Partnerzy serwisu:

LOT odbiera pasażerów kolei

Rzeczpospolita, 13 kwietnia 2011 13.04.2011 109

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-04-13 08:37:58 Autor: Juzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie da się ukryć, że na trasie Gdańsk-Warszawa samolot jest teraz rozsądna alternatywą. Lotów dosyc dużo, na ale cena zrobiła się teraz trochę \"komerycjna\" - większośc ponad 500 zł. Ale ten czas ...
2011-04-13 08:49:03 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
\"Na razie zawalczymy o klientów promocjami czy dbając o jakość, m.in. o czystość i punktualność naszych pociągów \'

A to dobre ha ha! Mam dobry humor na cały dzień!
2011-04-13 09:00:16 Autor: Buuuu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co cię w tym śmieszy?

Po pierwsze mówi się o czasie przyszłym. Czyli o tym, co będzie. Nie chciałbys promocji, czy co? Nie chcesz czystych pociagów? Punktualność? Ma jechac 6 godzin, pojedzie 6.
Jak zawsze jestes mądry, ale spróbuj ułożyć rozkład jazdy pociagów na remontowanej trasie, gdzie musza obowiązywac ograniczenia i zamknięcia.
2011-04-13 09:09:10 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@Buuuu


Cas przyszły czyli np. Jutro albo za 50 lat a nie zanosi się że jutro będzie tak super a za 50lat jak tak dalej będzie to pociągu w tym kraju nie zobaczysz. Tusk też mówił 3,5 roku temu o czystych dworcach i pociągach a co mamy to widać.
2011-04-13 09:15:39 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
\"Jak zawsze jestes mądry, ale spróbuj ułożyć rozkład jazdy pociagów na remontowanej trasie, gdzie musza obowiązywac ograniczenia i zamknięcia.\"

Pierwsza sprawa zamykamy szlak w nocy między 23-4 jak Warszawa Praga - Tczew i robimy ile się da nocą przy zamkniętym szlaku a nie w dzień.
2011-04-13 09:15:51 Autor: emigrant
---.7.48.28

emigrant
tak szczeże to LOT nie odbiega wiele od polskich kolei z zachodnią konkurencją, mentalnie oczywiscie... MENTALNIE... i podejsciem do podróżnego. Wiem bo mam porównanie pracy lotnisk polskich z zachodnimi (normalnymi). Choć z drugiej strony pasażerowie (nie wszyscy), też są jacys inni... Przykre i niestety prawdziwe :(
2011-04-13 09:34:48 Autor: kolejarz z USA
---.dsl.emhril.sbcglobal.net
Dla mnie promocje i punktualność mają drugoplanowe znaczenie. Widomo ze pociągi jeździły i jeżdżą zawsze zgodnie z rozkładem, wiec to psie gadanie. A wszelkie opóźnienia były i będą wydarzeniami spowodowanymi rozmaitymi przyczynami w danym dniu, a na to i Grabarczyk nic nie poradzi. Dla mnie pierwszoplanowe znacznie w podroży jest dostępność wagonu restauracyjnego bądź barowego, w porach nocnych sypialnego bądź kuszetki, i łącza komputerowego, choć do łącza komputerowego w pociągach, wiem ze już nie dożyje, wiec odpuszczę ten temat. W dawnych latach było nie do pomyślenia by Krakus, Lipsk, Wawel, Wisła, Tatry, Cracovia nie miały wagonu Wars. Trudno mi dziś nawet na palcach jednej ręki policzyć zwykłe osobowe dalekobieżne pociągi krakowskie, i nawet przelotowe (Szczecin-Przemyśl) gdzie nie byłyby włączone kuszetki, sypialne i wagon krakowski Wars, z tymi pociągami, które tych wagonów nie miały. 7-8 z groszami poć Kraków-Jelenia Góra przez Kędzierzyn miał nawet zawsze wagon Restauracyjny z kelnerami i alkoholem. I do dziś nie mogę zrozumieć dlaczego ten właśnie pociąg jeździł z wagonem restauracyjnym?. A taki Krakus, Wawel często przeminie, raz Bar raz Restauracyjny. O 9 z groszami zwykły osobowy Kraków-Warszawa Wars bufet. I powrotny z Warszawy o 23 z groszami poć 1313 Wars bufet i sypialny. 22 z groszami zwykły zapyziały pociąg z Krakowa do Zagorza przez Dębice miał zawsze Wars i na końcu składu kuszetę. Te wagony zawsze były oblegane, choćby ten bigos, flaki, parowki, fasola, kawa, herbata i napoje, to już jest cos w podroży. Do pociągów kolonijnych czy na zimowiska, żukami po peronach judzili i ładowali duże termosy z herbata dla dzieci. Dziś dzieci jada o suchym pysku jak wiem ze źródeł. A nie jakieś tam zakichane promocje IC. Mam nadzieje ze w 20 maja będzie Wars w Wawelu, bo mnie chyba tafii jak będę jechał z Krakowa od Bolesławca o suchym pysku. A promocje to mam gdzieś, bo bilety przez Internet wykupione i już z Niemczech przysłane. Szok, po prostu szok!!!, w 3 dni przyszły do USA !!!.

2011-04-13 09:49:50 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@kolejarz z USA: Masz duzo racji. Jeżdżąc samemu po Polsce nie zwracałem na to uwagi. Od Zakopanego do Wrocawia wystarczał własny prowiant. Ale jadąc z rodziną, z dziećmi, to jednak liczy się komfort i to że można pójść do Warsu razem z dzieckiem coś ciepłego zjeść czy wypić. To jednak jeszcze nadal abstrakcja, szczególnie jeśli chodzi o dostęp i o ceny.
No i jeszcze jedno - już niewiele jest miejsc gdzie można dojechać bez przesiadania, co często kładzie kolej na łopatki już na dzień dobry, szczególnie w podróżach rodzinnych.
2011-04-13 10:10:23 Autor: Kolejarz z USA
---.dsl.emhril.sbcglobal.net
@Piotr

Za moich czasów nie pamiętam by był bezpośredni z Zakopanego do Wrocławia bezposredni?. Ale jak pamiętam, takie Tatry Warszawa czy Zakopane-Łódź-Olsztyn czy do Zakopane- Poznań, to już na dzień dobry w Zakopanem przy odjeździe był full ludzi w wagonie Wars, a jeszcze w Krakowie dojeżdżali z Warsu pracownicy i doładowywali towar do barowego. Często mnie to nawet wykurzało, bo już mam odjazd, a oni jeszcze 20-30 transporterów piwska przez okna do wagonu barowego ładowali, i termosy z zywnoscia. Czeto jako maszynista korzystałem tez z tych wagonów, lecąc na biegu w Krakowie czy w Katowicach i bufeciarze a znalem ich choćby z widzenia, świeżej kiełbaski z bułeczka sprzedawali. A jak miałem pomocnika na Gdyni, czy innej trasie to on latał do Warsu, a ja go gdzieś po drodze zabierałem na postoju. A wystarczyło ze 2-3 razy ruszył zaworem hamulca, i już wiedziałem ze jest w pierwszym wagonie z tackami z kiełbaska. hahaha.

2011-04-13 10:41:06 Autor: przewoz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Właśnie widziałem słupki porównawcze w Rz. Nie wiem, czemu do porównania biorą najtańszy wariant samolotu i najdroższy (1 klasa) pociągu. Przecież 2 klasa EIC wiele się nie różni, a kosztuje wyraźnie mniej, a jak już na prawdę mówimy o ekonomicznym dotarciu do celu, to czemu nie pokażą TLK czy IR?
Ile biletów okazyjnych kupię za te 50 kilka złotych na samolot?
2011-04-13 11:21:48 Autor: Buuuu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@przewoz

Otóż to. Sprawdzałem bilety na następny tydzien i wychodzi na to, że taniej niż za 450-550 zł nie ma żadnych szans. Oczywiście w jedna stronę.

Przy okazji do kryniczanina:
Jak długo chciałbyś remontować taką trasę? Dajesz 5 godzin na przerwę w kursowaniu. I co wtedy mają robić ci fachowcy na torach? Dojechać, rozłożyć sprzęt, zacząc robotę, po 2 godzinach skończyć i wracać?
Wiesz, ile kosztuje nocna praca? Masz może jakis niewolników lub dobrowolnych ochotników wśród mikoli? To moderna ma kosztować 2 razy więcej niż teraz? I trwac dwa razy więcej?
2011-04-13 11:50:17 Autor: gd1
---.192.68.152
Ja się nie znam i wpadam na RK dość przypadkowo ale czytam, że modernizację Wawa-Gdańsk rozpoczęto w 2008 roku. Czy od tego czasu uległ skróceniu czas jazdy? czy mamy już jakiś odcinek z docelowa prędkością (nie piszę o 200)?
2011-04-13 11:50:44 Autor: carva
---.tktelekom.pl
Kiedyś oglądałem program nt. modernizacji linii kolejowej Londyn-Edynburg. Wszystkie prace były prowadzone pomiędzy 23-5. Da się? da się ;) że będzie kosztowne po byku, a to już sorry, skoro się wymaga to niech klient płaci ;)
Za odpowiednie wynagrodzenie też mogę pracować po nocach ;)
2011-04-13 12:19:17 Autor: Jura
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@carva
Masz coś schowane na czarną godzinę, że proponujesz składke obywatelską na większe koszty moderny? Ja sie nie piszę. I myślę, że prawie wszyscy się ze mną zgodzą.
2011-04-13 12:29:49 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.eranet.pl

kryniczanin
@Buuu


Jakby od początku mówiono że kupią EN57 lekko podrasowane a nie Pendolino prawdziwe to zakres prac powinien być ograniczony do normalnej moderny a nie pod Tilta więc kasa by była jak ulał na nocne prace do ograniczenia uciążliwośći. Poczytaj co napisał @Carva A że da się!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony