Lokomotywy hybrydowe dla PKP Intercity dostarczy Pesa. Jest potwierdzenie
Jakub Madrjas ⚫ 13.10.2022 ⚫
9,5k

Fot. Pesa
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 16 lokomotyw hybrydowych (elektryczno-spalinowych) wraz z utrzymaniem. To nowy rodzaj pojazdów we flocie przewoźnika, który pozwoli mu lepiej obsłużyć trasy niezelektryfikowane. Dostawą zajmie się Pesa Bydgoszcz.
W styczniu PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę lokomotyw hybrydowych (elektryczno-spalinowych) wraz z ich utrzymaniem. Spółka zakłada dostawy wszystkich pojazdów w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego musi być zrealizowana nie później niż w terminie 30 miesięcy. O szczegółach technicznych zamówienia pisaliśmy tutaj.
Oferty w przetargu poznaliśmy w czerwcu. Okazało się wtedy, że dostawą nowych lokomotyw jest zainteresowana wyłącznie bydgoska Pesa, oferując lokomotywę Pesa Gamma Dual Power, która złożyła ofertę o wartości niespełna 555 milionów złotych – lekko powyżej budżetu, który opiewał na prawie 517 milionów złotych. Na berlińskich targach Innotrans PKP Intercity zapowiedziało zwiększenie budżetu i rozstrzygnięcie przetargu – ostatecznie doszło do tego 12 października. Pesa wyprodukowała już wcześniej prototyp takiej lokomotywy.
Zakupy taboru PKP Intercity są obecnie przymrożone – przewoźnik liczył na dofinansowanie unijne, ale Polska nie otrzyma na razie ani pieniędzy z KPO, ani z programu FENIKS ze względu na spór z Komisją Europejską dotyczący praworządności. Prefinansowanie projektów zapowiedział na lipiec Polski Fundusz Rozwoju, ale wciąż nie udało się rozpocząć tego procesu. Na razie podpisywane są głównie umowy na naprawy i modernizację wagonów.
Oferty w przetargu poznaliśmy w czerwcu. Okazało się wtedy, że dostawą nowych lokomotyw jest zainteresowana wyłącznie bydgoska Pesa, oferując lokomotywę Pesa Gamma Dual Power, która złożyła ofertę o wartości niespełna 555 milionów złotych – lekko powyżej budżetu, który opiewał na prawie 517 milionów złotych. Na berlińskich targach Innotrans PKP Intercity zapowiedziało zwiększenie budżetu i rozstrzygnięcie przetargu – ostatecznie doszło do tego 12 października. Pesa wyprodukowała już wcześniej prototyp takiej lokomotywy.
Zakupy taboru PKP Intercity są obecnie przymrożone – przewoźnik liczył na dofinansowanie unijne, ale Polska nie otrzyma na razie ani pieniędzy z KPO, ani z programu FENIKS ze względu na spór z Komisją Europejską dotyczący praworządności. Prefinansowanie projektów zapowiedział na lipiec Polski Fundusz Rozwoju, ale wciąż nie udało się rozpocząć tego procesu. Na razie podpisywane są głównie umowy na naprawy i modernizację wagonów.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |