Partnerzy serwisu:

Lotos przebuduje lokomotywy manewrowe. Hybrydy i wodór

inf. prasowa Lotos Kolej, oprac. ms 10.10.2018 107

Lotos przebuduje lokomotywy manewrowe. Hybrydy i wodór
zdjęcie ilustracyjneFot. Yusek
Spółki Lotos Lab i Lotos Kolej realizują projekt budowy dwóch prototypowych lokomotyw manewrowych o napędach hybrydowych. Oznacza to, że obie modernizowane lokomotywy będą miały napęd elektryczny z bateriami litowo-jonowymi, natomiast napęd alternatywny będzie w jednej z lokomotyw spalinowy, a w drugiej wodorowy.
Jest to projekt testowy, dlatego w projekcie zostaną wykorzystane posiadane obecnie przez spółkę Lotos Kolej lokomotywy manewrowe. Zdaniem Lotosu modernizacja wysłużonych lokomotyw może być bardziej opłacalna w porównaniu do zakupu nowych.

– Obecnie prowadzone są analizy, które mają doprowadzić do opracowania najbardziej optymalnego kształtu technicznego i finansowego projektu. W przypadku potwierdzenia założeń technicznych i ekonomicznych projekt będzie można rozszerzyć – mówi Patryk Demski, wiceprezes zarządu Grupy Lotos. Cezura czasowa projektu mieści się w ramach aktualnie realizowanej strategii rozwoju, czyli do roku 2022.

Pod koniec września Grupa Lotos oraz spółka LotosLab podpisały z Politechniką Warszawską umowę o współpracy dotyczącej prac badawczo-rozwojowych związane z ogniwami jonowymi i wodorowymi wykorzystywanymi m.in. do budowy prototypów napędu lokomotyw.

Współpraca Lotosu z Politechniką Warszawską ma dotyczyć przygotowania przez uczelnię prototypów wybranych urządzeń, m.in.:

• przetworników oraz systemów zarządzania bateriami,
• baterii litowo-jonowych i przepływowych,
• magazynów energii (stacjonarnych i mobilnych),
• baterii wodorowych niskotemperaturowych i wysokotemperaturowych,
• urządzenia do testowania poziomu czystości wodoru metodą optyczną.

Zgodnie z umową Politechnika Warszawska ma zapewnić laboratoria oraz wykwalifikowaną kadrę, która zrealizuje określone zadania w ramach poszczególnych projektów. Prace badawcze będą prowadzone w szczególności na Wydziale Fizyki, Wydziale Elektrycznym, Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych, Wydziale Chemicznym oraz Wydziale Inżynierii Materiałowej. Po stronie Lotosu natomiast leży między innymi wsparcie zakupu niezbędnego do prac sprzętu, technologii, czy licencji.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony