Partnerzy serwisu:

LOT odbiera pasażerów kolei

wś, Rynek Kolejowy, 20 lipca 2010 20.07.2010 106

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-07-20 11:59:12 Autor: By1
---.pr2-nat.espol.com.pl
Spoko, spoko - zaraz pan Prześluga napisze siakiś felieton, UTK wyda jakąś kolejną \"mądrą\" decyzję i tylko patrzeć jak pasażerowie tłumnie będą wracać do kolei ....
2010-07-20 11:59:55 Autor: qwerty
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Czas przejazdu pociągiem staje się coraz krótszy i odbywa się w bardziej komfortowych warunkach – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity\"

Pani rzecznik raczy sobie żartować. Czas przejazdu na 99% linii kolejowych ciągle się wydłuża (wyjątkiem są główne magistrale kolejowe w ilości 2-3), a komfort podróży w TLK ostatnio niewiele odbiega od podróży w wagonach bydlęcych.
2010-07-20 12:11:50 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
W IC też są promocje można kupować bilety po 50 PLN. Ĺťenadą są za to spóźnienia w IC np. za każdym razem do Krakowa i Katowic. Należy uwzględnić remont w rozkładzie albo nie robić remontów. Kwestia jak jest ze spóźnieniami w LOC-ie możliwe, że też nie za różowo.
2010-07-20 12:17:39 Autor: inmotion
---.177.wmc.com.pl
Czas przejazdu pociągiem staje się coraz krótszy i odbywa się w bardziej komfortowych warunkach – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity i podkreśla zalety tego środka transportu. - Jadąc pociągiem możemy zobaczyć i dojechać do różnych, atrakcyjnych miejsc, które nie są dostępne dla innych środków transportu. Dzięki licznym udoskonaleniom jakie są dostępne na pokładach pociągów, w trakcie przemierzania setek kilometrów można aktywnie spędzić czas i korzystać bez ograniczeń z takich technologii jak telefony komórkowe czy internet bezprzewodowy.

Oni osiągają już szczyty bezczelności w kłamstwie. Propaganda na poziomie lat 70-tych w polskiej telewizji.
2010-07-20 12:24:08 Autor: zmartwiony
---.ssp.dialog.net.pl
A we Włoszczowej za krótki peron dla samolotów?
2010-07-20 12:24:46 Autor: Joa
---.tktelekom.pl
Tia..Na początku lipca chciałam kupić w ramach tej \\\"akcji\\\" bilety lotnicze dla 3 osób z W-wy do Gdańska, na sierpień. Zaśpiewali mi 1200 zł. Pic na wodę. Plus jeszcze przejazd taksówką z lotniska.
2010-07-20 12:48:53 Autor: inzynier
---.88.212.32
Ta, niech Przesluga i inni dalej polykaja zaby...
2010-07-20 12:55:14 Autor: HENIU
---.199.222.130
AKCJA
2010-07-20 13:07:03 Autor: Szymek
---.adsl.inetia.pl

Szymek
\"PLL LOT wraz z początkiem lipca rozpoczął wielką ofensywę w walce o klienta na trasach krajowych\'
Ha, dobre mi sobie; PKP odda wam klienta bez walki:)
2010-07-20 13:19:18 Autor: Marcin_1
---.227.131.106
PKP jest w stanie spieprzyć wszystko, nawet przegrać walkę o klienta na trasach krajowych z LOTem. Nikt komu zależy na czasie nie będzie się tłukł 8 godzin z Krakowa do Trójmiasta tylko wybierze samolot. Teoretycznie, mógłby pojechać nocnym pociągiem żeby być na rano np w Gdańsku, tylko że właśnie pare dni temu PKP podało że rezygnuje z wynajmowania agencji ochroniarskich w nocnych pociągach... Po prostu co krok to porażka. A kasa na utrzymanie tych ignorantów idzie z kieszeni podatników....
2010-07-20 13:35:08 Autor: Szyszymek
---.aster.pl
I co z tego, że PLL LOT rozpoczął wielką ofensywę jak nie może zaproponować połączeń komunikacyjnych z ponad połową Polski. Na wschód od Wisły jest tylko jeden port lotniczy obsługiwany przez polskiego narodowego przewoźnika (Rzeszów-Jasionka). Do miast wojewódzkich takich jak: Lublin, Białystok, Olsztyn, Kielce, Opole samolotem pasażerskim LOT się nie doleci (chyba że awionetką, która będzie lądowała np. na jakimś lotnisku powojskowym).

I jeszcze trzeba zwrócić uwagę, że większość polskich portów lotniczych znajduje się kilka/kilkanaście kilometrów od granic administracyjnych miast których dotyczy oferta. Ĺťeby dojechać do np. portu lotniczego w Szczecinie-Goleniowie ze Szczecina trzeba się przejechać autobusem ponad 30 kilometrów (autobusowa komunikacja LOT - bilet jednorazowy kosztuje 20 zł i jedzie się do centrum miasta ponad godzinę).
2010-07-20 13:37:59 Autor: Mika
---.adsl.inetia.pl
To dobrze że LOT odbiera pasażerów. Zamiast tłoczyć się w czterech wagonach o ile uda się wsiąść do śmierdzącego starego wagonu lepiej wybrać podróż LOT-em.
2010-07-20 13:51:57 Autor: bieniu
---.ima.pl
Z tą promocją LOTu nie jest tak różowo. Próżno szukać oferty w promocyjnych cenach na oblegane trasy typu Gdańsk-Warszawa. Akurat póki co połączenia lotnicze nie stanowią dla kolei zagrożenia (ilość biletów w tej cenie, siatka połączeń, dostęp do lotnisk, wielkość maszyn, itp).
Zagrożeniem dla siebie jest natomiast sama kolej i jej absurdy wielokrotnie poruszane między innymi na forum RK. Dobrym przykładem jest wypowiedź Pani Rzecznik próbującej zaklinać rzeczywistość. Proponuję ją zadedykować np pasażerom EIC Małopolska, których pociąg regularnie się spóźnia już od samego startu do stacji końcowej a w wagonach pozbawionych klimy (nieźle jak na EIC) czasami nawet nie da się otworzyć okna (jest tak zapieczone). A to wszystko za co najmniej 100zł.
2010-07-20 14:02:37 Autor: Kflik
---.8.104.65
Szyszymek: LOT zabierze pasażerów tam gdzie lata, a do pozostałych miast typu Białystok, Kielce należy uruchomić pociągi typu IR. W ten sposób, żadne IC, żadne \\\"magistrale\\\" na 160km/h, żadne KDP nie będą w Polsce potrzebne;) Tylko lotniska będą musiały się rozbudować, żeby przyjmować A380:) Może nawet dogadają się co do wspólnej taryfy np. Białystok - Kraków , IR na Okęcie dalej samolot i całość na jednym bilecie albo Regio Karcie w wersji plusLOT ;)
2010-07-20 14:05:22 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Hihihi. Można by podsunąć paliwowemu lobby koncepcję międzyaglomeracyjnych połączeń lotniczych jako alternatywy dla KDP. Przyjmując 30 mld jako inwestycję na 30 lat - otrzymujemy miliard rocznie. W przybliżeniu 3 miliony dziennie.

Przy poziomie dofinansowania 100 złotych do jednego biletu możemy przemieścić 30 tys. osób dziennie w warunkach realnej konkurencji. Jeżeli dodać do tego ILS\'y wyższych kategorii - okaże się natura mniej będzie przeszkadzać samolotom niż pociągom.

Jak jeszcze Vincent uświadomi sobie te systematyczne wpływy z akcyzy i VAT\'u praktycznie od razu...
2010-07-20 14:16:12 Autor: krisso
---.messagelabs.net
Ciekawe co MI wymysli, aby uwalic relatywnie tanie loty krajowe.
Z IRami im sie prawie udalo ... wiec tu tez beda musieli pokazac swoje zdolnosci!
2010-07-20 14:22:00 Autor: Grzesiek PR
---.adsl.inetia.pl
@By1
Na szczęście ludzie typu Prześlugi , profesorka od nieczego a także UTK nie mają w kwestii oferty i promocji lotu nic do powiedzenia.
Prześluga może sobie co najwyżej napisać kolejny denny felieton który czytającym co najwyżej poprawi humor.
Sam już zarezerwowałem lot na wrzesień za 79 zł i kicham na wszystko co związane z żałosną firmą ICC
2010-07-20 16:32:11 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Cytat:

\"Czy to jednak wystarczy, aby zatrzymać bardziej wymagających pasażerów?\"

Nie wystarczy. Dlatego nalezy zmodernizować CMK i przyległości do parametrów czasu jazdy minimum 2 godziny (Katowice/Kraków - Warszawa) oraz część północną E 65 do czasu jazdy minimum 2,5 godziny (Warszawa - Gdańsk). Wtedy otrzymujemy super atrakcyjny czas jazdy ok. 4,5 godziny i żaden LOT kolei nie podskoczy.

Bez tego może być kiepsko.
2010-07-20 16:39:52 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Do @Grzesiek PR

Chciałbym zobaczyć Twój świetny felieton. Zawsze - zamiast kłapać anonimowo - można zabłysnąć na jakichś zacnych łamach. Czekam!

Torów nie modernizuje IC, tylko PLK. Inna rzecz, że IC powinno KUPIĆ SKŁADY WYCHYLNE, aby wykorzystać na maksa parametry modernizowanej trasy E 65 i skrócić ile tylko się wyciśnie czas jazdy - a nie potem płakać, że klienci uciekają w górę (do Lot-u).

Tylko niech Michał Wrzosek nie pisze znowu w swoim felietonie (KOW), że dla pasażerów czas jazdy nie jest ważny (bo tylko komfort jest ważny), bo się znów zsikam ze śmiechu. Widziałem w pociągach ICE i TGV jak dla nich \"czas jazdy nie jest ważny\". Może dla Wrzoska nie jest - wolna droga: można wynająć rikszę albo karnąć się rowerkiem.
2010-07-20 18:26:30 Autor: antyPIC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Wyszyński
Wrzosek napewno tak napisze, ale najlepszy komentarz pierdzielnie zapewne naczelny komentator prestizowej spółeczki niejaki Waszkiewicz, który najprawdopodobniej będzie wyglądał tak:
Lepiej jest jechać pociągiem i być opóźnionym (chodzi o lokomotywy serii EU 07 na linii CMK) niż stać pod wjazdem na st. W- wa Zachodnia i czekać do planu.
Wtedy dopiero przeczytawszy taki komentarz, jak i wiele innych tego pana można zlać się ze śmiechu.
2010-07-20 18:36:53 Autor: Grzesiek PR
---.adsl.inetia.pl
@Robert Wyszyński

Mojego felietonu niestety się nie doczekasz bo ja nie zajmuje i nie zamierzam zająć się pisaniem takowych.
Wystarczy że na tematy ponoć kolejowe pisze je niejaki Prześluga (co niestety dennie mu wychodzi)
Zapewne przykład bierze od swojego kumpla Palikota bo ten też zamieszcza podobne teksty na swoim blogu.
A to że ja podpisuje się tylko imieniem to moja sprawa i nic ci panie Robercie do tego.
Od zawsze mam tu taki nick i nie zamierzam go zmieniać.

A wracając to tematu to niech władza kolejowa dalej uprawia \"Kolej\" tak jak robi to od 1989 roku to za 10 lat zobaczymy na rynku artykuł pt. \"Lot przejął 95% pasażerów PKP IC\" albo \"PKP IC zbankrutowało przez konkurencje LOT-u\"
Pytanie tylko czy PKP IC wytrzyma jeszcze te 10 lat.
2010-07-20 18:42:16 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@antyPIC: nie wiem czy 100 dni nowego prezesa/zarządu już minęło, ale poczekajmy może do przedstawienia donego pomysłu/strategii dla tej spółki.

Nowa rzeczniczka zaliczyła co prawda dwie pod rząd wpadki (widmo neizmu krąży nad spółką...), ale cały czas mam nadzieję, że tylko w dobrej wierze sprzedała to co jej podetknął zespół.

Szpila od Jacka Prześlugi zapewnie do niej dotrze. I może wraz z zarządem dojdzie do wniosku, że w ramach nowoczesnej(?) organizacji zespoły od pijaru nie tylko kształtują wizerunek firmy w oczach nieuświadomionego klasowo (tutaj: kolejowo) społeczeństwa.

Te zespoły kształtują również sposób postrzegania wizerunku ... wśród członków zarządów. Tutaj był zdaje się największy problem z rzecznikiem Ney\'em. A obecnie jest z innym rzecznikiem.

Rzecznikiem wszystkich rzeczników.
2010-07-20 18:44:40 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@Grzesiek PR: no i fajnie te felietony pisze. A zwłaszcza ostatni ;>
2010-07-20 19:00:28 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Grzesiek PR

Skoro wypowiadasz się tylko o _temacie_ felietonu Prześlugi (zasadniczo: kolej), to napisz konkretnie. Bo o formie i rodzaju utworu prasowego (felieton) - z tego co piszesz - nie masz zielonego pojęcia.

Akurat wiele by chciało tak pisać felietony jak on - ja też. I być może z zazdrości tak piszą (albo z braku wiedzy o tym, czym jest felieton).

Co do Pani Rzecznik - nowej Pani... Uroda to nie wszystko i nie wszyscy dziennikarze (męscy) będą przed nią klękać na kolanach. Nawet jeśli ta wypowiedź jest \"skrótem myślowym\" dziennikarza (a zapewne tak właśnie jest - wiem coś o tym), to ociera się o ośmieszenie firmy, a nie o budowanie nowego wizerunku i PR z pasażerami.

Przestrzegam! Ĺťyczliwie - jak zwykle. Tak, jak przestrzegałem przed zarządami Celińskiego i efektami tegoż - wołając o opamiętanie. Jeszcze kilka takich połajanek, i będzie bardzo trudno odkręcić wizerunek \"Neizmu\" (jak ktoś już nazwał). Jeśli Mędza i jego ekipa nie uratuje spółki z potopu - to już NIC jej nie uratuje.

To - jak zwykle - mówiłem ja: Jarząbek :-)
2010-07-20 19:01:46 Autor: delikatesy
---.internetdsl.tpnet.pl
mam wrażenie, że 90 kilka procent komentujących nie widziała kolei od lat. Słowa: syf, brud, wagony bydlęce - są na każdym kroku. Ludzie, czy wy jeździcie w ogóle pociągami czy pierniczycie takie banialuki tylko po to, że o kolei inaczej pisać to nie w dobrym tonie? Przecież ktoś kto jeździ, nawet skończony cymbał, ma oczy i widzi, że co prawda nie jest kolorowo jak w Disneylandzie ale do choinki, pociągi też mamy na poziomie i to nie jeden. Na dobę uruchamianych jest około TRZY i PÓŁ TYSIĄCA połączeń ale widzi się tylko składy opóźnione i ten, w którym obsługa była niemiła. No i jeszcze jak ci specjaliści dziennikarze, którzy nie maja tak naprawdę bladego pojęcia, doleją oliwy do ognia to wszyscy plują na czym świat stoi.
W pięknych pachnących, lśniących samochodach reklamowanych przez koncerny ginie tylko w Polsce kilka tysięcy ludzi rocznie. I co? Cisza. Samochody są super! Samochody są na topie. Ręce i nogi pourywane nikomu nie wadzą. Ale ze szyba była brudna w pociągu? O, skandal! \"Dziady kolejarze\"!
2010-07-20 19:43:28 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
\"pociągi też mamy na poziomie i to nie jeden\"

Znaczy ile? Pięć? Dziesięć? Pięćdziesiąt? Sto? Pięćset?

Spośród tych trzech i pół tysiąca...
2010-07-20 21:21:25 Autor: delikatesy
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina

a może żadnego? A kwalifikowane IC? To 3 pociągi? Jechałeś? Czego im brakuje? ED-74 jechałeś? FLIRTAMI jechałeś? Nic się nie zmienia, tak? To może wymienić te kilka tysięcy na raz jak jeden kosztuje kilkadziesiąt milionów zł.? Proste, prawda? Ale nawet jakby wymieniono 99% to ten jeden zaważy. Bo dziennikarze napiszą, że się spóźnił i był brudny. A lud to kupi, zwłaszcza ten, który kolejami nie jeździ.
2010-07-20 22:03:48 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
A ja przepraszam bardzo ale czyja obłąkana polityka doprowadziła do tego, że poszły się paść TRZY KOLEJNE przetargi na nowoczesny tabor?

Gówniane kilka-kilkanaście nowoczesnych wagonów (nie)odebranych z FPS angażuje najwyższe czynniki państwowe.

Nikt nie wymaga, żeby wymieniać kilka tysięcy wagonów na raz. Są (były) oczekiwania, że to co jest będzie w stanie dojeździć do lepszych czasów.

Trzeba być Wrzoskiem (co najmniej) żeby udawać, że PKP Intercity jest w stanie obsłużyć OBECNĄ siatkę połączeń zgodnie z dodatkiem 2B.

Jakby nie świadomość, że gówno to da, to pół roku temu MI musiałoby się tłumaczyć dlaczego wydaje budżetowe pieniądze na umowę, której nie da się zrealizować. Jakimikolwiek wagonami.

Kwalifikowane IC? Czym???
2010-07-20 22:23:32 Autor: Marian Z.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dedykacja dla Pani niedorzecznik Sitkowskiej!!!!!!!!!!!
Pół roku temu napisałem dedykację dla niedorzecznika Neya cyt.:
\"W znanym czeskim serialu p.t. \"Szpital na peryferiach\" Dr. Sztrosmayer mówi do jednej z pielęgniarek: Gdyby głupota miała skrzydła, to fruwałaby Pani jak gołębica\".
Nie wiem, czy niedorzecznik Ney wziął sobie to przyswoił, ale Pani proponuję, żeby tą maksymę głęboko sobie przemyślała i nie pieprzyła farmazonów w stylu jej poprzednika.
2010-07-20 22:37:31 Autor: WŁ
---.adsl.inetia.pl
Pozostaje mieć nadzieję, że PKP IC obniży ceny.

@delikatesy - co do brudu to się niestety mylicie - większość wagonów na TLK jest po prostu stara i brudna - moderny też nierzadko nie widziały. Sam ostatnio przyjrzałem się brudowi na aluminiowej ściance działowej - wrośnięty aż miło. Czyszczenie już tylko szliferką z papierem ściernym.
Jednak ostatnio byłem miło zaskoczony krótkim czasem jazdy na trasie Włocławek - Częstochowa - jechałem raptem 3 godziny 25 minut.
2010-07-20 22:55:02 Autor: Grzesiek PR
---.adsl.inetia.pl
@Robert Wyszyński

Do tematu felietonu Prześlugi jedynie nawiązałem przy okazji odpowiedzi dla @By1
Więc albo to Ty mylisz fakty albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem*

*) niepotrzebne skreślić

2010-07-21 08:57:04 Autor: WawA
---.pkp.wroc.pl
Poglad, ze koleja podrozujemy coraz szybciej i wygodniej nie dotyczy PKP. Wypowiadajacemu te slowa proponuje podroz z warszawy do Olsztyna pociagiem o godz. 14:52 z dworca Warszawa Zachodnia. Przekona sie, ze ten 22o km odcinek pokona w bardzo \"komfotowych\" warynkach juz w niespelna 6 godzin.
Polecam. Szczegolnie milosnikom podrozy kolejowych.
Pokonuje te trase dwa razy w tygodniu. To wystarczy by miec swoje zdanie na temat PKP
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony