Partnerzy serwisu:

Lubelskie: Strategia rozwoju z przedsięwzięciami kolejowymi

jar, Rynek Kolejowy 09.07.2014 154

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-07-09 11:31:48 Autor: d33
---.158.217.183.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Lepiej by zbudowali długą łącznicę (szlak) pomiędzy mostem na Wieprzu (linia na Dorohusk) a Krasnymstawem (pominięcie Rejowca) i położyli tory na estakadzie w Zamościu tak aby można był wjechać do miasta od strony wschodniej (pociągi z Lublina bez cofania w Zawadzie) dało by to czas 1 h Lublin - Zamość i 2 h Lublin -Zamość- Hrebenne bez zmiany czoła pociągu.
2014-07-09 11:38:30 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
A wsparcie dla remontów linii kolejowych regionalnych czyli Rejowiec - Hrebenne, Zwierzyniec - Stalowa Wola Południe oraz Zawada - Hrubieszów Miasto to pryszcz?
Rejowiec - Hrebenne wraz z linią Munina - Hrebenne to alternatywny dojazd w Bieszczady (dlatego potrzebny jest remont na 120 km/h i elektryfikacja z odbudową łącznicy Żulin - Rejowiec Zachód), natomiast Stalowa Wola Południe - Zwierzyniec - Zamość - Hrubieszów to jeden z najszybszych ciągów łączących Zamość i Hrubieszów z Zachodnią Polską. Dochodzi jeszcze linia Chełm - Włodawa, którą należałoby nie tylko wyremontować ale i wydłużyć z Orchówka do centrum Włodawy, by służyła rzeczywiście Włodawianom a nie tylko turystom w dojazdach do pracy np do Lublina.
Lublin - Parczew - Łuków zaś po remoncie powinien zostać zelektryfikowany, gdyż to może być to najszybsza droga na Warszawę, wliczając wyremontowaną do 160 km/h E20. Szlakowa 120 ale geometria pozwala na dużo dużo więcej.
Maciej Głowicki
2014-07-09 13:24:57 Autor: Bartes
---.125.60.25
Właśnie. Szkoda, że samorzad nie widzi potrzeby wykonania za pienidze unijne łacznick Rejowiec Zach. - Rejowiec Płd. i Złojec - Płoskie. Ze zgłaszanych do projektu planu transportowego uwag UMWL wykręcił się sianem stwierdzajc, że to gestia wyłacznie PKP PLK. Ciekawe, że wywołana brakiem tych łacznic mniejsza konkurencyjność połczeń Zamość/Hrubieszów/Biłgoraj - Lublin to już jest podstawa do ich nieuruchamiania a nie gestia podmiotu zewnętrznego.

Jednym słowem UMWL robi tak. Nie będzie łcznic bo sie nie opłapaca, bo niema pociagów. A nie będzie pociagów poki nie będzie łacznic, bo sie nie opłaca. I kółko się zamyka.

A czemu nikt nie zrobił projektu "Poprawa dostępności komunikacyjnej kolei w woj. lubelskim"? Czyli szeroko zakrojonej operacji przybliżania przystanków do sieci osadniczej na Zamojszczyźnie, roplanowanego na najbliższe 7 lat?
2014-07-09 13:43:36 Autor: Gregory
---.adsl.inetia.pl
BarteS!
Bo łatwiej odtworzyć coś co już jest/było niż zbudować coś nowego. Za tą kasę dałoby się zrobić wiele łącznic, nowych odcinków torów, przystanków w miastach, które zintegrowałyby region poprzez kolej. Ale do tego trzeba mieć odwagę, wizję.
2014-07-09 16:23:19 Autor: aa
---.austin.hp.com
Do tego dopisałbym przedłużenie torów w Kraśniku w kierunku miasta I budowa 2-3 dodatkowych przystanków przy osiedlach a nie w lesie!
2014-07-09 19:27:13 Autor: d33
---.204.51.254.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@BarteS
Pominięcie Zawady łącznicą tą która była jest niemożliwe bo przecina w poziomie LHS i nie będzie nigdy odbudowana, należy ukończyć projekt z końca lat siedemdziesiątych ten z linią normalnotorową po północnej stronie LHS i położyć tor na istniejącej estakadzie nad LHS z wjazdem do Zamościa od strony północnowschodniej z dodatkowym przystankiem przy trasie wylotowej na Lwów następnie można jechać przez stację Zamość do Zawady obecnie eksploatowaną linią. Na północnowschodnim obejściu Zamościa brakuje tylko około 5 km torów na nasypach i estakadzie! Ta inwestycja którą opisuję była już prawie na ukończeniu przed 1980 rokiem a teraz jak widzę to nawet kolejarze z Lubelskiego o niej nie pamiętają.
2014-07-09 20:20:55 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
Odbudowa obwodnicy północnej to głupota i nikt sie na to nie zgodzi, nie za taka kase. To nie brak "tylko" jakichś 5km toru. To kompletny brak infrastruktury po 9 km linii z nasypami włącznie!
Skoro z Zawady, Zwierzyńca, Jarosławca można w poziomie jechać do Zamościa przez LHS to można też i z Płoskiego do Złojca! A może warto podejść od drugiej strony i po prostu porządnie przeprowadzić LHS górą nad linią 72 i DK74?
2014-07-11 09:08:08 Autor: szorbu
---.net.pulawy.pl
Linia kolejowa nr 30 z Łukowa do Lublina dla ruchu pasażerskiego będzie miała znaczenie, jeżeli zostanie maksymalnie zbliżona do ośrodków miejskich. W szczególności dotyczy to Radzynia i Parczewa. Niestety wymaga to znacznego zwiększenia nakładów na wywłaszczenia i aktualizację zakresu modernizacji. Poza tym wystarczy popatrzeć na bardziej dokładną mapę Województwa Lubelskiego by dojść do wniosku, że linia 30 powinna mieć początek w Terespolu a nie w Łukowie. Niestety to już zbyt odległe czasy a współczesność dla transportu kolejowego na terenach zacofanych gospodarczo jest zdecydowanie nieprzychylna. Za te pieniądze należałoby prężnie rozwijać lokalny pasażerski transport kolejowy na ciągach: Minkowice - Świdnik - Lublin - Nałęczów, Lubartów - Lublin - Kraśnik, Dęblin - Puławy.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony