Lotos zadowolony z ET40. We wrześniu nowe lokomotywy
Jakub Madrjas ⚫ 24.03.2017 ⚫
2,1k

Fot. Igor Urbański, SM42.pl
Spółka Lotos Kolej jest zadowolona z pierwszego miesiąca eksploatacji lokomotywy typu ET40. Za to pod koniec września – z trzymiesięcznym opóźnieniem – spodziewane są nowe elektrowozy Griffin z Newagu.
Od ponad miesiąca w Lotos Kolej eksploatowana jest lokomotywa ET40-52. Jest to pierwsza lokomotywa tego typu w spółce. O zatrudnieniu lokomotyw, którym groziło już zapomnienie informowaliśmy tutaj. – Jeśli chodzi o lokomotywę ET40, to nasze założenia zostały spełnione – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej.
Wkrótce kolejne ET40
Elektrowóz obsługuje trasę Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice. Dwuczłonowa lokomotywa bardzo dobrze radzi sobie w prowadzeniu ciężkich pociągów towarowych, o masie ok. 3800 ton. Dyrektor Smoter dodaje, że spółka pozytywnie ocenia pierwszy miesiąc eksploatacji lokomotywy. Dotychczas nie odnotowano defektów lub poważniejszych awarii elektrowozu, który przeszedł niedawno naprawę główną.
Lokomotywa jest w barwach Lotos Kolej. Elektrowóz jest dzierżawiony przez przewoźnika. – Dzierżawa tego typu taboru jest zgodna z naszą strategią. To najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku starszych lokomotyw – tłumaczy dyrektor Smoter. Kolejna lokomotywa tego typu powinna trafić do przewoźnika w maju. Kolejne trzy – w czwartym kwartale tego roku.
Będą też nowe Griffiny z Newagu
Pod koniec września spółka spodziewa się dostaw pięciu nowych lokomotyw E4DCUd Griffin. To trzymiesięczne opóźnienie względem pierwotnego terminu, które spowodowane jest przeniesieniem produkcji z Gliwic do Nowego Sącza. Umowa przewiduje dzierżawę elektrowozów przez Lotos Kolej wraz z utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Więcej na temat aspektów technicznych zamówienia można znaleźć tutaj.
Jak informowaliśmy wczoraj, plany odnowy taboru trakcyjnego ma także drugi z gigantów paliwowych – Grupa Orlen. Ona również udzieliła zamówienia Newagowi – na głęboko zmodernizowane lokomotywy typu 15D. Zapowiada też zakup nowych lokomotyw, o czym piszemy tutaj.
Wkrótce kolejne ET40
Elektrowóz obsługuje trasę Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice. Dwuczłonowa lokomotywa bardzo dobrze radzi sobie w prowadzeniu ciężkich pociągów towarowych, o masie ok. 3800 ton. Dyrektor Smoter dodaje, że spółka pozytywnie ocenia pierwszy miesiąc eksploatacji lokomotywy. Dotychczas nie odnotowano defektów lub poważniejszych awarii elektrowozu, który przeszedł niedawno naprawę główną.
Lokomotywa jest w barwach Lotos Kolej. Elektrowóz jest dzierżawiony przez przewoźnika. – Dzierżawa tego typu taboru jest zgodna z naszą strategią. To najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku starszych lokomotyw – tłumaczy dyrektor Smoter. Kolejna lokomotywa tego typu powinna trafić do przewoźnika w maju. Kolejne trzy – w czwartym kwartale tego roku.
Będą też nowe Griffiny z Newagu
Pod koniec września spółka spodziewa się dostaw pięciu nowych lokomotyw E4DCUd Griffin. To trzymiesięczne opóźnienie względem pierwotnego terminu, które spowodowane jest przeniesieniem produkcji z Gliwic do Nowego Sącza. Umowa przewiduje dzierżawę elektrowozów przez Lotos Kolej wraz z utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Więcej na temat aspektów technicznych zamówienia można znaleźć tutaj.
Jak informowaliśmy wczoraj, plany odnowy taboru trakcyjnego ma także drugi z gigantów paliwowych – Grupa Orlen. Ona również udzieliła zamówienia Newagowi – na głęboko zmodernizowane lokomotywy typu 15D. Zapowiada też zakup nowych lokomotyw, o czym piszemy tutaj.
Komentarze:
Newag

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |