Partnerzy serwisu:

Lubelskie: Mniejsze nakłady na kolej regionalną

jar, Rynek Kolejowy 24.02.2015 123

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-24 10:53:09 Autor: gosc
---.9.241.245
A tak na marginesie, to ile wojewodztwo ma dolozyc do lotniska, moze ktos wie?
2015-02-24 11:08:17 Autor: student234
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
MOŻE MARSZAŁEK ZOBACZY CO DZIEJE SIĘ W PIĄTKI , NIEDZIELE W POCIĄGACH RZESZÓW - LUBLIN . PRZEŁADOWANE DO GRANIC MOŻLIWOŚCI LUDZIE ZOSTAJĄ NA PERONACH A WIĘKSZOŚĆ JEDZIE ZA DARMO BO KANAR WISI W DRZWIACH NA JEDNEJ NODZE TAKI ŚCISK . POMIJAM PROBLEM WALIZEK , SŁOIKÓW itp. ......NASTĘPNYM RAZEM JADĘ POLSKIM BUSEM I WYPINAM SIĘ NA PKP
2015-02-24 12:34:56 Autor: kraqus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie każdy pociąg to PKP:P
2015-02-24 14:36:52 Autor: Tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Za dobrze zrobiło się na Lubelszczyźnie w ostatnich latach, więc trzeba było jakoś uśmierzyć niepokoje w środowiskach busiarskich.
2015-02-24 15:02:15 Autor: kug
---.nowanet.pl
a co z reaktywacjami zwierzyniec-stalowa wola i hrubieszów-zamość i całoroczne chełm-włodawa
2015-02-24 15:27:49 Autor: Południowe Podlasie
---.internetdsl.tpnet.pl
To sprawa połączeń na styku lubelskie/mazowieckie nie ma żadnych szans - chodzi o porozumienie z Marszałkiem Struzikiem co do relacji na odcinku
Terespol-Biała Podlaska-Łuków-Siedlce .Obecnie PR z Terespola dojeżdżają do Łukowa a dalej to jakieś przesiadki do Siedlec a następnie w Siedlcach następne aby dojechać do Warszawy. Przeczytałem na stronie Przewozów Regionalnych "ŁĄCZYMY REGIONY" a ja bym zaproponował "DZIELIMY REGIONY"
2015-02-24 18:31:56 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Marszałek powinien najpierw wyremontować drogi wojewódzkie np. 815 Lubartów - Parczew, a nie bawić się w puciongi, z których 99% mieszkańców woj. lubelskiego nie korzysta.
2015-02-24 19:33:45 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@aron
Potwierdzam, że drogi kategorii DW w wojewódzkie lubelskim są chyba nawet gorsze niż w mazowieckim.
Do podkarpackiego i podlaskiego to przepaść w tej materii.
Potwierdzam też, że w ww. województwach wschodniej Polski 99% ludzi od wielu lat nie jechało pociągiem.
Aglomeracji tam żadnej nie ma = kolei pasażerskiej też ni ma
2015-02-24 20:55:57 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
Pani rzecznik mów, że nie ma zagrożenia cięciami "na obecnym etapie". Bo mamy koniec pierwszego kwartału dopiero za miesiąc. Ciekawe co powie w 4. Jakby nie liczyć kasy starczy przy tej ofercie do końca listopada wiec mniej więcej do wyborów.

To ja proponuje za wczasu lobbować na UMWL żeby z zapisanych w przyszłorocznym WPF 74mln ugrać chociaż 68-69mln jakie miały być na ten rok. Za to można objeździć spokojnie obecną Lublin - Zamość + Miączyn oraz cały rok od piąktu do niedzieli Hrubieszów i Bełżec.
2015-02-24 21:05:02 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron
99% mieszkańców województwa nie korzystało i na 100% nie skorzysta z drogi lubartów - partaczew więc remont mija się z sensem ekonomicznym
2015-02-25 06:52:36 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale korzystają z tej drogi np. karetki pogotowia wożące ludzi z parczewskiego szpitala do Lublina, więc remont jest konieczny. Szkoda bardzo żeby karetka zgubiła koło na dziurze i żeby ktoś umarł z tego powodu.

Dlatego remont jest konieczny.
2015-02-25 09:36:51 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
znasz taki przypadek czy mówisz z własnej autopsji??
prezes tak poważnej instytucji jakom jest pitz mógłby wysilić się na jakiś bardziej ambitny przykład niż odgrzewać ciągle tego samego kotleta
2015-02-25 09:39:41 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Stefan banderą: to nie brak aglomeracji lecz ruska mentalność tamtejszych sprawia że zamiast pociągów wybierają marszrutki. Parę lat temu zaczepiła mnie w warszawskim tramwaju linii 13 grupka podchmielonych studenciaków pytając gdzie tu najlepiej złapać busa na Lublin. Dopiero zrobili gały jak denka słoików gdy zaproponowałem im aby wysiedli na najbliższym przystanku obok Dworca Wschodniego i pojechali pociągiem. Dla nich była to propozycja równie egzotyczna jak podróż z Gdańska do Kołobrzegu statkiem.
A tu oto: http://forum.gazeta.pl/forum/w,234,131861359,,Busy.html?v=2 masz link do dyskusji na potwierdzenie powyższej tezy:

"Czy z Piaseczna kursuje komunikacja "busy" w kierunku Dęblina?
Rodzina chce mi się zwalić a chciałbym aby jechali bezpośrednio a nie PKP z przesiadkami
Może ktoś zna takie połączenie i się podzieli informacją"

Mam nadzieję że się sam domyślasz kto pośpieszył pacjentowi z pomocą? :D Przywiązanie owego pacjenta do busiarstwa okazało się tak silne, że brał nawet pod uwagę ewentualność podróży busem z przesiadką w Kozienicach, byle tylko nie jechać "PKP", mimo że w tym wypadku wchodziły w grę kibelki KM.
2015-02-25 10:02:43 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Bo na puciong z Warsiafki do Lublyna trzeba czekać godzine albo 2, a Contbusy jeżdżom co 20 minut.
2015-02-25 10:05:47 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z drogi Lubartów - Parczew korzysta ok. 3000 osób dziennie, czyli więcej niż ze wszystkich pucionguf PR w woj. lubelskim.
2015-02-25 10:20:48 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@tomek janiszewski
Limanowa, Nowy Sącz, Jasło, Krosno, Gorlice, Sanok, Lesko, Ustrzyki Dln.też ma ruską mentalność, bo do Krakowa jeździ busem?
W Krakowie jeździ więcej marszrutek niż w jakimkolwiek mieście z ruskiego zaboru.
Ludzie wybierają busy, bo pociągów albo ni ma, albo są znacznie wolniejsze i przy tym jeszcze droższe od busów.
Nie jestem fanem busów, tak jak Aron, ale fanem dotacji też nie jestem..
2015-02-25 12:04:01 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
a to z cantbusza jeszcze ktoś korzysta??
widać, że ludzie nie tylko na pociąg wolą czekać 2 godziny ale i na PB co potwierdza protest buszarzy. a właśnie - co nowego w tej sprawie??:)
i dla 3 tys widzisz sens ekonomiczny?? buhahaha
nic dziwnego , że z ekonomią na bakier skoro u ciebie 3000 > 8000:))
p.s. kupując bilet na cantbusza dalej trzeba podawać pesel?? jeśli tak to komuna przy tym to prawdziwa wolność...
2015-02-25 13:55:56 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Stefan banderą: na Lubelszczyźnie to mogło nie być pociągów do Zamościa, Partaczewa, niewiele ich mogło być do Kraśnika (oddalonego zresztą na maxa od stacji) ale nigdy nie brakowało pośpiechów do Warszawy ani też kibli do Dęblina czy Chełma. A jednak ludzie pchali się drzwiami, oknami i lukami towarowymi do buszy, bo uważali taką jazdę za cóś naturalnego. I złorzeczyli na krokodyli z ITD, że przez nich skończyło się wyprzedzanie na trzeciego na podwójnej ciągłej z szybkością 140km/h i w efekcie jeżdżą wolniej zamiast szybciej od pociągu. Bohater z dyskusji na gazeta.pl też miał bez liku kiblowych połączeń Dęblina z Piasecznem, czy to przez Warszawę czy to przez Radom. a jednak rozpaczliwie szukał połączenia busowego przez Kozienice, co z tego że takich połączeń mogło być zaledwie kilka w ciągu doby, i to bez żadnych gwarancji skomunikowania.
Z Krakowa zaś jeździ się busem nie tylko do Zakopca, Nowego Sącza (o Myślenicach czy Szczawnicy już nie mówiąc, podobnie jak z Rzeszowa w Bieszczady i Beskid Niski) ale nawet do Wieliczki. I to płacąc bez zmrużenia oka tak jakby to nie był bus lecz taksówka. Bo to przecież jest najzupełniej normalne, że za przejazd z wielowiekowej stolicy Rzeczypospolitej do słynącego z kopapni soli miasta trzeba zapłacić więcej niż jadąc do obśmiewanego Pcimia czy Kłaja, nawet jeżeli do obu tych miejscowości jest zdecydowanie dalej. A że jest podobno jakiś tam pociąg? Co tam pociąg, pociągu tak jakby nie było skoro JEST BUS, znów aronem mówiąc. Czyli ruska mentalność niekoniecznie musi dokładnie pokrywać się z granicami zaborów.
2015-02-25 17:52:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W Rosji procentowo więcej osób korzysta z kolei pasażerskiej niż w POlsce.
2015-02-25 17:54:21 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z Piaseczna po prostu wygodniej jest jechać busem do Dęblina przez Kozienice niż puciongiem przez Warsiafkę.

Zobacz sobie
http://www.zanbus.pl/zanbus4/warszawa_-_kozienice.htm
2015-02-25 19:03:55 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
oczywiście w kozienicach jest skomunikowanie busz&busz do dęblina:))
2015-02-25 21:47:53 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jak widać jest
http://www.pkskozienice.pl/?rozklad-jazdy,24
Czyli wyjeżdżasz busem z Piaseczna 7.30, o 9.30 wsiadasz w Kozienicach w PKS do Deblina i o 10.15 jesteś na miejscu - tzn. w centrum Dęblina a nie na peryferiach.
2015-02-25 22:19:06 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
PKS przeszedł ci przez gardło?? musiało bardziej piec niż po occie z paczatewa:))
tak dęblin ma centrum a partaczew śródmieście:))) 100 km plus przesiadka (już ją pasażerowi uwielbiają??:)) w prawie 3 godz = od kiedy to dla ciebie jest połączenie godne rozważenia?:))
a jak tam protest busziarzy?? umarł śmiercią naturalną??:)
nie ma to jak samo-pogrążanie:) tak trzymadź:)))))
2015-02-26 07:39:27 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Masz przecież w Dęblinie centrum - tam gdzie dojeżdżają busy i PKS, a puciongi dojeżdżajom na peryferie
2015-02-26 08:10:14 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
buhaha centrum:)
to w cyntrum lublyna pewnie się gubisz:)
a partaczewie też jest dzielnica zwana centrum??:))
2015-02-26 09:23:24 Autor: Kolega
---.internetdsl.tpnet.pl
Dobra wiadomość na jednym z portali - coś może z tego będzie ?

Mamy dobrą wiadomość dla mieszkańców Południowego Podlasia. Trwają uzgodnienia między władzami Lubelszczyzny i Mazowsza w sprawie nowych kursów pociągów na trasie Warszawa-Terespol. W najbliższym czasie na tej linii mogą pojawić się dwa nowe składy.

- Trwają uzgodnienia. Tę sprawę osobiście wspiera marszałek województwa Sławomir Sosnowski. Ja złożyłem wizytę w samorządzie województwa mazowieckiego. Spotkałem się także z Zarządem Mazowieckich Kolei Regionalnych. Jest zgoda na współpracę. W tej chwili są uzgadniane szczegóły techniczne i finansowe - powiedział Przemysław Litwiniuk Przewodniczący Sejmiku Województwa Lubelskiego.

Jak dodaje Przemysław Litwiniuk, w grę wchodzą dwa warianty.

- W szczególności chodzi o rozpatrzenie dwóch wariantów. Pierwszy z wariantów polega na przedłużeniu tych połączeń, które kończą swój bieg w Łukowie, tak aby dojeżdżały do Terespola i z Terespola ruszały. Drugi wariant dotyczy uruchomienia dwóch połączeń samorządu lubelskiego, które dojeżdżałyby do Warszawy, za jednoczesną zgodą na wjazd połączeń samorządu mazowieckiego do Terespola.

O problemach komunikacyjnych kolejowych na trasie Warszawa-Terespol informowaliśmy wielokrotnie. W ostatnich latach liczba pociągów kursujących na tej linii znacząco spadła. Ucierpieli na tym mieszkańcy Białej Podlaskiej, Terespola, Międzyrzeca Podlaskiego i Łukowa, którzy studiują lub pracują w Warszawie.
2015-02-26 12:12:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Puciong ma 1 przystanek na terenie Demblyna, a PKS aż 3

KOZIENICE D.A 09:25 09:30 --- ---
Kozienice Ul Lubelska 1 NŻ 09:32 09:32 1 km 2.70 PLN
Kozienice Ul Lubelska 2 NŻ 09:33 09:33 2 km 2.70 PLN
JANIKÓW 09:37 09:37 5 km 3.40 PLN
Psary nż 09:38 09:38 6 km 3.40 PLN
BRZEŹNICA 09:40 09:40 7 km 4.70 PLN
SłOWIKI 1 09:44 09:44 9 km 4.70 PLN
MOZOLICE MAŁE 09:48 09:48 12 km 5.20 PLN
MOZOLICE DUŻE 09:50 09:50 14 km 5.90 PLN
SIECIECHÓW 09:58 09:58 18 km 7.00 PLN
OPACTWO 10:02 10:02 20 km 7.00 PLN
Zbyczyn nż 10:04 10:04 22 km 7.80 PLN
ZAJEZIERZE 10:06 10:06 24 km 7.80 PLN
Dęblin/Cmentarz 10:10 10:10 27 km 8.90 PLN
DĘBLIN, ul. XV Pułku Piechoty Wilków 10:12 10:12 28 km 8.90 PLN
DĘBLIN RYNEK 10:15 --- 30 km 8.90 PLN
2015-02-26 13:18:18 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
a jak busz się opóźni (teraz z wawy to norma a przecież tam polnom drogom nie pojadom - to nie partaczew) to pewnie pks poczka:))
2015-02-27 09:17:57 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A puciongi to zawsze co do minuty? he he he
2015-02-27 10:44:12 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
a kto powiedział, że zawsze, ale przynajmniej jest szansa na skomunikowanie:)
a ty wyskakujesz ze skomunikowaniem busza, który "pojedziemy jak się zapełni" z nienawidzonym przez ciebie jelczem z pks-u:)
już to widze w realu hehe
twoje buszy tez są skomunikowane z pks?? :))
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony