Lubelskie: Dlaczego wycofano część pociągów z odcinka Zamość – Zamość Wschód?
jar, Rynek Kolejowy ⚫ 26.06.2015 ⚫
185
Archiwum RK
Komentarze:
2015-06-26 11:27:03 Autor: Bobo Frut
---.dynamic.chello.pl
Zamiast świrować pawiana przedłużyliby do Hrubieszowa...
2015-06-26 11:29:14 Autor: Kflik
---.60.129.178
co to za absurd z tą niemożnością zmiany kierunku jazdy na przystanku??
2015-06-26 11:49:05 Autor: ---
---.tktelekom.pl
@Kflik:
Każda taka jazda wiązałaby się ze zrywaniem "na chama" zatwierdzonego przebiegu, bo pociąg nie wyzerował bloku na drugim końcu odcinka. Z czym to się wiąże? M. in. ciągłe zrywanie plomby na pulpicie nastawczym i niekończące się wyjaśnienia dla UTK. Fizycznie można jechać na sygnał manewrowy z odpowiednim rozkazem, ale znowuż pociąg pasażerski nie może być tak wyprawiony na szlak. Ot, i cała prawda w skrócie i po "laickiemu" :)
PS:Na całym świecie przy takiej konstrukcji linii odbywa się to identycznie
Każda taka jazda wiązałaby się ze zrywaniem "na chama" zatwierdzonego przebiegu, bo pociąg nie wyzerował bloku na drugim końcu odcinka. Z czym to się wiąże? M. in. ciągłe zrywanie plomby na pulpicie nastawczym i niekończące się wyjaśnienia dla UTK. Fizycznie można jechać na sygnał manewrowy z odpowiednim rozkazem, ale znowuż pociąg pasażerski nie może być tak wyprawiony na szlak. Ot, i cała prawda w skrócie i po "laickiemu" :)
PS:Na całym świecie przy takiej konstrukcji linii odbywa się to identycznie
2015-06-26 11:50:48 Autor: BarteS
---.30.124.10
Urząd Marszałkowski tak bardzo chce jeździć, że aż nie chce i to po ich stronie jest teraz piłeczka. Rozwiązanie obecnej patowej sytuacji jest proste jak budowa cepa. Samorządy lokalne chcą wydłużenia jazd handlowo do Jarosławca, PKP PLK jest gotowa wybudować tam przystanek w bardzo obiecującej lokalizacji przy centrum miejscowości i zbiegu dróg z okolicy oraz naturalnym parkingu z dawnego placu buraczanego. UMWL ustami rzeczniczki powiedział, że nie podoba im się jazda na pusto do Jarosłąwca (mnie też). Więc?
1. Zakłądamy od grudnia wydłużenie WSZYSTKICH pociągów handlowo do Jarosławca. Źródłem finansowania niech bedą pieniądze z FK, które niedawno się pojawiły http://www.rynek-kolejowy.pl/58226/fundusz_kolejowy_dla_wojewodztw_zostaje_ciecia_polaczen_beda_mniejsze.html (zresztą koszt wydłużenia o Jarosłąwiec to jakieś 400 tys. w skali roku więc pryszcz dla UMWL).
2. Do grudnia PLK buduje przystanek w Jarosławcu.
3. Do grudnia UMLW i PR mają kupę czasu na opracowanie obiegowania składów z uwzględnieniem Jarosławca i ułożenie rozkładów. Skomunikowania z pociągami IC wciąż nie są ustalone bo zarys oferty PIC na nowy rozkład zmienia się wciąż jak nastroje kobiety w ciąży.
Wieć uprzejmie proszę niech urzędnicy nie pieprzą głupot, że strasznym problemem będzie dla nich przerobienie obiegów i ułożenie rozkładów zwłaszcza, że cała robota i tak jeszcze przed nimi! Trudne to jest budowanie czegoś na gruncie, a nie na papierze.
1. Zakłądamy od grudnia wydłużenie WSZYSTKICH pociągów handlowo do Jarosławca. Źródłem finansowania niech bedą pieniądze z FK, które niedawno się pojawiły http://www.rynek-kolejowy.pl/58226/fundusz_kolejowy_dla_wojewodztw_zostaje_ciecia_polaczen_beda_mniejsze.html (zresztą koszt wydłużenia o Jarosłąwiec to jakieś 400 tys. w skali roku więc pryszcz dla UMWL).
2. Do grudnia PLK buduje przystanek w Jarosławcu.
3. Do grudnia UMLW i PR mają kupę czasu na opracowanie obiegowania składów z uwzględnieniem Jarosławca i ułożenie rozkładów. Skomunikowania z pociągami IC wciąż nie są ustalone bo zarys oferty PIC na nowy rozkład zmienia się wciąż jak nastroje kobiety w ciąży.
Wieć uprzejmie proszę niech urzędnicy nie pieprzą głupot, że strasznym problemem będzie dla nich przerobienie obiegów i ułożenie rozkładów zwłaszcza, że cała robota i tak jeszcze przed nimi! Trudne to jest budowanie czegoś na gruncie, a nie na papierze.
2015-06-26 12:05:12 Autor: sid vicious
---.104.226.5
W Siemianówce pociągi do Cisówki też jeździły na jedno białe i dało się. Niech zastosują rozwiązanie podobne jak w Rabce...
2015-06-26 12:09:07 Autor: Kflik
---.60.129.178
@2015-06-26 11:49:05 Autor: ---
a jak to działa w przypadku Rabka Zdrój?
a jak to działa w przypadku Rabka Zdrój?
2015-06-26 12:18:19 Autor: d3
---.146.96.180.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niestety najlepsze rozwiązanie problemu zaprojektowane już za Gierka i częściowo zrealizowane wydaje się nie mieć dalszej perspektywy rozwojowej a to za sprawą głównie destrukcyjnego działania zarządu LHS - im "przeszkadzały" tory 1435 na Zamość Północ więc je rozebrali i w ich miejscu zakopali kabel srk. A miało być tak pięknie że pociąg z Lublina (po likwidacji łącznicy przed Zawadą podczas budowy LHS) jedzie do Zamościa Głównego przez Zamość Północ następnie estakadą (wybudowana) i nasypem (rozkradziony piasek) jedzie do p. odgałęźnego przy elektrowni ? i zaraz po tym zatrzymuje się na przystanku Zamość Wschód.
Może jednak warto powrócić do tego nowoczesnego rozwiązania z dwóch powodów; inwestycja w Jarosławiec to koszt nr 1, inwestycja polegająca na odbudowie łącznicy pod Zawadą to koszt nr 2 -wysoki bo trzeba budować wiadukt nad LHS i drogą 74.
Przejazd pociągu przez Zamość Północ o wyjątkowa korzyć, dojazd z Lublina bez zmiany czoła w Zawadzie, przejazd pociągów do Bełża, (Rzeszowa) bez zmiany czoła w Zawadzie i Zamościu dodatkowo pociągi z Lublina obsługują Boratycze i Zamość Północ.
Może jednak warto powrócić do tego nowoczesnego rozwiązania z dwóch powodów; inwestycja w Jarosławiec to koszt nr 1, inwestycja polegająca na odbudowie łącznicy pod Zawadą to koszt nr 2 -wysoki bo trzeba budować wiadukt nad LHS i drogą 74.
Przejazd pociągu przez Zamość Północ o wyjątkowa korzyć, dojazd z Lublina bez zmiany czoła w Zawadzie, przejazd pociągów do Bełża, (Rzeszowa) bez zmiany czoła w Zawadzie i Zamościu dodatkowo pociągi z Lublina obsługują Boratycze i Zamość Północ.
2015-06-26 12:44:19 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@sid vicious
@Kflik
Na tych trzeciorzędnych liniach nie ma żadnej blokady liniowej, jest tylko zapowiadanie telefonicznie - sygnał na semaforze jest uzależniony tylko w blokadzie STACYJNEJ.
@Kflik
Na tych trzeciorzędnych liniach nie ma żadnej blokady liniowej, jest tylko zapowiadanie telefonicznie - sygnał na semaforze jest uzależniony tylko w blokadzie STACYJNEJ.
2015-06-26 12:55:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
a "nie da się" wprowadzić tam zmian w srk żeby obsługiwać taki "dziwniejszy" przebieg z zawracaniem?
(to kosztuje ale budowa przystanku i uruchamianie pociągów w dłuższej relacji niż zaplanowane też kosztuje)
(to kosztuje ale budowa przystanku i uruchamianie pociągów w dłuższej relacji niż zaplanowane też kosztuje)
2015-06-26 13:38:56 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Kflik
Postulujesz cofnięcie się w rozwoju techniki oraz obniżenie poziomu bezpieczeństwa - bo po to powstały blokady - dlatego że samorzad nei ma kasy na puszczenie pociagów dalej. Zobacz jaka to patologia, przez 100 lat pociagi jeździły od stacji do stacji, teraz stacje to co najwyżej się likwiduje, a zbudowac można tylko mały peronik jak najniższym kosztem.
Postulujesz cofnięcie się w rozwoju techniki oraz obniżenie poziomu bezpieczeństwa - bo po to powstały blokady - dlatego że samorzad nei ma kasy na puszczenie pociagów dalej. Zobacz jaka to patologia, przez 100 lat pociagi jeździły od stacji do stacji, teraz stacje to co najwyżej się likwiduje, a zbudowac można tylko mały peronik jak najniższym kosztem.
2015-06-26 14:04:43 Autor: BarteS
---.30.124.15
Dokłdnie tak jak pisze Ave Ja. Marszałkowu się marzy aby rozebrać SRK na Jarosławcu i przenieść ja na Zamość Wschód obaraczjąc PLK kolejnymi kosztami i twroząc "kieszeń" postojową dla szynobusów 3 km od stacji Zamość... To jest patologia i gra o sumie ujemnej w której finalnie każdy przegra!
Bo jaśnie państwu z eksploatacyjnych i IK przygotowującemu ofertę się nie chce lub nie potrafią zobiegować składów i skonstruować rozkładów z handlowym zajeżdżaniem na Jarosławiec. Bo samorządu nie stać na dodatkowe 80 pockm pracye eksploatacyjnej w dobie.
A przypomnijmy sobie, że w 2012 roku na jedno kwęknięcie związkowych szych lekką ręką dołożyli 120 km pracy eksploatacyjnej na dodatkową parę Zamość - Rejowiec o świcie i ciemną nocą, która woziła powietrze... A tutaj "niedasię". To jest żenada.
Dobre rozwiązanie jest tylko jedno - jeździmy handlowo 5 parami do Jarosławca i budujemy tam przystanek. Wszyscy na tym wygrają.
Może i przemawia przeze mnie irytacja i emocje, ale ja bym grał va-banque i nie godził się na żadne budowy na zamojskim Szopinku!
Swoją drogą jak im wejdą roboty torowe na linii numer 7 w 2017 roku to wyleci tyle pracy eksploatacyjnej, że spokojnie będzie można objeździć i Hrubieszów.
Bo jaśnie państwu z eksploatacyjnych i IK przygotowującemu ofertę się nie chce lub nie potrafią zobiegować składów i skonstruować rozkładów z handlowym zajeżdżaniem na Jarosławiec. Bo samorządu nie stać na dodatkowe 80 pockm pracye eksploatacyjnej w dobie.
A przypomnijmy sobie, że w 2012 roku na jedno kwęknięcie związkowych szych lekką ręką dołożyli 120 km pracy eksploatacyjnej na dodatkową parę Zamość - Rejowiec o świcie i ciemną nocą, która woziła powietrze... A tutaj "niedasię". To jest żenada.
Dobre rozwiązanie jest tylko jedno - jeździmy handlowo 5 parami do Jarosławca i budujemy tam przystanek. Wszyscy na tym wygrają.
Może i przemawia przeze mnie irytacja i emocje, ale ja bym grał va-banque i nie godził się na żadne budowy na zamojskim Szopinku!
Swoją drogą jak im wejdą roboty torowe na linii numer 7 w 2017 roku to wyleci tyle pracy eksploatacyjnej, że spokojnie będzie można objeździć i Hrubieszów.
2015-06-26 14:21:39 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@BarteS
Po pierwsze to nie mogą nic z Jarosławca przenieść - to jest posterunek osłonny na skrzyżowaniu z LHS-em i musieliby zlikwidować którąś z tych linii, żeby zlikwidować ten posterunek. W Jarosławcu nie ma żadnych urządzeń umożliwiających zmianę czoła pociągu.
Po drugie, kończenie/rozpoczynanie biegu pociagu w Jarosławcu jest niemożliwe, ze względu na to że nie jest to stacja tylko posterunek osłonny, ma tylko semafory wjazdowe i nic więcej, a więc nie można na nim zmienić kierunku jazdy. Potrzeba zbudować tor dodatkowy oraz dwa semafory odnoszące się do niego - jeśli tor będzie ślepy, to musi być tarcza zaporowa na jego końcu, oraz semafor wyjazdowy w kierunku Zamościa.
Jedyny istniejący wolny kawałek toru w Jarosławcu to kikut starej linii Jarosławiec-Zam. Bortatycze - Zawada (czyli Jarosławiec kiedyś był posterunkiem odgałęźnym). co ciekawe rozjazd pozostał ale jednak umożliwia on wyjazd w kierunku Hrubieszowa, czyl iw drugą stronę niż potrzeba.
Po pierwsze to nie mogą nic z Jarosławca przenieść - to jest posterunek osłonny na skrzyżowaniu z LHS-em i musieliby zlikwidować którąś z tych linii, żeby zlikwidować ten posterunek. W Jarosławcu nie ma żadnych urządzeń umożliwiających zmianę czoła pociągu.
Po drugie, kończenie/rozpoczynanie biegu pociagu w Jarosławcu jest niemożliwe, ze względu na to że nie jest to stacja tylko posterunek osłonny, ma tylko semafory wjazdowe i nic więcej, a więc nie można na nim zmienić kierunku jazdy. Potrzeba zbudować tor dodatkowy oraz dwa semafory odnoszące się do niego - jeśli tor będzie ślepy, to musi być tarcza zaporowa na jego końcu, oraz semafor wyjazdowy w kierunku Zamościa.
Jedyny istniejący wolny kawałek toru w Jarosławcu to kikut starej linii Jarosławiec-Zam. Bortatycze - Zawada (czyli Jarosławiec kiedyś był posterunkiem odgałęźnym). co ciekawe rozjazd pozostał ale jednak umożliwia on wyjazd w kierunku Hrubieszowa, czyl iw drugą stronę niż potrzeba.
2015-06-26 14:47:56 Autor: BarteS
---.30.124.15
@Ave Ja: Masz nieaktualne informacje. Looknij sobie na zdjęcia http://lubelskakolej.net/wp/szturm-twierdzy-zamosc/
2015-06-26 14:56:54 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Puciongi na fshut ot Zamoźća nie majom sensó ekunomicznego.
2015-06-26 14:59:16 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Nie majom sensu ekonomicznego to raz, a dwa że puciongi powodowałyby korki na ul. Partyzantów - głównej ulicy Zamościa. Jak się chce bawić w kolej to najpierw trzeba wiadukt zbudować.
2015-06-26 15:19:29 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Brzmi jednak absurdalnie że to rozkład jazdy na się dostosować do srk a nie srk do zapotrzebowania na uruchamianie pociagow. Serio nie da się zrobić socjalnej procedury na takie sytuacje?
Cały odcinek zablokowany dopóki pociąg wysłany w trasę nie wróci na stację z której wyjechał. Jest to nie do zaprojektowania jako przebieg w istniejących tam urządzeniach jeśli by je trochę zmodyfikować?
Cały odcinek zablokowany dopóki pociąg wysłany w trasę nie wróci na stację z której wyjechał. Jest to nie do zaprojektowania jako przebieg w istniejących tam urządzeniach jeśli by je trochę zmodyfikować?
2015-06-26 15:20:56 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Dawniej może pociagi jeździły tak jak pasowało kolejarzom a nie tak jak były potrzebne.
2015-06-26 15:22:04 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Specjalnej procedury.
2015-06-26 16:01:13 Autor: tylko merytorycznie
---.play-internet.pl
Widzę, że poza Kflik i Kflik2 nikt nie zakumał o co to chodzi. Wszyscy wieszają psy na urzędzie, który ma przykryć dodatkową kasą buble PLKi. Nie mogli zapytać organizatora przewozów zanim zaczęli budowę czy ochoczo zgodzi się za frajer płacić im i przewoźnikowi za puste kursy? Ludzie, przecież za te 80 km można zrobić cykliczny rozkład na lotnisko albo dołożyć 1,5 pary na Lubartów zatykając tam trochę dziur a większość z was nie widzi w tym problemu.
2015-06-26 16:28:35 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@BarteS
Faktycznie, czyli jednak pomyśleli od razu i dobudowali kawałek toru, rozjazd, tarczę i semafor.
@Kflik2
Już zostało wytłumaczone, dlaczego "dawniej" można było jeździć jak się chciało. Podpowiem - "teraz" też jest to możliwe, na liniach bez blokady liniowej. Czyli tych wszystkich zapuszczonych albo już wyłączonych z użytku.
Faktycznie, czyli jednak pomyśleli od razu i dobudowali kawałek toru, rozjazd, tarczę i semafor.
@Kflik2
Już zostało wytłumaczone, dlaczego "dawniej" można było jeździć jak się chciało. Podpowiem - "teraz" też jest to możliwe, na liniach bez blokady liniowej. Czyli tych wszystkich zapuszczonych albo już wyłączonych z użytku.
2015-06-26 17:24:46 Autor: nietomek
---.158.218.250.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post Tomek Janiszewski:
"Puciongi na fshut ot Zamoźća nie majom sensó ekunomicznego."
Pociągi na wschód od Wisły nie mają sensu ekonomicznego. Popracuj nad ortografią. 2015-06-26 17:35:05 Autor: d3
---.30.127.207.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Ave Ja
Nie do końca masz rację z tymi blokadami na liniach lokalnych - blokady stacyjne są bardzo często połączone ze sobą po liniach telefonicznych - przez takich indolentów jak ty (mówiąc delikatnie) doszło do katastrofy w Korzybiu gdzie na linii Szczecinek Słupsk zlikwidowano linię telefoniczną napowietrzną która sygnałem elektrycznym łączyła ze sobą wszystkie blokady stacyjne. Tak było jeszcze do niedawna na tysiącach km linii (na których nie było kabla srk - nie dotyczy to wszystkich pozostałych linii) ale styropianowi idioci wiedzieli lepiej jak jest i to wszystko zniszczyli albo pozwolili aby się rozpadło.
Nie do końca masz rację z tymi blokadami na liniach lokalnych - blokady stacyjne są bardzo często połączone ze sobą po liniach telefonicznych - przez takich indolentów jak ty (mówiąc delikatnie) doszło do katastrofy w Korzybiu gdzie na linii Szczecinek Słupsk zlikwidowano linię telefoniczną napowietrzną która sygnałem elektrycznym łączyła ze sobą wszystkie blokady stacyjne. Tak było jeszcze do niedawna na tysiącach km linii (na których nie było kabla srk - nie dotyczy to wszystkich pozostałych linii) ale styropianowi idioci wiedzieli lepiej jak jest i to wszystko zniszczyli albo pozwolili aby się rozpadło.
2015-06-26 18:53:36 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
OIDP przed Jarosławcem są jakieś bocznice. Jak wygląda obsługa tychże? Też z rwaniem plomb?
2015-06-26 20:38:44 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@AveJa
Nie rozumiem tych tłumaczeń.
Dlaczego nie da się zrobić odpowiedniej modyfikacji z SRK, może uzupełnionej specjalną procedurą na taką stację by pociąg mógł wjechać na odcinek międzystacyjny bez potrzeby dojazdu do następnej stacji - po pewnym czasie wraca do stacji wyjazdu.
Piszecie, że obecnie trzeba by zrywać "na chama" przebieg bo pociąg go nie wyzerował na drugim końcu. No to ja pytam czy da się tak zmodyfikować SRK by powstała mozliwość tworzenia przebiegu który nie musi być zerowany na drugim końcu - w sytuacji gdy wyprawiamy pociąg który wcale nie ma dojechać na drugi koniec. "Zerowanie" odbywałoby się na stacji z której pociąg wyjechał po jego powrocie.
Być może wymaga to tak dużej zmiany w technologii że oznacza większe koszty niż budowa stacji na jednym z nowych przystanków?
Serio tylko przy zapowiadaniu telefonicznym można to zrealizować?
Druga bzdura to głupie liczenie, że pociągi mają jeździć dalej "bo tak nam pasuje pod infrę".
Przecież to kosztuje majątek. Kto za to zapłaci?
Może niech PLK zaproponuje "OK, wina infry więc nie pobieramy kasy za dodatkowy odcinek"???!!!! i niech wszystkie pociągi jadą handlowo(!) dłuższą trasę.
W praktyce oczywiście, że wolę pociągi o dłuższej trasie - jako MK.
Pytanie czy PLK powyższe może zrobić, bo przecież tworzą ją betonowe przepisy, które już dawno w sejmie powinien ktoś zmienić (może posłowie za mało zarabiają by zajmować się czymś innym niż sposobem na to by wszelkie podsłuchy podkładane przez obywateli - bo te zawsze będą "nielegalne" - nie mogły być stosowane przeciw urzędnikom państwowym )
Nie rozumiem tych tłumaczeń.
Dlaczego nie da się zrobić odpowiedniej modyfikacji z SRK, może uzupełnionej specjalną procedurą na taką stację by pociąg mógł wjechać na odcinek międzystacyjny bez potrzeby dojazdu do następnej stacji - po pewnym czasie wraca do stacji wyjazdu.
Piszecie, że obecnie trzeba by zrywać "na chama" przebieg bo pociąg go nie wyzerował na drugim końcu. No to ja pytam czy da się tak zmodyfikować SRK by powstała mozliwość tworzenia przebiegu który nie musi być zerowany na drugim końcu - w sytuacji gdy wyprawiamy pociąg który wcale nie ma dojechać na drugi koniec. "Zerowanie" odbywałoby się na stacji z której pociąg wyjechał po jego powrocie.
Być może wymaga to tak dużej zmiany w technologii że oznacza większe koszty niż budowa stacji na jednym z nowych przystanków?
Serio tylko przy zapowiadaniu telefonicznym można to zrealizować?
Druga bzdura to głupie liczenie, że pociągi mają jeździć dalej "bo tak nam pasuje pod infrę".
Przecież to kosztuje majątek. Kto za to zapłaci?
Może niech PLK zaproponuje "OK, wina infry więc nie pobieramy kasy za dodatkowy odcinek"???!!!! i niech wszystkie pociągi jadą handlowo(!) dłuższą trasę.
W praktyce oczywiście, że wolę pociągi o dłuższej trasie - jako MK.
Pytanie czy PLK powyższe może zrobić, bo przecież tworzą ją betonowe przepisy, które już dawno w sejmie powinien ktoś zmienić (może posłowie za mało zarabiają by zajmować się czymś innym niż sposobem na to by wszelkie podsłuchy podkładane przez obywateli - bo te zawsze będą "nielegalne" - nie mogły być stosowane przeciw urzędnikom państwowym )
2015-06-26 20:54:05 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Nie da się obecnymi technikami SRK? Może trzeba dodać np. token (berło kiedyś zwali?) jako dodatkowe zabezpieczenie?
Jeśli się nijak nie da w prostszy sposób to obecny system zależności uzupełniamy o formę tokenu. Token może być fizyczny, na stacji w Zamościu.
Ustawiamy jakiś przebieg będący kopią obecnego ale przeznaczony do sytuacji gdy pociąg nie dojeżdża do końca trasy.
Plus modyfikacje w tym przebiegu:
Na stacji z drugiej strony jest sygnał czerwony - nic nam nie wjedzie (jak było)
Nasz pociąg dostaje zielone oraz dodatkowo robimy tak masakryczną modyfikację, że po wyjechaniu pociągu na linię zapali się zielone umożliwiające powrót na stację - na ten sam tor z którego pociąg wyjechał.
Żaden odcinek całego przebiegu, w tym stacyjny, nie jest zwalniany dopóki pociąg nie powróci i nie wykona się akcji opisanej poniżej.
Ustawienie (tylko) tego przebiegu wymaga przekazania tokenu maszyniście.
Po przekazaniu przebiegu nie da się w żaden sposób ruszyć.
Gdy pociąg wraca na stację maszynista oddaje token, po jego ponownym włożeniu w jakiś blok zabezpieczeń w SRK pojawia się opcja zerwania przebiegu - która nie wymaga dodatkowych akcji w stylu kontakt z UTK etc.
----
Generalnie albo musi być jakiś sposób na nawet bardzo skomplikowaną modyfikację SRK, albo to jest tak drogie/tak niemożliwe, że powstaje budowa nowej stacji - i to należało powiedzieć przed budową nowych przystanków.
Jeśli żadnej z tych rzeczy się nie da - niech pociągi jadą dłuższy odcinek NA KOSZT PLK (nie pobieranie opłat za nadmiarowy odcinek, może nawet powinna być forma zwrotu za wykorzystaną energię - która pomniejszałaby opłaty pobierane od przewoźnika za pozostałe odcinki).
Przepisy dotyczące PLK MUSZĄ pozwalać na tego typu sposób rozliczeń.
Jeśli się nijak nie da w prostszy sposób to obecny system zależności uzupełniamy o formę tokenu. Token może być fizyczny, na stacji w Zamościu.
Ustawiamy jakiś przebieg będący kopią obecnego ale przeznaczony do sytuacji gdy pociąg nie dojeżdża do końca trasy.
Plus modyfikacje w tym przebiegu:
Na stacji z drugiej strony jest sygnał czerwony - nic nam nie wjedzie (jak było)
Nasz pociąg dostaje zielone oraz dodatkowo robimy tak masakryczną modyfikację, że po wyjechaniu pociągu na linię zapali się zielone umożliwiające powrót na stację - na ten sam tor z którego pociąg wyjechał.
Żaden odcinek całego przebiegu, w tym stacyjny, nie jest zwalniany dopóki pociąg nie powróci i nie wykona się akcji opisanej poniżej.
Ustawienie (tylko) tego przebiegu wymaga przekazania tokenu maszyniście.
Po przekazaniu przebiegu nie da się w żaden sposób ruszyć.
Gdy pociąg wraca na stację maszynista oddaje token, po jego ponownym włożeniu w jakiś blok zabezpieczeń w SRK pojawia się opcja zerwania przebiegu - która nie wymaga dodatkowych akcji w stylu kontakt z UTK etc.
----
Generalnie albo musi być jakiś sposób na nawet bardzo skomplikowaną modyfikację SRK, albo to jest tak drogie/tak niemożliwe, że powstaje budowa nowej stacji - i to należało powiedzieć przed budową nowych przystanków.
Jeśli żadnej z tych rzeczy się nie da - niech pociągi jadą dłuższy odcinek NA KOSZT PLK (nie pobieranie opłat za nadmiarowy odcinek, może nawet powinna być forma zwrotu za wykorzystaną energię - która pomniejszałaby opłaty pobierane od przewoźnika za pozostałe odcinki).
Przepisy dotyczące PLK MUSZĄ pozwalać na tego typu sposób rozliczeń.
2015-06-27 09:54:59 Autor: BarteS
---.centertel.pl
@tylko merytorycznie: Przeciez nikt nie kaze jezpzic do Jaroslawca na pusto bo PLK podkresla ze sa gotowi zrobic tsm przystanek a wszyscy poza urzedem chca by tam jezdzic handlowo. Wiec kto tu robi bubel? I prosze nie olabiaj mnie lotnikiem ktore samo w sobie jest gigantycznym absurdem i mega bublem.
2015-06-27 10:28:30 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@BarteS
Pewnie, ale kto ZAPŁACI za kursy handlowe do Jarosławca?
PLK mówi, że do ostatniego przystanku w Zamościu się NIE DA ale chętnie wyciągnie łapki po kasę za odcinek ostatni przystanek w Zamościu - Jarosławiec?
Coś to śmierdzi.
Niech zaproponują kursy gratis, że nie pobierają żadnych stawek, opłat za postój przy peronie, zapowiedzi etc.
Po drugie czy faktycznie nie da się zmodernizować SRK tak by pojawiła się możliwość ustawienia takiego przebiegu, może razem z dodaniem procedury której zastosowanie nie będzie się wiązało z koniecznością każdorazowego informowania UTK?
Z resztą takie problemy może trzeba było rozwiązywać przed budową tych przystanków?
Przystanek w Jarosławiu by mieć sens dla ludzi musiałby znajdować się w okolicy skrzyżowania z drogą 94, czyli chyba jeszcze jeden jest potrzebny ponad to co proponuje PLK?
Można by też pokusić się o zrobienie parkingu P&R przy którymś z tych przystanków. Monitorowanego i bezpłatnego, w Zamościu nie ma dużego ruchu ale jest wygodnie jeśli można zostawić samochód przy stacji i jednocześnie nie zajmować nim miejsca w centrum miejscowości. Nie musiałby być duży.
Pewnie, ale kto ZAPŁACI za kursy handlowe do Jarosławca?
PLK mówi, że do ostatniego przystanku w Zamościu się NIE DA ale chętnie wyciągnie łapki po kasę za odcinek ostatni przystanek w Zamościu - Jarosławiec?
Coś to śmierdzi.
Niech zaproponują kursy gratis, że nie pobierają żadnych stawek, opłat za postój przy peronie, zapowiedzi etc.
Po drugie czy faktycznie nie da się zmodernizować SRK tak by pojawiła się możliwość ustawienia takiego przebiegu, może razem z dodaniem procedury której zastosowanie nie będzie się wiązało z koniecznością każdorazowego informowania UTK?
Z resztą takie problemy może trzeba było rozwiązywać przed budową tych przystanków?
Przystanek w Jarosławiu by mieć sens dla ludzi musiałby znajdować się w okolicy skrzyżowania z drogą 94, czyli chyba jeszcze jeden jest potrzebny ponad to co proponuje PLK?
Można by też pokusić się o zrobienie parkingu P&R przy którymś z tych przystanków. Monitorowanego i bezpłatnego, w Zamościu nie ma dużego ruchu ale jest wygodnie jeśli można zostawić samochód przy stacji i jednocześnie nie zajmować nim miejsca w centrum miejscowości. Nie musiałby być duży.
2015-06-27 11:35:42 Autor: prq
---.derkom.net.pl
Proponowane miejsce na peron jest przy DK74. To przedmieście Zamościa i z całą pewnością skorzystają z niego mieszkańcy Jarosławca i częściowo gmin Sitno i Łabunie. Przy obu przystankach jest P&R.
2015-06-27 16:48:14 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Ok, pozostaje przekonać PLK by nie pobierała opłat za ten odcinek.
Bo inaczej jak by nazwać? Wymuszenie? (jeździcie albo dalej albo w ogóle)
Bo inaczej jak by nazwać? Wymuszenie? (jeździcie albo dalej albo w ogóle)
2015-06-27 19:26:51 Autor: BarteS_
---.centertel.pl
@Kflik: Mierzmy jedna miara. Jesli UMWL se 3 lata temu lekka reka wylozyl kase na dodatkowa pare Zamosc-Rejowiec czyli 120km pracy w dobie i to w takich godzinach ze wiadomym bylo iz pies z kulawa noga tym nie pojedzie to ja nie przyjmuje argumentu ze biednych misiow nie stac na Jaroslawiec! Ile kasy przez 3 lata przewalilo to regio rejowieckie o 4 rano? Inna sprawa ze PLK wychodzila z propozycja jazdy gratis do Jaroslawca. Myslisz ze urzad to przekonalo?
2015-06-27 23:41:51 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@BarteS_
To czy PLK wychodziła z propozycją gratis do Jarosławca to kluczowa informacja i powinna znaleźć się w artykule - liczę więc, że RK pociągnie ten wątek....
(najlepiej żeby dali gratis cały odcinek Zamość - Jarosławiec jako rekompensatę za paliwo;)
Co do jednej miary to słusznie:
To, że urząd coś robił źle nie znaczy, że to usprawiedliwia pozostałych np. PLK.
Przy czym zakładam, że to regio o 4 rano było zamówione a nie, że komuś tak pasowało..nie wiem do obiegów?
To czy PLK wychodziła z propozycją gratis do Jarosławca to kluczowa informacja i powinna znaleźć się w artykule - liczę więc, że RK pociągnie ten wątek....
(najlepiej żeby dali gratis cały odcinek Zamość - Jarosławiec jako rekompensatę za paliwo;)
Co do jednej miary to słusznie:
To, że urząd coś robił źle nie znaczy, że to usprawiedliwia pozostałych np. PLK.
Przy czym zakładam, że to regio o 4 rano było zamówione a nie, że komuś tak pasowało..nie wiem do obiegów?
2015-06-28 11:05:27 Autor: BarteS_
---.centertel.pl
Nie pasowalo z obiegow. Dodatkowy woz stal noca w Zamosciu z tego tytulu.
2015-06-28 14:26:21 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Jasne XXI wiek i w kosmos lecieć można, ale dla PLK NIE DA SIĘ bo jakiś tam regulamin zabrania. Aż trzeba cytować biblijne co jest dla kogo - człowiek dla prawa czy może odwrotnie.
2015-06-30 14:48:16 Autor: rossa9
---.dynamic.chello.pl
Oby zapowiadana restrukturyzacja PR i nowe dofinansowanie popawiły jakość usług kolei regionalnych, może i szanowni marszałkowie w końcu zaczną przywiązywać uwagę do tego jak wiele ludzi miałoby wygodniej i taniej dojeżdżając koleją.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |