Partnerzy serwisu:

Lubelskie: Przetarg na projekt „Kolej+” do Janowa i Biłgoraja

Roman Czubiński 27.03.2023 4k

Lubelskie: Przetarg na projekt „Kolej+” do Janowa i Biłgoraja
Panorama Janowa Lubelskiegofot. Adam Wesolowski - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
W Dzienniku Urzędowym UE pojawił się przetarg PKP PLK na dokumentację nowej linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj. Inwestycja będzie częścią programu Kolej Plus. Dzięki niej Biłgoraj ma zyskać dogodne połączenie kolejowe z Lublinem, a Janów Lubelski – dostęp do kolei w ogóle.
Przyszły wykonawca będzie musiał przygotować koncepcję programowo-przestrzenną, projekty budowlane wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską, materiałów koniecznych do uzyskania decyzji środowiskowej oraz projektów wykonawczych. Jego odpowiedzialnością będzie także uzyskanie pozwoleń na budowę oraz opracowanie dokumentacji dla przyszłego przetargu na roboty budowlane. Podobnie jak w innych przetargach na projektowanie inwestycji Kolej Plus, inwestor zastrzega sobie prawo do zlecenia pełnienia nadzoru autorskiego w fazie budowy.

Oferty można składać do 27 kwietnia. Wybór wykonawcy dokumentacji będzie zależał wyłącznie od ceny brutto. Na projektowanie zarezerwowano przeszło dwa lata: PKP PLK przewidują rozpoczęcie prac budowlanych w roku 2026 i zakończenie – w 2028.

Nowa linia Szastarka – Janów – Biłgoraj ma liczyć ok. 56 km długości. Zelektryfikowana, jednotorowa trasa o prędkości maksymalnej 120 km/h połączyłaby 12-tysięczny Janów Lubelski z jednej strony z Szastarką na linii 68, otwierając możliwość dojazdu do Kraśnika i Lublina. Z drugiej – pociągi zapewniłyby dojazd do 26-tysięcznego Biłgoraja, którego mieszkańcy zyskaliby bezpośrednie pociągi do stolicy regionu. Również na tej ostatniej stacji na linii 66 istniałyby możliwości przesiadkowe w stronę Zamościa lub Stalowej Woli.

O budowę linii od dawna zabiegają lokalne samorządy, borykające się z problemami gospodarczymi i demograficznymi. Nowy odcinek – wraz z towarzyszącą mu korektą przebiegu linii na terenie Kraśnika – ma stać się częścią Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie to jedna z pięciu inwestycji na Lubelszczyźnie finansowanych z programu „Kolej Plus”. Umowę w sprawie całego pakietu podpisano w listopadzie ubiegłego roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe linie kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony