Partnerzy serwisu:

Łotwa i Estonia dołączyły do kolejowego korytarza Morze Północne-Bałtyk

inf. pras oprac. JM 14.10.2020 11

arrow
arrow
Łotwa i Estonia dołączyły do kolejowego korytarza Morze Północne-Bałtyk
fot. Korytarz nr 8
Łotwa i Estonia dołączyły do kolejowego korytarza Morze Północne-Bałtyk
Łotwa i Estonia dołączyły do kolejowego korytarza Morze Północne-Bałtyk
Pięć lat po ustanowieniu korytarza Morze Północne-Bałtyk dołączyły do niego dwa kolejne kraje - Łotwa i Estonia.
Korytarz Towarowy nr 8 Bałtyk - Morze Północne -Zachodnio-Bałtycki (RFC NS-B) jest europejskim projektem, którego celem jest "poprawa atrakcyjności i efektywności kolejowych przewozów towarowych poprzez zapewnienie ich bezproblemowego i właściwego funkcjonowania".

Jak informuje zarząd Korytarza nr 8, struktura zarządzania została powiększona poprzez o przedstawicieli ministerstw transportu z Łotwy i Estonii, lokalnych zarządców infrastruktury. Trasa korytarza została przedłużona z Kowna (Litwa) do Rygi (Łotwa) i Tallina (Estonia) jako głównej trasy oraz z Kowna do Wilna (Litwa), Daugavpils i Krustpils do Rygi (Łotwa) jako linia objazdowa. Rozszerzenie korytarza było możliwe dzięki wsparciu finansowemu Komisji Europejskiej.

Chodzi o linie kolejowe o rozstawie szyn 1520 mm - normalnotorowa linia Rail Baltica jest dopiero w budowie. Mimo to zarząd korytarza chce już teraz usprawnić połączenia Unii Europejskiej ze Wschodem i Azją, a także otworzyć nowe możliwości transportu multimodalnego z portów Morza Bałtyckiego do Morza Północnego.

W praktyce zmiana powoduje, że przewoźnicy mogą się ubiegać o zdolność przepustową w ramach One-Stop-Shop (pojedynczy punkt kontaktowy) na całe wspomnianej trasie.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony