym wejście tu Marcela.
2015-10-17 21:14:42 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@@aron
buhaha
i pewnie sam PB zrezygnował z tej trasy:)
ośmieszasz się chłopczyku, ale to norma:))
2015-10-18 05:44:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Fakty są takie, że bilet na PB za 14 zł na odc. Lublyn - Rzeszów można było kupić dzień przed wyjazdem.

Raczej nie świadczyło to o wielkim obłożeniu autobusów PB na tej trasie.
2015-10-18 11:44:03 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron
tia a pewnie na busza 2x droższego trzeba było zamawiać z miesięcznym wyprzedzeniem to skąd ten lament busziarzy??
możesz udowodnić, że PB odwołał kursy ze względu na niską frekwę, tzn. możesz zaprzeczyć jego oficjalnemu stanowisku w tej spawie??
2015-10-19 06:10:04 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Mówię ci że w swoim czasie sprawdzałem ceny PB na odcinku Lublyn - Rzeszów i była możliwość kupna biletu na następny dzień za 14 zł. Dla porównania dziś wyświetla mi bilet na jutro na odcinku Kielce - Kraków za 17 zł, a przecież z Kielc do Krakowa jest tylko 120 km, a z Lublyna do Rzeszowa 160 km.
2015-10-19 11:16:30 Autor: Eu07-106
---.net.pulawy.pl
a sprawdzałś jaki wtedy było obłożnie na 2X droższego busza? bo chyba nie powołasz si na mentalność mieszkańców Lublyna i nie powiesz, ze 100% z miesięcznym wyprzedzeniem:))
2015-10-21 09:20:14 Autor: On
---.internetdsl.tpnet.pl
Popieram większość postulatów władz Lubelszczyzny. Są merytoryczne. Natomiast dyskusja, moderowana najczęściej przez obywatela, który z jakimś idiotycznym upodobaniem używa określenia "Lublyn" wskazuje na emocjonalny charakter nijakich argumentów. Poziom języka prezentowany przez wspomnianego obywatela to jakość typowa dla dresowych meneli z barów piwnych i społecznych nizin. Nie chcę nikogo obrażać, ale czasem warto zastanowić się nad treścią wpisywanych postów. Stara prawda mówi: pomyśl, zanim napiszesz. Czasem przed popełnieniem tekstu warto pójść na dłuższy spacer lub puknąć główką o coś twardego (może być drzewo). Powinno pomóc. A ty, kolego, pamiętaj - to piękne miasto nazywa się Lublin.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony