Lubelskie chce kupić nowe pociągi. Najpierw zbada ile i jakie
Martyn Janduła ⚫ 25.05.2017 ⚫
539

Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego przygotowuje się do kolejnych zakupów taboru kolejowego. Samorząd ogłosił przetarg, w którym poszukuje firmy do opracowania studium wykonalności projektu i stworzy stosowne dokumenty do ubiegania się o dofinansowanie unijne.
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie studium wykonalności dla projektu pod nazwą: „Zakup taboru kolejowego do przewozów osób organizowanych przez województwo lubelskie”. Celem opracowania jest zbadanie zasadności zakupu taboru kolejowego, a następnie wykorzystanie go przy ubieganiu się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Najpierw zebrać informacje a potem opracować wniosek
Jak informuje samorząd, w studium wykonalności wnioskodawca powinien w szczególności dokonać charakterystyki projektu pod względem wykonalności technicznej, prawnej, dokonać analizy finansowej i ekonomicznej, jak również dokonać analizy wpływu projektu na środowisko. Analizie poddane mają zostać rzeczywiste dane charakteryzujące kolejowe przewozy osób organizowane przez województwo lubelskie.
Bazując na tych danych – przygotowanych na etapie sporządzania studium wykonalności – w kolejnym etapie wykonawca będzie zobowiązany przygotować poprawny wniosek o dofinansowanie projektu. Wymagane jest tutaj udzielanie bieżącego wsparcia merytorycznego i technicznego zamawiającemu.
Czas na wykonanie dokumentacji określono do 7 sierpnia 2017 roku. Z kolei oferty w przetargu można składać do 6 czerwca 2017 roku w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie. Ocenie zamawiającego podlegać będzie cena oferty – 60% oraz okres gwarancji – 40%.
Lubelskie jeszcze nie kupowało za pieniądze unijne
Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych do obsługi tras zelektryfikowanych wykorzystuje głównie własne, wysłużone pojazdy serii EN57 (w tym zmodernizowane, tzw. SPOT-y) oraz 5 jednostek serii EN57AL, pozyskanych przez samorząd województwa lubelskiego. Lepiej sytuacja przedstawia się w zakresie obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych, gdzie połączenia realizowane są głównie kilkuletnimi, pozyskanymi przez samorząd wojewódzki oraz Przewozy Regionalne, spalinowymi zespołami trakcyjnymi.
Jak wynika z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, planowane jest pozyskanie 11 pojazdów do obsługi połączeń kolejowych. Beneficjentem projektu będzie województwo lubelskie, które jako jedno z niewielu w kraju, dotychczas nie kupowało nowych pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej.
Najpierw zebrać informacje a potem opracować wniosek
Jak informuje samorząd, w studium wykonalności wnioskodawca powinien w szczególności dokonać charakterystyki projektu pod względem wykonalności technicznej, prawnej, dokonać analizy finansowej i ekonomicznej, jak również dokonać analizy wpływu projektu na środowisko. Analizie poddane mają zostać rzeczywiste dane charakteryzujące kolejowe przewozy osób organizowane przez województwo lubelskie.
Bazując na tych danych – przygotowanych na etapie sporządzania studium wykonalności – w kolejnym etapie wykonawca będzie zobowiązany przygotować poprawny wniosek o dofinansowanie projektu. Wymagane jest tutaj udzielanie bieżącego wsparcia merytorycznego i technicznego zamawiającemu.
Czas na wykonanie dokumentacji określono do 7 sierpnia 2017 roku. Z kolei oferty w przetargu można składać do 6 czerwca 2017 roku w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie. Ocenie zamawiającego podlegać będzie cena oferty – 60% oraz okres gwarancji – 40%.
Lubelskie jeszcze nie kupowało za pieniądze unijne
Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych do obsługi tras zelektryfikowanych wykorzystuje głównie własne, wysłużone pojazdy serii EN57 (w tym zmodernizowane, tzw. SPOT-y) oraz 5 jednostek serii EN57AL, pozyskanych przez samorząd województwa lubelskiego. Lepiej sytuacja przedstawia się w zakresie obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych, gdzie połączenia realizowane są głównie kilkuletnimi, pozyskanymi przez samorząd wojewódzki oraz Przewozy Regionalne, spalinowymi zespołami trakcyjnymi.
Jak wynika z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, planowane jest pozyskanie 11 pojazdów do obsługi połączeń kolejowych. Beneficjentem projektu będzie województwo lubelskie, które jako jedno z niewielu w kraju, dotychczas nie kupowało nowych pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |