Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski
Jakub Madrjas ⚫ 26.10.2022 ⚫
10,1k

Fot. Student Palko/CZ Loko
Pierwsze sześć gotowych lokomotyw manewrowych z czeskiego CZ Loko dla PKP Intercity wjechało do Polski. Są oznaczone serią SM60.
Dostawcę dziesięciu lokomotyw manewrowych dla państwowej spółki poznaliśmy w połowie lutego 2021. Osiem miesięcy później pierwszy ze spalinowozów samodzielnie wyjechał na tory. Teraz czeski producent CZ Loko poinformował o przysłaniu sześciu gotowych pojazdów do Katowic. Stąd cztery spalinowozy wysłano do Warszawy, a dwa do Krakowa. Cała seria dziesięciu egzemplarzy ma zostać przekazana do końca pierwszego kwartału przyszłego roku.
Przy okazji poznaliśmy oznaczenia serii lokomotyw, które producent reklamuje jako markę EffiShunter 300. Dla Czech przyznano im numer serii 794. Z kolei w Polsce będą one znane pod oznaczeniem SM60.
EffiShunter 300 to lekka lokomotywa dwuosiowa, zaprojektowana z myślą o możliwie najniższych kosztach produkcji i eksploatacji. Dzięki swoim rozmiarom i interoperacyjności może być również eksploatowana na specjalnych liniach metra. Lokomotywa wyposażona jest w silnik spalinowy CAT C13 o mocy 328 KW, spełniający najsurowsze normy emisji spalin EU Stage V. W kabinach, na życzenie PKP Intercity, zamontowano instalację głośnomówiącą. Lokomotywy będą wykorzystywane głównie do lekkich prac manewrowych na stacjach techniczno-postojowych PKP Intercity w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie.
Przy okazji poznaliśmy oznaczenia serii lokomotyw, które producent reklamuje jako markę EffiShunter 300. Dla Czech przyznano im numer serii 794. Z kolei w Polsce będą one znane pod oznaczeniem SM60.
EffiShunter 300 to lekka lokomotywa dwuosiowa, zaprojektowana z myślą o możliwie najniższych kosztach produkcji i eksploatacji. Dzięki swoim rozmiarom i interoperacyjności może być również eksploatowana na specjalnych liniach metra. Lokomotywa wyposażona jest w silnik spalinowy CAT C13 o mocy 328 KW, spełniający najsurowsze normy emisji spalin EU Stage V. W kabinach, na życzenie PKP Intercity, zamontowano instalację głośnomówiącą. Lokomotywy będą wykorzystywane głównie do lekkich prac manewrowych na stacjach techniczno-postojowych PKP Intercity w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |