Partnerzy serwisu:

Lubelskie: Opóźniona modernizacja stacji na linii E20

jar, Rynek Kolejowy 05.06.2019 18

Lubelskie: Opóźniona modernizacja stacji na linii E20
Fragment stacji Małaszewicze, stan sprzed przebudowyfot. jar (2017)
Wydłużające się prace na stacjach Biała Podlaska, Biała Podlaska Rozrządowa, Małaszewicze i Terespol spowodowały, że na wschodni odcinek linii nr 2 pociągi regionalne wrócą w ostatnich dniach lipca. Wcześniejsze wersje rocznego rozkładu jazdy zakładały odwołanie komunikacji zastępczej na odcinku Chotyłów – Terespol od 11 marca tego roku. Z informacji PKP Polskie Linie Kolejowe wynika, że powodem dłuższych, niż zakładano zamknięć torowych są przeszkody, na jakie natrafił wykonawca.
W ramach inwestycji pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” przebudowywane są stacje między Białą Podlaską a końcem linii nr 2. Inwestycja zakłada m.in. wymianę blisko 50 km torów, 68 km sieci trakcyjnej, budowę tunelu pod torami w Białej Podlaskiej, przejść podziemnych dla pieszych oraz peronów. Powstaną również nowe obiekty kubaturowe na potrzeby sterowania oraz zabezpieczenia ruchu kolejowego. Wartość kontraktu wynosi ponad pół miliarda złotych.

Prowadzone roboty spowodowały duże utrudnienia w ruchu pociągów, m.in. odwołanie kursowania pociągów regionalnych na odcinku Chotyłów – Terespol i zastąpienie ich autobusową komunikacją zastępczą, ograniczenia dotknęły również pasażerski ruch dalekobieżny. Zgodnie z rocznym rozkładem jazdy 2018/2019 na końcowy fragment linii E20 pociągi Polregio miały wrócić w marcu tego roku. Potem termin został przesunięty na 30 czerwca. Analiza kolejnej wersji rozkładu jazdy (aktualizacja z 1 czerwca tego roku) zakłada powrót pociągów regionalnych na ostatnie dni lipca.

Różne powody opóźnień

Karol Jakubowski z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wskazuje na przyczyny opóźnień realizowanej inwestycji. – W trakcie realizacji robót napotkano na szereg przeszkód, które bezpośrednio wpłynęły na harmonogram prac budowlanych. Wpływ na realizację prac mają niezidentyfikowane wcześniej kolizje np. z sieciami obcych operatorów i trudne warunki gruntowe. Zmiany w projekcie objęły wiadukt nad ul. Lubelską w Białej Podlaskiej – w związku z zastosowaniem technologii, która umożliwiła utrzymanie ruchu pociągów po obu torach. Ponadto, na stacji Biała Podlaska Rozrządowa planuje się budowę 10 dodatkowych torów, które zostaną włączone w obręb stacji Biała Podlaska. Zmiana zakresu prac pociąga za sobą konieczność opracowania projektów zamiennych, uzyskiwania uzgodnień itp. – wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu” przedstawiciel zarządcy linii kolejowych.

Jak zapewnia udzielający nam informacji, PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązały wykonawcę do intensyfikacji prac i nadrobienia zaległości. Wskazał również, że zarządca linii kolejowych stale monitoruje inwestycję.

Jakie są postępy w realizacji inwestycji?

Jak informuje Karol Jakubowski, w ramach prowadzonej inwestycji wykonywane są prace związane z budową peronów, torów, sieci trakcyjnej i nastawni. Na stacji Biała Podlaska budowane jest przejście podziemne, powstały już 3 nowe tory stacyjne. Wzniesiono również peron wyspowy, na którym ułożono płyty peronowe. Po wykonaniu dalszych prac od września z obiektu skorzystają podróżni. Postępują prace przy budowie nastawni. Na pobliskiej stacji towarowej powstaje nowy układ torowy, ułożono już dwa główne tory przebiegające przez stację. Obecnie trwa ich podbijanie. Wykonywane są fundamenty pod słupy trakcyjne. Gotowe są konstrukcje peronów, trwa układanie na nich płyt.

W Małaszewiczach ułożono już 5,5 km nowych torów oraz wybudowano dwa perony, które udostępniono podróżnym w roku ubiegłym. Na stacji Terespol na dwóch peronach wymieniono płyty nawierzchni, postępują prace przy budowie przejścia podziemnego. W budynku nastawni LCS Terespol trwają prace wykończeniowe.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony